Foei Farmerama

Discussie in 'Feedback over het spel' gestart door overa001, 28 Mei 2024.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. overa001

    overa001 Forumleerling

    Wat is er aan de hand bij Farmerama Nederland....De FAQ's van de events verschijnen niet meer in onze taal ,er gebeuren dingen die in onze taal niet aangekondigt worden ,en de site met de komende events wordt niet meer geplaatst...In plaats van een verbeterde service gaat de service dus enorm achteruit..Had ik ergens gelezen dat een vrijwilliger gestopt was of is dat een gerucht?? Bij betalende klanten dien je als onderneming ook iets terug te doen voor je klanten.Foei Farmerama je schiet tekort.........
     
    nenek43, lovely en omaatje75 vinden dit leuk.
  2. venus261256

    venus261256 Levende forumlegende

    Geen idee , maar wat is je gerucht dan.
     
  3. theav71

    theav71 Levende forumlegende

    Misschien kan een mod deze topic verplaatsen naar een plek waar dit wel thuis hoort.

    Klaartjuh heeft dit al eens eerder op het forum gezet: Omdat de enige FAQ maker van het team nog steeds problemen heeft met het te laat ontvangen van informatie in combinatie met een baan buiten mijn vrijwilligerswerk voor Farmerama is er ook dit keer nog geen FAQ en moeten wij jullie verwijzen naar onze collega's op bijvoorbeeld het engels forum

    BP zou dus eigenlijk betaalde krachten moeten aannemen om dit soort dingen te doen en niet afhankelijk moeten zijn van vrijwilligers. Ik snap gelukkig de FAQ ook in het Duits of Engels maar er zijn een hoop spelers die al moeite er mee hebben om de Nederlandse te begrijpen. Jammer genoeg bestaat Miekje haar site ook niet meer waar vroeger de events op een makkelijke manier werden uitgelegd. Gelukkig helpt ze nog regelmatig bij bepaalde events.
     
    popje4 vindt dit leuk.
  4. popje4

    popje4 Levende forumlegende

    ja gelukkig wel he ....maar vind het ook lastig hoor en niks aan wie dan ook snap dat door drukte of te laat leveren van info een probleem is...ja betaalde kracht zou een oplossing kunnen zijn....
     
  5. s.ham

    s.ham Gelegenheidsauteur

    Ze kunnen beter eerst stoppen dan met een nieuwe Quest beginnen zorg eerst er maar voor dat alles weer normaal is.
     
    popje4 en Butsmuts vinden dit leuk.
  6. elly200056

    elly200056 Gevorderde

    Het wordt er inderdaad niet leuker op. Ik snap best dat BP afhankelijk is vrijwilligers die er ook nog eens een baan ernaast hebben. Als er een nieuwe quest op handen is, schort het vaak aan haperingen en werkt het vaak niet. Farmerama kan het misschien ook eens 1 a 2 maanden zonder questen doen. Vooral in vakantietijd. Dat zou een hoop ellende schelen en kan BP aan de bugs werken. In het begin van het spel (lang geleden) was je een blij als er een quest kwam. Nu volgen ze elkaar in rapido tempo op.
     
    .Fisherman., popje4, Butsmuts en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. tineke150

    tineke150 Commandant van het forum

    Helemaal mee eens vind het ook jammer dat BP ons een beetje laat zitten met alles Voor de vrijwillegers petje af. Hopelijk word het ooit weer beter S6 all
     
    .Fisherman. vindt dit leuk.
  8. s.ham

    s.ham Gelegenheidsauteur

    Ben het hier helemaal mee eens.
     
  9. muis1992-1961

    muis1992-1961 Regelmatige auteur

    Ik sluit me hier helemaal bij aan.
    Ik heb geen zin om naar een buitenlands forum te gaan om erachter te komen hoe een bepaald event werkt, totaal niet.
    Ik denk dat ze toch voldoende naar binnen harken met dit soort spellen om te zorgen dat er een betaalde kracht uit kan leggen hoe alles werkt.
    Dan niet event op event maar net als vroeger eens in de zoveel tijd.
    Hier word je niet echt vrolijker van
     
  10. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Tot nu toe is er elke week nog keurig een NL faq verschenen toch, sinds Klaartjes afscheid?

