De Plattelandsvrouwen leuterclub (ook voor mannen)

Discussie in 'Speakers corner' gestart door Farm_F.A.Q, 3 Januari 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. venus261256

    venus261256 Levende forumlegende

    Goedemorgen ,
    Hier nu lekker zonnetje maar komt denk wel een buitje aan.
    Zo eerst even naar prikpost dan door naar therapie en daarna lekker rondje over de markt.
    Hoop dat de poffertjes kraam er is want daar heb ik wel trek in.
     
    stien56, rickvenema, -matthias1952- en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. leni1955

    leni1955 Levende forumlegende

    Goedemorgen, zonnetje is hier al weer weg maar gelukkig wel droog.

    Straks maar een rondje met de hond en gelijk even naar de markt in Breukelen, verder zie ik wel wat de dag brengt, voordeel van gepensioneerd zijn, niets moet, alles mag.;)

    Jammer Popje van het eten, ik ben ook niet zo van het wokgebeuren, idd alles staat te verpieteren op die plaatjes.

    Sniet, weer regen, gatver.:(

    Ingrid gaat lekker, mooie oogstbonussen gedraaid dus goed begonnen, drops blijven helaas wat achter.
     
    stien56, rickvenema, snietje1 en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. popje4

    popje4 Levende forumlegende

    goede morgen

    ja ach het gaat niet alkeen om het eten toch iets samen ondernemen is ook een keer wat anders dan alleen maar op het werk zijn...
    hier heeft het veel geregend nu net eff droog maar er hangen al weer donkeren wolken dus ik denk maar zo...dat ik zo ook nat ga worden moet wat boodschappen dus op de fiets tja zo gaat dat he...:sleepy:
    het eekhoorntje hier komt zijn ontbijtje halen zo grappig om te zien dat die denkt dat hij een vogel is....zit namelijk in het vogelhuisje...en knabbelt daar het brood op om vervolgens snel weg te rennen...
    fijne dag allemaal...
     
    stien56, rickvenema, -matthias1952- en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. venus261256

    venus261256 Levende forumlegende

    Vind de wok altijd wel leuk gebruik er altijd weinig vlees maar wel een hoop vis en wordt
    klaargemaakt waar ik bij sta , hetzelfde als met de groente die ik er dan bij wil hebben.
    En vooral het ijsje aan het einde want dat mag ik zelf maken :D:p.

    Helaas was de poffertjes kraam er niet vandaag dus heb maar patatje met pindasaus gehaald.
    Verder toch ook niet veel gedaan wel de schuur al klein beetje uitgeruimd.

    Eten vandaag wordt gewoon een tosti met ham/kaas.
     
    knoepertje, stien56, rickvenema en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. snietje1

    snietje1 Levende forumlegende

    Goedenavond.
    Venus, had je geluk en stond de poffertjeskraam er ?
    Leni, goed bezig met Ingrid, ik sla over, te veel gewassen, niet te doen voor mij. Lekker genieten van je pensioen.
    Popje, eekhoorntjes zijn leuk ! Gezellie dat ie zijn ontbijt komt halen. Ben je nog droog overgekomen met boodschappen doen ?

    Ik ben vandaag maar 1x nat geregend, het begint erop te lijk dat de weergoden me aardiger vinden.
    Wat wordt er vanaaf gegeten ? Wij gaan vanaaf uit eten (ja, soms in geen jaren en daarna valt alles tegelijk) ik denk dat ik strakkies de zeebaars neem :inlove:

    Jawel :
    [​IMG]
     
    stien56, leni1955, rickvenema en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. venus261256

    venus261256 Levende forumlegende

    Nou die 13 e is nog ver weg hoor Snietje , even terug lezen dan weet je wat ik eet vandaag.
    En nee de poffertjes kraam was er dus niet :wuerg:>:(.
     
    stien56, leni1955, rickvenema en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. snietje1

    snietje1 Levende forumlegende

    ah, we waren tegelijk aan het posten :) Ik bedoel, liever vrijdag de 13de als een maandag.

    Frietjes met satésaus en tosti, lekker ! Jammer voor je poffertjes, misschien volgende week beter.

    Bijna tijd om aanstalten te maken en jippieeeeeeeeeeeeeeee het is droog :inlove:

    Oké, de terugreis was nat, maar ach, heerlijk gegeten, gezellig gezelschap gewoon een hele mooie avond.

