Drie plaatjes - één verhaaltje (5) - Oud en nieuw

Discussie in 'Overig archief' gestart door Farm_F.A.Q, 14 Oktober 2016.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Farm_F.A.Q

Farm_F.A.Q Forum Moderator Team Farmerama NL

We gaan hier met zijn allen een verhaal schrijven.

Als inspiratie gebruiken we de plaatjes van onze boerderij.
    Wij maken een voorzetje en jullie mogen dit gaan aanvullen.
    Het streven is om dit verhaal na 2 weken af te sluiten maar als het iets langer is vormt dat ook geen probleem.

In principe is het verhaal met 3 plaatjes maar het moment waarop die alle 3 verschijnen kan per verhaal verschillen.
    o_Ok kan het voorkomen dat we nog een extra plaatje toevoegen gedurende het verhaal.

Ieder stukje moet aansluiten bij het voorgaande en moet minimaal 2 regels zijn en maximaal 5.
    Dan is de volgende weer aan de beurt. Natuurlijk mag je daarna weer gewoon een nieuw stukje toevoegen.

Jullie gastvrouwen in dit draadje zijn: Catje78, miekekoning en enk52

2. Farm_F.A.Q

Farm_F.A.Q Forum Moderator Team Farmerama NL

[​IMG] [​IMG] [​IMG]

De kip! De heerser van de boerderij. Degene die iedereen al snel in zijn boerenbezit heeft en geliefd wordt. Veel gemaakt, gefokt, ingeleverd bij questen en events, weggegeven aan kuikens, gekocht en verkocht.
    Al snel kon de kip eieren maken, ook al zo'n populair en onmisbaar product.

Gaandeweg kwamen er steeds meer dieren bij, gezellig voor de kip maar met de 2 nieuwkomers die er zeer recent bij zijn gekomen tja das een heel ander verhaal......

Laatst bewerkt door moderator: 19 Oktober 2016
  3. eevee60

eevee60 Alwetend orakel

Op de baha zijn twee nieuwe dieren , Janus de haai en Ronnie de krab zei Nellie de kip tegen de andere dieren op de boerderij.
    Maar wat is nu het nut van een haai of een krab?Of zou de haai redding bandjes gaan maken?
    En wat moet die krab dan?

Sintra98 vindt dit leuk.
  4. simmeke54

simmeke54 Grote forummeester

Nellie Kip was bang dat de nieuwkomers haar van haar troon zouden stoten. Wat een grote bek had die haai! En die zat vol met onwaarschijnlijk grote tanden! Nellie was er niet gerust in. Het beest hoefde maar één keer zijn mond open te doen, eens flink te zuigen en dan zou kip in zijn mond vliegen zoals een spin in een stofzuiger. De krab, daar had Nellie nog geen idee van hoe gevaarlijk die was maar ze zou hem goed in de gaten houden. Hoe dan ook, Nellie was van plan om zich niet gewonnen te geven. Die twee moesten kost wat kost, verdwijnen. Zij was hier de baas en dat wilde ze ook blijven.

Sintra98 en eevee60 vinden dit leuk.
  5. eevee60

eevee60 Alwetend orakel

Ze begon eerst maar eens rond te vragen wat de andere dieren van de haai en de krab vonden. De meningen waren behoorlijk verdeelt.
    Er waren meer dieren die de haai echt niet zagen zitten met zijn enorme tanden en hem ronduit eng vonden.

Sintra98 vindt dit leuk.
  6. Batsheba

Batsheba Regelmatige auteur

Ze bleven wijselijk op een afstand maar sommigen durfden het toch aan om de haai en de krab een paar vragen te stellen. En wat ze het liefste wilden weten was: wat komen jullie hier doen? ‘Ik’ zei de haai, ‘ik kom hier baas spelen, die kip heeft helemaal geen leiderscapaciteiten, ik wel!’ ‘Precies,’ zei de krab, ‘maar jij ook niet, ik denk dat ik meer geschikt ben om hier de baas te spelen.’
    ‘O ja? Een goede leider moet vooruitgang weten te boeken en dat kan jij niet eens. Jij kan niet eens vooruit, zelfs niet achteruit, jij kan alleen maar links en rechts.’

7. eevee60

eevee60 Alwetend orakel

Mmm tja daar had haai wel een punt dacht krab maar dat ga ik hem niet zeggen. Tegelijk begonnen de dieren door elkaar te praten, wij willen helemaal geen leider was eigenlijk de strekking. Nellie schrok ervan en dacht , heb ik het zo slecht gedaan?

Sintra98 vindt dit leuk.
  8. OkkieTrooy

OkkieTrooy Teller

Nellie, je liet iedereen in zijn waarde en respecteerde ze voor wat ze konden. Je maakte gebruik van ieders eigenschappen. daardoor voelde iedereen zich gewaardeerd en had niet het gevoel dat ze gedwongen werden in een richting die ze niet wilden. Krab is heel goed in het zijwaarts bewegen van links naar rechts, Haai is heel goed in het continue bewegen (als hij dat niet doet krijgt hij geen zuurstof en gaat dood). Juist die afwisseling is goed.

9. stien56

stien56 Alwetend orakel

Afwisseling?? Dacht Nellie, afwisseling?? Wat heb je daar nou aan - ik leg eieren, daar heb je wel wat aan!

eevee60 vindt dit leuk.
  10. eevee60

eevee60 Alwetend orakel

Eieren hebben zoveel verschillende toepassingen dat is echt bijzonder.
    Laat ik iedereen maar eens vragen hoe ze de toekomst zien met leider of zonder leider en dan ieder voor zich.

11. simmeke54

simmeke54 Grote forummeester

Nellie vroeg dus aan iedereen hoe zij de toekomst zagen wanneer zij niet meer de touwtjes in handen zou hebben. 'Ik,' zei ze, 'ik kakel jullie elke morgen wakker (dat deed eigenlijk haar man maar dat hoefde niemand te weten. Nellie ging liever zelf met de pluimen lopen) en ik leg eieren. En als jullie mij wegsturen als leider...geen eitjes meer en geen gratis wekdienst. Tenzij jullie liever haaien-of krabbeneieren lusten. En een haai of krab als aanvoerder van boerderijdieren! Kom op, zeg! Dat is toch ongehoord! Diep in hun hart wisten dat het waar was maar er waren er enkelen die op het idee kwamen om zelf...

eevee60 vindt dit leuk.
  12. Batsheba

Batsheba Regelmatige auteur

Schaap en Geit fluisterden en Koe mompelde wat in zichzelf. Ze hadden altijd Nellie als de koningin van de boerderij gezien en nog nooit was er iemand op het idee gekomen om ééns in de maand ofzo, een stemming te houden. Of om zichzelf als kandidaat op te geven voor het leiderschap. Kwam dat omdat ze best tevreden waren met Nellie?

eevee60 vindt dit leuk.
  13. eevee60

eevee60 Alwetend orakel

Ja eigenlijk waren ze zeer tevreden. Netjes gewekt worden elke morgen , elke dag genoeg te eten.
    Dit was een goed leven.
    Konden die indringers zich niet gewoon aanpassen ?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.