Drie plaatjes - één verhaaltje (2) - Hoe kan dit nou?

Discussie in 'Overig archief' gestart door Farm_F.A.Q, 22 Augustus 2016.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Farm_F.A.Q

Farm_F.A.Q Forum Moderator Team Farmerama NL

We gaan hier met zijn allen een verhaal schrijven.

Als inspiratie gebruiken we de plaatjes van onze boerderij.
    Wij maken een voorzetje en jullie mogen dit gaan aanvullen.
    Het streven is om dit verhaal na 2 weken af te sluiten maar als het iets langer is vormt dat ook geen probleem.

In principe is het verhaal met 3 plaatjes maar het moment waarop die alle 3 verschijnen kan per verhaal verschillen.
    o_Ok kan het voorkomen dat we nog een extra plaatje toevoegen gedurende het verhaal.

Ieder stukje moet aansluiten bij het voorgaande en moet minimaal 2 regels zijn en maximaal 5.
    Dan is de volgende weer aan de beurt. Natuurlijk mag je daarna weer gewoon een nieuw stukje toevoegen.

Jullie gastvrouwen in dit draadje zijn: Catje78, miekekoning en enk52

2. Farm_F.A.Q

Farm_F.A.Q Forum Moderator Team Farmerama NL

Na een avondje gezelligheid en feesten met al haar vrienden van de wolkenrijen, van hun boerineigenaar, werd Jolia wat verward wakker.
    Ze keek om zich heen en zag ineens dat ze op de siertuin was beland.

Wat was er gebeurd vannacht? En naar wie of wat verlangde Jolia nou eigenlijk?

[​IMG] [​IMG] [​IMG]

3. eevee60

eevee60 Alwetend orakel

Hey dat is raar, gisteren zat ik nog op de wolkenrij.En vandaag ineens in de siertuin?
    Waar zijn mijn vriendjes van onze rij gebleven? Staan die nou hier ergens of zitten ze nog op de rij?Laat ik eens even goed rondkijken of ik ze kan vinden.

blackscorpion64 vindt dit leuk.
  4. blackscorpion64

blackscorpion64 Alwetend orakel

Jolia ging als eerst maar eens kijken op het oude vertrouwde akkerland.
    Daar aangekomen zag ze een molen staan en ging ernaar toe.
    In de molen hoorde ze een zware mannenstem zingen en ging ernaar toe.
    Het was de molenaar die ijverig bezig was zijn meel te malen.
    Hallo molenaar, mag ik wat vragen?

5. nicolle73

nicolle73 Levende forumlegende

jazeker zei de molenaar met een zware stem
    jolia wilde net iets zeggen toen ze vanuit haar ooghoek iets zag bewegen

6. eevee60

eevee60 Alwetend orakel

Wat was dat? O gelukkig het is de kat van de molenaar maar.
    Ondertussen bleef de molenaar haar maar vragend aan kijken ze kreeg er een kleurtje van.

7. blackscorpion64

Uh meneer de molenaar. Weet u toevallig waar al mijn vriendjes zijn gebleven?
    Eens even denken, zei de molenaar. Ik weet het niet zeker maar hier vlakbij staat een grote schuur.
    En vanmiddag was mijn kat daar op zoek naar muizen maar kwam plotseling met de staart tussen de benen terug sprinten.
    Dat doet hij anders nooit....
    Als ik jou was, zei de molenaar, moet je daar maar eens een kijkje gaan nemen.

eevee60 vindt dit leuk.
  8. miekje9

miekje9 Levende forumlegende

Jolia liep voorzichtig naar de schuur en deed de deur open ......
    Wat zij daar zag had ze nog nooit gezien.
    En mega groot weefgetouw en konijn, uil en varkentje waren druk in de weer om een mega groot 't shirt te maken....

blackscorpion64 en eevee60 vinden dit leuk.
  9. eevee60

eevee60 Alwetend orakel

Voor wie zou dat 't shirt zijn? Er zou hier toch geen reus rondlopen.
    Voorzichtig ging Jolia naar binnen.Hallo allemaal mag ik jullie wat vragen?Hebben jullie mijn vriendjes gezien?

