-De Plattelandsvrouwen leuterclub (ook voor mannen) 2014-08-25

Discussie in 'Overig archief' gestart door HofvanDromen, 25 Augustus 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Mijn voorraad schommelt bijna net zo erg als mijn BD.
    De korte gewassen die ik nodig ben voor het voer koop ik in de zaadhandel, boven de 10.000 stuks verkoop ik als ik de winst voldoende vind. Met dit event teveel voer verkocht en gemaakt, daarom nu sommige maar op 5000 stuks.
    De middengewassen koop ik bij redelijke prijzen tot 10.000 stuks, er zijn meerdere soorten die onder de 1000 stuks zitten.
    De lange gewassen die meer dan 11 uur duren heb ik allemaal tot 10.000 stuks aan kunnen vullen voor minder dan 100 BD per stuk.
    De dieren probeer ik op 100 stuks te krijgen, maar als ik meer dan 2000 voor een dier kan krijgen laat ik de voorraad zakken tot 50 stuks, en als ik de prijs op de markt te laag vind koop ik op. Honden met een tegenwaarde van 440 worden regelmatig onder de 600 verkocht, heb ik bijna 1000 stuks van en de koekoeken heb ik ook tot 100 BD opgekocht en bijna 60.000 van. Handig wanneer je zelf de keuze hebt welke dieren je in mag leveren voor punten.
    De producten probeer ik op 100 te krijgen, maar ik ga geen snorkelshop opzetten wanneer ik meer voor een vogelbekdier krijg dan voor een snorkel, en vandaag wel de eerste partij onder de 7000 opgekocht, maar die prijs vind ik nog redelijk hoog om een voorraad van aan te leggen. Hetzelfde telt voor de parfumerie. Ik heb 7 vlinderstallen en kan de vlinders tussen de 4000 en 5500 verkopen, dan zet ik geen parfumerie op die me een glitter oplevert van nog niet de helft van de waarde van de vlinders die ik er in moet stoppen.
    De bomen waar ik geen 1000 vruchten van heb, heb ik op alle hoekjes staan. Onder de 40 BD koop ik ongeveer alles tot zelfs 60.000 stuks pruimen. De rest zit allemaal wel onder de 10.000 stuks.

Zoals je merkt heb ik er geen enkele behoefte aan om alles zelf te doen, en mijn BD varieert van geen water meer kunnen kopen (ondertussen wel een half jaar geleden) tot ruim 22 miljoen tijdens afgelopen event.

dutchboy, snietje1, stien56 en 8 anderen vinden dit leuk.
  2. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

Euhmm omaatje..de schuur in goede tijden ..of de schuur in slechte tijden???
    Jaa hier nog een zonnetje..weet alleen nog niet voor hoelang;)
    Miep je doet niks fout...tis me schuur in goede tijden ..en iets waaraan ik me vasthoud , als de wanhoop van ..help ik moet een plan van organisatie hebben...weer eens toeslaat:oops: tis nu meer een echoo..echooo..echooooooooo lege schuur..:cry:

Coco...ik heb liever mijn dieren op 500 per stuk staan ..dan dat ik lang gewas op 10.000 heb;)
    wat is er trouwens komende ?? walnoten gaan op mijn markt nu zelfs over de 200 tot 300 BD..
    de twijfel slaat weer toe...ga ik verkopen of niet:wuerg:

ohjaaa ook nog..die Ep- meterdinges die heb ik losgelaten..ooit zal ik wel weer eens levelen..-.-

dutchboy, snietje1, stien56 en 7 anderen vinden dit leuk.
  3. miepje40

miepje40 Forum-overlever

Och die EP meter zegt mij al heel lang niks meer.....ben gewoon op jacht naar die roze werkstallen.....en die zelf produceren lukt me toch niet....dus miep moet aan de BD jacht xD
    zodat ik die hoge fokdieren kan kopen :oops:
    zit me te bedenken hoe ik dat moet doen o_O
    schuur leegverkoop houden vind ik een beetje griezelig :wuerg: xD
    trouwens griezelig.....gebruiken jullie wel eens die griezelige werkplaatsen? 8)

dutchboy, snietje1, stien56 en 6 anderen vinden dit leuk.
  4. popje4

popje4 Levende forumlegende

goede morgen wij zijn er weer......na een wiebelige vak. tussen zomer en herfst nu besloten om maar iets eerder terug te komen, voordat we dagen in de regen terecht komen.....:(das niet wat ik leuk vind.
    de farm weer een beetje op orde en toch nog eff mee kunnen doen met het event....
    is er een nieuw event op stapel dan? zie van alles voorbij komen.
    Ik niet miep, heb er ook niet veel eentje geloof ik.
    nou fijne dag allemaal en hopelijk blijft het zonnetje vandaag....

