dropitem

Discussie in 'Help archief' gestart door farro, 1 Augustus 2017.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. farro

farro Forumkenner

Is de opbrengst gelijk of is er een groot verschil wat de dropitems betreft :
    a) op 1x1 veldjes ;
    b) op 1x4 veldjes.

2. theav71

theav71 Levende forumlegende

Ja daar zit verschil in. Op een groot veld is de kans groter dat je een di krijgt. Maar ligt dus ook aan hoe groot de kans is dat je een dropitem krijgt. Als de kans groot is dan kan je beter kleine veldjes hebben liggen omdat je dan meer di van een veld kan krijgen.

Sintra98 vindt dit leuk.
  3. farro

farro Forumkenner

Als ik het goed begrijp krijg je meestal meer DI uit 1x1 ipv 1x4 veldjes. Ik denk dat ik er niet genoeg zal krijgen in het lopende event daarom mijn vraag. Bedankt voor de info.

4. fairie

fairie Commandant van het forum

Bij mijn weten is er ooit gezegd dat je juist meer kans had op kleine veldjes. Ik krijg er in elk geval meer uit dan uit grote velden. Ik had dat een keer uitgeprobeerd naar aanleiding van reacties van andere spelers dat zij meer krijgen uit grote velden.

Dit is wat Ron er afgelopen week over heeft gezegd naar aanleiding van dezelfde vraag van een andere speler.

5. theav71

theav71 Levende forumlegende

Van een veld met 200 kwart akkers zou je in theorie 200 dropitems kunnen krijgen en van een veld met 44 grote akkers maar 44. Mijn ervaring is dat ik van 200 kwart akkers event gewas meer di krijg dan van 44 grote.

Zet je in de nacht wel gewas wat lang duurt zoals bijvoorbeeld rozen of anjers? Sturen je buren je wel di? En heb je de bekers in de boom staan en vol?

6. farro

farro Forumkenner

Ik heb gisterenavond prei gezet en deze morgen uien (steeds met water op 1x1 veldjes). Het event gewas is reeds binnen, maar ik heb tijdens dit event veel tijd verloren door andere zaken (weekendje weg, enz...). Normaal heb ik steeds DI teveel. En wat mijn buren betreft, ze zijn vrijgevig en trouw.
    Ik ga alles op 1x1 staan tot mijn WAC is uitgewerkt en misschien haal ik het nipt. Bedankt voor de reacties en groetjes.

Sintra98 vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.