-De Plattelandsvrouwen leuterclub (ook voor mannen) 2014-08-25

Discussie in 'Overig archief' gestart door HofvanDromen, 25 Augustus 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. vivianne89l

vivianne89l Regelmatige auteur

hallo sintra

ja ik weet wat der allemaal bij komt kijken een heleboel geregel en je word geleeft de aan komende dagen ,,,
    weet het uit eigen ervaring van me paps ,,,
    ik zou zo zeggen heel veel sterkte toegewenst in de aankomende periode ..
    .en zorg goed voor jullie zelf !!

HofvanDromen, stien56, -Tits- en 6 anderen vinden dit leuk.
  2. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Het overlijden van een naaste blijft een groot verlies. Maar ik denk dat het in jouw geval wel helpt dat je zelf al gepensioneerd bent en dit aan zag komen. Ik moet er niet aan denken dat we alles zelf hadden moeten regelen toen mijn vader overleed. Toch heeft mijn moeder achteraf ook over de rekening gebeld, de begrafenisorganisatie bracht vrolijk een bedrag in rekening voor de kerk en de dominee. Terwijl als je lid bent van een kerk je daar helemaal niet voor hoeft te betalen. Het afleggen in het ziekenhuis zit bij de ziektekostenverzekering in, dat wordt ook niet bij de begrafenisondernemer in rekening gebracht, maar stond er ook op.
    Ik vind het prima dat een begrafenisondernemer ook een goed uurloon heeft voor het regelen van allerlei zaken. Maar dat je als organisatie zo met rekeningen omgaat, dat vind ik wel heel erg. Als nabestaande, die wel wil betalen voor het regelen door derden, wil je een dergelijke behandeling niet.

HofvanDromen, stien56, -Tits- en 8 anderen vinden dit leuk.
  3. wendy__92

wendy__92 Junior expert

klopt je word aan alle kanten plat gegooid met vragen enzo. en daar staat je hele hooft niet naar. je wil gewoon rustig alles kunnen regelen en dan rustig de dagen proberen te overleven. als je dan plat gegooid word met van alles wat niet klopt kan het je behoorlijk dwars zitten.

HofvanDromen, stien56, -Tits- en 7 anderen vinden dit leuk.
  4. Oldwief

Oldwief Grote forummeester

Ja, het is een hele toestand om een begrafenis te regelen... vorig jaar overleed mijn moeder, toen kregen we een begrafenisondernemer aan de deur die zorgde dat we door zijn collega geholpen zouden worden, toen bleek dat we die al kenden, die persoon had ook de uitvaart van mijn vader geregeld. (En we hadden liever hem dan die "nieuwe".)
    We zijn blij dat we hem hadden, hij dacht ook mee met ons en maakte het niet te gek. Maar je bent zo afhankelijk van wie je aan de deur krijgt. Je krijgt eerst een dreun op je hoofd door het overlijden, en dan moet je alles maar netjes zien te regelen. Wat dat betreft waren we toch wel blij dat we hem dingen konden laten regelen.

5. harm-jan70

harm-jan70 Levende forumlegende

Sintra, een begrafenis/crematie is niet fijn. Probeer door de beslommering heen te kijken.

Ik heb nog steeds postzegels in gebruik van een crematie van lang geleden...Ik kreeg (zat in het pakket) een rol zegels van hier tot...ver weg.. De rouwkaarten dekking was maar 45 stuks of zo...Bijkopen was zéér gewenst...*not* Mijnheer van De... trachte nog de overtollige zegels mee terug te nemen... *Noooo way* zat in het pakket en is betaald...dus afblijven....

Ik plak er nog steeds brieven/post mee. met een glimlach...:oops:

Zie mij zelf nog zitten met een aangekochte urn via internet in de D..a...toko..Mijnheer, heeft u even een momentje...? Mevrouw stiefelde al weg zonder het antwoord af te wachten, even uw paspoort kopïeren.. *duurde een half uur* Psyghologie van de bovenste plank*...terwijl je daar zit, in een overprized urnen, kettingen, memorial, annex urnen allerhande prullaria slachtoffer bureau winkel... *Het gaat om een geliefde tenslotte, daar mag niet op bezuinigd worden..* Domweg uitnassen van het verdriet van iemand die op zijn kwetsbaarts is....

