-De Plattelandsvrouwen leuterclub (ook voor mannen) 2014-08-25

Discussie in 'Overig archief' gestart door HofvanDromen, 25 Augustus 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

En dat bak je in het knijpertjesijzer? Die heb ik en het Belgische, maar het hoorntjesijzer?
    Roggemeel heb ik ondertussen ook standaard in huis en alle andere ingrediënten ook wel.
    Denk alleen dat ik morgen druk genoeg ben met de oliebollen en appelflappen, dus laat ik maar geen beslag klaarmaken.

Oldwief, Kouwegrond, omaatje75 en 9 anderen vinden dit leuk.
  2. stien56

stien56 Alwetend orakel

Goedenavond - die kniepertjes ken ik dus wel en dank aan Hofje voor de info over spekkiedik!

Sintra - winkelen - zo geen zin in! Eigenlijk wel dringend nodig, ben nogal wat kilo's kwijt dus de broeken zwabberen een beetje, maar passen en winkel in en uit - brrrrrr!

Omaatje - heerlijk weer de black list vanaf maandag! Kijk er al naar uit!

Hier vandaag ook het kamer plafond gewit - alleen de muren moeten nog - een keer. Morgen de kamer maar even weer in 'oude staat' terug brengen en even rust in de tent.

Fijne avond!

3. popje4

popje4 Levende forumlegende

ooooo wist ik veel dat het een schrikkeljaar is.....snik snik dat heb ik weer.... nou die ene dag mogen jullie zelf bedenken wat je wel of niet wilt goede deal????
    zo nu eff farmen koffie en dan zitten drukke dag zo met werken.. visite... verjaardag.... pfffff.
    heerlijk de blacklist en een nieuwe serie ZOO lijkt me ook wel wat.
    nou fijne avond.

4. miepje40

miepje40 Forum-overlever

ja de knijpertjesijzer moet je gebruiken (is hetzelfde als een hoorntjesijzer ;) )

5. snietje1

snietje1 Levende forumlegende

Ik heb die net even opgezocht, als je er stroop tussen doet, heb je stroopwafels.... of zie ik het verkeerd ????

Sintra98, Oldwief, Kouwegrond en 9 anderen vinden dit leuk.
  6. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

Goedemorgen:inlove:

Zo de laatste dag van het jaar is aangebroken..Hofje gaat zich nog even in de boodschappenstrijd gooien..
    Daarna aan de oliebollen en appelflappen happen...........
    Vanaaf in familie kring het oude jaar uitluiden en het nieuwe jaar verwelkomen..
    En zo tussendoor de nodige dutjes doen..:music:

Allemaal een gezellige en veilige jaarwisseling toegewenst en voor 2016.....

Lied van de Dag : Dionne Warwick- What The World Needs Now

:inlove::inlove:

harm-jan70, -Tits-, Sintra98 en 10 anderen vinden dit leuk.
  7. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Meestal worden knijpertjes veel dunner gebakken en worden ze keihard (knapperig).
    Het moet met het juiste recept wel mogelijk zijn om ze iets dikker te bakken. En wanneer er melk in het beslag gaat, krijg je meer een koekje dan het knapperige krokante. Dus dan zijn ze vermoedelijk wel geschikt om stroop tussen te smeren.

harm-jan70, -Tits-, Sintra98 en 8 anderen vinden dit leuk.
  8. dutchboy

dutchboy Alwetend orakel

goedemorgen iedereen

de laatste dit jaar maar geen nood volgend jaar weer 366 keer :p
    rustig event verder ook rustig jongens zijn op pad

grijs weer wel droog af en toe stevige wind
    zo verder met de koffie en een kus naar Farmlief :inlove:brengen

harm-jan70, -Tits-, Sintra98 en 10 anderen vinden dit leuk.
  9. miepje40

miepje40 Forum-overlever

Nee geen stroop er tussen.....stroop gaat door het beslag.....het is de bedoeling dat ze slap blijven.....kniepertjes zijn idd hard.
    en kniepertjes zijn ook best dik....worden gebakken van een deeg.
    (vegter)rolletjes worden gemaakt van een beslag deze zijn dun als ze uit de ijzer komen en je rolt ze op op een steel van een pollepel b.v. Laat je ze plat (wat ook veel gedaan wordt) dan hebben we het over nieuwjaarskoeken.
    kniepertjes zijn dikker dan de rolletjes en plat.
    spekkedikken zijn donkerder van kleur door de donkere basterdsuiker en de stroop.....wie van zoet en hartig samen houdt moet echt de spekkedikken eens proeven. Ze hebben een heel eigen smaak en de smaak verschild nogal van bakker/ster.

