Ervaringen met andere Bigpoint games

Discussie in 'Overig archief' gestart door goldtrix, 5 December 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
?

Welke games van Bigpoint speel jij?

1. Farmerama

100,0%
  2. Fantasyrama

17,4%
  3. Skyrama

4,3%
  4. Zoomumba

8,7%
  5. Rising Cities

4,3%
  6. Drakensang

0 stem(men)
    0,0%
  7. Pirate Storm

0 stem(men)
    0,0%
  8. Dark Orbit

0 stem(men)
    0,0%
  9. Seafight

0 stem(men)
    0,0%
  10. Andere

0 stem(men)
    0,0%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goldtrix

goldtrix Gevorderde

Farmerama heeft meer dan 50 miljoen leden, en is daarmee een van de meest populaire spellen van Bigpoint.
    Binnen de categorie casual games heeft Bigpoint naast Farmerama ook nog Fantasyrama, Skyrama en Zoomumba. En wie wat verder dan casual wil gaan, kan zijn strategische talenten kwijt in Rising Cities.

Wat zijn jullie ervaringen met die spellen?
    Zijn ze even goed als Farmerama en is het dus de moeite om ook daar een account te starten?

Bigpoint lanceert binnenkort een nieuw spel dat gebaseerd is op Game of Thrones. Ik ben benieuwd!

2. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Ik heb ooit een bigpoint account gestart, en krijg dan datzelfde lijstje. Zoomumba heb ik bekeken, maar was niet mijn ding.

Fantasyrama heb ik wel even gespeeld, zelfs de buren gevraagd voor de "woelige weide". Dat is een spel wat veel meer fantasy is dan farmerama, maar technisch gesproken heel veel op elkaar lijkt. Alleen het oogsten kan daar bijvoorbeeld ook met 1 klik, waardoor ik me afvraag waarom BP zoveel moeite heeft dat dan ook bij Farmerama toe te passen. In plaats van een veld voor Renzo die soms langs komt, hebben ze daar een apart veld voor de nieuwe maan. De gewassen die je daar hebt staan kun je niet meer bij wanneer de tijd om is, maar de tijd staat daar stil zolang het geen nieuwe maan is, dus de volgende nieuwe maan kun je daar dan oogsten.

Skyrama heb ik ook een paar maand gespeeld. De aardrijkskundige kant van het spel vond ik erg gezond voor mijn zoon, en die had buren nodig. Dat is wel een spel met een andere opbouw. Een spel waar je daadwerkelijk naar elkaars veld kunt. Waar je alleen serieus vooruitkomt wanneer er vliegtuigen naar je worden gestuurd. Dus contact via forum erg handig, en veel online hebben staan terwijl je tussendoor Farmerama speelt ook. Nadat ik daar de questen had uitgespeeld, was ik ook uitgespeeld. Met een nieuw event nieuwe vliegtuigen verdienen houd in dat je een andere moet vernietigen.

De andere spellen trekken me niet zo.

goldtrix vindt dit leuk.
  3. tootje

tootje Commandant van het forum

Ik ben eens begonnen met Rising Cities. 'k Speelde lang geleden Sim City op de pc en vond dat echt gewéldig xD

Rising Cities is alleen beperkter en het duurt ongelofelijk lang om vooruit te komen....zéker als je er geen echt geld in wil stoppen.

'k Denk dat Farmerama het meest uitgebreide spel is, waar je veel dingen tegelijkertijd kunt doen.-.-

4. BaukeS

BaukeS Halfgod

is het antwoord farmerama niet een tikkeltje zinloos, aangezien je anders niet eens op de enquette kan antwoorden

5. boerinnetje182

boerinnetje182 Forumleerling

Van de spellen die ik speel is Farmerama het leukst.
    Fantasy is zoals coco al schreef bijna het zelfde. Nadelen: geen ruilevent (als je meerdere bomen van hetzelfde hebt is het jammer; er zijn bomen die niet meer te krijgen zijn). Hier op de farm gaat ook wel eens iets mis, maar word je gecompenseerd. Op fantasy gaat veel mis zonder compensatie. Een event is veel moeilijker te halen als je werkt (naar school gaat) en er geen geld in stopt. Sommige vragen van spelers staan veel te lang open (er komt gewoon geen antwoord op). Het enigste antwoord wat men kan schrijven is: we zijn er mee bezig (haha). Sta al heel lang in twijfel stoppen of doorgaan.
    Zoomumba is een dierentuin. Je kunt het zelf inrichten. Laatste tijd is er veel veranderd (ten goede vind ik).

6. goldtrix

goldtrix Gevorderde

Door Farmerama mee als keuze op te nemen, kan je uit de resultaten afleiden hoeveel er Farmerama spelen zonder de andere Bigpointgames te doen.

7. schaapje52

schaapje52 Levende forumlegende

Ik speel alleen Farmerama maar wil wel eens Zooomumba gaan proberen. Lijkt mij erg leuk.

8. annigjen

annigjen Keizer van het forum

IK speel alleen nu nog farmerama. Heb heel even ook fantasyrama gespeeld. Heel kort. Andere spellen heb ik niet geprobeerd.

9. Sintra98

Sintra98 Levende forumlegende

Ik speel uitsluitend Farmerama omdat hier het minste geweld in voor komt.

10. OkkieTrooy

OkkieTrooy Teller

Fantasyrame heb ik een tijd gespeeld. En daarna nog eens gespeeld. Vond het eerst wel aardig door de fantasy benadering, maar al snel zag ik het alleen als een aftreksel van Farmerama. Ben er dus mee opgehouden.
    o_Oit rising cities en Zoomumba gestart, maar daar vond ik niets aan.

11. BaukeS

BaukeS Halfgod

ik heb ook een account van rising cities, maar aangezien ik het niet meer dan 1x per maand speel, heb ik het maar beschouwd als niet

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.