EP verzamelen

Discussie in 'Overig archief' gestart door zuipeend, 13 Februari 2020.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zuipeend

    zuipeend Forumleerling

    Als speler van het eerste uur en al jaren plezier aan het spel wil ik toch eens mijn beklag doen.

    Het aantal EP's wat je moet verzamelen loopt echt uit de hand. Je hele doel om een keer te levelen loopt een beetje de spuigaten uit. Nu gaat het nog enigzins dat je ca 1x per maand kunt levelen maar als je toch naar de levels kijkt van 232 en hoger is het aantal ep wat je moet verzamelen echt buitensporig zodat je nog 1 x per 4 maanden levelt.

    Nog maar niet te spreken als je nog veel hoger level hebt level je nog maar 1 x per 2 jaar zoiets.

    Ik vind dat BP eens opnieuw moet gaan kijken naar het aantal ep wat je moet verzamelen om te levelen. De lol van het spel gaat er echt vanaf als je geen voorruitzicht meer hebt in levelen

    Wat is jullie mening ?
     
    knoepertje, babs5610, Sintra98 en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. foxwell

    foxwell Forumbeginner

    Ik ben het helemaal met je eens, het plezier gaat er zo wel een beetje van af!
     
    knoepertje, Sintra98 en harm-jan70 vinden dit leuk.
  3. harm-jan70

    harm-jan70 Levende forumlegende

    Mijn mening is, dat het word opgevangen door dat men nieuwe items kan kopen, events (moet) spelen om daar items te verkrijgen om de factor x aantal % EP te scoren.

    Het EP gebeuren heb ik om die reden al lang geleden los gelaten. Mijn inziens is BP inderdaad uit de bocht gevlogen met het invoeren van de benodigde EP's met het invoeren van de levels 200 - 300
     
  4. catootje65

    catootje65 Junior expert

    Die belachelijke hoeveelheden EP slaan helemaal nergens op. Kijk alleen al maar naar de hoogste 10 spelers wereldwijd. Het verschil in EP tussen de nummer 1 en nummer 10 is zo'n 346 miljard EP en het scheelt 'maar' 3 levels o_O:wuerg:
     
    Sintra98 en harm-jan70 vinden dit leuk.
  5. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik ben pas net in de 'hoge' levels beland dus voor mij is het nog prima te doen. Bovendien speel ik toevallig graag events, en voor de slagingskans maakt het niet zoveel meer uit of je nou level 204 hebt of level 224. Maar als ik lees hoeveel miljard (!) EP sommigen van mijn buren bij elkaar moeten spelen om een volgend level te bereiken vind ik dat behoorlijk absurd ja. En voor spelers die wel voor het levelen gaan gaat de lol er zo wel af, kan ik me zo indenken.
     
    gelderblom, catootje65 en Sintra98 vinden dit leuk.
  6. theav71

    theav71 Levende forumlegende

    Ik hoef voor het volgend level nog maar 7 miljard ep. Ben het dan ook volkomen eens met zuipeend dat de hoeveelheid ep per level op een gegeven moment niet leuk meer is en het spel plezier voor een gedeelte weg haalt. Had er altijd plezier aan om weer een level verder te komen maar dat duurt nu zo lang dat het mij eigenlijk niet meer interesseert hoeveel ep ik per dag binnen ga halen. Ben dan ook van plan om geen wolken of huisdieren te gaan kopen die voor meer ep zorgen. Op de normale velden en op de bahamarama siertuin heb ik ook al raditems staan die iets speciaals geven ipv veel ep. Zou het ook fijn vinden als er naar de hoeveelheid ep per level word gekeken en dat dit naar een hoeveelheid terug word gebracht waardoor een level nog wel leuk is om te halen.
     
    babs5610, hwjstolwijk, catootje65 en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Sintra98

