drops op basis van EP of op basis van duur gewas, boom en stal

Discussie in 'Overig archief' gestart door miekje9, 19 Oktober 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekje9

miekje9 Levende forumlegende

Sinds het openlucht feest is hier verwarring over.
    Vroeger en nu praat ik over meer dan 4 jaar geleden
    Hebben meerder speler telkens dingen getest om te kijken hoe het ongeveer zat
    Daar kwam uit het aantal EP/uur van iets bepaald mede de drop kans.
    Sinds het openlucht feest heb ik zelf al dingen geprobeerd net als paar andere spelers
    Toen bleek dat de duur van iets doorslaggevend was. Hoe langer iets duurt des te groter de kans op een drop item.
    Dus veld gewone bomen van 20 uur geeft meer drops dan een veld met XXL bomen.

Graag zou ik horen wat BP hier over te zeggen heeft.

2. Cornelly52

Cornelly52 Forum-baron

Daar ben ik ook wel benieuwd naar

-ymked55- en Sintra98 vinden dit leuk.
  3. miekje9

Ik heb test velden staan voor morgen
    Ik zal de resultaten hier neerzetten:D

regen woud met upgrade bomen
    baha met gewone

-ymked55- en Sintra98 vinden dit leuk.
  4. Sintra98

Sintra98 Levende forumlegende

Wat een slim idee van jou miekje 8) Ik ben benieuwd wat daar uit komt -.-

5. theav71

theav71 Levende forumlegende

Hier geen premium dus kan de normale bomen eigenlijk maar 1 keer per 24 uur oogsten, uit 2 keer de xxl bomen kreeg ik in verhouding meer di.

Sintra98 vindt dit leuk.
  6. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Verhuisd naar de speakerscorner. We mogen wat uitproberen, we mogen er over discussiëren, maar een antwoord vanuit BP komt er niet, niet eens een reactie van de mod die het verplaatst heeft. Jammer.

Ik heb in het regenwoud 31 bomen staan en op Bahamarama 36 xxl, ik zal hier ook de uitslagen posten.

Sintra98 vindt dit leuk.
  7. Sintra98

Ik kreeg uit 2x oogsten per etmaal 14 XXL bomen meer 2x12 drops
    dan uit 1x oogsten (20 uur) uit dezelfde bomen Basis 1x16 drops
    @ met dezelfde basisbomen maar dan met Turbo mest en Susie mest 20 drops
    De gebruikte bomen waren Mango Bomen
    De drops met Turbo en Susie brengt wel iets meer drops op maar niet naar de investering(=3 TG per boom) levert slechts 4 drops meer op en het product

Laatste bewerkt: 20 Oktober 2015
  8. miekje9

De grootste vraag is zetten we aan begin event de upgrades voor meer drops of de gewone bomen?

9. Daxter1966

Daxter1966 Levende forumlegende

Dat blijft lastig om uit te zoeken Miekje
    Bij mij komen de drops altijd erg random als ik meerdere velden met het zelfde heb
    Je zult van vele farmers uitslagen moeten krijgen om daar een goed antwoord op kunnen geven

10. harm-jan70

harm-jan70 Levende forumlegende

Wat te denken van, wat als het level, aankoopgedrag, spelgedrag.. meetelt in het rekenmodel, als random toch niet zo random is.

Edit:

En of het bezitten en of slepen met de Howie Donuts.

Daxter1966 vindt dit leuk.
  11. lovely

lovely Forummeester

Ben ook benieuwd,dit keer bomen en hoge stallen gezet ipv gewassen. Straks zal ik de uitkomst hier neerzetten. Volgens mij zijn we dn zeer gevarieerd bezig,iemand alleen de lange gewassen neergezet? Dan zijn we compleet met onze eigen test....:music:.

Up-date:

Alle velden gemiddeld 30 di,bomen of stallen maakt bij mij niet uit

Laatste bewerkt: 20 Oktober 2015
  12. -Coco1968-

Ik had er resp 13 en 3. De bomen schieten niet op, maar de gewone bij mij dus duidelijk beter dan de xxl.

