-De Plattelandsvrouwen leuterclub (ook voor mannen) 2014-08-25

Discussie in 'Overig archief' gestart door HofvanDromen, 25 Augustus 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. -FarmersMarket-

-FarmersMarket- Doorzetter

Visvissertijd. Ik sla deze event over.

dutchboy, miepje40, HofvanDromen en 10 anderen vinden dit leuk.
  2. 1-marleen

1-marleen Forum-commissaris

Klopt Harm Jan, dat blijkt gewoon elke keer weer.

dutchboy, miepje40, HofvanDromen en 9 anderen vinden dit leuk.
  3. harm-jan70

harm-jan70 Levende forumlegende

Eens Marleen.

En de andere kant op kan het ook natuurlijk. Dus niet enkel kijkend naar de betalende speler. Maar ook naar: Dat (men) een gratis speler, bv een knechtencoupon (laat) winnen, lees: kennis probeert te laten maken met gemak van de knechten in de hoop dat de gratis speler....etc etc...

Er zitten vele variabelen en statistieken in random. M.I. bestaat toeval niet. Enkel dat mensen er in willen geloven, (bv. Ik ben jarig, dus... dit is mijn kans, So what! Er zijn nog miljoenen mensen jarig op de dag dat jij/iemand geboren werd) Een kans van 1 op 365 dagen per jaar tegen een ugh miljard mensen.. Kans is meer dan groot > dat ugh miljoen mensen die zelfde dag jarig zijn... De ene leeft op vuilnisbelt, denkt..dit is de dag....de ander woont op idilisch gekocht eiland en denkt... (Simpele kansberekening) Of ikvoel mij vandaag zo happy, dit is de dag...dat... in iets wat ze zelf niet kunnen uitleggen. Wat ik dan wel respecteer, maar niet over in discussie ga, mits het onderbouwd is met feiten, getallen, bronnen, etc...

Een ander goed voorbeeld is een presentatie van wat wordt voorgespiegeld als "een eenmalige aanbieding". Als u nu koopt, huurt, afneemt, krijgt u zoveeeel korting... Met als druk op de taart, er zijn er nog maar 3 te koop, te huur.. U moet nu wel gelijk beslissen.. (morgen of volgende week, maand krijg je dezelfde aanbieding, dat terzijde...:p) psygh druk....en zo...Vooral niet nadenken over wat u koopt, huurt...etc...nee beter is vooral dom afnemen....en zeker niet nadenken...over een mogelijke aankoop!!

Dan nog eens toegevoegd de gratis speler, in zijn random enthousiasme een posting kan doen, in een forum..met de woorden van : ik draaide aan het rad, (Ik heb er nog nooit een gouden beest gezien daar maar ok. dat terzijde...vast random..) en kreeg een gouden ezel. de betalende speler, groen van jalouzie..etc..etc.. Al zijn IQ op nul zet...etc..etc..dom door doet...

Random zou kunnen zijn, op je 22e met je nieuwe liefde de deur uitstappen, op weg naar jullie bruiloft, zij struikelt over de drempel, zij breekt haar nek..Diep tragisch natuurlijk...op de dag dat...etc...etc

Zelfs dat hoeft niet random te zijn, het verschil in schoeisel..Zij bleef steken met haar hakje, achter het tapijt, hij droeg plat schoeisel... Toch niet zo random...doch wel verklaarbaar...

Men of een bedrijf, noemt dingen vaak random, omdat men iets niet verklaren kan of wil!!

Het zelfde geldt voor het kopen van stallen en of stekjes of andere zaken..Men kan kopen, hopen wat men wil, zolang er geen garantie gegeven wordt (wat extra kost) blijft het giswerk, en vaak ijdele hoop zolang men de gehanteerde reken modellen niet kent. een model waarbij men rekening houdt met een gedrag van een speler in het spel,(opgeslagen gegevens)in de loop van tijd, maar waar van of bij de som enkel door een machine berekent kan worden, ook ingegeven/ingevoerd kan worden in tabellen. Niks menselijk aan, wel winstgevend..:music:

Gaat u vooral rustig slapen..xD

Wel jammer (ik stink er soms ook in van het niet willen zien, dom door doen, in de hoop op...van iets virtueels wat feitelijk niet bestaat. Enkel bestaat bij een bedrijf die bepaald hoe lang iets (nog _ bestaat..:oops:) dat er zo weinig mensen zijn die het begrijpen....a.v.....enzo..