5. HofvanDromen

Veel leger als nu kan me schuur niet zijn:oops:
    k,wil ook alle roze stallen..maar geen idee ook hoe die te krijgen:oops:
    griezelstallen heb ik regelmatig op staan..vind ze erg mooi..ik spaar ze ..die ook al...zucht..

Mijn markt is totaal overspannen..van heel veel minder dan 10 aanbiedingen:eek:
    pop welkom terug van je wiebelherfstvakantie..:)

6. -Coco1968-

Walnoten zijn nodig voor verschillende soorten voer. Onder andere voor de bevers. En er gaan geruchten dat er net zo'n event aankomt als het verjaardagsevent waarbij alle hoge levels dus vooral heel veel bevers moeten inleveren. Dus een paar duizend voor jezelf en de rest mooi verkopen voor deze prijs.

Ik heb ook liever mijn dieren op 500 dan mijn gewassen op 10.000. Ik heb dus ook alleen maar stallen opstaan.
    En de nieuwste en duurste stallen heb ik helemaal niet. Maar bijvoorbeeld wel 10 oranje, 2 rode en een neon konijnenhok die de afgelopen dagen zoveel mogelijk opgestaan hebben. Met als resultaat 50 konijnen in de schuur want vanmorgen nog weer 50 stuks op de markt gezet voor meer dan 2000 BD per stuk. Als regel houd ik aan dat een stal me minimaal 100 BD per uur per stal op moet leveren. Met de tijd zoals ze in de schuur staan. En die gaan dan weg voor de verkoop met gevolgd dat ik nog steeds mijn velden vol kan zetten met stallen waar ik geen 100 stuks van heb.

En wanneer je op die manier miljonair geworden bent, wat doe je dan met je geld? Op koopjes jacht op de gewassen markt. Ik oogst alles met de hand, dus kwartveldjes is me teveel werk. Gewassen op grote velden leveren weinig productie op. Waarom zou ik gewassen verbouwen die per uur dat ze op het veld staan mij nog geen 30 BD opleveren? Dus alle gewassen die langer duren dan 11 uur en minder kosten dan 100 BD koop ik op. Tot 10.000 stuks, dat vind ik wel even voldoende. En wanneer de prijs stijgt tot minimaal de tegenwaarde van de schuur, verkoop ik ze ook vrolijk weer tot ik 1500 stuks over heb. Maar meestal zijn ze voor die tijd wel weer spotgoedkoop op de markt gezet.

En de ep-meter? Dat blijf mijn hobby. 3x per dag kijken op welke datum ik ga levelen als ik een half miljoen ep per dag speel. Op het moment is dat 5 november, maar binnen een maand kan ik voldoende rijlessen hebben voor de soep en dan gaan er 5 dagen af. Dus ik verwacht voor 1 november naar level 99 te gaan.
    Nee, ik gebruik geen griezelige werkplaatsen. Ik kan er ook nog geen afstand van doen, maar ze leveren gewoon te weinig ep en te weinig bd. En tips voor de BD-jacht heb ik hierboven gegeven.
    Hoeveel vlinders, marmotten, vossen, beren, rendier++, oranje muizen, mollen, vogelbekdieren en stinkdieren heb je? Stallen bedoel ik. Gecombineerd met overdag gekleurde kippen en konijnen, en vanwege de geruchten voor het Egypte-event de bevers++.
    Daarnaast de ezels, ganzen, oranje en hogere struisvogelbroedplaatsen en kleurmengerijen, misschien ook nog van de koivijvers.
    En je hoeft je voorraad niet tot 50 stuks te laten zakken als je dat griezelig vind, kies voor jezelf een acceptabele bodem uit en ga in de verkoop.
    Vergeet verder niet om iedere dag de bestellingen na te lopen welke je met winst leveren kunt. De boomvruchten leveren meestal aardig op, de speciale bomen en stallen soms, en de bestellingen met veel lange gewassen vind ik ook interessant.

7. HofvanDromen

Coco............:eek:o_O.............dat meen je toch niet he...dat je weet hoeveel een stal per uur oplevert....en zo ook het gewas:eek:
    Allememachies...
    De Roze-Boerderij is wel mijn hobby....en ik heb er een haat-liefde verhouding mee...en wil en kan er best tijd insteken..
    maar allememachies..nee zo kan ik niet spelen..heb best een tijd bloedfanatiek gespeeld, maar dat doe ik niet meer..
    ik kreeg er ook last van..

