-De Plattelandsvrouwen leuterclub (ook voor mannen) 2014-08-25

Discussie in 'Overig archief' gestart door HofvanDromen, 25 Augustus 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. tootje

tootje Commandant van het forum

'k Ben een beetje forummoe.....:sleepy:

-Tits-, HofvanDromen, snietje1 en 9 anderen vinden dit leuk.
  2. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Tja, HJ heeft gewoon gelijk, het personeel kan er ook niets aan doen. Het gaat er niet om dat ze niet zichtbaar aanwezig zijn, maar dat er gewoon geen personeel meer aanwezig is. Op vakantie in Denemarken heb ik het ook gezien. Restauratie dicht, gebouwen vervallen en een automaat voor de tickets waar je je maar mee moet zien te redden. En dat dus in een middelgrote stad.
    Die kant willen we in Nederland ook op. Het gebouw ziet er nog onderhouden uit, maar Hoogeveen is ook zo'n station. Kaartjes alleen maar via een automaat en geen personeel meer te bekennen. En dan verbaasd zijn over de agressie in de trein dat je daar niet eens voor normaal geld een kaartje kunt kopen.
    In de bus gaan ze wel weer terug naar af. Daar kun je weer met cash geld reizen.

-Tits-, HofvanDromen, snietje1 en 7 anderen vinden dit leuk.
  3. popje4

popje4 Levende forumlegende

och toot wat nu.....eff pauze nemen? maar dan niet meer onder de koelkast kruipen hoor...lekker in de zon buiten is betere plek....
    de taxi sector suuske? dat zou heuul goed kunnen ben daar niet zo van op de hoogte, maar kan me er wel een beeld bij vormen.
    vandaag niet veel tijd.....werken!! dus laters.......
    fijne dag nog.

-Tits-, HofvanDromen, djamie1967 en 10 anderen vinden dit leuk.
  4. Oldwief

Oldwief Grote forummeester

Goedemorgen iedereen, hier mooi weer en een zonnetje. Dat willen we morgen ook graag hebben. 8)
    Ik ben lekker aan het oogsten en ga zo weer aan de gang in huis.:)

HofvanDromen, djamie1967, snietje1 en 7 anderen vinden dit leuk.
  5. harm-jan70

harm-jan70 Levende forumlegende

Ik reis best vaak met de trein (voor de lange afstanden) Let wel ik ga dan wel met de auto naar het vertrekpunt.. Vanaf het aankomst punt weer verder met een auto.

De reis in alfabet, bij een reis ziet er voor mij dan feitelijk zo uit. A - B - C -D

A - Vertrek adres (Met auto)
    B - Vertrek Treinstation
    C- Aankomst Treinstation
    D - Aankomst adres (Met auto of Taxi)

Al ik van A -> D zou moeten met enkel het OV, dan zouden de controleurs een slechte dag beleven vermoed ik zo...xD

-Tits-, HofvanDromen, djamie1967 en 8 anderen vinden dit leuk.
  6. 1-marleen

1-marleen Forum-commissaris

Ach, controleurs zijn meestal best aardig, als je een bepaalde leeftijd hebt.

Er zijn mensen die er nooit aan toe gekomen zijn om een rijbewijs te halen, dus dan zit er niks anders op.

Van A naar B is lopen dan de beste oplossing (fietsenstalling sluit om half tien 's avonds).
    Van B naar C, hopen dat jouw trein op tijd is en rennen naar ander perron om over te stappen.
    Als dat is gelukt en trein is op tijd dan haal je mogelijk ook nog je overstap naar D, waar je dan weer de benenwagen neemt naar het adres waar je moet zijn.
    Meestal loopt het niet zo voorspoedig en moet je, op anderhalf uur reizen, een uur extra rekenen tegenwoordig.
    De NS noemt dat een half uur extra reistijd, maar dit klopt nooit.

Als ik er met de chipkaart niet uit kom, dan vraag ik een jongetje om me te helpen. Dat werkt altijd.

