De Plattelandsvrouwen leuterclub (ook voor mannen)

Discussie in 'Speakers corner' gestart door Farm_F.A.Q, 3 Januari 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. snietje1

    snietje1 Levende forumlegende

    Oh Rick, mag je zelf niet beslissen wat je inzaait of wanner ? Dat wist ik niet.
    (Zero) rijst met vanallelei lekkere dingen erdoor, lekker !
     
    stien56, popje4, leni1955 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. rickvenema

    rickvenema Forum-overlever

    We moeten 4 procent van onze oppervlakte die we hebben uit de productie nemen ivb milieu.hier moet je een andere invulling voor zoeken maar hoe of wat veranderd steeds. ook mag je niet meer dan 75 procent van je oppervlakte inzaaien met 1 soort gewas. Je mag bv niet maar 1 gewas zaaien. Nog een regel is dat je maar 3x achter elkaar het zelfde gewas mag zaaien, gewas differentiatie noemen ze dit. Alsof mensen dit een ene malle moer kan schelen welk gewas een boer zaait ze zien het verschil toch niet.

    Maar ja regeltjes he ze bedenken van achter hun laptop allerlei dingen en of het in de praktijk werkt intereseerd hun niet volgens de computer werkt het dus moet het ook zo gebeuren.

    Je word er niet goed van en de aardigheid gaat er bij mij steeds meer af.
     
    stien56, popje4, leni1955 en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. -matthias1952-

    -matthias1952- Levende forumlegende

    vanavond aten we uitsmijter met lekker grote bak tomatensalade.
    snietje, pizza cannibale is met bolognaisesaus, kaas, ham en chorizo.
    slaap zacht en morgen gezond weer op.
     
    stien56, popje4, rickvenema en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. snietje1

    snietje1 Levende forumlegende

    Goedemorgen.
    Rick, jé en ik maar denken dat je eigen baas bent en dat je erop mag zetten wat je wil. Dat er wat regels waren voor het milieu wist ik wel maar zoveel wist ik niet.

    Tine, omdat ik er nog nooit van gehoord had, had ik het gisteren opgezocht, hier hebben ze het allemaal over BBQ saus gehakt, worstjes (merquez) en kip. Het is natuurlijk dat een pizza speels is en je erop mag gooien wat je lekker vindt. Jou toppings lijken me lekkerder.

    Het is hier droog, je zou er bijna van schrikken :)
     
    stien56, popje4, rickvenema en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. -matthias1952-

    -matthias1952- Levende forumlegende

    goeie morgen
    laat ons maar hopen dat het droog blijft en we een straaltje zon krijgen.
     
    stien56, popje4, rickvenema en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. venus261256

    venus261256 Levende forumlegende

    Goedemorgen ,
    Hier ook nog steeds droog maar dreigt wel.
    Wist ook wel dat er regels waren maar zoveel niet.
     
    stien56, popje4, snietje1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. leni1955

    leni1955 Levende forumlegende

    Goedemorgen, net lekker gelopen met het hondje maar wel een koude wind, pffff.

    Rick ik begrijp inmiddels dat boer zijn niet leuk meer is met al die regeltjes, kun je nog niet met pensioen?

    Oudste kleinzoon belde net, hij heeft zijn vriendinnetje naar het vliegveld gebracht en komt zo even hier buurten wat ik ontzettend leuk vind want tegenwoordig hebben die kinderen het druk en de leeftijd dat oma niet meer het belangrijkste isxD. Gelukkig weet hij me nog te vinden.:inlove:
     
    stien56, popje4, -matthias1952- en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. venus261256

    venus261256 Levende forumlegende

    Middag nou ja eigenlijk al Avond ,
    Beetje bezig dagje gehad vandaag jongste dochter belde of ik de hond wou uitlaten , en de oudste
    had toch nog klein klusje voor me.
    Daarna nog wel wat aan puzzel gedaan maar waren maar 10 stukjes , moet nu elk stukje gaan passen
    want je ziet bijna geen kleur verschil meer.

    Eten vandaag was doperwt/worteltjes met aardappel en stukje vlees.
     
    stien56, popje4, snietje1 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  9. rickvenema

    rickvenema Forum-overlever

    Goedenavond,
    Hier een droge dag vandaag dus weer flinke wandeling gemaakt.
    Vanmiddag ook Wild Bananas event afgerond.

    Ja Leni ik denk er sterk over om met pensioen te gaan. Maar over hoe ik het oplos weet ik nog niet, er komt heel wat bij kijken om te stoppen met je bedrijf.

    Eten was Prei-mosterd soep met stukjes gerookte kip. En een bolletje ham-kaas.
     
    stien56, popje4, venus261256 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  10. snietje1

    snietje1 Levende forumlegende

    Venus, dan ben je met 10 stukjes toch weer een eind op weg.
    Rick, ja, stoppen met je bedrijf, dat is ook niet niets. Dat is toch een zware beslissing ! Dan moet je wel alle ins en outs ervan weten wat wel/ niet mogelijk is. Succes Rick !
    Leni, geniet van je kleinzoon.

    Ik lees weer lekkers xD:inlove:xD erwtjes met worteltjes, aard, stukje vlees en mosterdpreisoep met gerookte kipstukjes en bolletje ham/kaas, lekker allemaal ! Wij hebben hier kip in de marinade staan en eten vanaaf een zelfgemaakt broodje shoarma met een boek groente erbij, ook lekker !