Ik doe wel meestal 1 soort dieren per keer sparen..veel stallen van de zelfde erop..dan gaat het ook snel..
    bestellingen doe ik nooit..
    Ik denk dan ook dat ik misschien Volgend jaar November..misschien dan he wel zal levelen:wuerg:

Ohneee ...is die event weer met die wekker:cry:dat zijn mijn nachtmerrie events:cry:

Laatste bewerkt: 25 Augustus 2015
  8. -Coco1968-

Ik kan niet zeggen hoeveel een stal per uur oplevert, daarvoor schommelt het ook teveel, en ik kan ook niet zeggen hoelang een stal er op het land over doet, door de bonenstaakrijen is dat ook te verschillend. Maar ik weet van vrijwel alle stallen uit het hoofd hoe lang ze er in de schuur over doen. Een vlinder is bijvoorbeeld 12 uur, en dan maakt het niet uit of de vraagprijs 4000 of 5500 is, dat is winst. Een beer is 19 uur. Voor 2000 verkopen is aardig maar dan zet ik zo'n stal niet overdag op, voor 4000 zoals nu, staat de stal dag en nacht op.
    Katten doen er 10 uur over. Voor 1000 BD dus aardig om overdag op te zetten, voor 800 leuk om op te kopen zodat ze weer in de verkoop kunnen bij 1200. Hanen doen er 20 uur over en vragen zoveel korte gewassen dat het voer ongeveer 4500 kost, dus ik koop alle hanen op die voor 1800 BD en minder worden verkocht. Ze worden vanzelf weer een keer voor een nieuwe quest gevraagd.

Ik vind die nieuwe questen bij de stallen en stekjes dus echt helemaal geweldig. De meest onbeduidende stallen worden opeens weer heel bijzonder, er is een enorme handel aan de gang, en als de massa een fase af heeft kun je weer opkopen om voor de volgende quest te gebruiken.

dutchboy, snietje1, stien56 en 8 anderen vinden dit leuk.
  9. popje4

wauw coco petje af hoor het is altijd heel duidelijk zoals je dingen op schrijft leuk om te lezen hoe fanatiek je bent en zo veel weet....
    dank je hof dame nu weer alles wassen en opruimen ach hoort er bij toch.

dutchboy, snietje1, miepje40 en 7 anderen vinden dit leuk.
  10. leni1955

leni1955 Levende forumlegende

de ep meter interesseert me ook niet meer, doe gewoon mijn ding, heb de gewassen tot de hazelnoten op ca. 12000 en de meeste gewone dieren tussen 500 en 1200, verkopen doe ik meestal alleen bij een event en kopen zelden.
    De standaard marktprijs weet ik echt niet.
    Op dit moment verkoop ik vnl schildpadden en koffers.

De griezelige stallen gebruik ik ook al heel lang niet meer.
    En aanrommelen vind ik geweldig, denk niet na over de boerderij.xD Het blijft nog steeds een spelletje.;)

Dank je hofje, ik denk dat het heel gezellig wordt in de vakantie, ik ga een weekje.

Popje, heb je evengoed wel genoten? Het weer in Nederland is altijd een risico.

Laatste bewerkt: 25 Augustus 2015
  11. suuske1960

suuske1960 Keizer van het forum

Brrrppp lekker windje maar als je ligt in het gras, gaat het meeste over je heen.xD
    Ben en blijf een rommel/frommel boertje, geen zorgen voor de dag van morgen is mijn motto.

En zie genoeg sterren voor het nieuwe eiland, kan ik de GB tenminste weer voor wat anders gebruiken.

12. enk52

enk52 Levende forumlegende

PLINK PLOINK

Regenwoud:)

13. HofvanDromen

Tis Feest Vandaag
    Het Forum en deze draad bestaan vandaag 1 Jaar !!
    xDxD

Dat we nog maar een poosje hier plezier met zijn allen kunnen en mogen hebben

:inlove::inlove:

dutchboy, snietje1, jolien58 en 10 anderen vinden dit leuk.
  14. suuske1960

suuske1960 Keizer van het forum

Lekker allemaal ik begin alvast, als ik net als gister op omaatje wacht wordt het nachtwerk voor alles op is.xD

15. HofvanDromen

Suus , we beginnen er gewoon aan..niks wachten-.-

16. 1-marleen

1-marleen Forum-commissaris

Ik doe mee! Proost.

dutchboy, miepje40, stien56 en 6 anderen vinden dit leuk.
  17. HofvanDromen

Proost Marleen !!! op je gezondheid en je boerderij !!

tralallalaal tralallalalalalalalallaaaaaaaaaaa

18. popje4

ik ook tut he..... en jaaaaaa we krijgen uitbreiding jippie.......en gefeliciflapstaart allemaal.....dit vraagt om[​IMG]

19. HofvanDromen

Ohwwwwwwwww een roze taart..................hmschrokhmschrbllrrrburp :wuerg:

dutchboy, snietje1, popje4 en 7 anderen vinden dit leuk.
  20. harm-jan70

harm-jan70 Levende forumlegende

(Oh-o-o)Oh Maria,
    Our hope in sorrow and in woe (woe-oh-oh),
    Oh Maria,:music: :music:

dutchboy, snietje1, popje4 en 7 anderen vinden dit leuk.