Farmerama op android

Discussie in 'Help archief' gestart door Lindavisser40, 7 Januari 2021.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindavisser40

    Lindavisser40 Forumbeginner

    Hoe kan ik Farmerama blijven spelen op Android?
    Ik ben al 10 jaar bijna elke dag het spel aan 't spelen, houdt het dan voor mij op?
     
  2. Catje78

    Catje78 Forum-ambassadeur

    Er is al meerdere keren een vraag gesteld over het spelen op mobiel. Helaas wordt het antwoord niet anders dan in de aankondigingen vermeld staat. Farmerama is een browsergame, het speelbaar maken op mobiel of tablet heeft geen prioriteit. Dit was het voorheen natuurlijk ook niet, het kon toevalligerwijs wel binnen een paar browsers, maar daar is het spel niet voor gemaakt.
    Mogelijk dat er in de toekomst nog naar wordt gekeken, maar het verbeteren van het spel in browser en via desktop blijft het belangrijkst.
     
  3. walking51

    walking51 Gelegenheidsauteur

    Dan is het spelen niet haalbaar meer en krijgen wij te weinig tijd op een Quist te halen als je heel de dag het spel niet kan benaderen op een telefoon of tablet. Hoe gaat dat op gelost worden.
     
  4. LucieSchreurs

    LucieSchreurs Levende forumlegende

    Er is al gesuggereerd dat het zetten van gewas op comfortvelden een oplossing kan zijn als je overdag niet op het spel kan. Zal voor veel mensen gelden dat ze tijdens werkuren niet op het spel kunnen.
     
  5. Catje78

    Catje78 Forum-ambassadeur

    Er lijken ook wel browsers te zijn op Android die Unity redelijk aan kunnen.... Als spelers die ontdekken en met elkaar delen is dat natuurlijk fijn :)
     
    kakelot69 en LucieSchreurs vinden dit leuk.
  6. Yashanna

    Yashanna Gelegenheidsauteur

    Tsja, beetje jammer dat alle questen starten en stoppen om 14.00. Dus snel starten, of nog net 1x oogsten voor event stopt kan dan niet.
     
  7. LucieSchreurs

    LucieSchreurs Levende forumlegende

    Je moet maar zo denken, dat dat ook betekent dat aan de andere kant van de wereld de queesten midden in de nacht beginnen en eindigen
     
    kakelot69 en Maris2020 vinden dit leuk.
  8. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Tja. Zo is er voor ieder land op de wereld wel een tijd te bedenken waarop het niet uitkomt om een quest te starten. Je kunt het nou eenmaal niet iedereen naar de zin maken.

    En meestal is het ook helemaal geen probleem natuurlijk. Alleen die 24-uurs questenreeksen zijn een beetje lastig als je ook nog af en toe moet werken. Maar daar spaar ik dus de supermest voor op.
     
    LucieSchreurs vindt dit leuk.
  9. Eric1965

    Eric1965 Gelegenheidsauteur

    Probeer het met je telefoon eens via facebook
     
  10. Yashanna

    Yashanna Gelegenheidsauteur

    Nou, de meeste spelers zullen toch wel in Europa zitten. En als je van 9.00 tot 17.00 moet werken dan heb je in de ochtend ook met supermest geen tijd om nog een oogst te doen. Meestal lukt het wel, maar deze 24u-quests zijn dan wel erg lastig.
     
  11. wolters63

    wolters63 Regelmatige auteur

    hoe doe je dat dan, via facebook,, zou dat graag willen proberen want mijn puffin werkt niet meer
     
  12. hendrika73

    hendrika73 Commandant van het forum

    0p Facebook zoek je Farmerama op. En als je die pagina hebt zie je staan Game spelen. Daar op klikken en het spel laad wel geduld hebben want gaat niet snel.
     
  13. wolters63

    wolters63 Regelmatige auteur

    laad idd heel langzaam
     
  14. walking51

    walking51 Gelegenheidsauteur

    Werkt dus niet, moet je net als nu spelen. Is jammer zou wel leuk geweest zijn.
     
  15. Maxthon

    Maxthon Forumleerling

    Bij mij lukt het anders gewoon via Google Chrome op mijn smartphone. Denk wel dat oudere toestellen het er enorm moeilijk mee gaan hebben...
     
  16. Catje78

    Catje78 Forum-ambassadeur

    Ik merk zelf (als speler dus) dat het op een telefoon / tablet best kan maar dat de laadtijden inderdaad vrij lang zijn. Je kunt gerust een kopje thee gaan zetten. Maar net als bij de laptop / pc is het zo dat het de eerste keer het langst duurt om in te laden en dat het erna sneller gaat.
    Welke browser het beste werkt lijkt voor nu nog af te hangen van welk systeem je telefoon of tablet gebruikt. Ik zie van andere spelers voorbij komen dat Safari voor Iphone of Ipad kan werken, en bijvoorbeeld Edge op Android, maar hierboven zie ik ook Chrome staan.

    Dit is niet vanuit Bigpoint, maar een verzameling van wat ik spelers zie roepen :)
    Dus of het echt werkt kan ik niet garanderen.
     
  17. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Bij mij werkt puffin zelfs gewoon zonder facebook. Het gaat alleen niet echt snel xD , maar in de middagpauze moet het lukken om een oogstje te doen met knechten. Ik gebruik Chrome op een eenvoudige telefoon van een jaar of twee oud.
     
  18. hulst

    hulst Levende forumlegende

    Hier kom ik er ook op via de gekochte Puffin maar je hebt inderdaad een lange pauze nodig :p Ik speel op een android toestel van ongeveer 1.5 jaar oud en het is niet het duurste model.
     
    kakelot69 vindt dit leuk.
  19. ruigtand

    ruigtand Forumbeginner

    Bij mij wordt alles met betaalde Puffin wel geladen, maar kan niets aanklikken, alles krijgt het teken van "verplaatsen" boven zich.
    Helaas dus alleen thuis spelen op dit moment
     
  20. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik gebruik gewoon de gratis puffin en hij werkt nog steeds, zij het heel langzaam. Maar om in de middagpauze een keer één of twee velden met knecht te oogsten is het goed genoeg.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.