    Lied voor het slapen gaan steve harley & cockney Rebel, make me smile
     
    Laatste bewerkt: 5 April 2024
    stien56, leni1955, rickvenema en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. thuva1

    thuva1 Commandant van het forum

    eindelijk even tijd voor het spel
    vanmorgen heeft de oudste kleinzoon (13 jaar) met zijn fiets een ongeluk gehad. Op de rotonde waar hij voorrang had aangereden door een auto.
    Dochter belde in paniek of opa even wilde gaan kijken. Is een paar kilometer van ons vandaag. Als hij naar het ziekenhuis zou moeten dan kwam ze gelijk terug. Ze is namelijk vrachtwagenchauffeur en zat ongeveer 2 uur rijden van huis.
    Gelukkig hoefde hij niet naar het ziekenhuis, is wel bij de dokter geweest en niets gebroken. Wel flinke kneuzingen aan beide benen, rechter dijbeen en heup. Dat is nu bont en blauw en hij heeft moeite met lopen.
    Terwijl opa alles aan het regelen was kwam toevallig de marechaussee voorbij. De zijn gestopt en hebben alles gelijk overgenomen zodat er een politiedossier is opgemaakt. Daarna hebben ze hem naar huis gebracht.

    Waren net van de schrik bekomen belde de school van de jongste kleinzoon (6 jaar) of wij hem op wilde halen.
    Hij had flink overgegeven en ze waren bang dat hij weg zou vallen. In en in wit en behoorlijk ziek. o_Ok naar de dokter geweest en daar bleek dat hij een flinke oorontsteking heeft. Kunnen ze op dit moment niets aan doen. Paracetamol moet de pijn verlichten.
    Dat was dus mijn vrijdag
    Welterusten en ik hoop op een rustige nacht. De 2 kleinzoons spoken toch door je hoofd, je bent niet voor niets oma
     
    knoepertje, stien56, leni1955 en 5 anderen vinden dit leuk.
  9. Sanham

    Sanham Levende forumlegende

    Thuva, wat een dag. Ik duim dat het nu goed gaat met je kleinkinderen en dat je een rustige nacht hebt.
    Veel sterkte met allebei!!
     
    stien56, leni1955, rickvenema en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. popje4

    popje4 Levende forumlegende

    thuva jeeee wat een toestand zeg...komt vast weer goed hoor maar snap dat je als oma er mee bezig bent...sterkte....
    tja de wok is denk ik leuk als je vlees en vis eet...maar ja dat doe ik niet he...dus niet zo mijn ding...
    was het gezellig sniet t uit eten??
    voor nu truste..
     
    stien56, leni1955, rickvenema en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. -matthias1952-

    -matthias1952- Levende forumlegende

    goeie morgen. thuva, wat een dag had jij :cry:
    spoedig herstel voor je kleinkinderen.
     
    stien56, leni1955, rickvenema en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. snietje1

    snietje1 Levende forumlegende

    Thuva, jé dat is letterlijk dubbel schrikken ! Ik hoop dat je toch goed hebt kunnen slapen en dat de kleinkinderen snel herstellen. Heel veel sterkte en beterschap!

    Popje, ja was heerlijk en gezellig, kortom een heerlijke avond.
    Ik begrijp heel goed dat je niet van wokken houdt. Het wordt vaak gedaan met een groot gezelschap onder het mom van "voor ieder wat wils" en ja, ze hebben veel maar als je vegetariër bent valt het echt tegen. Dat is overigens met de meeste restaurants.

    Ik hoop dat we strakkies kunnen fietsen, zou heel mooi zijn, maar voor nu : tijd om te poetsen.
     
    stien56, leni1955, rickvenema en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. popje4

    popje4 Levende forumlegende

    goede morgen...

    ja klopt sniet maar het word wel steeds beter hoor toen ik veertig jaar geleden stopte met eten van vlees kon je in een restaurant bijna niet terecht die koks wisten gewoon weg niet wat zo dan moesten maken en kwamen niet verder dan gerechten met paddenstoelen of gevulde paprika xD nu is er wel veel meer keuze... nu ben ik zeker ook niet van die kant en klaren Vega burgers want ook die zijn niet te ....:( maar er zijn gelukkig ook steeds meer vegetarische restaurants we hebben er hier een in de buurt die dan ook nog een alles biologisch heeft en producten uit de regio... das wel top....
    vind ook die woks niet zo leuk want je ziet dan hoe mensen dan kunnen eten en dan bedoel ik borden vol opscheppen soms drie keer maar dan vervolgens het niet eens op kunnen nou ja niet zo mijn ding dus...maar goed iedereen ze eigen toch....
    hier speelt de zon kiekeboe met de wolken maar wel lekker weertje zo....nu eff koken dan strakies weer late dienst...
    fijne dag allemaal
     
    stien56, leni1955, rickvenema en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. venus261256

    venus261256 Levende forumlegende

    Middag ,
    Iedereen heeft ze eigen manier van eten hoor Popje , heb zelf ook een dochter die wil alleen
    maar vegetarisch.

    Maar het is niet aan mijn besteed wil graag een stukje vlees of vis.

