-De Plattelandsvrouwen leuterclub (ook voor mannen) 2014-08-25

Discussie in 'Overig archief' gestart door HofvanDromen, 25 Augustus 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. leni1955

leni1955 Levende forumlegende

Je kunt zeker fietsen Sniet hoewel erg veel wind hier, net lekker gewandeld met het hondje en weer gezellig vriendjes tegengekomenxD het zijn niet allemaal vriendjes en dan is het snauwen door de kattekop8) gelukkig luisteren de meeste honden goed en gaan ze wegxD
    1e was hangt weer lekker buiten en een deel in de droger, straks de volgende erbij en even boodschappen doen.

Eten wordt pannenkoeken met spek heb ik bedacht, lekkerrrr en nee niet gezond:p

stien56, venus261256, snietje1 en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. suuske1960

suuske1960 Keizer van het forum

Goedemiddag.
    Lekker besig geweest dus leni.
    Hier wordt het een broodje hamburger met van alles erop.

stien56, venus261256, snietje1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. thuva1

thuva1 Commandant van het forum

hier de was ook allemaal droog, het waait lekker dus dan hoeft de droger echt niet aan
    wij eten vanavond gehaktschotel met sperziebonen en bloemkoolrijst. Lekker en gezond

en net gekeken naar Max, hij heeft het weer gedaan vandaag

stien56, venus261256, suuske1960 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. popje4

popje4 Levende forumlegende

ja die rat he die was er vandaag weer in de tuin buurman zag hem ook kwam al met een schop aanzetten ....best groot ja formaat klein konijn denk ik en hij is bruin/grijzig bbbrrr heb al gezocht ook op vallen want denk maar zo dat als morgen gebeld word het nog wel even duurt voordat die meneer van de gemeente komt voor de vallen die er al staan...en ja veel ongenodigde gasten hier maar ja ik zit vlak bij een beste sloot en links van mij is een vaart dus water en zo....tja we gaan het wel weer zien...goed bezig hier met tuintjes en fietsen en lekker eten toppie ...
    fijne dag verder allemaal...

stien56, leni1955, venus261256 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. snietje1

snietje1 Levende forumlegende

Popje, waterkonijn is een delicatesse in België, je kan ook het recept ophangen, misschien dat ie daar van schrikt;) Waarschijnlijk een bisamrat ( muskusrat) dus. Daar wordt niemand blij van, die graven in de dijken:oops: Krijg je natte voeten van...

Klopt Leni, we hebben lekker kunnen fietsen, niet in open terrein, daar waaide het te hard voor, maar wel genoten. Hier is de was ook droog, ik ben er blij mee:inlove:

Thuva, hoe gaat het met je gewicht/schildklier ?

Ik lees veel lekkers :inlove::inlove: Kaai gezellie !! Pannenkoeken met spek, broodje hamburger met alles erop en eraan en gehaktschotel met bloemkoolrijst en speciebonen, kaai lekker !! Wij maken vanaaf een quiche met verse spinazie en zalm, ook lekker !

stien56, leni1955, venus261256 en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. thuva1

Mijn gewicht gaat langzaam omlaag. Ben inmiddels 8 kilo kwijt. Wil graag voor mijn gouden bruiloft op 31 augustus 10 kilo kwijt zijn. Met het anders eten wat ik nu doe moet dat lukken.
    o_Ok de waarden van de schildklier zijn weer lager geworden evenals de suikerwaarden, dus ik ben op de goede weg

stien56, leni1955, suuske1960 en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. popje4

goed bezig dan thuva....topper...
    goed plan sniet ;)van dat recept zal t zo neer hangen dat hij t ziet....morgen komt die vang kooi hoop echt dat ik hem te pakken krijg zodat mijn deur weer open kan met dit prachtige weer....
    fijne dag morgen allemaal

stien56, leni1955, suuske1960 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. snietje1

Goed bezig Thuva !! Hou vol !
    Ik hoop het voor je Popje !

Goedemorgen, bijna tijd om op de fiets te stappen.