Laatste bewerkt: 30 Juni 2015
    dutchboy, snietje1, miepje40 en 11 anderen vinden dit leuk.
  4. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Volgens mij denk je toch echt te moeilijk HJ. En dan was het met het verjaardagsevent echt niet gebeurd dat goed betalende spelers 2x gingen resetten en gewoon niet meer tijd hadden om dat vaker te doen, en toch de sieritems niet binnen te hebben. De kansfactor zal worden ingevoerd, en misschien zelfs wel enigszins level gebonden, voor de rest geloof ik er geen sikkepit van.
    Het is toch echt gemakkelijker om een kanspercentage in te voeren, en dit verder random te laten zijn, dan heel veel verschillende zaken in te bouwen.
    En dan gaat het verhaal van de statistiek weer op, gemiddeld kom je dan op het resultaat dat je hebben wilt, met altijd geluksvogels en pechvogels.
    Naast dat random speelt hier dan ook de vaardigheid een rol om de cirkels goed geplaatst te krijgen.

Daarnaast is het mogelijk om voer te kopen. Maar als je 100 wormen en veren koopt, ben je 300 TG en 300 machineonderdelen kwijt. Die machineonderdelen zijn bij mij al met 150 toegenomen. Dus terwijl er meer machineonderdelen nodig zijn dan drops, en de meeste spelers wel een voorraadje hebben, heeft BP dat inderdaad zoveel royaler afgestemd dat dat het kopen van drops niet belemmerd.

dutchboy, stien56, suuske1960 en 12 anderen vinden dit leuk.
  5. Oldwief

Oldwief Grote forummeester

Goedemorgen... de eerste visjes zijn opgevist... heb nu een bonenrij, waar ik uiteraard niets aan heb zonder de bijbehorende sieritems...

Voor het aas kom ik veren tekort, maar goed, de dag is nog lang, en het event ook...
    Hoofd maar koel zien te houden met dit mooie weer vandaag. 8) Vanmorgen de ijsvormpjes in de diepvries gegooid... Vanmiddag hebben we dus ijsjes, als dochter komt eten.
    :)

dutchboy, stien56, suuske1960 en 10 anderen vinden dit leuk.
  6. popje4

popje4 Levende forumlegende

zo is t oldwief....het is en blijft een spel waarin je keuze maakt wat je wel en niet wilt (kopen of niet) baas over eigen geld beursje toch?

dutchboy, stien56, suuske1960 en 9 anderen vinden dit leuk.
  7. Oldwief

Precies, popje! :)

dutchboy, stien56, suuske1960 en 9 anderen vinden dit leuk.
  8. leni1955

leni1955 Levende forumlegende

Popje, mooie grieken van mijn leeftijd zie ik zelden en ze zijn ook zo klein.:wuerg::(

Vissen doe ik pas als ik thuis ben, die drops komen echt mondjesmaat.>:(
    nu weer in zee dobberen op mijn luchtbedje.:D

dutchboy, stien56, suuske1960 en 11 anderen vinden dit leuk.
  9. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

Goedemiddag:inlove:

Zeker het is maar een spelletje...Maar met veel druk en nadruk op kopen , kopen ,kopen..
    Verplichting hier , verplichting daar....1 dag niet aanwezig en hups geen beloning hier of daar.....en daar hou ik niet zo van:wuerg:
    Maak meer en meer mijn eigen keuzes en speel nu al geruime tijd zonder geld..er zijn dagen bij dat ik de pest in het spel heb
    en dan ben ik er tegenwoordig gewoon niet of heul weinig..Dit nieuwe event , vind het een lachertje..mezelf ook trouwens..gna gna:wuerg:
    Was beefffje in paniek vanwege die enorm snelle draai ring..werd er zeer duizelig van..en ik dacht moet precies passen die 2 ringen..
    hahahaha echt niet dus8) ik ga naar die ring..klik..doe mijn ogen dicht en klik nog een keer..lach me een hoedje xD
    soms is tie perfect geklikt en krijg ik een simpel visje ..soms zit tie er mijlen naast en krijg ik een gouden vis:wuerg: Tis dus gewoon weer gokker de gok..
    en net als met alles onderhand , soms zit het mee , maar meestal zit het tegen..Het zal me eerlijk gezegd mijn kadetten roesten momenteel...
    Zit op het moment in de ganzen en de tomaten op grote velden ..schiet voor geen meter op natuurlijk maar het mag de pret niet drukken en gaat best goed ..en ik doe wat ik wil en wat ik leuk vind en wanneer het mij uitkomt....en het kost me geen cent..
    Das misschien nog wel het leukstexD Verder geniet ik zoveel mogelijk van de Zon en de kleine geluksmomentjes:)

