Dit keer is Farmerama echt TE ver gegaan in hun hebberigheid

Discussie in 'Overig archief' gestart door leapme2, 1 Oktober 2019.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leapme2

    leapme2 Gelegenheidsauteur

    Na meer dan 10 jaar op level 216 ben ik er klaar mee.
    De advertentie aan de rechterzijde die een kwart van mijn scherm in beslag neemt is de drupel die deze emmer heft doen overlopen. (jaja vergroot je scherm... -absoluut geen denken aan...)

    Honderden euro's zitten in dit spel via knechten, afkopen quests etc etc in de loop der jaren en nu voel ik me letterlijk gechanteerd met een advertentie die ik moet afkopen. Jullie zijn wat mij betreft echt TE ver gegaan met de hebberigheid... Pure chantage, afkopen anders blijf je er mee opgescheept zitten....

    Tuurlijk kan wachten tot ik weer knechten nodig heb en dan ben ik er van af, maar voor hoe lang? een week, een maad, een jaar? Nee deze pure vorm van chantage kan je misschien vandaag voor 80 cent afkopen, maar er zal ongewijfeld lweer een nieuw chantage middle in de maak zijn... let op mijn woorden, dit is het begin, maar zeker niet het eind van de farmerama chantage scams....

    Vaarwel, ik ga de "gouden ouden" achterna die al lange tijd vertrokken zijn. Straks met het ruil event kom ik nog een keer online om alles door te schuiven naar mijn moeder... en dan is het helemaal klaar....

    Dit keer Farmerama, zijn jullie met deze *knip (onheus taalgebruik)* echt voor mij tever gegaan... En ik zet het even in schrift zodat ik zeker weet dat ik NOOIT meer geneigd zal zijn terug te keren.... ik ga wel candy crushen of zo....

    ---man wat zal ik een geld overhouden aan het einde van de maand----
     
    Laatst bewerkt door moderator: 1 Oktober 2019
    jopie vindt dit leuk.
  2. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Euhm ... Leapme2 ...

    Ik snap het even niet ... elk account waar al ooit een aankoop is geweest, heeft geen reklame aan de zijkant van het spel.
    Ik dus ook niet ...wel op het forum, maar dat heeft iedereen...
    Heb jij wel een Ad Blokker aanstaan ? die heb ik dus ook...Maar alsnog hoort dit dus niet dan bij jouw zo te zijn ...
    Je zou eventueel aan support kunnen vragen hoe dit komt?
     
  3. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Als je ooit een aankoop via het spel hebt gedaan dan krijg je van Farmerama geen reclame naast je spelframe.
    Dat is 100% zeker.

    Als je daar nu toch reclame ziet dan zou ik maar heel snel malwarebytes en elke denkbare virusscan doen want dan is het een addon in je browser die los staat van BP.

    Overigens, voor je grove benadering en taalgebruik krijjg je wel punten van mij, zo gaan wij op dit forum niet met elkaar om. Eerst tot tien tellen voor je iets plaatst is mijn advies. En eerst goed nagaan of het probleem niet op je eigen pc ligt.
     
    Rumboontje vindt dit leuk.
  4. the_liberty

    the_liberty Forum-ambassadeur

    hof van dromen. leapme2 is mijn dochter speelt al vanaf het begin. altijd geld erin gedaan want dat kon ze doen en ze vond het leuk om te doen net als ik . altijd knechten enz. nu moest ze voor 0,79 cent wat kopen om de reclame weg te laten gaan te gek voor woorden. ze is er klaar mee net als veel ouderen. ik vind het spel nog te leuk en ga zoals jullie mijn eigen gang. speel veel events en als ik geen zin heb niet, maar dat is aan mij.
     
    Rumboontje, harm-jan70 en HofvanDromen vinden dit leuk.
  5. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Dat weet ik, dat zij jouw dochter is ... ik loop hier ook al wat jaartjes rond ... xD...

    Maar oke dat lost het probleem dus niet op, wat ik al schreef ...er klopt dan iets niet op haar account ... Ron schreef dat zonet ook al.
    Als zij al ooit geld er aan besteed heeft, dan hoort die reklame er niet te zijn ...

    Snap best dat ze ff erg boos is/was hoor ...Daar heb Hofje ook wel is last van :oops:... toch hoop ik dat het opgelost kan worden voor je dochter en dat ze lekker blijft spelen... Das voor jouw ook leuker ...:)
     
    harm-jan70 vindt dit leuk.
  6. the_liberty

    the_liberty Forum-ambassadeur

    nee gestopt nu jammer speelt net als ik al vanaf het begin en ken mijn dochter komt niet meer terug
     
  7. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Reden te meer haar te zeggen dat deze reclame niet van Farmerama komt en dat ze haar computer moet opschonen.
    Want haar probleem gaat niet weg als ze Farmerama mijdt, het zit op haar pc/laptop.
     
  8. the_liberty

    the_liberty Forum-ambassadeur

    spijt me ron reclame is en was van farmerama ik heb net op facebook de foto gezien 1/4 van het scherm en of ze maar wilde betalen dan was ze het voorgoed kwijt. dus niks haar computer maar je kan het draadje afsluiten.
     
    harm-jan70 vindt dit leuk.
  9. harm-jan70

    harm-jan70 Levende forumlegende

    Misschien is het een optie om een printscreen van die foto naar Ron toe te sturen?

    Vind persoonlijk dat er te snel conclusies worden getrokken, dat er gelijk (weer) gesteld wordt dat het niet aan het spel (of software van het spel) zelf ligt.

    Geen enkele software is feilloos. Anders zouden er ook geen bugs bestaan.
     
    Sintra98 vindt dit leuk.
  10. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Een screenshot kan helpen om het nader te onderzoeken, dat kan ik doorsturen naar de programmeurs.
    Maar het account staat geboekt met ‘geen reclame’ dus van Farmerama komt het niet.
    0ok zijn de reclames van Farmerama naast het spel niet zo groot, ze staan naast het spel en drukken dat niet weg.
    Qua breedte schat ik een kolom van een vijfde breedte van het spelframe zelf.
    En in elk geval drukt het het spel niet weg, het staat er naast zonder de grootte van het frame te wijzigen.

    Wat je beschrijft is echt malware die gebruik maakt van de in achtergrond aanwezige structuur om reclame naast het frame te zetten, en deze overrulet qua breedte.
    De mededeling dat je met een éénmalige aankoop van de reclame af kan komen zit vastgebakken aan die structuur.

    Daarmee is de reclame niet van Farmerama.

    Zonder ticket kunnen wij niks uitzoeken. En loopt je dochter nog steeds gevaar van de malware op haar computer.
    Dus laat haar die ticket sturen, dan leg ik precies uit hoe het werkt, dan kan ik ook testen of de reclame verschijnt, en daarmee naar de programmeurs gaan (want als het vinkje bij haar niet werkt hebben we drie miljoen problemen).

    En op jouw verzoek een slotje.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.