9. popje4

fijne dag allemaal......

stien56, snietje1, suuske1960 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  10. venus261256

venus261256 Levende forumlegende

Goedemorgen ,
    Heb klein beetje bijgelezen maar momenteel druk in de weer om me hoogzwangere
    dochter te helpen , met van alles wat nodig is.
    Met een week of 4 zal het eindelijk zover zijn dat de kleine komt alles zo blijft
    gaan als het nu is.
    Dus zal even niet zoveel verschijnen hier maar doe me best.

stien56, leni1955, snietje1 en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. popje4

spannend venus maar wel erg leuk toch....:)

stien56, leni1955, snietje1 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  12. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

Goedemiddag:inlove:

Even een berichtje van deze kant...De vakantie "back to basic" was geweldig...
    Verbaasde mij dag tot dag hoe weinig een mens echt nodig heeft en toch heel gelukkig kan zijn...Al speelde Heimwee een jammer genoeg erg grote rol. Het tentje heeft alle stormen, regenhoos, onweersbuien en meer van dat zo goed doorstaan. Om ons heen zakten tenten, luifels en zelfs caravans door hun hoeven ( om in boerse termen te blijven) maar ons "lullige tentje" bleef overeind en lekte nergens. Het tussen de buien door buiten koken was dan weer een ander verhaal. Halverwege zijn we afgezakt naar het Hollandse, daar was het dan wel mooi weer. Zo dus beland in het Limburgse land.

Wat was het daar mooi. De Camping was er 1 van lik me vessie. De omgeving des te mooier. Fantastische mensen ontmoet en ja ja Hofje heeft er een vriendin voor het leven bij. Heb dikke vriendschap gesloten met een heul grote Golden Retriever 8)Gekker moet het niet worden. De 1e paar dagen nog zitten rillen als een rietje als de hond voorbij kwam of dicht in mijn buurt. En na 3 dagen het toch aangedurfd hebbende de hond dan toch aan te raken. Zij voelde weldegelijk Hofjes angst, maar was er totaal niet van onder de indruk. Liet haar door Hofje (met een hartslag van zo 300) :oops:aanraken en voorzichtig aaien en bleef zelf zo rustig. Hielp zelf de grote angst van Hofje verdwijnen als sneeuw door de zon. Week de rest van de vakantie niet meer van Hofjes zijde. Dit tot grote vreugde ook van haar baasjes.

Feestcommissie heeft voor het thuisfront foto's en zelfs Filmpjes gemaakt voor dit 7e wereldwonder.xD Hofje en honden das toch tja:oops: en dan dit zomaar. Met de baasjes van deze grote vriendin, geheel onverwacht vriendschap gesloten.
    Het kan dus zomaar gaan gebeuren dat Hofje in het Limburgse gaat logeren en met de grote Golden Retriever nog gaat wandelen ook. Nu blijft de angst voor honden er natuurlijk wel inzitten. Toch denk ik een persoonlijk grote stap gemaakt.

Verder veel gezien en meegemaakt op de Campings. Het camping leven op zich is al leuk om anderen te zien tobben. Zo nu ook zelf weet dat een camper of busje niet tot het pensioens vermaak gaat worden. Het een klein caravannetje gaat worden. Hofje heeft nodig : een redelijk goed bed, zit ruimte, een binnen kookgedoetje, een eigen wctje. En niet teveel gedoe erom heen. Pootjes uitdraaien en klaar. Kortom een heel klein appartementje op wielen.

Hoewel de tent ook zo stond, het luchtbed prima sliep en Hofje haar eigen draagbare toilet mee had. Al speelde zoals eerder geschreven de heimwee nog meer op dan vorige keren-.- Het kan dus ook zomaar zijn dat Hofje en Feestcommissie een klein caravannetje weer op de onderduik gaan plaatsen voor vast. Nu ja de tijd zal het leren. Maar genoten hebben we zeer zeker.:inlove:

Dan komt Hofje nog tot volgende punt. Tot einde dit jaar staan er nog 6 weken vakantie. Nu heb ik afgelopen tijd de Roze Hof in het geheel niet gemist. Sterker nog, Hofje voelde zich vrijer dan ooit. Denk dat ik nu op een punt gekomen ben om een punt te zetten achter mijn boerinnen carriere.

De uitbreiding die op het edelweisgedoetje is gekomen. Tja Hofje had daar al niks mee en zie het nut of doel van die uitbreiding totaal niet zitten. Tob de laatste jaren al met de Roze Hof. Heb er ook geen tot 1 tientje nog aan besteed. Het dwingende karakter van het spel ; Lees ; het bijna verplicht in moeten loggen en overal aan mee moeten doen of geld eraan moeten besteden, anders loopt je boerderij en andere zaken ver achter of je mist veel dingen.