    En jullie denken toch niet echt dat BP gaat stoppen met events omdat het NL forum per ongeluk een beetje op zijn gat ligt?
     
  11. Lieve

    Lieve Halfgod

    We weten nu wat het is
    Maar hun uitleg dat er te weinig word geschreven hier op het forum , neem ik met groot korreltje zout
    heb even het franse forum in het oog gehouden 3 berichten en dan nog 2 van mod
    Sorry zo laag hebben we nooit geweest denk ik, eerst was het samen bundelen van de events topic een tijdje geleden dan mod die opstappen en ze gingen het oplossen. Ze hebben het heel simpel opgelost we sluiten de boel.
    Geen respect voor al die mensen die hier ooit gratis aan dit forum hebben meegewerkt en ook niet voor gebruikers
    Ga BP ons nu elk persoonlijk melden ( via mail)als er een event komt of ook 2 dagen als het al bezig en zit ook nog dikwijls bij spam
    Hoop dat we ook op buitenlandse forum kunnen inloggen, maar dan onze mening word toch nooit gevraagd enkel als ze in shit zaten met overschakelen
     
    popje4, jolanda13, Butsmuts en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  12. Butsmuts

    Butsmuts Oudgediende

    En forum:52.771 leden
    NL forum:22.761 leden
    DE forum:237.582 leden.
    FR forum: 43.247 leden
    Als je het weg zet tegen het aantal inwoners doen wij het helemaal niet slecht! Maar in absolute aantallen gezien zijn wij/NL een klein clubje. En een forum als dit is duur( niet de mods maar wel wat er om heen zit)Het is gewoon een bezuinigingsmaatregel.
     
    .Fisherman., popje4 en jolanda13 vinden dit leuk.
  13. theav71

    theav71 Levende forumlegende

    Het forum blijft, er word alleen niks nieuws op gepost dus de kosten blijven. De inkomsten gaan na verwachting wel omlaag want verwacht dat spelers die geen Engels kunnen en events niet snappen minder geld gaan uitgeven of gaan stoppen. BP had er beter voor kunnen kiezen om geen aankondigingen of FAQ's meer te plaatsen maar wel een stukje forum open te laten. Er zijn genoeg spelers die mee willen helpen om dat gedeelte in de gaten te houden.
     
    .Fisherman., popje4, farmermikkie en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Butsmuts

    Butsmuts Oudgediende

    Het forum blijft voor nu. De kosten dalen doordat je een andere manier van hosting hebt. ( geen interactie hosting dat is goedkoper) Via Engelse forum in contact gekomen met Turkse spelers, en hij gaf het in een post al aan, maar later via DM, veel buitenlandse spelers worden op de Engelse forum genegeerd en draadjes worden heel snel gesloten. Deels ook dat vele mensen via translate dingen proberen te doen en dus informatie en vraagstelling totaal verbasterd wordt. Mensen praten dan langs elkaar heen.

    Wat hij, jij, andere en ook ik voorspellen is dat heel veel info/gezelligheid en kennis verloren gaat straks en dat veel mensen zullen stoppen. Ik speel nu sinds de aankondiging regelmatig via Engelse inlog om te wennen, is gewoon ruk en dan is mijn Engels goed te noemen.

    Heb mij al gemeld voor de chat en hoop dat in elk geval via andere kanalen mensen met elkaar verbonden blijven.

    Vind het erg sneu voor mensen die in een andere taal helemaal niet uit de voeten kunnen en het zo aan de kant gooien van het vele goede werk wat de Mods jaren gedaan hebben.
     
    .Fisherman., popje4 en jolanda13 vinden dit leuk.