13. polkey

polkey Oudgediende

Jammer dat een mod geen enkele reactie heeft kunnen geven op de vraagstelling.
    Moet je daaruit concluderen dat ze het gewoon niet weten en alles wat tussentijds ooit is gezegd maar speculeren was ofwel iets roepen ?
    Testen hoe en wat spelen toch teveel factoren mee zoals al wordt genoemd, ook de mate waarin de bekers gevuld zijn zullen een andere score geven.
    Maar ben wel benieuwd of er onderling iets uitkomt waarop we ons een volgend keer kunnen richten.
    En anders per speler een andere wijze spelen bij een volgend event, heb je nu stallen en xxl bomen, volgende keer alleen met hoge gewassen en/of gewone bomen erbij.

14. miekje9

Hier in regenwoud upgrade bomen 29 vlaggetjes
    Op de baha gewone bomen 49 vlaggetjes

15. Leo.netten

Leo.netten Teller

Dat is dan duidelijk verschil is groot als je 1 maal oogst, anders xxl beter meer EP en 2 maal zo veel boomvruchten.Met andere woorden gewone bomen 2.45 drops en met xxl 2.14 drops

Laatste bewerkt: 21 Oktober 2015
  16. miekje9

Jep dus voor de start van een event gewone bomen en dan later de xxl erop gooien

17. RonSchoof

RonSchoof Levende forumlegende

Om misverstanden te voorkomen.
    In het verleden gaf BP nooit informatie over de formule van de dropitems en alle informatie die ik heb gegeven was afkomstig van de testen die ik zelf (soms met anderen) heb gedaan voor de fansite op daarvoor geopende en exact gelijke testacounts.
    Nou ja, exact gelijk, alles zonder buffs, runes, bekers.

De kennis die ik daarvan heb verkregen heb ik ook gedeeld nadat ik moderator werd.

Aangezien ik van BP geen nieuwe informatie heb gehad kan ik als moderator geen antwoord geven op de vraag of er iets is veranderd. Daar weet ik niets van.

Als ook aangekondigd is de fansite bezig met een nieuw onderzoek naar de dropratio. Met name de EP vs Tijd kwestie.
    Maar dat is niet in één event of na één week bepaald. Bij het eerste onderzoek op de fansite (in 2011) hebben we drie maanden getest.
    Dat zal deze keer niet korter zijn.

Ondertussen is er wel de uitspraak van een huidige BP-programmeur dat bij bomen de tijd en niet de EP bepaald hoeveel kans op een drop-item er is. Dat dat niet altijd zo is geweest is bekend, maar wanneer het is veranderd niet.
    Voor gewassen, stallen en werkstallen dient onderzoek dat nog uit te wijzen.

Hop en Roos werden geïntroduceerd met en korte groeitijd t.o.v. de EP om een grotere kans op drops te hebben.
    En dat lijkt nog steeds te kloppen.
    Lijkt, onderzoek is nog gaande.

Maar pas op, die gegevens geef ik vanuit de fansite. Als BA weet ik niets want BP geeft geen informatie over de kans op dropitems.
    En aub nu geen discussie over BP dat sommige spelonderdelen geheim wil houden, en evenmin over dubbele petten, dat is geen van beide onderdeel van deze discussie.
    Uiteraard houdt BP sommige zaken geheím, dat zijn bedrijfsgeheimen want andere spelmakers willen wel weten waar het succes vandaan komt.

Dus svp geen gezeur.
    Maak er iets leuks van, onderzoek hoe het zit met de drops!

Sintra98 en -Coco1968- vinden dit leuk.
  18. -Coco1968-

Bedankt, Ron. Voor je duidelijke antwoord, voor je onderzoek, en het antwoord op mijn vraag van 2 maanden geleden of er iets veranderd is bij de dropratio bij bomen. Wanneer dit precies veranderd is kan ik ook niet zeggen, maar ergens tussen februari en juni van dit jaar. Vanaf dat moment kreeg ik opeens veel minder dropitems van alle velden samen dan ik gewend was.
    3 drops van 36 xxl-bomen had ik met dit event, en dat is echt veel hoger geweest.

Sintra98 vindt dit leuk.
  19. Sintra98

Dankjewel Ron voor de bovenstaande reactie. Ik ben er voor mezelf ook nog mee aan het uitproberen

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.