event bonus maken

Discussie in 'Overig archief' gestart door -tonio76-, 19 September 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. -tonio76-

    -tonio76- Forum prof

    We hebben nu 2 events achter elkaar waar we drop items sparen zonder deze echt nodig te hebben
    dus heb een brilliant ideë om van de niet gebruikte drop items in je molen een bonus te kunnen maken voor je event gewassen en dan netzo gebruiken als je tikimaskers kan gebruiken dus niet aan een slot gebonden zijn

    b.v. je spaart nu thee zakjes deze heb je niet nodig om event te kunnen halen deze theezakjes zou je dan per 20 in de molen moeten vermengen tot een bonus zat te denken aan:
    20 thee-zakjes - 10 % snelle groei event gewassen
    20 thee-zakjes - 10 % water effectiever op event gewassen
    20 thee-zakjes - 10 % mest effectiever op event gewassen
    20 thee-zakjes - 10 % kans bij oogsten op super mest

    eventuele andere bonussen graag vermelden in een berichtje LET OP is niet en en en maar of of of
    Graag jullie feed back en ideeën hier over mss dat BP er iets aan heeft en niet geschoten altijd gemist
     
    gabby2202, 123Pien, -robijn- en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  2. pienmien2013

    pienmien2013 Forumbeginner

    ik vindt dit wel een leuk idee
    goed bedacht tonio
     
  3. patty776

    patty776 Forumleerling

    misschien een optie om tijdens een event je overtollige drops om te zetten in SM
     
    -robijn- vindt dit leuk.
  4. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ik zou het heel leuk vinden als je iets met overtollige dropitems kunt. In deze laatste twee events kun je ze overbodig noemen, maar 25% versnellen vind ik wel nuttig. Daarbij komen ze spaarzaam uit de grond, zodat je moet bedenken op hoeveel vaten/cakes je ze wilt zetten.
    Het idee om dropitems dus in te kunnen zetten voor dat ze hun nut bewezen hebben, heb ik mijn bedenkingen bij. De keus om per vijf of tien om te kunnen zetten in een supermest nadat ze verder niet meer bruikbaar zijn, zou ik wel leuk vinden.
    De vraag is hoe je het leuk kunt maken voor spelers om drops van buren te ontvangen, zonder dat spelers die alles in overvloed hebben nog meer bevoordeeld worden tov spelers die de drops wel nodig hebben.
     
    langeveentje vindt dit leuk.
  5. -robijn-

    -robijn- Forumleerling

    Vindt deze optie nog beter of een keuze maken, wat je liever hebt tussen al de mogelijkheden :)
     
  6. theav71

    theav71 Levende forumlegende

    Of gewoon een systeem dat je na afloop van een event kan kiezen of je de dropitems omzet in ep/bd of dat je ze inlevert voor punten die je kan sparen om in een winkeltje uit te kunnen geven voor iets leuks.
     
  7. 123Pien

    123Pien Forum freak

    Leuk idee. Ik vind alles wat meer keuzes en meer variatie in het spel brengt doorgaans wel leuk. Dit idee is een goede aanvulling voor snelle en ervaren spelers die di's overhouden. Maar het kan ook een alternatief zijn voor iemand die een event niet kan/wil uitspelen. Op die manier leveren de di's dan toch nog wat op. Ik stem voor :D
     
  8. nicolle73

    nicolle73 Levende forumlegende

    ik stem ook voor
     
  9. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik vind het een leuk idee, hoewel ik bijna nooit over houd, maar meestal te kort kom.

    Tevens vind ik het idee van theav71 ook erg leuk. Sparen voor een leuk cadeau die je zelf dan kan uitzoeken in een/de winkel, een soort buurtsuper bij de boerderij. Daar is alles te koop van gewas tot hokken/stallen, sier items, wac enz enz.
     
  10. -tonio76-

    -tonio76- Forum prof


    Bedankt voor je hele leuke idee dit is zeker voor mij ook een aanvulling en weer iets nieuws om te doen met de drops die over zijn, tuurlijk zijn er altijd buren die drops nodig blijven hebben omdat die er niet genoeg uit de grond omhoog krijgen maar ik heb persoonlijk er gemiddeld 500 over per event
     
    gabby2202 vindt dit leuk.
  11. heleen1955

    heleen1955 Junior expert

    Goed idee, ook een leuk idee misschien om spaarpunten te verzamelen en daarmee di te kunnen kopen als je een keer geen tijd hebt om mee te doen, of wat di te weinig heb
    Heleen
     
  12. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Dat vind ik ook heel leuk, maar dan wel dat je deze pas in kunt zetten op 2/3e van de tijd. Zodat spelers niet gelijk al klaar kunnen zijn met de dropitems. Maar dat je bij een event als deze er wel voor kunt kiezen om overal theezakjes bij te doen. En zoals je aangeeft, als je de laatste avond tekort komt en de volgende dag niet kunt spelen, je toch het event kunt afronden. Zo'n winkel zou je dan ook je drops in punten kunnen omzetten vanaf 2/3e van de tijd tot bijvoorbeeld 10 uur na afloop.
     
