Dinsdag vraagdag! vraag 03-03-2015

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 2 Maart 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
?

Welke van onderstaande fok-events heeft jouw voorkeur?

1. Event waar je de mogelijkheid krijgt met een al bestaand dier te fokken (denk aan bij, ezel)

38 stem(men)
    11,0%
  2. Event waar een geheel nieuw fokdier in het spel komt (denk aan de panda en kameleon)

36 stem(men)
    10,4%
  3. Event dat vraagt om reeds bestaande fokdieren.

22 stem(men)
    6,4%
  4. Een combinatie van bovenstaande opties.

172 stem(men)
    49,9%
  5. Ik vind fok-events niet leuk.

77 stem(men)
    22,3%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. -tonio76-

-tonio76- Forum prof

:D Joepie weer een goede vraag waar ik best antwoord op wil geven, heb er wel een duidelijke mening over
    1. Event waar je de mogelijkheid krijgt met een al bestaand dier te fokken (denk aan bij, ezel)

Leuk maar denk aan de dieren die we nu bijna niet gebruiken om daar mee te fokken dan worden deze ook nuttiger en vaker gevraagt in het spel en op de markt en ook voor de Boeren/boerinnen interressanter om op de farms te plaatsen
    2. Event waar een geheel nieuw fokdier in het spel komt (denk aan de panda en kameleon)

Zeker een leuk idee maar dan zouden dus ook de papagaai, anaconda ook gefokt kunnen gaan worden deze zijn namelijk ook makkelijk in 20 verschillende dieren te verdelen dus zou zeker voor zijn
    3. Event dat vraagt om reeds bestaande fokdieren.

Weer een goede vraag stelling dit zou super zijn om dan in elke fase ( event met 5 of 6 fases) de gevraagde fase van een fokdier te leveren bv. fase 1 bruine kip, fase 2 shetlander, fase 3 bamboe panda etc etc
    4. Een combinatie van bovenstaande opties.

Mijn keuze vind het namelijk wel een uitdaging om een combi te maken van de fokdieren
    dus ja zou zeker super zijn om meer met de fokdieren te kunnen doen in verschillende event en dan verschillende stallen of werkplaatsen kunnen winnen of zoals ik al eens eerder riep een keuze laten maken uit 3 stallen voorbeeld je leverd in fase 4 lever je 3 dansende panda + 3 zeepaarden dan zou ik een keuze willen hebben in een rode panda of rode paarden stal of een oranje werkstal van deze dieren

2. penny1944

penny1944 Actieve auteur

Ben ik de enige die hier durft neer te zetten dat ik het fokken eigenlijk helemaal niet leuk vind?

3. Jokertje_

Jokertje_ Forum-hertog

Je bent niet de enige, ik vind er ook weinig aan heb dan ook de laatste optie ingevuld. Waar ik het meeste van baal is dat het steeds 2x SV kost en dat loopt aardig op. o_Ok slaat er tegenwoordig niets meer over zelfs niet bij een BBD. Alles keurig volgens het rijtje dus het kost je sowieso een boel aan SV. Die twee dingen maakt het dat ik er niks meer aan vind. Daar komt nog bij dat je met al die dieren steeds minder ruimte hebt om te zaaien want om nu iedere keer mijn veldjes om te gaan bouwen gaat mij te ver

Sintra98 en stien56 vinden dit leuk.
  4. .buster.

.buster. Forumleerling

ik heb er voor gekozen dat ik het niet leuk vind. De vaste fokquesten heb ik er nog geen een van af:(( dus als er een babyboom is dan probeer ik hier een stukje verder mee te komen want ook bij mij is het sv een groot probleem. Voor mensen die met de vaste quests klaar zijn is het natuurlijk geweldig leuk.

Sintra98 en popje4 vinden dit leuk.
  5. valkenier

valkenier Levende forumlegende

ik heb ook op de combinatie gestemd
    lijk mij best leuk.
    het zou ook wel leuk zijn als er een nieuw veldje bij zou komen,want met al de hokken en
    stekjes is er bijna geen ruimte om te zaaien.
    misschien een keuze vraag volgende week dinsdag?

Sintra98 vindt dit leuk.
  6. OkkieTrooy

OkkieTrooy Teller

Mijn optie stond er niet bij. De fokevents vind ik op zich wel leuk. Het kost echter teveel supervoer. Vooral nu er zoveel snel achter elkaar komen. Daardoor kom ik heel moeizaam verder met de gewone fokevents.

Wat ik erg leuk heb gevonden is het fokevent waarbij je een alternatief supervoer moest maken in de molen. Was best lastig en veel werk maar vond het erg leuk.

En als er dan af en toe ook een event komt met supervoer zoals het koekoekevent, dan is dat ook wel leuk en minder een probleem.

lovely en popje4 vinden dit leuk.
  7. LandOfFladdertjes

LandOfFladdertjes Forumleerling

Mijn optie staat er eigenlijk niet bij. Want de fokevents zijn leuk, maar je komt nooit tot de mooie gouden stallen.
    Dus misschien zou het leuk zijn om bijvoorbeeld een keer een gouden stal te kunnen verdienen. Want nu maak ik telkens alles wat ik eindelijk gefokt heb op aan de fokevent om in te leveren.

lovely vindt dit leuk.
  8. truus1949

truus1949 Forum prof

vind het fokken wel leuk slaat hij vaak weinig over maar kost te veel sv en met de bb

9. lijebouwman

lijebouwman Forummeester

1 supervoer per fok lijkt me ook wel genoeg
    super goed idee als dat ingevoerd wordt!

