dropitems

Discussie in 'Overig archief' gestart door harry4557, 19 Juni 2020.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. harry4557

    harry4557 Actieve auteur

    hoe moet je deze opdracht halen terwijl je maar geen of weinig dropitems krijgt in de 10 daagse
    dit is op deze manier toch nooit te doen in opdracht 7
    of is het de bedoeling om maar blijven te kopen op deze manier
    ik vind dit geen manieren om zo met een boerderij om te gaan
     
    Roos vindt dit leuk.
  2. boerinekejoke

    boerinekejoke Forumleerling

    ben daar helemaal mee eens.
     
  3. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Ben het helemaal met je eens, dit is al de 2de dag quest waar we me SM moeten smijten voor de di's
    en dan krijgen we morgenmiddag weer een quest waar we di's nodig hebben die wordt betiteld met ''moeilijk''
    (dat zal we betekenen dat je dubbele zoveel SM nodig gaat hebben dan bij de quest waar we nu mee bezig zijn om die te halen -.- )
     
  4. klaas1941

    klaas1941 Gelegenheidsauteur

    nou bp ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen doen voor de volgende opdrachten
    denk aan je spelers en niet zo moet zijn eenzijdig
     
  5. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Verplaatst naar feedback.

    Overigens lees ik genoeg spelers die door vooruitplanning ook dit event met gemak halen.
    BP wil echt haar spelers niet wegjagen met de events.
     
    -doppie- vindt dit leuk.
  6. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Dat zullen dan spelers zijn die mandjes kopen of met nog meer SM smijten dan andere spelers
    Hier heb ik dit event al zo'n 600 SM gebruikt, dat zou toch niet nodig moeten zijn als je een quest begint met het oogsten van hortensia's
     
    Roos en -matthias1952- vinden dit leuk.
  7. klaas1941

    klaas1941 Gelegenheidsauteur

    ja ik vind dat bp hier wel heel gemakkelijk tegen aan kijkt er zijn ook spelers die niks kunnen kopen
    ik vind daar moet ook rekening mee worden gehouden
    ik zie dit dan ook als een misrekening van bp
    als je maar koopt en daar draait dan alles dan maar op
    ik vind dat er meer rekening moet worden gehouden met de spelers punt die heel graag willen spelen en alles willen halen want daar gaat het tenslotte wel om
     
  8. harriejose

    harriejose Forum freak

    Ben ik het helemaal mee eens.Ik moet me in allerhande bochten wringen om het te halen.
     
  9. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Je kunt niet in andermans spel kijken.
    Zeker zullen er spelers zijn die op mandjes en/of sm bouwen om de 24-uurs quest binnen 3 uur te voltooien. Dat is hun keuze en als zij er geld aan willen uitgeven is dat prima.

    Maar er zijn ook genoeg spelers die vanaf de publicatie van de faq zijn gaan plannen. Al dan niet met de tips en hulpmiddelen van de fansite. Maar zonder mandjes en met alleen voor de start sm/susi’s mest.
    Die hebben voorzien dat het in de loop der tijd moeilijker zou worden en dat je vanaf dag 1 voldoende eventgewas moest maken om samen met de drop-items de molenproducten met hoge tegenwaarde te maken. En die daarom ook vandaag al kort na de start konden melden weer klaar te zijn.
    Het vraagt een strakker schema qua oogsten, maar zaai lang (liefst door veredeling verkort) gewas in de nachtelijke uren dat je oogsttijd zou verliezen op dagen dat er drop-items omhoog komen.

    En ook natuurlijk, niet iedereen kan zo’n strak schema volgen, hetzij door de thuissituatie, hetzij door (werk)verplichtingen. Voor hen zijn de 24-uurs questen nooit erg geschikt als ze er geen hulpmiddelen (sm, susi’s mest) in kunnen zetten zonder die te kopen en niet willen kopen. 0ok in hun situaties kunnen wij niet kijken. Maar zij zelf wel en zij kunnen dus ook vooraf hun keuze maken in wel of niet meedoen. Zoals dat ook gebeurt, zie daarvoor de eerste pagina’s van de praatgroep.

    Voor spelers die geen geld willen of kunnen gebruiken voor het spel is het extra belangrijk om lange gewassen met groeivoordelen te veredelen. Dat hoeven niet perse veredelingen met sm te zijn, directe verkorting en extra verkorting voor water en mest doen ook al heel veel.
    Veredelen kost tijd en veel gewas. Vooral de nieuwste lange gewassen willen wat vaker een ‘niet’ trekken is mijn persoonlijke indruk, maar geduld en stug doorzetten is de truc. Kies wel altijd voor de grootste kas, dat kost de meeste planten maar het geeft aanzienlijk meer kans op een veredeling. En accepteer een veredeling wel zodra die komt, want wat het ook is, je moet dat slot zsm blokkeren.

    En ook goed gebruiken maken van ambachtsproducten, bij de alchemist zitten de verkortingen van groeitijden voor typen gewas (apart voor vasteland en bahamarama; apart ook per categorie gewas). Kopen op de markt kan ook. Mits je genoeg BD hebt, of lieve buren met het ambacht vrij die je er wel willen toesturen.

    Het spel biedt vele varianten aan features en events, en wie weinig tijd heeft en er ook geen geld in wil of kan steken zal daaruit moeten kiezen. Vaak is kiezen voor de lange termijn beter: dus niet-haalbare events overslaan en zsm de alchemist vrijspelen en naar level 5 brengen. Of lange gewassen die passen bij je mogelijkheden veredelen.

