-De Plattelandsvrouwen leuterclub (ook voor mannen) 2014-08-25

Discussie in 'Overig archief' gestart door HofvanDromen, 25 Augustus 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. leni1955

leni1955 Levende forumlegende

Sniet die hond zit bij mij op de andere trekker, zou dat het zijn.xD

Hofje, beterschap.:)

En nu lekker lunchen, zelfgebakken broodje met tonijnsalade en ei, jammie:inlove:

harm-jan70, -Tits-, popje4 en 8 anderen vinden dit leuk.
  2. nabejara

nabejara Forum-generaal

Ik heb een serieuze vraag (komt niet vaak voor, maar toch:)); wat is het nut van rozen veredelen. Ik lees hier en daar dat door rozen op comfortvelden te zetten en dan nog iets met veredelen?????:oops: Kan iemand me heel simplistisch uitleggen waarover dit gaat? Ik heb me nooit in het veredelen verdiept, maar het schijnt toch zinvol te zijno_O Wie, oh wie?

harm-jan70, -Tits-, popje4 en 9 anderen vinden dit leuk.
  3. enk52

enk52 Levende forumlegende

Als je bepaalde veredelingen inzet in combinatie met wat ambachtsproducten en de kastanjerij zijn je rozen of andere gewassen die je veredeld hebt meteen klaar op het moment dat je ze zaait en supermest geeft. Daardoor kan je in korte tijd veel dropitems binnenhalen.
    https://board-nl.farmerama.com/index.php?threads/f-a-q-plantenveredeling.4769/

Sintra98, harm-jan70, suuske1960 en 10 anderen vinden dit leuk.
  4. nabejara

nabejara Forum-generaal

Je bent een schat, Enk. Het wordt dus inderdaad tijd, dat ik iets mee ga doen. Bedankt voor de info.

Sintra98, harm-jan70, -Tits- en 10 anderen vinden dit leuk.
  5. snietje1

snietje1 Levende forumlegende

Heel simpel Nabje, dan zijn je rozen eerder klaar. Ligt eraan welke veredeling dat je hebt, kan dus variëren. Het kan met SM, water, mest... als je alles samen hebt, zijn ze heel snel klaar.

Enk was sneller dan ik xD

Sintra98, harm-jan70, -Tits- en 10 anderen vinden dit leuk.
  6. leni1955

Pfffff, wolkenrij is binnen.:D

Sintra98, harm-jan70, -Tits- en 9 anderen vinden dit leuk.
  7. dutchboy

dutchboy Alwetend orakel

doe zelf ook weinig met veredeling heb ook rozen gedaan maar het effect zie ik niet
    weet ook wat voor ambacht producten er mee samen gaan
    daar zou een combinatie overzicht wel makkelijk voor zijn veredeling -ambacht -resultaat:)

harm-jan70, -Tits-, popje4 en 7 anderen vinden dit leuk.
  8. stien56

stien56 Alwetend orakel

Veredeling van de rozen helemaal af maken - vooral die van de snellere supermest!! Aanzetten wat maakt dat de rozen sneller groeien.
    Dan, als je de kastanje rij hebt, die aanzetten, stollen en witte onschuld eten. Comfort velden neerzetten, rozen er op gooien met supermest en.... ploep - klaar zijn de rozen. Weinig supermest nodig voor veel DI.

Werkt prima!!
    Ik ben nu de anjers aan het veredelen.

9. 1-marleen

1-marleen Forum-commissaris

Derde race gewonnen :D
    Anjerveredeling aanstaan, witte bloemetjes gegeten.
    Duurt bijna anderhalf uur en levert ca. 30 batterijen per 44 gewone grote velden.
    Geen stol gegeten, want die levert maar 5% tijdverkorting.
    Als ik goed reken, dan is dat 3 minuten per uur?
    Op Baha de tutjes gezaaid ;)

10. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Dat is inderdaad 3 minuten per uur. Anjers zijn bijna 19 uur, is 19x3 minuten is ongeveer 56 minuten sneller. Houd je dus nog een half uur over van de anderhalf.

11. snietje1

snietje1 Levende forumlegende

Hier ook de derde race gewonnen, ben nu dus over de helft..... Ik ben benieuwd of ik het haal.....

Sintra98, harm-jan70, suuske1960 en 9 anderen vinden dit leuk.
  12. 1-marleen

1-marleen Forum-commissaris

Ik dacht dat het berekend werd van de overgebleven tijd?
    Dan reken ik dus verkeerd.