Tootje, ik ken het gevoel zo ongeveer, want ben spelmoe. 1x per dag oogsten is al iets om tegenop te zien.

-Tits-, HofvanDromen, popje4 en 9 anderen vinden dit leuk.
  7. harm-jan70

Soms is het een balans vinden, tussen spel en irl.

Voor mij zelf sprekende, ik de geldkraan flink heb dichtgedraaid in het spel, enkel nog de knechten koop. Speelt het een stuk relaxter, ook de vele questen, tijdelijke events laat ik vaak links liggen.

Daarbij als er (Volgens de dikke punt) miljoenen mensen dit spel spelen, daar slechts een fractie van, met enkel met knechten speelt, stromen daar nog maandelijks miljoenen binnen. Genoeg m.i. om het spel draaiende te houden.

Misschien kunnen ze bij de dikke punt ook een draadje maken, van A naar Beter. xD

-Tits-, HofvanDromen, miepje40 en 10 anderen vinden dit leuk.
  8. stien56

stien56 Alwetend orakel

En ik ben aan het oppassen.

Edit - even niet opgelet - Marleen, HJ en anderen
    zaten er nog tussen.
    Mijn reactie was bedoeld na die van Tootje.

Fijne dag allemaal!

Laatste bewerkt: 20 April 2015
    -Tits-, HofvanDromen, miepje40 en 8 anderen vinden dit leuk.
  9. harm-jan70

Hmm Marleen van A naar B lopen, lukt niet zo...is 6 kilometer.

De bus doet er via (na de hele stad te zijn doorgereden) 25 minuten over, de auto 5 - 10 minuten.
    Heb het eens gedaan, daarna nooit meer..OV-ding leeg...*lelijk woord* ik trek een lap van 20, wil betalen...voor een kaartje van 3 euro moest gepast...of de bus verlaten..

Soms begrijp ik wel hoe mishandeling kan ontstaan..xD

10. suuske1960

suuske1960 Keizer van het forum

Als ik forum moe ben dan ga ik de zon in...
    En dat was vandaag heerlijk in de zon.
    In de verte hoorde ik de ploffende doppen van de flesjes HJ van DjamiexD.
    Of heb ik dat gedroomd?

-Tits-, HofvanDromen, miepje40 en 10 anderen vinden dit leuk.
  11. harm-jan70

*Dopje snel met rechtervoet onder het bureau schuiven doet* :oops:

12. Sintra98

Sintra98 Levende forumlegende

Ik ben zeker niet moe en heb in het molen probleem het e.e.a getracht uit te leggen met een plaatje.
    Tot nu toe alleen een nare opmerking van een mod gehad die het nodig vond om mij een sneer te geven dat er maar in 1 draadje over gesproken mag worden, ndan zeg ik DUH als er een probleem is waarvan ze in de AO al officieel hadden meegedeeld dat die is opgelost
    en het is is dan niet zo dan vertel ik dat dus ook hier.Zie mijn laatste bijdrage bij technische vragen.
    Tot nu toe heeft geen een mod mij uberhoupt een antwoord gegeven behalve dat ik het er elders niet over mag hebben.
    Bij deze hier gedeeld. HJ je hebt gelijk met wat je schreef als een brood beschimmeld is en je ontdekt dat thuis ga je ook terug naar de bakker waar je het gehaald hebt en je krijgt een ander brood mee of je geld terug. Wij zijn met meerdere spelers en investeren wel eens wat in BP maar deze misser is nog steeds niet opgelost en wekt alleen maar ergernis i.p.v spelplezier.

-Nigelle-, Anne.1980, -Tits- en 10 anderen vinden dit leuk.
  13. Oldwief

Oldwief Grote forummeester

Die molen doet inderdaad wel gek, ik snap er niks van. Ik laat hem maar gewoon uitdraaien, en zo te zien krijg ik dan toch mijn voer, het zal wel goed zijn.
    Ondertussen staan man en dochter in de file en zit ik hier te wachten tot we kunnen eten. -.-

14. suuske1960

suuske1960 Keizer van het forum

Was jij in de buurt dan:eek:.
    En dat meld je niet??

