EP-eieren en andere eieren oogsten

Discussie in 'Overig archief' gestart door Vitani94, 11 Mei 2022.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vitani94

    Vitani94 Forumkenner

    Iets dat ik me afvraag sinds deze verrassingseieren in het spel zijn: waarom is het nog steeds niet mogelijk om deze eieren te oogsten met de knechten? Zowel de knop voor oogsten in het algemeen als de knop voor huisdieren en andere bijzondere sieritems werken niet op deze eitjes en ik ben benieuwd of BP hier een reden voor heeft.
     
    Yzaura en Boeretrien1 vinden dit leuk.
  2. Boeretrien1

    Boeretrien1 Keizer van het forum

    Als je de maaimachine hebt lopen dan neem je de rechter knop om huisdier/eieren te oogsten ipv de gewone maaier. Bedoel je dat?
     
    Laatste bewerkt: 12 Mei 2022
  3. Vitani94

    Vitani94 Forumkenner

    Ja, beide oogstknoppen doen niets voor deze eieren en zo ver ik weet zijn dit ook de enige items die niet met de knechten kunnen worden geoogst.
     
  4. -matthias1952-

    -matthias1952- Levende forumlegende

    zo is het idd eenmaal je de eerste keer geoogst hebt moet je dit item
    zelf aanklikken.
    voor mij geen probleem, ik krijg er toch maar om de 3 à 4 dagen 1 erbij.
    zal mij worst wezen hoe die geoogst wordt. is het nu niet, da is het maar later.
     
  5. Catje78

    Catje78 Forum-ambassadeur

    De verrassingseieren zijn er al even en moet je inderdaad zelf aanklikken. Daar is destijds voor gekozen vanwege het mechaniek in het event. Eenmaal in het spel worden dit soort zaken doorgaans niet meer aangepast.
     
    Vitani94 en LucieSchreurs vinden dit leuk.
  6. Yzaura

    Yzaura Commandant van het forum

    jammer... ik vind het vervelend om deze handmatig te moeten oogsten.
     
  7. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Als je ze elke keer meteen neerzet is het werk best te overzien toch?
     
  8. Vitani94

    Vitani94 Forumkenner

    Mij gaat het niet eens om de hoeveelheid werk, maar gewoon het feit dat je knechten inzet om met 1 druk op de knop alles denkt te kunnen oogsten en dan niet wilt moeten zoeken naar die eitjes. Farmerama is al lang niet meer de 2 velden + sieritemveld waar het ooit mee is begonnen (dat was in ieder geval wat het was toen ik begon), dus als de knechten niet alles kunnen doen moet je ook nog eens strategisch omgaan met waar je die eieren plaatst om de kans het grootst te maken dat je er aan denkt om die 5x handmatig te oogsten.
     
  9. fairie

    fairie Commandant van het forum

    Ik spaar eerst wat op en dan zet ik ze op een bepaald deel van 1 van de siereilanden neer. Dan staan ze bij elkaar en op een vast stukje. Dus geen zoekwerk en gelijk in het zichtveld.
     
    kakelot69 vindt dit leuk.
  10. Yzaura

    Yzaura Commandant van het forum

    Knechten horen dat werk van me over te nemen. Aangezien de eieren om het uur kunnen worden geoogst, lopen ze totaal niet synchroon met de rest van mijn sieritems. Er zijn dus elke keer velden leeg omdat de eieren al klaar zijn en ze vullen niet snel genoeg aan om dat veld bezet te houden. Dus je bent ze elke keer al aan het vervangen voor sieritems en dan weer terug voor eieren en dan kun je ze ook nog eens niet oogsten met de rest. Dat is te omslachtig. Daarom plaats ik ze nu niet meer. Ik ben ze nu aan het opsparen totdat ik een tijd een veld ermee bezet kan houden.
     
    Vitani94 en Butsmuts vinden dit leuk.
  11. Vitani94

    Vitani94 Forumkenner

    Ik zet de eieren zelf neer op een moment dat ik zowel tijd als zin heb om ze handmatig te oogsten, maar ik ben het met je eens dat de knechten dit horen te doen en dat het stom is dat BP het nooit heeft aangepast na het event waarbij ze zijn geïntroduceerd.
     
    Butsmuts vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.