    -tonio76- vindt dit leuk.
  13. -tonio76-

    -tonio76- Forum prof

    :D Hier word ik toch zo blij van zie nu al heel veel leuke ideeën voorbij komen

    Dit is wat we nu bedenken voor de boventallige drops omzetten in :
    1. supermest
    2. event bonus ( groeitijd - waterbonus - mestbonus)
    3. punten systeem ( voor een buurtwinkel)
    4. omzetten in punten voor drops ander event
    5. mysterieuze kistjes ( waar je uit 3 dingen kan kiezen)
    allemaal Super ideeën :D
     
    moontje68 vindt dit leuk.
  14. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ik vind niet zo zeer de afzonderlijke ideeën leuk, maar juist de combinatie. Ik zit er niet op te wachten om na afloop van het event per 10 drops een supermest te krijgen bijvoorbeeld. Maar het omzetten van een gewone drop in 1 punt, en een event als deze in 2 punten, die je dan kunt besteden in een aparte droppuntenwinkel, waar je bijvoorbeeld per 10 punten een supermest kunt aanschaffen. Per 2 punten een gewone drop, 4 punten voor spaarzame drops zoals bij dit event, een bepaald aantal punten voor de genoemde bonussen op eventgewassen of eventueel de mysterieuze kistjes. Al houd ik persoonlijk niet zo van gokken en zal dat weer veel negatieve reacties oproepen omdat iedereen dan hoopt op de mooiste prijzen die duidelijk meer waard zijn dan wat ze er hebben ingestopt en iedereen dan teleurgesteld is in de meest voorkomende kleine prijzen.
     
  15. Vitani94

    Vitani94 Forum-expert

    Zelf vind ik het huidige systeem waarbij je EP en BD krijgt voor overgebleven spullen helemaal prima, maar als dit dan iets gaat zijn naast de EP en BD beloning vind ik het helemaal prima.
     
  16. wolfje1976

    wolfje1976 Forumbeginner

    Coco :D juist super om een keuze te kunnen maken daarom wat ideeën die we zouden kunnen doen, maar zo`n buurtsuper waar je voor je spaarpunten leuke dingen kan kopen helemaal top en dan prijzen erin die je per 10 spaar punten kan kopen
    v.b
    10 spaarpunten = 5 supermest,
    20 spaar punten = 10 supermest
    30 spaar punten = mysterieuze stekje
    50 spaar punten = oranje stal
    250 spaar punten = huisdier ( kraai, uil, postduif )

    Vitani dit is juist de bedoeling dat het een keuze gaat worden ja kan namelijk in mijn ideeën gaan kiezen voor bp/ep zoals standaard is of gaan sparen voor spaarpunten die je in een buurtsuper kan besteden in een keuze van je zelf

    Daarom had ik al de discussie gestart van het maken van spaarpunten in de Molen. heb dit draadje juist gemaakt om te kijken welke ideeën we kunnen verzinnen om iets te doen met de drops die we overhouden na events en ben ik juist :D Super blij met alle ideeën die we allemaal hier lezen

    Super allemaal voor het mee denken en helpen verzinnen hoe we dit het beste kunnen inpakken als goed verhaal naar BP toe
     
    -Coco1968- vindt dit leuk.
  17. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Blij dat je de reacties leuk vind. En cadeautjes zijn natuurlijk altijd welkom. Maar als je weet dat een dropitem nu 10 of 15 ep/bd waard is, en er events zijn waar ik meer dan 1000 over heb, dan zou je bij jouw voorbeeld ongeveer een nul achter kunnen zetten. Een (oranje) stal als extra cadeautje bij een event, of als cadeatje voor het niet spelen van een event vind ik eigenlijk niet kunnen. Als je kijkt wat een los dropitem kost, en de spullen met aantallen die je er tegenover zet, dan klopt je voorstel wel.
    De prijs van 2TG per dropitem moet je echt zien als een dure manier om een event toch te halen, niet als de waarde wat BP ons ieder event cadeau doet. Bijna ieder event 10 mysterieuze stekjes cadeau?
    Een buur kan je een dropitem sturen of een suikertje. En als ik voldoende drops heb, heb ik liever een suiker dan een dropitem. Maar vertel dat maar eens aan 23 buren. Ik denk dus veel meer aan dat soort kleine prijzen die met 100 of 200 stuks toch echt de moeite zijn dan aan stekjes stallen en dat soort blijvende zaken. Een bonus op een eventgewas is een gebruiksgoed, net als de verschillende soorten mest, suiker, zout, gereedschap, drops van een later event, etc. Stallen en bomen horen toch meer in het event zelf.
     
  18. jackie1954

    jackie1954 Forum prof

    ik vind het idee ook heel leuk
     
  19. bauke122

    bauke122 Forumleerling

    het is een leuk idee maar misschien worden ze dan wel een beetje te nuttig
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.