Sintra98, nenek43 en stien56 vinden dit leuk.
  10. Lieve

Lieve Halfgod

Nee hoor ik ook niet
    eer je een serie af hebt :p
    spel al zolang en die events laat ik voorbij gaan bij de permanent fok questen doe ik ook niet, sop is de kool niet waard
    is voor als ik al de andere dingen heb uitgespeeld misschien
    plus er komen steeds nieuwe dieren bij
    een boerderij van kameleons ????
    nee daar moet meer tegenoverstaand

popje4 vindt dit leuk.
  11. popje4

popje4 Levende forumlegende

hier het zelfde vind t fokken ook niet zo leuk... het duurt zoooo lang voor je bij de laatste bent snik... en zoals er al werd gezegd bij gebrek aan ruimte voor je gewassen moet je ook nog eens dat hotel plaatsen dan lopen de gewassen weer erg terug, voor mij hoeft t dus niet die nieuwe questen met fokdieren. als de prijs het toelaat koop ik wel eens de tweede in rij van de fokdieren maar dan nog.....

12. bepsels

bepsels Forummeester

Ik heb ook gestemd dat ik 't fokken niet leuk vind, alleen met een babyboom zet ik de fokstallen op mijn erf, dan heb je in ieder geval nog kans dat er eentje overgeslagen wordt.

nenek43 vindt dit leuk.
  13. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

De eerste, ik ben blij dat door jouw reactie ook de andere spelers die fokken niet leuk vinden dit nu aangeven.
    Verschil van mening mag er gelukkig zijn.
    Ik doe bijna niet anders dan al mijn velden verbouwen. Met een zaaievent gaan alle stallen eraf, en na een zaaievent blijft er geen akkertje op farmerama over. Alleen maar op Bahamarama. Met volle maan gaat de hoofdakker dan weer leeg voor gewassen. En met fokken gaat er een avond allemaal fokhotels op de hoofdakker. Met een roze gelei en parfum is dat in een paar uurtjes bekeken. Al mijn fokdieren weer verder gefokt voor zover mogelijk en een tijdelijke quest gelijk af. Het is al lang geleden dat ik gewone dieren in een fokhotel heb gestopt.
    De laatste heb ik ook nog nooit gefokt. Maar daarom vind ik de tijdelijke fokevents waar je redelijk wat supervoer terugkrijgt en leuke stallen kunt verdienen nog wel heel leuk om te doen.

14. rikmark

rikmark Forum freak

Ik heb gekozen voor de combinatie.
    Bij een event zou je veel meer sv als prijs moeten krijgen dit ivm het fokken van een roze stal.
    Wat ik wel jammer vind is dat er steeds nieuwe dieren/fokdieren bij komen maar de ruimte blijft het zelfde, is het niet mogelijk dat er een nieuw speelveld bij komt bv alleen een voor je dieren/werkplaatsen?

15. BoerAnnelies

BoerAnnelies Alwetend orakel

Ik heb gekozen voor bestaande dieren, om die te fokken. Momenteel haal ik alleen de tijdelijke events als het om een nieuw fokdier gaat, omdat je dan sneller kunt fokken, de dieren op voorraad hebt en vaak fokt tot fase 4 en niet alle dieren. Gevolg bij mij dat alle definitieve fokquest open staan en ik daar dus eigenlijk niet aan toe kom.

Op zich vind ik het een leuke verandering dat er af en toe fokdieren word gevraagd, alleen dit zorgt er weer voor dat ik geen fokdieren meer inlever in mijn openstaande quest of er geen oranje stallen / werkstallen voor maak. Beetje bang dat ik de dieren dan nodig heb.

Misschien moet het fokken goedkoper worden of het maken van SV sneller kunnen.

Gert-Jannetje, lijebouwman en nenek43 vinden dit leuk.
  16. Corrieveen

Corrieveen Oudgediende

Je haalt me de woorden uit de mond. Ik heb gekozen voor de optie, ik vind fokken niet leuk. Maar dat klopt niet helemaal. De reden waarom ik dat niet leuk vind is hierboven prima uitgelegd. Kost te veel supervoer en de gewone fokevents heb ik er nog niet 1 van af. Voor mij zou de vraagstelling beter kunnen zijn: Wat zou je aan de fokevents willen verbeteren? Dan had ik wel een paar tips kunnen geven (zie ook hierboven). Een open vraagstelling geeft sowieso wat meer ruimte in de antwoorden. Al begrijp ik, dat het analyseren hiervan dan weer een stuk moeilijker zal zijn.

Gert-Jannetje vindt dit leuk.
  17. hihija

hihija Junior expert

Ik heb ook maar voor de combi gekozen.
    Maar ik vind eigenlijk wel dat er genoeg dieren zijn, mijn farm begint meer op een dierentuin lijken.
    Mis de leeuw en giraffe nog hahaha

18. boer.com

boer.com Forumbeginner

ik wil helemaal geen nieuwe fokdieren. ik heb alleen nog maar alle kippen,konijnen en geiten bij elkaar ik krijg de fok quests nooit af voor er een nieuw dier komt . ik fok alleen met babbyboom dus vaker babyboom en meer supervoer beloningen of de tijd voor het maken van supervoer in de molen verkorten

Gert-Jannetje en nenek43 vinden dit leuk.
  19. flater

flater Forumleerling

ook ik fok alleen met de babyboom.
    met soms een uitzondering als ik niet veel meer nodig heb.
    zolang we het met deze velden moeten doen vind ik dat er al genoeg nieuwe dieren zijn.
    en waarom met nieuwe dieren als er nog dieren zijn waar je niet mee kan fokken?

20. Daxter1966

Daxter1966 Levende forumlegende

Ik hou er ook niet zo van.En daarom heb ik ook nog geen een fokquest af.
    Alleen de koekoeken vind ik leuk om te doen

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.