Daar krijgt / kreeg Hofje steeds meer moeite mee. Tuurlijk kun je ook zonder geld en dergelijke spelen. Maar 300 duizend x zitten klikken is niet mijn ding. Voor mij persoonlijk ist spel op zijn retour. Het forum is dit al veel langer. Zie of lees nog maar heel weinig hulp of humor. In veel eventdraadjes ist vaak katten / afsnauwen en enkel begrip voor eigen situatie. Kort door de bocht gezegd en geschreven:

Hofje voelt zich niet meer "thuis" of zelfs heel gek geschreven niet meer "veilig" op zowel de Roze Hof als het forum.
    Misschien ist ook gewoon tijd na bijna 13 jaar, om te gaan, of definitief te stoppen.

Liefs Hofje,

The Power of Love - Frankie Goes To Hollywood
    :inlove::inlove:

stien56, popje4, rickvenema en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. thuva1

Hofje heel veel plezier met alles wat je nog gaat doen.
    De verhaaltjes van jou zullen velen missen maar als het plezier en niet meer is en het als een last voelt dan zullen we dit moeten respecteren.
    Jouw roze hofje is wel vele jaren in bedrijf geweest (31-8-2010 tot 3-7-2023)

stien56, popje4, leni1955 en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. suuske1960

Goedemiddag,
    Vanmorgen helemaal vergeten te tikken.
    Popje hoop dat ie wordt gevangen, Venus spannend hoor ook al ben je de toekomstige Opa dan voel je toch wel wat.
    Eten vandaag snuitsel met aardappelen en bospeen.

stien56, popje4, venus261256 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. venus261256

Spannend wordt het zeker want ze wil thuis bevallen , gaat tot nu toe met alle
    waardes goed dus mag nog steeds.
    Zodra suiker en bloeddruk waardes veranderen zal het toch ziekenhuis worden
    maar daarom ben ik ook een hoop daar om dat te voorkomen.

Eten vanavond en dan wel thuis wordt aardappeltjes , met rode bietjes met ui ,
    en blinde vink.

stien56, popje4, leni1955 en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. thuva1

Spannende tijd nog Venus maar als ze goed onder controle is dan moet het thuis bevallen zeker lukken.
    Ik weet er alles van, wilde ook niet naar het ziekenhuis en kon ook 2x thuis bevallen zonder problemen

Eten vanavond Kipfilet met mosterdsaus en sperziebonen broccolisalade

stien56, popje4, venus261256 en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. snietje1

Goedenavond
    Hofje, meis, lekker doen/ niet doen wat je graag wil, waar je geen zin in hebt, laten zoals het was. Misschien tot ooit, ergens. Fijn dat de vakantie goed bevallen is.
    Venus, spannend !Mooi man, bijna opa VenusxD

Ik lees weer veel lekkers :inlove::inlove: Schnitzel met aard en bospeen, rode biet met ui, blinde vink en aard, kipfilet met mosterdsaus speciebonen en broccolisalade, allemaal lekker !!:inlove: Wij hebben vanaaf bloemkoolschotel uit de oven, ook lekker !

De maandag zit er weer op met werken, nu tijd om rustig aan te doen.

Lied van vandaag. Bette Midler, the rose :inlove:

18. suuske1960

Goedemorgen.
    Zo weer richting werk, fijne dag allemaal.:)

19. snietje1

Goedemorgen
    Hier is het zo ook weer tijd om de fiets te pakken.
    Werk ze voor degene die moeten werken.
    Iedereen een fijne dag gewenst.

stien56, leni1955, popje4 en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. venus261256

Goedemiddag ,
    Dochter ligt nu even te slapen dus ff tijd voor de farm.
    Dan zo hondje uitlaten is dat ook weer gedaan.
    Morgen gaan we weer taarten bakken op de farm dus maar even voorbereiden.

Eten vanavond dus zo wordt omdat dochter :inlove: ze graag wou poffertjes :p
    dus ga maar beslag maken en dan bakken :(:music:.

Laatste bewerkt: 4 Juli 2023
    stien56, leni1955, popje4 en 4 anderen vinden dit leuk.