Sintra98, -Tits-, HofvanDromen en 8 anderen vinden dit leuk.
  15. harm-jan70

Een beetje rechter irl zou ook worst malen van de algemene voorwaarden van de Dikke punt, die op elk moment gewijzigd mogen worden, zonder in kennis stelling van de speler. Helaas zijn er nog steeds bedrijven, die denken dat ze in online land alles naar hun hand kunnen zetten, ze denken: Ach de klanten blijven toch wel volgen, kopen...

Irl heeft een klant een dikke beschermende jas gekregen als de algemene voorwaarden gewijzigd worden, men daar niet mee akkoord gaat, de klant er niet ruim van te voren van in kennis (is tegenwoordig verplicht door de wet) is gesteld.

Sterker nog men heeft recht om een abonnement gratis en zonder bij of achteraf berekende kosten op te zeggen, dus lopende zaken, zouden dan in theorie zelfs moeten worden terugbetaald, zoals een premiumabbo.., verandering in aangekochte wolkenrijen, die bij wijzigen van het spel nadelig uitvalt, dan bij de aankoop of dergelijke...

Met de kennis van heden m.b.t. online spelen, zou ik bij een nieuw spel (een andere insteek kiezen) er zeker niet meer zoveel in een spel steken als ik voorheen deed. Nu is er iets opgebouwd. Virtueel dan, dat doe je als speler niet zomaar weg. Dat weten ze daar in Hamburg ook wel.
    Wel is het zo dat de aanwas van nieuwe spelers kleiner wordt, er veel meer concurrentie op de markt gekomen is. De kennis van wat een online spel (veel geld kan kosten) groter is geworden, dan 4 - 5 jaar geleden.

Daarom zou het juist goed zijn dat ze wat meer naar de spelers kijken... Vandaar mijn woorden over dat brood en klantenbinding. Op dat punt zou het team zich nog (let wel dat is positieve opbouwende kritiek) wel kunnen verbeteren. (verbeter puntje)
    Dus niet klakkeloos en bij voorbaat het probleem van de klant bij de klant terug leggen, van het ligt niet aan het spel, de dikke punt.

Mocht blijken, dat het probleem toch in het spel, van de dikke punt zit, hoef je ook geen verstoppertje te spelen, door het stof te gaan. Lag een individueel probleem toch bij een klant, dan is die klant toch meer tevreden, als er niet gelijk geroepen was, dat het probleem bij hem of haar lag.
    De klant weet dat er moeite voor gedaan is om e.e.a. na te gaan, uit te zoeken.

Dat wil zeggen bij het voorbeeld van het brood, bij thuiskomst beschimmeld is, de winkel zegt: Nee hoor, wij verkopen geen beschimmeld brood, u heeft het vast zelf dagen op de aanrecht laten liggen. Die klant gaat voortaan toch met andere gedachte naar die winkel, let beter op, als die klant nog terug gaat naar die winkel.

-Tits-, HofvanDromen, miepje40 en 11 anderen vinden dit leuk.
  16. stien56

stien56 Alwetend orakel

Je verhaal klopt als een bus, HJ!

Fijne avond nog, allen!

17. snietje1

snietje1 Levende forumlegende

Fijne avond Stien !

Goedenavond allemaal, ik zit een beetje op de achtergrond, ben helemaal op vandaag :oops:

18. Sintra98

Sintra98 Levende forumlegende

Nou HJ als ik er mee teug ga naar de winkel met het bonnetje in de hand, Ik heb altijd een vervangend product gekregen
    of mijn geld terug en daar werd en ook nu nog nooit moeilijk over gedaan.
    Tot mijn verbazing kreeg ik wel een sneer van een bepaalde mod, maar geen waarschuwing of zo
    en ook geen antwoord maar ja dat is ................................
    De voorwaarden veranderen als de aankopen gedaan zijn.................................
    o_Ok dat zijn Broken Prommisses binnenkort? verwacht het 4 de spel in het spel , het koraalrif.
    Ik weet niet of ik er nog wel zin in heb. Ik weet nog niet of het koraalrif een eigen telling krijgt, maar als dat zo is overwegen
    wij met ons 5en te stoppen. Ik ben begonnen met een boerderij spel en het eindpunt daarvan al meer dan 100 miljoen EP
    voorbij en de farm wordt naar mijn idee niet meer uitgebreid en aangepast en daar waar het wel gebeurd zijn het verslechteringen
    voor de spelers.

