Feedback gevraagd betreft dierenvoer

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 11 Maart 2016.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
?

Is het goed om ook dieren als ingrediënt in dierenvoer te vragen?

Enquête gesloten op 14 Maart 2016.
  1. Ja

8 stem(men)
    9,0%
  2. Nee

75 stem(men)
    84,3%
  3. Maakt niet uit

6 stem(men)
    6,7%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klaartjuh

Klaartjuh Levende forumlegende

Vanuit Bigpoint is de vraag gekomen hoe jullie het zouden vinden als er voor dierenvoer ook dieren als ingrediënt gevraagd gaat worden.

Op dit moment is dit alleen het geval voor anacondavoer en spinnenvoer maar hoe zouden jullie het vinden als bijvoorbeeld voor wolvenvoer ook om kippen gevraagd zou worden.

Om jullie mening hierover te geven gelieve de enquete voor as maandag 10:00 uur in vullen en dan geven wij de resultaten op maandag door aan Bigpoint. Aanvullende op- en aanmerkingen mogen uiteraard in het draadje hieronder geplaatst worden.

2. annigjen

annigjen Keizer van het forum

Dat hoop ik niet. De reden dat ik de anaconda en spinnen op het land zet is dat er teveel dieren voor worden gevraagd. Ik heb liever dat het bij de anaconda en spin afgeschaft wordt dan dat er dieren bij komen die ook dieren eten

HofvanDromen vindt dit leuk.
  3. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Ik vind het helemaal niet kindvriendelijk dat er kippen en konijnen aan de anaconda's worden gevoerd.
    Een enkele keer maak ik voer, maar ik lever in principe geen bestellingen waarin anaconda's worden gevraagd en ik verkoop ze ook niet.

Gloeiwormpjes heb ik niet zoveel mee, dat vind ik als voer wel een beetje acceptabel, maar iedere verhouding is wel uit het spel. De gloeiworm is in de schuur meer waard dan de spin. Op de markt is dat meestal ook zo. Dus ik zie geen enkel nut om spinnen op het veld te zetten. Maar ik verkoop nog wel eens spinnenvoer.

De wolven heb ik al vrijwel niet meer op het land staan omdat ze mij niet genoeg opleveren. Dus ik weet niet of ik mij er wel echt druk om zou maken, maar nog meer dieren kippen voeren lijkt mij compleet onzinnig. De kippen verkoop ik vrijwel standaard boven de 600 BD omdat er dus veel meer vraag is dan producers.
    Een wolf zou dan een schaap kunnen eten, dat is realistischer, maar dan zou de waarde van de wolf ook veel hoger moeten. Adelaars en beren kunnen dan op dezelfde manier wel vissen eten.

Dus voor nieuw te introduceren roofdieren een gewoon boerderijdier vind ik niet kindvriendelijk maar wel realistisch op voorwaarde dat er veel beter over de waarde en het effect wordt nagedacht.

popje4, harm-jan70, annigjen en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  4. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

Heb , nee gestemd...dieren als dierenvoer vind ik vreselijk..
    Zou het ook liever helemaal niet meer hebben..

popje4 en annigjen vinden dit leuk.
  5. Tuintje57

Tuintje57 Forum-expert

Ik heb ook voor nee gestemd.>:(

popje4 vindt dit leuk.
  6. Boeretrien1

Boeretrien1 Keizer van het forum

Grrrr, 2 voeders waar dieren in verwerkt worden, is al veeeel te veel.
    Dus nee, nee, en nogmaals nee. (telt dat nu voor 3 stemmen xD)

popje4 en annigjen vinden dit leuk.
  7. wolters63

wolters63 Regelmatige auteur

hier ook nee gestemd,, er zijn nog genoeg gewassen die nergens voor gebruikt worden, en ik vind het geen kind vriendelijk idee

popje4 en Boeretrien1 vinden dit leuk.
  8. Lieve

Lieve Halfgod

nee de anaconda die kipjes en konijntjes eet en de spin haar gloeiwormpjes zijn al meer dan genoeg

popje4 vindt dit leuk.
  9. sinkieboy

sinkieboy Commandant van het forum

Het is heel natuurlijk dat er dieren in dierenvoer worden verwerkt gezien sommige dieren irl ook dieren eten en toch heb ik ook nee gestemd! Het is immers niet voor niets een vreemde boerderij en laat dat maar lekker zo blijven...kippen die zitten te breien, struisvogels die op de loopband lopen...dus laat bv de wolven e.d. maar lekker vegetarisch eten ;)

10. Leo.netten

Leo.netten Teller

Heb ook nee gestemd vind kind vriendelijk geen argument als je de tv aan zet en naar een natuur programma kijkt zie je ook allerlei soorten dieren jagen. Maar dit is farmerama dus zouden de dieren best vegetarisch kunnen zijn.

lovely en popje4 vinden dit leuk.
  11. Moe154

Moe154 Forum-analist

Ik heb ja gestemd.
    Dieren eten dieren, mensen eten dieren, kinderen eten dieren, en echt niet alleen op televisie!

Farmer121965 vindt dit leuk.
  12. muis1992-1961

muis1992-1961 Regelmatige auteur

Hier sluit ik mijn eigen bij aan!
    Farmerama is geen `gewone` boerderij, dus eten de dieren ook niet `gewoon`!

popje4 vindt dit leuk.
  13. nientje1950

nientje1950 Forum-commissaris

Nee, laat de de dieren maar lekker vegetarisch blijven.

popje4 vindt dit leuk.
  14. popje4

popje4 Levende forumlegende

als vegetariër vind ik het juist heel fijn dat de dieren groenten en zo eten dus ook ik heb nee gestemd, laat maar lekker zoals het nu is geen dieren in dieren voer dus wat mij betreft.....

15. polkey

polkey Oudgediende

Ik heb nee gestemd, de reden staat al beschreven hierboven.
    Er zijn nog genoeg gewassen en boomvruchten welke niet gebruikt worden, keuze zat lijkt mij.

16. Sintra98

Sintra98 Levende forumlegende

Ik heb nee gestemd er is al een uitzondering gemaakt voor de Anaconda en het spinnenvoer en dat voer is dan ook een probleem en die lever ik dan ook niet in de woonhuisbestellingen

Laatste bewerkt: 13 Maart 2016
  17. valkenier

valkenier Levende forumlegende

Ik heb ja gestemd,
    je kan alles wel gaan veranderen tbv van de meeste spelers,
    maar het mag ook wel een beetje bij de werkelijk blijven.

18. Sharon

Sharon Junior expert

Ik heb nee gestemd...niet om de bovenstaand genoemde redenen maar ik verkoop liever de beesten op de markt dan dat ze door het voer gedraaid worden. :music:

19. Klaartjuh

Klaartjuh Levende forumlegende

Bedankt voor jullie inbreng, ik zal de uitslag doorgeven aan Bigpoint.

Sintra98 vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.