Ha daar kwam leni uit Griekenland ook nog ff tussendoorxD Lekker genieten Leni..dan maar van de jonge grieken:p

Lied van de Dag ; Splitsing - Een Zomer Lang

Fijne Dag Allemaal en tot de volgende keer.....
    :inlove::inlove:

Editdiges enzooo...klein vraagje....heb het ergens gemist ...
    Hoe ist nou met Tootje ?? is ze op een vakantie naar Namibiedinges ..lang ..kort ..voor altijd?? Mooi ist niet en jammer des te meer...

Laatste bewerkt: 30 Juni 2015
    dutchboy, stien56, suuske1960 en 10 anderen vinden dit leuk.
  10. Oldwief

Ja, het draait bij BP om de eurootjes, dat is duidelijk. Het is dan ook een industrie, en het product dat ze maken is... spelletjes... en dat kost geld, want ze hebben een heleboel mensen in dienst... en ze moeten de spelers blijven bezighouden met nieuwe dingen, anders lopen ze weg. En dan hebben ze geen inkomsten meer.

Aan ons de schone taak op onze eigen portemonnee te letten, om de uitgaven niet uit de hand te laten lopen, ik wil mezelf er ook aan blijven herinneren dat het maar een spelletje is. ;)

-ymked55-, dutchboy, stien56 en 11 anderen vinden dit leuk.
  11. HofvanDromen

Das een zeer schone taakxD
    Zo ga ik nog even snoepen en dan de beentjes weer in de Zon:inlove:

12. harm-jan70

Om in te bijten, die meloen dan he! 8)

-ymked55-, dutchboy, stien56 en 10 anderen vinden dit leuk.
  13. popje4

popje4 Levende forumlegende

ach Leni dan maar eentje die een beetje op datum is toch.....kan ook heel fijn zijn (klein maar fijn) fijne dag allemaal hier maar eens naar t werk......zucht met die hitte geen pretje.
    maar goed er moet brood op de plank he.....

-ymked55-, dutchboy, stien56 en 10 anderen vinden dit leuk.
  14. 1-marleen

1-marleen Forum-commissaris

't Is bewezen, random is: 5 x vissen en ongeacht waar de ring komt (twee of drie keer precies op elkaar), 5 x de laagste vis.
    Klopt dus totaal niet met wat er in de FAQ staat.

Maar goed, de prijsjes zijn wel leuk.

15. miepje40

miepje40 Forum-overlever

8)

-ymked55-, Oldwief, dutchboy en 9 anderen vinden dit leuk.
  16. harm-jan70

17. HofvanDromen

-ymked55-, Oldwief, dutchboy en 11 anderen vinden dit leuk.
  18. omaatje75

omaatje75 Forum-ambassadeur

HJ >:( Ga weg bij die vijver!!
    Blijf van mijn vissen af :mad:

:cry: als k de vijverpomp uitzet komen de visjes naar
    de kant, dan krijgen ze eten.
    Zag net HJ nog om t hoekje staan :oops:

-ymked55-, Oldwief, 1-marleen en 11 anderen vinden dit leuk.
  19. snietje1

snietje1 Levende forumlegende

Goedemiddag :)

Leni, dat de grieken klein zijn, heb ik nog nooit last van gehad.... het ligt er waarschijnlijk aan, vanaf welke hoogte je het bekijkt xD

Hof; Tootje is echt geëmigreerd.....

Zo, nu ga ik weer ruzie maken met die hengel.....

-ymked55-, -Tits-, Oldwief en 11 anderen vinden dit leuk.
  20. miepje40

miepje40 Forum-overlever

kheb het snoertje in de knoop :mad:

-ymked55-, -Tits-, Oldwief en 10 anderen vinden dit leuk.