-Nigelle-, Anne.1980, Cornelly52 en 12 anderen vinden dit leuk.
  19. harm-jan70

Zelfs zonder bonnetje, zou een winkel nog coulance kunnen vertonen. Als men de moeite neemt om naar het product te kijken in hoeverre het eventueel geconsumeerd is etc. Het is een gegeven feit, dat het merendeel van klanten in allerhande niet direct hun geld terug willen of een nieuw product, Soms kan wat oprechte aandacht en of een gemeend excuus al voldoen.

Krijg je als klant een gelijk een sneer, wordt het probleem van wat de klant aanbrengt gelijk terug op het bord van de klant gelegd met de woorden, dit is niet onze schuld..nu niet, dan niet nooit niet, het is vast uw eigen schuld, of een derde partij, (Paypal, de telefoonprovider...etc..etc.. de reclamefilmpjes in de bios et) dan is het niet meer dan logisch dat de klant zijn hakken in het zand zet, als hij of zij niet tevreden is over een gekocht of betaald product wat niet goed functioneert.

Vaak denk ik dan, als je, als winkelbediende/eigenaar een klant niet fatsoenlijk te woord kan staan, of je wel in die winkel hoort te staan.
    Zonder klanten geen omzet, zonder omzet geen inkomsten.

Soms kan een kleine toegeving aan de klant, door de winkel een jarenlang voordeel opleveren.
    Wat te denken van de positieve reclame voor die winkel denk je dat die klant rondbazuint in zulk een geval geheel gratis en voor niets.

Wat die bioscoop aangaat, vind ik het ook een raar verhaal, van BP en het team als die het niet goed doet. Ik doe zaken met BP, niet met een andere of derde partij. Ik sta opdat moment in de winkel van BP. Het is een probleem voor en van BP, als de filmpjes niet functioneel zijn.
    BP verdient er tenslotte wel aan voor elk bekeken filmpje door de klant, of die nu wel of niet in TG aan de klant word uitbetaald.. Als klant heb ik niets met de derde partij te maken.

Het is dan kolder om bij niet functioneren , proberen dit te verkopen als zijnde het is een gunst van BP. Niks van! Het is nogmaals, een product wat BP geld oplevert als de klant er naar kijkt. De klant mag dan verwachten dat de winkel van BP het gemis compenseert als het niet functioneel is.

Ik weet gelijk weer waarom ik al geruime tijd gestopt ben met films kijken.:music:

Tja Koraalrif... , ik houd er geen rekening mee, houdt er geen bananen voor achter de hand. Idd om de Broken Prommissis... Eerst maar zien of het er komt, wanneer het er komt...dan zie ik wel weer verder.
    Ach BP kennende, zal het ook vast wel met TG te koop zijn... Van gouden bananen inleveren worden ze niet vet in Hamburg. xD

-Tits-, sanne1000, leni1955 en 12 anderen vinden dit leuk.
  20. omaatje75

omaatje75 Forum-ambassadeur

Klopt HJ...t Spel vind k saaier worden :sleepy:
    En t GELD moet écht gaan rollen :p
    k Speel ook alleen maar met n knecht!
    Maar dat is omdat k t leuk vind xD
    Met die knecht dan eej!!

Moet ff 22min wachten en dan ben k weg :music:
    Dan moet k nl :sleepy::sleepy:

Sintra98, -Tits-, Cornelly52 en 10 anderen vinden dit leuk.