    Tegelijk moet het spel ook een uitdaging blijven voor de hoge level spelers met veel tijd of die er wel geld in willen en kunnen steken. Er zullen dus altijd events zijn die voor een deel van de spelers te hoog gegrepen zijn. Bij de start van het spel was een belangrijk doel veel mensen een leuke tijd bieden en iets saais als planten en oogsten toch tot een uitdaging te maken. Zeker is dat dat niet in alle perioden even goed gelukt, soms werden wilde ideeën ingebracht die op lange termijn de dood-in-de-pot veroorzaakten.
    Momenteel echter is de mix van mogelijkheden zo breed dat er voor iedereen een uitdaging is te vinden.

    En dan nog dit: slechts zeer zelden worden aan een gestart event nog aanpassingen gedaan, want het totale event is op een bepaalde manier uitgebalanceerd en getest. In het verleden bleek dat bij een aanpassing tijdens het event, er onbalans ontstond, en ook boze spelers die zich misdeeld voelden.
    Dat kan ook nooit de bedoeling zijn.
    Het is al erg genoeg dat om technische redenen een event enkele uren moet worden uitgesteld, of (wat we ook wel eens gehad hebben) door een bug het spel uren in onderhoud moet na de start van een event. 0ok dan raakt het event uit balans, maar dat is overmacht.
     
    kakelot69, vinc051, Arvonvan en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  10. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Ik was gisteren ook kort na de start klaar met de quest met alleen tegenwaardes en normaal gesproken heb ik alleen SM nodig om het eventgewas te vermeerderen (circa 54 SM) en ik heb nog nooit extra SM nodig gehad om een dagquest te voltooien. Er is volgens mij bijna geen enkele speler die deze keer de dag questen met tegelijkertijd eventgewas en di's zonder de extra SM (meer als 54 SM) heeft kunnen voltooien.

    Ik denk dat er dit keer ook genoeg spelers zijn die met de dagquesten hebben moeten stoppen omdat ze gewoonweg niet genoeg SM meer hadden, normaal gesproken zijn de dag questen goed te doen alleen deze keer worden er gewoon tegelijkertijd teveel eventgewassen en di's gevraagt binnen 24 uur.
     
    -matthias1952- vindt dit leuk.
  11. klaas1941

    klaas1941 Gelegenheidsauteur

    ik heb de langste gewassen er in gezet krijg er maar 112 dropitems voor van de 330 die je moet hebben hoe moet je dat dan wel doen leg mij dat maar eens voor krijg per akker 25 dropitems reken dan maar uit dan kom je wel heel wat tekort om die 330 te halen
    nee ik voel mij echt op deze manier misleid maar djw bp voor het niet halen van enige wat jullie willen is maar kopen kopen en nog eens maar kopen ik vind dit te ver gaan en speel al van het begin af aan overweeg te stoppen als dat zo moet zeker
    ben echt gepikeerd nou over het spel
     
  12. anita-144

    anita-144 Regelmatige auteur

    De delen waarbij dropitems moe(s)ten worden ingeleverd heb ik niet gehaald en ik betwijfel of ik de nu lopende ga halen.
    En met niet gehaald bedoel ik dat ik maar 2 van de 4 opdrachten heb kunnen doen. Ik had véél te weinig dropitems.
    Maar... Ik zit er eigenlijk niet zo heel veel mee... Gewoon de volgende dag weer verder en dat wat ik wel kon halen meegedaan.
    Ik verwacht 7 van de 10 opdrachten te hebben gemaakt aan het einde.
    Ik heb wel wat supermest en sushi gebruikt, maar alleen datgene wat ik zelf wou (niets gekocht).
    Jammer dat het me niet gelukt is... Maar het is duidelijk wél te doen als ik de praatgroep bekijk.
    En ik zie in die groep ook dat er veel mensen zijn die anderen willen helpen door nog de benodigde dropitems te sturen, tips te geven ed.

    Eigenlijk vind ik dát veel leuker en mooier dan het event zelf spelen ;)

    edit: Ow ja... ik ben 'pas' op level 95. Dat zal zeker ook meespelen.
     
  13. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Volgens mij waren de quests zonder sm best te doen, met een goede planning en een beetje strak oogsten. De volgorde van eventgewassen, dropitems en leverwaarde was logisch uitgedacht.

    Alleen als je tussendoor overdag ook nog moet werken heb je een probleem, vanwege de korte duur van de quests en de ongunstige begintijd. Om die reden ben ik er na een aantal dagquests mee gestopt, want op mijn werk ben ik helaas niet in de gelegenheid om precies om twee uur te starten en dan ook nog eens elke keer precies op tijd de rondjes vermeerderen te oogsten.

    Maar is dat erg? Wat mij betreft niet. De prijzen van deze questenreeks bevatten geen enkel essentieel onderdeel zoals een nieuwe boom of stal, dus op die kistjes na mis ik er weinig aan. En kistjes krijg ik al genoeg uit de rijen en de sieritems. En bovenal ben ik maar blij dat ik werk heb waar ik een aantal dagen in de week druk mee ben, daar kan geen sieritem tegenop. Het is maar een spelletje en zo.
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  14. lucy6666

    lucy6666 Gevorderde

    het ging mij om die dropitems op de accounts en wel 2 stuks kreeg ik bij de een veel meer dropitems dan bij de andere en daardoor op 1 account er 8 te min kwam hoe fustrerend is dat omdat ik veel te weinig dropitems kreeg planten waren geen probleem
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.