exporteren voorraadoverzicht

Discussie in 'Update- en ideeënpool' gestart door Butsmuts, 19 Januari 2022.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Butsmuts

    Butsmuts Oudgediende

    idee/vraag
    Als ik voorraad wil aanvullen van bv bomen of zo dan wil ik op een leeg veld of langs de randen eerst de bomen plaatsen waar ik de minste vruchten van heb. Ik moet dan in mijn schuur eerst de lijst sorteren, prima.
    Daarna moet ik of gaan prutsen met printscreentjes of overschrijven van de onderste bomen/laagste vruchten aantal om een overzichtje bij de hand te hebben van wat er als volgende geplaatst moet worden. of ik moet de hele tijd gaan kijken in de schuur na elk soort geplaatste bomen.

    Het zou fijn zijn als je een bepaald tabblad van je schuur kon exporteren naar een klembord. wat je dan kunt plakken in Excel/kladblok/word of zo. Je kunt ook niet selecteren en kopiëren nu.

    Of ben ik helemaal de weg kwijt en is daar al een oplossing/handigheidje voor en kan ik die gewoon niet vinden?
     
    Yzaura, Vitani94 en astrid1960 vinden dit leuk.
  2. anita-144

    anita-144 Regelmatige auteur

    Ik schrijf het inderdaad op een klein blaadje :)
    Wat ik wel regelmatig tegen kom is dat ik iets niet (meer) heb. bv geen kangoeroe's. Die komen dan geeneens op mijn papiertje, omdat als ik in de voorraadschuur kijk hij er ook niet bij staat.
    Maw... aanvullend op dat voorraadoverzicht... Graag zou ik zien dat bomen/dieren die je kunt maken, maar niet (meer) hebt in de lijst komen te staan met aantal 0.
     
    Yzaura en astrid1960 vinden dit leuk.
  3. Butsmuts

    Butsmuts Oudgediende

    ik schrijf ook, maar met o.a. atrose en een setje splinten aan beide handen geniet dat niet mijn voorkeur.Aanvullen met dieren/vruchten die op 0 staan is ook strak plan!
     
    astrid1960 vindt dit leuk.
  4. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik maak een foto van het scherm, met mijn mobieltje xD
     
    daisy17858, bepsels, janniekwak en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. lowflyer2010

    lowflyer2010 Forumleerling

    Is het mogelijk om een uitdraai ( dump ) te maken van al je sieritems die je hebt en waar deze zich bevinden.
    Het komt bij mij regelmatig voor dat een wolkenrij niet compleet is omdat er 1 of meerdere sieritems ontbreken terwijl ik zeker weet dat ik het wel ergens moet hebben staan op een veld, maak kan het dan niet terug vinden.
    Zeker bij sieritems van 1 vakje groot staan ze soms verborgen achter een grotere of hoger sieritem waardoor deze niet te zien/vinden is.
    Ik heb geprobeerd om het handmatig te gaan bij houden in een excel sheet, maar heb nu zoveel her en der op de velden staan dat je somige vergeet in te vullen of dubbel er in zet waardoor een zoekactie naar een bepaalde sieritem mislukt.
     
    Yzaura en Butsmuts vinden dit leuk.
  6. Butsmuts

    Butsmuts Oudgediende

    bij mij weten niet. Soms kun je tabellen uit een webpagina importeren in excel( niet knippen plakken maar echt importeren) maar dat kan niet bij Farmerama.

    Ik los dat op door 1x per 2 of 3 mnd alle velden leeg te slaan en de wolkenrijen na te lopen. en daar na met heel veel geduld items weer op de velden plaatsen( hoogste opbrengst met 1x per dag oogsten op Farm rest op BaHA)
     
  7. fairie

    fairie Commandant van het forum

    Ik laat altijd de items in mijn voorraad staan tijdens events en daarna kan ik het gelijk op de betreffende wolkenrij zetten. Dit doe ik ook met items als ik het niet compleet. heb. Achteraf is dit een hoop gezoek van wat ik lees op het forum. Items die je eerst moet upgraden of waar extra's op zitten daar heb ik dan een speciaal plekje voor gereserveerd. Hoef ik achteraf ook niet te gaan zoeken. Dit is natuurlijk allemaal zoals ik het doe van items die bestemd zijn voor de wolkenrijen van events. Verder kan je dan proberen om de 4-vaks op plekken te zetten waar je met 1-vaks anders moeilijk bij komt en de grote items (zicht) achterin en de kleine (zicht) vooraan.
     
    Butsmuts vindt dit leuk.
  8. lowflyer2010

    lowflyer2010 Forumleerling

    Dank je wel voor de informatie, ik zal nog eens goed over na denken of ik dit ook ga doen.
     
    bepsels en Butsmuts vinden dit leuk.
  9. Vitani94

    Vitani94 Forum-expert

    Het zou al helpen als je zou kunnen scrollen zonder dat je de pagina van Farmerama als voorste scherm moet hebben staan. De mogelijkheid om alle tekst te kopiëren zoals je kunt doen met informatie van het forum of zelfs gelijk de informatie te exporteren naar Excel zou helemaal makkelijk zijn, maar het huidige systeem is niet erg gebruiksvriendelijk als je graag wilt nadenken over je strategie door de aantallen in Excel te zetten.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.