Mevrouw komt terug.....Tuurlijk mijn urn al op het bureau gezet...*mevrouw kijkt wat zuur* ziet haar commissie vergaan tot stof en as..... Probeert e.e.a. te redden...met de woorden van: "Mijnheer, ik weet niet of die de as van u dierbaar overledenene in die urn past...",
    Waarop ik pareer,: "Ach vul maar zover het kan...de rest mag in het blik blijven zitten...dat strooi ik zo wel uit...dan..".

Mevrouw..o_O

Kreeg nog wel een gratis plastiek zakje mee, (reclame drukwerk) om het blik met as mee naar huis te vervoeren...xD

Er was zelf nog ruimte over in de urn.... Moet mij er enkel nog eens toe zetten om het blik eens weg te gooien... Ik geef er soms minder gezellig bezoek koekjes voor bij de koffie uit.. (weten hun veel...) ik heb er nog steeds lol van...

:oops:

En de urn hangt nog steeds prachtig aan de muur, niet zo'n lelijk overprized vaas achtig ding, van D.l. wat je wel eens op de rommelmarkt ziet staan, maar wat je zelf je schoonmoeder niet cadeau zou durven doen..

Om over de verdere afwikkeling maar te zwijgen... met een opgemaakt testament en dik betaald naar de notaris gaan...de notaris...nota bene geld rekent voor de afwikkeling van..opvragen van..etc..etc.. Nog voor het geld op mijn rekening stond...-.-

Om over de crematie zelf maar te zwijgen...oude zaal...kist die niet kon zakken... Dus een HJ die vraagt..Ik wil all te way...kan dat? Ehm ehm...ja toch wel..*wordt nog wat gemompelt over een gemaakte dvd....die GEKOCHT kan worden..!! u kunt via een omweg naar beneden alwaar de kist arriveerd... Wilt u nog dierbare meenemen... Tuurlijk...HEEEL de familie gaat mee...
    Daaraan gekomen....(rechteroven) u mag de kist naar binnen duwen...rechts kunt op het knopje duwen...*waar die knop voor was, wist ik veel*...VLAMMMM....

Nu een leuke anekdote...toen iets minder leuk..

Laatste bewerkt: 7 Mei 2015
    HofvanDromen, stien56, omaatje75 en 9 anderen vinden dit leuk.
  6. Sintra98

Sintra98 Levende forumlegende

Goedemorgen allemaal.

[​IMG][​IMG]
    Koffie en ontbijtje maar even klaar gezet, tast toe voor elk wat wils.
    Fijne dag allemaal :) tot later

HofvanDromen, stien56, Cornelly52 en 10 anderen vinden dit leuk.
  7. tootje

tootje Commandant van het forum

Goedemorgen,
    Vinden jullie het goed dat ik niet over begrafenissen ga schrijven....:music:

Vinden jullie het ook goed dat ik niet al te serieus doe.....:music:

.....daar ga je alleen maar nóg meer van roken. :wuerg:xD

HofvanDromen, stien56, omaatje75 en 11 anderen vinden dit leuk.
  8. Sintra98

Sintra98 Levende forumlegende

Goedemorgen tootje, mijn oude diesel rookt ook en zelfs zo erg dat ik er niet meer mee in het centrum van Utrecht,den haag,
    en binnenkort ook Rotterdam mag komen. Maar hij rijdt nog steeds als zonnetje :inlove:
    wat overigens net doorkomt hier ter plaatse :)

HofvanDromen, stien56, Cornelly52 en 13 anderen vinden dit leuk.
  9. djamie1967

djamie1967 Forum-hertog

Goedemorgen allemaal
    vandaag gezellig naar Artis met de ladies,hoop alleen dat het droog blijft !8)
    teveel zon is ook niet lekker lopen
    morgen naar mijn moeder,zondag andere verplichtingen -.-
    begin vanavond wel met event,en zie wel hoe ver ik kom daarmee
    ben ook weinig op forum hierdoor
    laters allemaal en nu coffee hot hot hot :sleepy:
    HJ xD

HofvanDromen, stien56, omaatje75 en 10 anderen vinden dit leuk.
  10. -Tits-

-Tits- Forum-ambassadeur

Goedesmorgens!

