Flash versus Unity

Discussie in 'Help archief' gestart door Boeretrien1, 10 November 2020.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boeretrien1

    Boeretrien1 Keizer van het forum

    Een vraagje voor de technicus onder ons.
    Als ik via mijn telefoon (Samsung) de farm op wil gebruik ik altijd Puffin. Nu weet ik dat dat volgend jaar is afgelopen.
    Via de Pc, Laptop kunnen we als het goed is straks via Unity spelen en is Puffin (Flash) verleden tijd.
    Nu is mijn idee om een Tablet aan te schaffen zodat ik straks toch kan farmen als het niet mogelijk is om achter mijn lappie te zitten, is dat met een tablet dan mogelijk om met Unity te werken want met de telefoon kan dat (voorlopig) niet.
    Of denk ik nu verkeerd. :oops:
    Graag jullie hulp...
     
  2. Eefke!

    Eefke! Junior expert

    Kan het spel gespeeld worden via smarthphone of tablet?

    Nee, dat werkt op dit moment nog niet optimaal. Wij adviseren om een desktop PC/laptop te gebruiken.

    Is dit een antwoord op je vraag?
     
    Boeretrien1 vindt dit leuk.
  3. Catje78

    Catje78 Forum-ambassadeur

    Een tablet is helaas een grote telefoon en niet een kleine laptop... Dus vooralsnog kan het niet, er wordt achter de schermen wel gekeken of er alternatieven zijn, maar we gaan er vanuit dat de prioriteit ligt bij het werkend maken voor Desktop / Laptop en het spel dus voorlopig niet te spelen zal zijn via telefoon of tablet bij overgaan naar Unity.
     
    Boeretrien1 vindt dit leuk.
  4. theav71

    theav71 Levende forumlegende

    Op mijn nieuwe ipad 2020 kon ik in safari wel spelen. Laden gaat niet zo snel en het speelt niet zo soepel als in puffin of op de pc maar in geval van nood valt het te doen. Op mijn ipad 2017 was het spel niet te spelen, daar duurde het laden heel erg lang. Ik zou dus als ik jouw was wachten tot Unity echt is ingevoerd en kijken wat de ervaringen dan zijn. Misschien kan je in de winkel dan verschillende tablets uit testen om te kijken wat werkt.
     
    Boeretrien1 vindt dit leuk.
  5. Boeretrien1

    Boeretrien1 Keizer van het forum

    Dank jullie wel voor de antwoorden. Dus we gaan gewoon netjes wachten tot volgend jaar.
     
  6. swesie

    swesie Gevorderde

    heb ik het gezien dat Unity is verwijderd en waarom
     
  7. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Omdat ze nu heel hard achter de schermen proberen de foutjes eruit te halen. Ze zijn aan de slag met onze feedback.
     
  8. dutchboy

    dutchboy Alwetend orakel

    sinds de Unity test ben ik overgestapt van Explorer naar Firefox
    nu al een aantal dagen laaf het spel vraagt om flash en vervolgens eerst zwart inframe daarna
    volledig wit full screen
    hoe kan dit ?
    iemand een oplossing?
    alvast bedankt
     
  9. -matthias1952-

    -matthias1952- Levende forumlegende

  10. Catje78

    Catje78 Forum-ambassadeur

    Eigenlijk is dit geen Unity vraag.... Firefox heeft soms dat probleem dat het vastloopt met Flash. Dat gaan ze ook niet meer eruit halen voor het einde van het jaar. Wat mij vaak helpt is even browser minimaliseren en weer groot maken en dan even wachten, dan gaat hij het vanzelf weer doen.
    In Chrome lijkt het spel het op het moment nog het beste te doen.
    Nog even geduld, Unity is er bijna :)
     
  11. dutchboy

    dutchboy Alwetend orakel

    Catje Ja denk het wel want dit probleem is ontstaan tijdens het testen van Unity
    daarvoor was er geen probleem.
    Alleen is het probleem gebleven toen we terug gingen naar Flash
    Het scherm word volledig wit browser verkleinen en vergroten kan dan niet .
    Maar als dit niet opgelost kan worden moet ik een andere browser zoeken.
    toch bedankt

    Inmiddels Firefox gedeinstalleerd en opnieuw gedownload en geinstalleerd
    nu afwachten of het goed is.
     
    Laatste bewerkt: 23 November 2020
  12. tineke150

    tineke150 Commandant van het forum

    Hier ook steeds wit scherm bij firefox....... google chrome en Microsoft edge en hiervoor had ik daar nooit last van
    Heel jammer ik durf niet meer te testen gr Tineke
    o_Ok al opnieuw gedownload maar blijft hetzelfde

    Bij google chrome kan ik ook niet verkleinen of scrollen
     
    Laatste bewerkt: 23 November 2020
  13. fairie

    fairie Commandant van het forum

    Ik had dat al maanden voor de test. Kreeg het niet weg. In oktober wel iets gevonden en dacht dat het opgelost was. Jammer genoeg maar 2 dagen. Nu las ik een paar dagen terug om Firefox bij te werken (de nieuwste versie), dat heb ik gedaan en tot nu toe gaat dat goed. Hier wordt het gelukkig alleen voor een account gebruikt waar niet veel mee gedaan wordt. Zelf gebruik ik altijd Chrome.
     
  14. dannyelst

    dannyelst Actieve auteur

    heeft iemand voor mij de link om farmerama te gaan openen in Unity ?
    Ik kan hem niet meer vinden......
     
  15. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

  16. dannyelst

    dannyelst Actieve auteur

    ja oke dank je wel maar de flash binnen firefox is op dit moment dramatisch Via microsoft edge gaat het gelukkig wel goed
    Komt er dan vanzelf een inlog te staan voor Unity ?
     
  17. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Ja, morgenmiddag heb je zelfs geen keuze en kom je automatisch via unity het spel in.
     
  18. dannyelst

    dannyelst Actieve auteur

    oke dank je wel farmermikkie
     
    farmermikkie vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.