Drie plaatjes - één verhaaltje (3) - Er was eens.........

Discussie in 'Overig archief' gestart door Farm_F.A.Q, 5 September 2016.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eevee60

eevee60 Alwetend orakel

Hmm tien coupletten misschien kan ik beter eerst op zoek gaan naar dat wachtwoord. Piloot wat vind jij ik denk dat het wachtwoord makkelijker is.
    Nou dat weet ik nog zonet niet zei de piloot, hoe denk je dat aan te pakken? Daar moest wasbeer eerst even over nadenken.

2. HannyBalleke

HannyBalleke Regelmatige auteur

Wasbeer vroeg raad aan het konijn en die gaf hem een papiertje met een tekst. ‘Ons clublied,’ zei hij en daarin vind je het wachtwoord.’ Gelukkig had elk couplet maar één zin, dat viel al erg mee. De tekst ging zo:
    Ons clubhuis in gebouwd tussen de takken van een eik. Hier voelen we ons allemaal de koning te rijk.
    Hier komen we bijeen om lief en leed te delen. In de club van DIKKE VRIENDEN gaat niemand zich vervelen.
    Kom er maar bij, kom er maar bij. Tralalala (4x) yeah (2x)
    Geef het wachtwoord en je mag binnen. Je mag niet zomaar iets verzinnen
    Je kan het zien (3x). En ons liedje eindigt met couplet nummer tien.

Meer dan vijf regels :oops:, ik hoop dat mod het duld, want die tien coupletten, dat was niet mijn schuld.

Laatste bewerkt: 24 September 2016
    eevee60 en LucieSchreurs vinden dit leuk.
  3. eevee60

eevee60 Alwetend orakel

Nou dat moet te doen zijn om van buiten te leren, dit is gelukkig niet al te ingewikkeld.
    Piloot zei laten we dat eerst doen dan zal ik je wel overhoren en als je het clublied uit je hoofd heb geleerd dan gaan we op zoek naar het wachtwoord.

HannyBalleke vindt dit leuk.
  4. simmeke54

simmeke54 Grote forummeester

Wasbeer ging heel hard aan het studeren om de tekst van buiten te leren. Het ging vrij vlot en piloot zei, ‘laat eens horen wat je al kan.’ Wasbeer zong het liedje zonder fouten te maken. ‘Flink,’ zei piloot, ‘nu het wachtwoord nog zoeken en dan ben je lid van de club.’ Wasbeer bekeek nog eens goed de tekst… dat voorlaatste coupletje…Zou dat een aanwijzing zijn? …Je kan het zien…Maar waar? In het lied?​

5. eevee60

eevee60 Alwetend orakel

Mmm die tekst nog maar eens bekijken. Wat is er nou te zien aan deze tekst?
    Wacht eens DIKKE VRIENDEN , dat zijn grote letters en schuin gedrukt.
    ( schuin gedrukt wou hier wel aan maar niet uit:oops:)
    Piloot wat denk jij , zou dat een aanwijzing zijn?

LucieSchreurs vindt dit leuk.
  6. LucieSchreurs

LucieSchreurs Levende forumlegende

mmmm, dat is inderdaad wel heel vreemd zei de piloot, dat ziet er inderdaad wel uit als een aanwijzing . Laten we het maar eens poberen.
    Jongens, konijn....riep wasbeer mag ik het wachtwoord raden?

Denk eraan zei konijn je mag 1 poging doen!

eevee60 vindt dit leuk.
  7. eevee60

eevee60 Alwetend orakel

Oeps foutje is zo gemaakt. Eerst nog maar even kijken dan.
    Of wacht ik doe eerst het clublied dan heb ik die maar vast gehad.
    Zonder haperen zong wasbeer het clublied, piloot stond erbij te glunderen alsof het zijn prestatie was.

8. LucieSchreurs

Wasbeer had samen met piloot tijdens het zingen heel goed opgelet en zag dat de vriendjes heel slim keken bij de woorden DIKKE VRIENDEN, zou dat dan inderdaad het wachtwoord zijn?

Wasbeer schraapte zijn keel en ......

eevee60 vindt dit leuk.
  9. HannyBalleke

...zei: DIKKE VRIENDEN. Hoopvol keek hij naar de clubleden. Die zeiden niets maar het konijn nam een schrift en een potlood en zette een brilletje op zijn neus. Hij loerde over de brillenglazen heen naar wasbeer en sprak toen de wijze woorden: Naam...adres...geboortedatum... beroep...en schreef alle maten en gewichten van wasbeer in het clubledenboek.

eevee60 en LucieSchreurs vinden dit leuk.
  10. eevee60

eevee60 Alwetend orakel

Wasbeer deed gelijk een ronde dansje met piloot, eindelijk was hij lid van de club.
    En nog veel belangrijker hij had nieuwe vrienden.