    Sintra98 Levende forumlegende

    Ik zit in level 226 en hen heb nog 2520 miljoen te gaan dat is voorlopig heel erg veel tot het volgende level te gaan.
    o_Ok in de nieuwe Questen vind ik de aantallen buitensporig hoog
     
    catootje65 en harm-jan70 vinden dit leuk.
  8. tineke150

    tineke150 Commandant van het forum

    Hallo
    Ik ben het volledig eens met de belachelijke aantallen eps die we moeten. En hoger..... hoe meer op een gegeven moment moet je meer dan 50 miljard eps echt niet leuk meer ik spreek hier voor nog een aantal mensen boerintien, sjoelbakkie, tinekesfarm, martina6048 en boerbiet-61, vutter, en heideroosje ........ hopelijk gaan jullie hier wat meedoen want het plezier wordt hierdoor wel minder en van andere mensen al gehoord dat ze op een laag pitje spelen de laatste tijd erg jammer :oops:helaas
    Gr Tineke
     
    Sintra98, janniekwak en harm-jan70 vinden dit leuk.
  9. heideroosje

    heideroosje Gelegenheidsauteur

    helemaal mee eens, wat een punten. hier ook op een laag pitje, voorheen had je nog wel eens een paar dagen tussen de quest om je gewone questen te doen maar daar is geen tijd voor . alleen maar events op het akkerland en bijna niet meer op de bahama s . de bahama s is bijna niets meer te doen geen nieuwe questen in de cooperatie en de questen die wel in de cooperatie te vinden zijn zijn van het akkerland waar bij je veel lange gewassen moet en meer dan 100000 per soort echt niet leuk meer. ik lig op tijd op bed en kan dus geen lang gewas zetten dit is echt niet leuk. dus ik zou ook graag vaker willen levelen questen met minder gewassen wel dat je wat moet zetten want dat is leuk maar geen honderdduizenden. en graag meer eventen op de bahama s te spelen en meer questen in de cooperatie ik heb meer dan 4000 gouden bananen en zou daar toch graag wat mee willen doen. gr heidi
     
    hwjstolwijk en harm-jan70 vinden dit leuk.
  10. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Ben het oo eens met zuipeend en de andere reacties, maar denk niet dat BP iets er aan gaat veranderen aangezien ze er geld mee willen verdienen doormiddel van de ''snellere level omhoog pakketten'' , ze zien kennelijk liever hun trouwe (betalende) spelers vertrekken en daarmee hun inkomsten verminderen dan wat aan die belachelijke hoeveelheden EP te doen? :eek:
     
    Sintra98 en harm-jan70 vinden dit leuk.
  11. theav71

    theav71 Levende forumlegende

    Ik denk eerlijk gezegd dat spelers die zòn hoog level hebben deze pakketten niet meer kopen omdat de hoeveelheid ep die je moet zo groot is dat je er niet echt wat mee op schiet. Voor de lagere levels die maar 25 miljoen per level moeten zijn deze pakketten nog leuk. Dus als BP de hoeveelheid ep die je per level nodig hebt verminderd zal dat juist hun inkomsten verhogen.
     
  12. tineke150

    tineke150 Commandant van het forum

    Ja dat denk ik ook

    Hopelijk luisteren ze naar de vaste mensen maar iedereen moet wel reageren misschien ergens oproepje doen voor alle spelers ?
     
    Sintra98 en harm-jan70 vinden dit leuk.
  13. harm-jan70

    harm-jan70 Levende forumlegende

    Wat valt er nog te reageren dan volgens jou Tineke als ik vragen mag?

    Zelf verwacht ik dan niets anders als een standaard antwoord van: Het wordt doorgegeven aan BP, of iets mee gebeurt etc..etc..
     