    Tja, morgen....
    [​IMG]
     
    stien56, popje4, venus261256 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  11. -freedom5555-

    -freedom5555- Keizer van het forum

    Rickvenema het is erg met al die regels tegenwoordig voor de boeren ! Terwijl ik grote bewondering heb voor hun werk........maar velen snappen niet hoe intens dat werk is !
    Er wordt gedacht denk ik dat alles vanzelf groeit enzo.....

    Zelf woon ik niet in Nederland maar juist over de grens in Belgie, in noord Antwerpen.....
    Wij hebben regelmatig boerenprotesten in de antwerpse haven de laatste tijd !
    Omdat het slecht is voor het klimaat ! Maar ik denk persoonlijk dat natuurlijke mest veel beter is dan al die chemische rommel......

    Regelmatig steek ik de grens over met Nederland in Putte........en ga dan soms in de Jumbo ! Dacht oooo echte nederlandse snoeptomaatjes.......of snacktomaatjes......dus zonder glyfosaat, aangezien dat in de EU verboden is.....had nog een doosje uit belgische
    daarjuist even gekeken op de etiketten : afkomst : "land in Afrika" ik ga hier niet neerpennen welk land......

    Dan denk ik bij mezelf : en wat spuiten ze er daar op???? en hoe komen die naar hier??? zeker niet te voet of te paard hé........wel met schepen die ook vervuilend zijn of vliegtuigen.......echt niet goed voor het klimaat mijn gedacht ! dus beter van de echte landbouwers van bij ons.

    En jullie "echte" boeren moeten puzzelen om zo weinig mogelijk uit te stoten.....echt maar echt niet serieus vind ik dat......
    Hoop dat je moed kan vinden om door te gaan.....want gewassen zien groeien is het mooiste dat er is vind ik persoonlijk dus.... :)
     
    stien56, popje4, venus261256 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  12. rickvenema

    rickvenema Forum-overlever

    Ff een opmerking glyfosaat is (nog) niet verboden;) En van glyfosaat gaan de plantjes dood. Dat is ook het doel van dat middel
     
    stien56, popje4, venus261256 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  13. snietje1

    snietje1 Levende forumlegende

    Goedemorgen
    Werk ze voor degene die werken moeten.
    Bijna tijd om de fiets te pakken.
    Fijne dag allemaal.
     
    stien56, rickvenema, popje4 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  14. venus261256

    venus261256 Levende forumlegende

    Goedemiddag ,
    Dochter had er 9 maanden voor nodig xD , heb er 3 maanden over gedaan maar
    kleindochter is in elkaar gepuzzeld :D. heb net de laatste stukjes erin gelegd.
    Verder weinig gedaan vandaag en ga zo richting dochter om straks te eten ,
    wordt zuurkool stampot met rookworst.

    Kan ik ook nog even met kleine kruimel :music: knuffelen.
     
  15. popje4

    popje4 Levende forumlegende

    goede middag....kom eff om het hoekje kijken wat veel te lezen weer...
    sterkte rick maar eff vraagje is het zo wie zo niet beter voor de grond dus ook voor de gewassen om elk jaar wat anders te planten? en ja misschien ben ik de enige gek maar mij maakt het wel uit hoor wat er zo al op en in de grond komt maar vooral ook wat er zo al op komt xD ik eet dan ook zo veel mogelijk biologische of uit eigen teelt......juist ook omdat de boontje tegenwoordig zeker niet meer uit ons land komen maar uit landen waar veel meer mag en zo.... maar snap ook dat het boeren op zich niet echt meer leuk is sterkte met je zoektocht naar een uit weg....
    goed van je venus en dat in die korte tijd dan super....
     
  16. snietje1

    snietje1 Levende forumlegende

    Goedenavond allemaal
    Venus, zomaar de puzzel af, goed bezig ! Knuffel ze met je kruimel xD

    Ik lees weer lekkers xD:inlove: Zuurkoolstamppot met rookworst, lekker !! Wij hebben vanaaf Poutine (op onze manier) ook lekker !
     
    stien56, popje4 en rickvenema vinden dit leuk.
  17. rickvenema

    rickvenema Forum-overlever

    Je hebt volkomen gelijk popje afwisseling is goed het gaat mij vooral om het moeten.:wuerg:

    Vanmorgen eerst huishoudelijke klussen gedaan, ook het bed is weer uit de kamer en naar boven gebracht.
    Kon de loopband en hometrainer er weer in, kamer lijkt nu net fitness ruimtexD

    Vanmiddag maar ff gras gemaaid is met zit maaier goed te doen heb behoorlijk wat te maaien

    Vanavond toch ook nog ff klein rondje gelopen.

    Eten was weer de linzen schotel en weer met gehakt;)
     
    stien56, venus261256, popje4 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  18. snietje1

    snietje1 Levende forumlegende

    Rick, heul goed bezig geweest ! Linzenschotel met gehakt, lekker !
     
    stien56, venus261256, popje4 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  19. rickvenema

    rickvenema Forum-overlever

    Inmiddels level 21 bereikt in de vallei nu maar wachten op de schepjes om nieuw gewas te maken. las al dat die erg zeldzaam zijn:wuerg:
     
  20. popje4

    popje4 Levende forumlegende

    wauw level 21 hoe doe je het ik vind het daar zooooo traag gaan....niet echt een uitdaging zeg maar en word ook beetje depri van de regen en zo op t gewassen veld niet zo mijn ding dat ski gebied...
    fijne dag morgen allemaal..