duidelijkere ban redenen

Discussie in 'Overig archief' gestart door BaukeS, 9 December 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BaukeS

    BaukeS Halfgod

    ik haat het altijd als ik gebant word, wat logisch is want je mag dan een maand niet op het forum. maar ik haat het nog meer als ik geen idee heb waarom ik ben gebant, omdat er slechts staat: "regelovertreding". daar heb ik niets aan!
    ik wil gewoon dat er voortaan duidelijker wordt opgeschreven welke regel ik heb overtreden, zodat ik weet wat ik fout heb gedaan en ik dus de volgende keer niet moet doen.
     
  2. RonSchoof

    RonSchoof Levende forumlegende

    Hallo Bauke,

    Je topic gaat op een bepaalde manier over een ban die jij hebt gekregen en dat is op het forum niet toegestaan. Normaal gesproken zouden we dit dan ook direct verwijderen.
    Maar ja, dan leer je er niks van, want je kan niet zien waarom het weg is, alleen dat het weg is.

    En de juiste weg dan is om een ticket aan support te sturen en netjes te vragen of iemand wil uitleggen waarom je topic weg is.
    Zoals je ook met alle vragen die je kan hebben over een rode kaart of een ban alleen maar bij support opheldering kan krijgen.

    Over de meest voorkomende redenen voor een kaart heeft Klaartjuh je in dit topic https://board-nl.farmerama.com/index.php?threads/legaliteit-van-forum-topics.12304/#post-86074 uitvoerig antwoord gegeven.

    Daarbij kun je ook lezen dat bij herhaalde overtreding het aantal punten hoger cq de duur van een ban langer wordt en kan uitmonden in een permanente ban.
    Want iemand die in herhaling blijft vallen, zich kennelijk niet aan de regels wil storen, die blijven we niet waarschuwen. Dan valt het doek een keer.

    Hetzelfde geldt voor het posten onder verschillende namen. Natuurlijk kan dat een keer per ongeluk gebeuren (maar niet tijdens een ban want dan mag je helemaal niets op het forum plaatsen!) maar in principe kom je maar met 1 nick op het forum. Als je punten wil doorgeven in een draadje als de top 100 dan kun je daar in 1 post ook voor de andere nicks je gegevens plaatsen.
    (Waarbij je moet beseffen dat je aan je andere nicks geen cadeaus mag sturen, en ook niet onderling mee mag ruilen. Dat is pushen en leidt tot stopzetten van die accounts).

    Samenvattend:
    Als je op dit forum mee wil praten hou je dan aan de regels. Dus niet hetzelfde op verschillende plaatsen zetten, niet spammen en niet flooden,
    Niet praten over kaarten of bans, daarvoor stuur je een ticket aan support.
    Geen draadjes openen over onderwerpen waar al een topic over staat en zeker bij de Update- en ideeënpool geen meerdere draadjes achter elkaar openen. Bedenk dat bijna alle ideeën al eens zijn geopperd en dat alleen totaal nieuwe dingen een kansje maken.
    Draadjes hebben een topic en in de eerste post staat ook vaak wat er in dat draadje de bedoeling is.
    Onderdruk de neiging om overal op te reageren, in sommige draadjes is dat niet toegestaan of niet gewenst.
    Al helemaal nooit een verwijderd bericht of draadje opnieuw plaatsen. Als je denkt: waarom is dat nou weg?, dan is een ticket naar Support de methode. Opnieuw plaatsen is spammen.

    Daarmee ben ik niet volledig, lees de links bij het antwoord van Klaartjuh goed door.
    o_Ok daar staat niet alles in, maar als je die aanwijzingen begrijpt kun je ook beter inschatten wat wel en wat niet kan.

    Dit draadje staat niet open voor reacties.
    Het is een toelichting omdat je kennelijk de link naar Support nog niet had gevonden of niet hebt begrepen dat er over bans op het forum niet wordt gediscussieerd.

    Als je nog vragen hebt kun je die via support stellen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.