fokken

Discussie in 'Help archief' gestart door hwjstolwijk, 8 Juli 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hwjstolwijk

hwjstolwijk Alwetend orakel

heb de laatste tijd veel last tijdens het fokken
    moet soms 2 x de dieren erin stoppen
    af en toe in en uitloggen, omdat hij de parfum niet wilt pakken

dutchboy vindt dit leuk.
  2. Klaartjuh

Klaartjuh Levende forumlegende

Oh jee dat is dan wel erg vaak klikken om te kunnen fokken, heb je al geprobeerd of het na flash cache legen beter gaat?

dutchboy vindt dit leuk.
  3. hwjstolwijk

niet geholpen

dutchboy vindt dit leuk.
  4. RonSchoof

RonSchoof Levende forumlegende

De fokmodule heeft altijd al een groot beslag gelegd op de cache. Waarom precies weet ik niet maar vanaf het begin is het zo geweest als je veel achter elkaar fokt, met veel fokmotels, dan wordt het steeds trager tot op zeker moment het spel bijna stil valt.
    Het helpt dan altijd om even uit en weer in te loggen, en nog beter om na het uitloggen de flashcache te legen alvorens weer in te loggen.

Maar uiteindelijk lijkt het ook te gaan om het beslag dat er wordt gelegd op de ruimte voor de tijdelijke internetfiles (de cache).
    Als de ruimte die je browser voor de cache toelaat te klein is dan is het systeem meer bezig met binnen die ruimte plek te maken (oudste gegevens weggooien) dan met het spel.
    En als het te lang duurt voor het spel reactie naar de server geeft dan kan het vanwege een time-out misgaan, met name met de fokmodule.

In IE bij opties en in FF bij voorkeuren kun je instellen hoeveel ruimte de tijdelijke bestanden mogen gebruiken. De standaardinstelling is afhankelijk van de versie van je browser maar vaak slechts 50 MB, terwijl een speler op level 70 al gauw 300 MB gebruikt.
    Het is daarom verstandig om de toegestane ruimte op minimaal 500 MB te zetten.
    Bij Chrome kun je niks zomaar instellen, daar kan het alleen met basiscommando's waar de leek beter niet aan zit.

Het is ook nuttig om je schijf wekelijks te dedragmenteren zodat alle cacheruimte optimaal aaneengesloten beschikbaar is.

Tot zover wat algemene informatie.

Ik weet niet in welke browser en onder welk OS je speelt. En ook niet of je de flashcookie toestaat. (Als je die niet toestaat moet elke handeling eerst over de lijn naar de BP-server en omdat als gezegd het fokken een fors beslag legt zal dat altijd traag zijn en een grotere kans hebben op een time-out).
    Als de algemene informatie je probleem niet verhelpt, wil je dan de gegevens van je browser en OS vermelden (ook de versienummers natuurlijk) alsmede de versie van de Flashplayer? Dan kan ik gerichter op zoek gaan naar de oorzaak van je probleem.

dutchboy vindt dit leuk.
  5. hwjstolwijk

bedankt
    het gebeurt alleen bij het fokken dus
    gebruik trouwens firefox

dutchboy vindt dit leuk.
  6. fablim

fablim Oudgediende

Ik heb er ook een tijd lang last van gehad, en geen van de aangedragen opties leek te helpen.
    Uiteindelijk merkte ik dat ik er vooral last van had als Facebook ook aanstond. Het hoort niet te kunnen en al dat soort dingen,
    maar nu nog, als fb aanstaat moet ik soms 3x mn 4 kraaien aanklikken voor ik een hok gevuld heb, heb ik geen fb aan gaat het als een tierelier.
    Misschien een tip?

dutchboy en hwjstolwijk vinden dit leuk.
  7. roodwang

roodwang Forumleerling

Facebook is algemeen bekend als resource verbruiker. Er zijn heel veel delen van facebook die constant bezig zijn met gegevens verwerken en als gevolg vertraagt dit je brower/ pc

dutchboy vindt dit leuk.
  8. hwjstolwijk

dat is zeker een goede tip
    had altijd fb aan tijdens het fokken

dutchboy en fablim vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.