10. Batsheba

Batsheba Regelmatige auteur

Niemand gaf antwoord. Ze keken niet eens op en Jolia vond dat maar vreemd. Het enige wat ze wilde was weer naar de bonenstaak gaan en ze moest die weten te vinden. Ze keek rond in de schuur maar vond geen enkele aanwijzing.

11. eevee60

eevee60 Alwetend orakel

Voorzichtig liep Jolia weer naar buiten , dat t shirt was toch echt voor iemand.Waar zal ik nou eerst heen gaan die andere schuur met ronde deuren of naar de moestuin of naar de ...

12. annigjen

annigjen Keizer van het forum

Of naar de put. Misschien was de put watervrij en zat er een geheime ingang in. Lolia liep voorzichtig naar de put toe. Ze vond het ook best wat eng maar er naar toe te lopen. Stel dat er echt een geheime ingang was. Wat dan?

13. eevee60

eevee60 Alwetend orakel

Zou ze het dan aandurven om daar te gaan kijken? Eerst maar eens voorzichtig over de rand kijken.
    Hey inderdaad geen water, hmm zal ik de trap dan af klimmen en even kijken?Ja anders zie ik mijn vriendjes nooit terug misschien.

Laatste bewerkt: 31 Augustus 2016
    annigjen en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  14. blackscorpion64

Ze maakte zich klaar voor de afdaling. Zaklamp check, rugzak check.
    Voorzichtig daalde ze af maar halverwege zag ze plotseling 2 glimmende oogjes in het licht van haar zaklamp.
    Zit daar een SPIN?

annigjen en eevee60 vinden dit leuk.
  15. simmeke54

simmeke54 Grote forummeester

Toen Jolia dichterbij kwam zag ze dat het inderdaad en spin was. Een reusachtige spin in een reusachtig web. Het monster keek boosaardig naar Jolia en haar hartje bonsde in haar keel. Ze durfde niet dichterbij te komen en ze moest vermijden het web aan te raken want dan zat ze gevangen. Ze besefte dat de spin iets aan het bewaken was. Er lag iets in die put. Misschien wel datgene of diegene waar Jolia naar zocht. Het trapje liep wel heel dicht bij het net. Jolia dacht diep na. Ze moest de spin afleiden of het net vernietigen maar dat is niet zo simpel wanneer je op een steil laddertje staat.

blackscorpion64, annigjen en eevee60 vinden dit leuk.
  16. eevee60

eevee60 Alwetend orakel

Als ze nou eens terug ging naar de schuur misschien wilde konijn, uil of varkentje nu wel wat zeggen.
    Voorzichtig klom ze het laddertje weer op.

17. annigjen

annigjen Keizer van het forum

Jolia ging weer naar de schuur. Liep naar binnen en riep nu hard, hallo kan iemand mij helpen. Het wilde konijn, de uil en het varkentje keken nu wel haar kant op. En keken Lolia vragend aan. Lolia vertelde dat ze haar vrienden zocht en dat ze net bij de waterput is geweest. En dat de ook de reusachtige spin in het web had gezien. Blijf daar uit de buurt riepen ze alle drie in koor. Blijf er weg. Het is daar gevaarlijk. Maar ik moet mijn vrienden vinden. Wie kan me daar goed mee helpen, vroeg ze vertwijfeld?

18. simmeke54

simmeke54 Grote forummeester

De wijze uil had medelijden met het arme meisje. Hij fluisterde, ‘de reus.' ‘Reus?’ ‘Ja, er is een reus die alles en iedereen bedreigt. Hij woont in de put, steelt onze goederen van het land, en wij moeten een t-shirt voor hem maken. o_Ok de molenaar is niet te vertrouwen…’ Toen zweeg de uil want de deur van de schuur ging open en de molenaar kwam binnen.

19. eevee60

eevee60 Alwetend orakel

De dieren keken elkaar aan en gingen gelijk weer aan het werk.De molenaar keek naar Jolia en vroeg of ze al iemand had gezien, Jolia knikte van nee.
    Dan kun je misschien beter even in put kijken daar zit een lieve spin die je vast verder kan helpen.

20. blackscorpion64

Een lieve spin, dacht ze bij zichzelf.
    Volgens mij wil de spin mij vangen en speelt hij onder een hoedje met de molenaar.
    Wat moet ik nu doen.
    De uil of de molenaar geloven.
    Wat is wijsheid.

eevee60 vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.