    Hier lekker dagje in de tuin bezig weer beetje onkruid weggehaald en tuinmeubeltjes naar buiten gehaald
    en neergezet , dus zonnetje mag blijven.

    Kwam andere dochter aan we hebben bij ons een waterstoring dus geen water kan duren tot 18.00 uur
    vanavond of ze hier mocht douchen en kon mee eten.
    Tuurlijk kan dat is geen probleem en douchen kan altijd want ze heeft de sleutel.

    Eten vandaag spercieboontjes , aardappeltjes , spekjes en een verse worst.
     
    popje4, stien56, leni1955 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. snietje1

    snietje1 Levende forumlegende

    Klopt, ieder heeft zijn eigen manier van eten, heel begrijpelijk, de ene vanuit het geloof, de andere van een overtuiging en de andere uit principe, als je jezelf er lekker bij voel, prima, lekker doen. Ik vind het wel minder worden als die persoon vind dat de rest van de wereld dat ook moet doen, mijn motto is leven en laten leven.
    We hebben vandaag wel heerlijk kunnen fietsen xD

    Popje, werk met zin ! Overigens ook niet te vergeten die portobello die in zijn waarde gelaten werd :wuerg:
    Venus, gezellie dochter die komt douchen en mee-eten:) o_Ok goed bezig geweest in de tuin, nu hopen op morgen weer zo'n lekkere dag.

    Ik lees weer lekkers xD:inlove:xD sperzieboontjes met aard, spekkies en verse worst, lekker ! Wij hebben vanaaf gegratineerde aardappelen met ham en een bak salade, ook lekker!
     
    popje4, stien56, venus261256 en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. -matthias1952-

    -matthias1952- Levende forumlegende

    geniet van deze "zomerse" avond iedereen. zelf heel veel buiten geweest, niet om te werken, wel om te genieten en wat vitamientjes opgedaan. kleindochter (bijna 17) heeft het gras gemaaid (en een cent verdiend). morgen wordt het minder heb ik gelezen. dus genieten als het kan. eten was lasagne met vlees - tomatensaus en nog een bak sla erbij. lekker hoor, zeker als je alles zelf maakt. ben ook een beetje van het principe "wat je zelf maakt, smaakt het best" (zoals snietje.) je doet erin wat je zelf lekker vindt en dan genieten
     
    popje4, stien56, venus261256 en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. rickvenema

    rickvenema Forum-overlever

    Zitten dit weekend weer in de onderduik. Vanmorgen eerst rondje gelopen, Toen poosje in de tuin gewerkt.:)
    Vanmiddag wezen fietsen, was niet zo zonnig en er was toch nog al wat wind. Is niet zo een probleem met e-bike:p
    Eten was sla-gebakken krieltjes en kip burger.
     
    stien56, popje4, venus261256 en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. leni1955

    leni1955 Levende forumlegende

    Op de valreep nog even hier kijken, farm gaat zo weer op slot tot morgenochtend.:)
    Vanmorgen eerst naar het tuincentrum geweest, nieuwe lavendel gekocht en zonneroosjes, allebei gesneuveld in de winter.:(
    Daarna flink opgeruimd in de tuin en op de vlonder, een hele kliko vol afval, veel gedaan dus maar ook veel voldoening en vooral veel zweetxD
    Eten was spaghetti bolognese (gemaakt door huisgenoot) en gebakken champignons erbij gemaakt, was lekker.

    Thuva wat schrikken zeg met die kleinkinderen.

    Sniet weer gezellig en lekker uit eten geweest,
     
    stien56, popje4, venus261256 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. -matthias1952-

    -matthias1952- Levende forumlegende

    leuk voor jou, lavendel. maar daar krijg ik echt hevige hoofdpijn van. geen verklaring hiervoor, alleen weet ik dat mijn moeder ook hoofdpijn kreeg van parfum. ze waren eens in zuid Frankrijk waar parfum gemaakt werd heel ziek en daar moest ze afgevoerd worden en kreeg zuurstof toegediend. dus erfelijk?
     
    stien56, popje4, venus261256 en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. snietje1

    snietje1 Levende forumlegende

    Tine wat gezellie, je kleinkind van 17 die gras komt maaien, geweldig ! Allergisch voor lavendel Tine ? Dat is ook heul vervelend !Klopt, dat is vaak erfelijk. Ja, klopt, wij maken ook alles zelf, geweldig leuk om te doen en natuurlijk lekker. Tja heeeel soms mislukt wel eens iets, maar dat mag de pret niet drukken;)
    Venus, geniet van jullie onderduik.
    Leni, goed bezig geweest in de tuin, hij zal weer mooi worden !

    Ik lees weer lekkers :inlove::inlove:xD lasagne met salade, krieltjes, sla en kipburger en spaghetti bolognese, lekker allemaal xD
     
    stien56, popje4, venus261256 en 2 anderen vinden dit leuk.