Voor alle soorten gebruik je een knijpertjesijzer.....niet te verwarren met een wafelijzer xDxD

Miep en aanhang wenst jullie allemaal een fijne jaarwisseling :inlove:.....en a.u.b. wees voorzichtig met vuurwerk :oops:

edingesenzo: bij alle 4 de recepten komt geen melk aan te pas.....ideaal voor kinderen/volwassenen met een koemelk allergie/intolerantie ;)

Laatste bewerkt: 31 December 2015
    harm-jan70, HofvanDromen, -Tits- en 12 anderen vinden dit leuk.
  10. popje4

popje4 Levende forumlegende

wij wensen jullie ook allemaal een fijne jaarwisseling en voor dit jaar inderdaad de laatste keer.....

harm-jan70, HofvanDromen, -Tits- en 11 anderen vinden dit leuk.
  11. omaatje75

omaatje75 Forum-ambassadeur

k Wens alle medeboeren n heel gezellig oud en nieuw,
    maar vooral n gezond 2016 :inlove:

12. ergo8

ergo8 Forum-expert

hoi ik wens iedereen een fijn en gezond 2016 toe.

13. Oldwief

Oldwief Grote forummeester

o_Ok van deze kant wil ik iedereen een fijn en gezond 2016 wensen. :D

Ondertussen luister ik naar Dionne Warwicks "What the world needs to know"
    Leuk lied, Hofje!:music:

harm-jan70, HofvanDromen, -Tits- en 10 anderen vinden dit leuk.
  14. omaagnes55

omaagnes55 Forum-overlever

Allemaal een fijne en veilige jaarwisseling en voor 2016 veel geluk en gezondheid.

Oldwief, harm-jan70, HofvanDromen en 9 anderen vinden dit leuk.
  15. suuske1960

suuske1960 Keizer van het forum

Oldwief, harm-jan70, HofvanDromen en 10 anderen vinden dit leuk.
  16. stien56

stien56 Alwetend orakel

Goede jaarwisseling allemaal en tot in 2016!!

harm-jan70, HofvanDromen, -Tits- en 8 anderen vinden dit leuk.
  17. dutchboy

dutchboy Alwetend orakel

:inlove: goede fijne jaarwisseling en een voorspoedig en gezond 2016 allemaal :inlove:

Laatste bewerkt: 31 December 2015
  18. Sintra98

Sintra98 Levende forumlegende

Ja Heel zeker ik heb ze nu al 23 jaar als kerst cadeautje en ja Sintra weet waar Cornelly van houdt,:inlove:
    Dus koos Sintra de betere zaken voor haar uit en waren we in 5 winkels geslaagd:music:
    En ...... Cornelly die waande zich in de zevende hemel met een roze bril op ;)

19. Cornelly52

Cornelly52 Forum-baron

goedenavond allen,
    Allereerst allen een goede jaarwisseling en dat 2016 in goede gezondheid en welvaart mag verlopen.
    En voor de vragen stellers Sintra wist precies naar welke winkels we moesten gaan en ik ben in elke winkel wel een of meerdere keren geslaagd en ik vond wel dat hij een BIG Spender was die dag.:inlove:
    Ik vond het iig een zeer geslaagde dag. Hij zij tegen mij: Ik heb je nu nog.....
    en het geld moet maar eens rollen.:music:

Oldwief, harm-jan70, omaagnes55 en 9 anderen vinden dit leuk.
  20. snietje1

snietje1 Levende forumlegende

Voor iedereen een gelukkig en gezond 2016.

Oldwief, harm-jan70, nabejara en 9 anderen vinden dit leuk.