Heb klussenden in de buurt... de buren van de buren, maar het lijkt wel of ze inmiddels bij ons op zolder woneno_O
    Vermoed dat de man in reactie ook gaat klussen... pfff... nog meer herrie:cry:

HofvanDromen, stien56, omaatje75 en 8 anderen vinden dit leuk.
  11. harm-jan70

harm-jan70 Levende forumlegende

Ik ga splashen in R-dam zo...:music:

Moet voortaan wel eerst kijken wat dat kost, voor ik de halve familie mee uitnodig....*over uitnassen gesproken* xD

HofvanDromen, stien56, omaatje75 en 7 anderen vinden dit leuk.
  12. .Fisherman.

.Fisherman. Levende forumlegende

Ik doe ook maar een vierkant rondje mee

13. Oldwief

Oldwief Grote forummeester

Goedemorgen, wat een héérlijk ontbijt, daar ga ik graag voor zitten! :music:

Hier het hele event af, was gisteravond al, maar uiteraard ben ik nog doorgegaan met planten, ik moet tenslotte ook genoeg hondenvoer kunnen maken. ;)
    Mijn tactiek om het volle maan event te maken nóg strakker uitgevoerd dan ik eerst al deed... Dit keer echt het héle hoofdveld vrij van bomen dan eerst het hoofdveld in vieren verdeeld, alles kleine akkertjes en dan planten, 1 deel voor het ene hoofdgewas, 1 deel voor het tweede hoofdgewas, de rest naar believen, alvast griezelwild erbij, later de wac en grafschaal, en dan Pinkie. Ik heb me niet af laten leiden door de opdrachten in de coöperatie of Jack's Shop maar eerst 100 x die vleermuisjes voeren. xD
    En daarna had ik genoeg spulletjes om een kraaienstalletje erbij te nemen. 8)

14. suuske1960

suuske1960 Keizer van het forum

Goedemiddag, het plafond nog een keertje gedaan en nu dus even een rokertje met een HJ.
    Vindt mezelf best wel een poetsmiep, nog even en ik kan op tv vermoed.
    o_Ok boven alle ramen gelapt en vitrage net als beneden:inlove:.

15. 1-marleen

1-marleen Forum-commissaris

Leuk event was het, met mooie kadootjes.
    En al weer bezig met het volgende, pff geen rust in de tent.

Maar nu eerst koffie met ...

Over koffie gesproken...... -tig DE punten verzameld en je kunt er niets leuks meer voor krijgen.
    Al dat uitknippen voor niks, bah!

P.S.
    Wat betekent op het forum: New profile posts, je status updaten?

16. suuske1960

Ik zag dat ook al Marleen, geen idee dus.
    Je DE punten kan je toch ook tegenwoordig bij blokkertje inwisselen.

17. tootje

Marleen, gewoon een koffiezetapparaat kopen... 't Zijn de beste die er zijn....:p
    Als je er al eentje hebt, koop je er gewoon nóg eentje....omdat ze zo goed zijn....:wuerg:xD

Zeg.....als je iets schrijft bij New profile posts, dan zie je dat daar staan... :music:
    xD
    zien jullie ook wat ik geschreven heb?

HofvanDromen, stien56, omaatje75 en 7 anderen vinden dit leuk.
  18. suuske1960

Ik zie jou niet, maar mezelf wel tootxDxD.

19. tootje

xDxD
    Ik heb nu mijn instellingen aangepast....zoals Ghellinga schreef...Dan maak je kansxD

Suus...kijk nog eens....kun je me nu zien?

We hebben een nieuwe hoofdpaginaforumchat! xD

HofvanDromen, stien56, popje4 en 8 anderen vinden dit leuk.
  20. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Ik zie jou nu inderdaad ook staan. En Ghellinga.
    Vraag me af wat het nut daarvan is.

HofvanDromen, stien56, leni1955 en 7 anderen vinden dit leuk.