annigjen vindt dit leuk.
  11. simmeke54

simmeke54 Grote forummeester

Wasbeer was dolgelukkig. Voor het eerst in zijn leven hoorde hij ergens bij en zijn eenzaam bestaan in het bos was verleden tijd. Maar zoals het in elke club gaat, ieder heeft zijn taak. En wasbeer werd voorzitter van het feest comité want zo’n comité hadden ze nog niet. Hij moest er voor zorgen dat er altijd wat te doen was. En wasbeer had al meteen een leuk idee. ‘Hebben jullie al eens gevlogen?’ vroeg hij. ‘Ik wel,’ zei de duif, die ook lid was van de club. ‘Maar ik bedoel, met een vliegtuig’. Nee, dat hadden ze nog niet en piloot bracht de hele bende naar zijn vliegtuig.

eevee60 vindt dit leuk.
  12. eevee60

eevee60 Alwetend orakel

Daar legde hij hun eerst uit dat ze wel een riempje om moesten voor de veiligheid voor als het een beetje zou schudden in het vliegtuig.
    Het was wel de bedoeling dat ze in hun stoel bleven zitten en er niet uit zouden vallen.
    Dat snapten ze , dan mogen jullie naar binnen en een plaatsje zoeken.

13. HannyBalleke

Iedereen vond een plaats bij een raampje en ze keken hun ogen uit. Nog nooit hadden ze de wereld van bovenaf gezien, behalve de duif dan, en ze vonden het geweldig. Duif was enthousiast over het feit dat hij vloog, zonder zijn vleugels te moeten gebruiken. De anderen waren het er over eens dat wasbeer een flinke aanwinst was voor de club. En wasbeer zelf? Die glunderde en zat al na te denken over het volgende evenement.

eevee60 vindt dit leuk.
  14. eevee60

eevee60 Alwetend orakel

Maar toen moest de landing in worden gezet, ow als dat maar goed gaat.
    Er is wel erg veel water in de buurt.
    Gelukkig was de piloot een zeer ervaren man , hij had al veel vlieguren erop zitten.o_Ok dat ging helemaal goedkomen.

15. LucieSchreurs

Veilig landde de piloot op het eiland, als bedankje zorgden de vriendjes voor een grote spetterende picknick.
    Daarna was het tijd voor e piloot om afscheid te nemen.

Wasbeer nam met een dikke knuffel afscheid van piloot die beloofde gauw weer een keer te komen

eevee60 vindt dit leuk.
  16. eevee60

eevee60 Alwetend orakel

Toen de piloot weg was vroeg wasbeer zich af of hij nou net een hele goede vriend had laten gaan?
    Hopelijk kwam hij heel gauw weer terug wasbeer begon hem nu al te missen.

17. HannyBalleke

En dat was een emotie wat Wasbeer daarvoor nog nooit had gevoeld. Iemand missen, want vroeger was er niemand om te missen. Hij kende alleen maar eenzaamheid. En nu had hij vrienden, vele vrienden. Zou hij die ook gaan missen wanneer hij weer naar zijn bos zou terug gaan? Hij sprak erover met de andere clubleden en ze gingen meteen vergaderen. Konijn schreef het op in zijn schriftje, kwestie van een overzicht te hebben van de activiteiten. Hij schreef: Vergadering van vandaag: Punt 1. Hoe omgaan met emoties en gevoelens. 1a. Eenzaamheid. 1b Depressie. Punt 2. Vriendschap. 2a Loslaten. Punt 3. Volgende activiteit bespreken.

eevee60 vindt dit leuk.
  18. eevee60

eevee60 Alwetend orakel

De vergadering:
    Punt 1. Hoe omgaan met emoties en gevoelens.
    Konijn zei negeren Geit vond dat ook maar Willie Wezel zei nee hoor die moet je uiten en er dan overheen stappen anders blijf je er aan denken.
    Mmm dacht wasbeer ja dat is zo het doet al een ietsepietsie minder zeer.
    Punt 1a.Eenzaamheid.

simmeke54 vindt dit leuk.
  19. HannyBalleke

Ze kwebbelden en parlementeerden over eenzaamheid en vriendschap en loslaten en vasthouden, en wasbeertje voelde zich al veel beter. Vooral toen ze hem vertelde dat vrienden geen eigendom zijn en dat je ieder zijn eigen weg moet laten gaan. Piloot zou vast nog wel eens tevoorschijn komen. En toen kwam het laatste punt op de agenda aan bod. Volgende activiteit. Dat was iets voor wasbeer want hij was tenslotte voorzitter van het feest comité en hij had al een idee.

eevee60 vindt dit leuk.
  20. eevee60

eevee60 Alwetend orakel

We gaan verstoppertje spelen en daarna picknicken dat lijkt me zo leuk. Wat vinden jullie daarvan?
    De vrienden vonden het een prachtig plan ,verstoppertje hadden ze al heel lang niet meer gedaan en picknicken was altijd leuk.
    Kom laten we de mand pakken en vullen, zo gezegd zo gedaan.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.