    Sintra98 en hwjstolwijk vinden dit leuk.
  14. Boeretrien1

    Boeretrien1 Keizer van het forum

    O0k ik vind de situatie niet leuk meer dat je miljarden bij elkaar moet spelen om nog eens een keer te levelen laat staan een nieuw gewas vrij te spelen.
    Inderdaad vergaat je de lust zo om nog actiever mee te spelen en wat Thea zegt, ik doe al niet meer mee als het om de Ep gaat, je ziet door de bomen het bos niet meer.

    Wat mij ook al heel lang stoort en niet alleen mij, is dat ik na 10 jaar toch best wel actief gespeeld hebbende, de laatste tijd wat minder van, waar doe ik het nog voor, is dat ik zo'n goede 10 miljard punten bij elkaar heb gespeeld. Als je dan naar de top 10 van spelers kijkt en zie dat er al 2 mensen al ruim 700 miljard en meerdere 500 miljard bij elkaar gespeeld hebben...Doe mij ook zo'n toverstafje.
    Ik blijf me dan ook afvragen hoe die mensen aan zoveel punten komen want voor hen is ook de 10 jaar de max dat ze spelen, of zijn dit test accounts want dan begrijp ik dat wel.
     
    Sintra98 en harm-jan70 vinden dit leuk.
  15. venus261256

    venus261256 Levende forumlegende

    Level up pakketten koop ik niet maar vindt het nog altijd een
    sport om diegene die boven mij staat in te halen.
    Doe dit met de gewone dingen die ik heb en verder zie ik
    het wel.Speel als ik de tijd heb en anders maar niet.
     
    Sintra98 vindt dit leuk.
  16. omatrein

    omatrein Gelegenheidsauteur

    Ik ben het o zo eens met voorgaande posten!!!
     
    Sintra98, harm-jan70 en Boeretrien1 vinden dit leuk.
  17. -Pillow_

    -Pillow_ Forumkoning

    Ja, klopt inderdaad.
    Van level 100 naar 200 is een stuk makkelijker geworden, door alle ep verhogende items en wolken. Ik ben zeker geen veteraan, maar ben nu ook boven level 200 gekomen, de laatste levels met het grootste gemak, 2 hooguit 3 dagen per level.
    Het is een beetje scheef getrokken. Van 100 tot 200 is relatief gemakkelijk nu anno 2020, maar al snel daarna wordt het echt raar.
    Is het de bedoeling dat over een paar jaar ook de levels na 220 sneller gaan, als spelers steeds meer ep verhogers krijgen?
    Draait het spel dan alleen nog om wolken en siervelden?

    Misschien is het gewoon te vroeg voor deze bizarre aantallen punten voor 1 level.
    Natuurlijk moet er een uitdaging blijven voor de hogere levels, maar nu is het wel uit proportie getrokken. Af en toe een level omhoog houdt de spanning en moed erin.
    Ik kan nog enkele levels vooruit, maar dat gaat niet lang meer duren, dan loop ik ook tegen een muur van ep aan voor 1 level.
     
    Sintra98, catootje65 en harm-jan70 vinden dit leuk.
  18. venus261256

    venus261256 Levende forumlegende

    Ben in level 224 moet wel/niet 1,9 miljard Ep Halen voor level 225.
    Ben nog geen maand bezig en hoef er nog maar 720 miljoen en haal
    gemiddeld elke dag 35 miljoen binnen.Gaat dus niet heel snel maar
    blijft een sport om je voorganger in te halen
     
    Sintra98 vindt dit leuk.
  19. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Dit had ik geschreven kunnen hebben.
     
    Sintra98 vindt dit leuk.
  20. catootje65

    catootje65 Junior expert

    Voor jou nog 'maar' 720 miljoen na bijna een maand spelen in dit level... :eek::oops:
    Ik zit in level 216 na 9 jaar spelen en heb nu ruim 6,1 miljard ep. In jouw huidige level moet ik dus bijna 1/3e aan eps halen van wat ik in 9 jaar tijd gehaald heb :oops::wuerg:-.-
     
    Sintra98 en harm-jan70 vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.