Bovendien heb ik nog een CAT aanstaan, dus kan hem toch niet kwijt nu.

Sintra98, harm-jan70, suuske1960 en 9 anderen vinden dit leuk.
  13. dutchboy

dutchboy Alwetend orakel

stien bedankt dat is snel en duidelijk ;)

harm-jan70, 1-marleen, leni1955 en 8 anderen vinden dit leuk.
  14. leni1955

Als je de rozen op kleine veldjes zet zoals ik laatst heb je heel veel sm nodig:oops::cry:

Sintra98, harm-jan70, 1-marleen en 9 anderen vinden dit leuk.
  15. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

Vind het wel zielig voor je hoor ..echt leni :oops:
    maar ben altijd zoooo opgelucht als ik lees dat anderen ook zo lekker kunnen klunzenxD
    Rozen veredeling Allememachies..>:(heb der zeker al een miljoen rozen ingesmeten..maar het wil niet..het wil niet:cry:
    krijg steeds of een deel rozen terug..of BD ervoor:wuerg:
    Eventje..Wolkenrij komt in zicht... nog 24 turbogevallenxD..heb heel veel turbogevallen al mogen ontvangen
    ook van niet buurtjes/spelers die ik niet zo goed maar wel ken geloof ik:oops:xD
    Zo lief gewoon:inlove: Hartelijk Dank ..ben der zeer blij mee..En Lieve buurtjes ook DANK :inlove: voor het supervoer..

Dat omaatje toch voor Napoleon zelfs getrouwd was met de zoon van een varkensboer...sjonge:eek:
    En Pop uit overtuiging geen vlees eet..sjonge..ik bedoel daar mee..vind soort van stoer:)stoer is ook misschien wel niet het goede woord...
    Zelf kan ik mij geen leven zonder vlees indenken...Heb ruim 20 jaar in Slagerijen tussen de slagers, geslachte koeien, varkens enz..
    doorgebracht....Het was mijn lust, passie en mijn leven..:inlove:
    Maar goed die tijd is voorbij..heb nu andere passies..roze boerderijen enzo:p

Ik ga mij weer eens voorbereiden voor Downton AbbeyxD

En hofje zegt alvast..
    Slaap Lekker Allemaal ....Met Mooie Dromen
    :inlove::inlove:

harm-jan70, 1-marleen, leni1955 en 8 anderen vinden dit leuk.
  16. stien56

stien56 Alwetend orakel

Hofje, ik ben nu ook al heeeeel lang met de anjers bezig hoor - schiet echt niet op, maar....... de doorzetter.... enz!

Leni / dat is minder, maar je weet vast dat je niet de enige bent die wel eens zo´n stunt uithaalt.:wuerg:8)

Fijne avond nog allemaal!

harm-jan70, 1-marleen, HofvanDromen en 8 anderen vinden dit leuk.
  17. Oldwief

Oldwief Grote forummeester

Goedenavond mensen, hier druk aan het werk geweest in huis, slaapkamer uitbaggeren, en nachtkastje leegehaald en gepoetst... wat kan een mens een boel rommel, elastiekjes, papiertjes, paperclips en andere zooi bewaren in een la... o_O
    Nou ja, als beloning lekker op de farm rondhangen, en de alternatieve chat uitproberen. :D

Sintra98, harm-jan70, 1-marleen en 9 anderen vinden dit leuk.
  18. popje4

popje4 Levende forumlegende

zo weer een dagje werk er op zitten....morgen nog een vroege dienst dus ik zeg.....truste.

Sintra98, harm-jan70, Oldwief en 9 anderen vinden dit leuk.
  19. -Tits-

-Tits- Forum-ambassadeur

Goedesavonds!

Ben heerlijk aan het bankhangen na een dagje op de pietencentrale... lekker met:

harm-jan70, Oldwief, popje4 en 10 anderen vinden dit leuk.
  20. stien56

stien56 Alwetend orakel

Goedemorgen!!

Zit ik rustig aan mijn ontbijtje, denk ik - wat hoor ik toch voor geluid - doe het rolluik een stukje open en zie dat de regen met bakken uit de hemel komt.
    Ben heel benieuwd of de heren nog mogen voetballen vandaag.

Sintra98, harm-jan70, Oldwief en 9 anderen vinden dit leuk.