-De Plattelandsvrouwen leuterclub (ook voor mannen) 2014-08-25

Discussie in 'Overig archief' gestart door HofvanDromen, 25 Augustus 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. leni1955

leni1955 Levende forumlegende

Heb zeker lekker gefietst sniet, helaas is de conditie nog niet geweldig maar hopelijk komt dat ook weer een keer.

Dank je voor het vliegtuig, altijd gezellig:inlove:

Uit de lange gewassen komen bij mij ook veel te weinig drops, heb er pas 516 en vannacht nog wel lablab neergezet.:cry:

Laatste bewerkt: 19 Mei 2023
    venus261256, popje4, .Fisherman. en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. snietje1

snietje1 Levende forumlegende

Leni, conditie moet je weer opbouwen, dan komt ie vanzelf terug, sterkte !

Goedemorgen allemaal, bijna tijd om de fiets te pakken.

stien56, venus261256, leni1955 en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. suuske1960

suuske1960 Keizer van het forum

Goedemorgen,
    De zon schijnt hier al, straks maar ff fietsen.
    Snietje werk ze.
    Hier lopen de drops ook achter, maar gaat vast wel goed komen.:)

stien56, snietje1, venus261256 en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. popje4

popje4 Levende forumlegende

goede morgen...

hier schijnt de zon maar nog wel frisjes buiten....gisteren een bak gemaakt van euro pallets die gevuld met zand voor de kruiden tuin euuuhhh nou denk eerder maar zo te laten liggen er zitten 200 mieren:cry: in dat zand die zak stond nog buiten.....pppff en die beesten bijten ook nog eens...tja vandaag maar eens kijken wat ik daar mee moet....kaneel zal hier niet meer helpen denk ik....bak maar leeg maken weer....
    de drops lopen hier ook aardig achter was met kort begonnen nu 250 dropjes....hahah tja we gaan het wel weer zien of niet....zo maar eens een beetje verder met de tuin ook het onkruid gilt om aandacht...xD fijne dag allemaal

stien56, rickvenema, snietje1 en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. leni1955

He bah popje, mieren, jammer hoor en succes ermee.

stien56, popje4, rickvenema en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. -freedom5555-

-freedom5555- Keizer van het forum

Popje, soms kan afgeknipte klimop wel helpen tegen mieren........wel vers gesneden........doe ik altijd in de GFT(groente- fruit en tuinafval - ik woon nl. in Vlaanderen-Belgie...) bak en oeps ze waren weg.......is erg vervelend ! Oftewel een mierenlokdoos zetten in de buurt van je plantenbak..........

LucieSchreurs, stien56, suuske1960 en 5 anderen vinden dit leuk.
  7. venus261256

venus261256 Levende forumlegende

Goedemiddag ,
    Had hier 2 jaar terug in de voortuin die geheel betegeld is en waar plantenbakken staan ook
    last van mieren. Heb toen op aanraden van de buurman die elektricien is aan de randen van de tegels
    en om de plantenbakken oud koperdraad gespannen en sindsdien geen last meer van mieren.
    Achtertuin nu eindelijk onkruid vrij maar voor hoelang , alleen voor tussen de tegels nog even
    de brander opzetten dan is die ook weer klaar..
    Was wel een beetje warm dus wel wat gezweten dus zo maar even een doucheje nemen.

Eten vandaag durf bijna niet te zeggen maar lekker bami van de buurvrouw.

stien56, suuske1960, popje4 en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. leni1955

Lekker toch Venus, eten van de buurvrouw, geniet ervan.

Morgen weer een dagje helpen bij dochter, zal kalm aan worden maar dat geeft niet, alle beetjes helpen.

Eten vanavond, een bietensalade van restjes, geen idee wat erin zit, huisgenoot heeft het gemaakt en zegt dat het lekker isxD
    Tuin onkruidvrij, heel veel vaste planten, geen onkruid te zien, kan er staan maar geen idee.:music:xD

event vind ik irritant, zet paksoi neer en maar 50 drops, echt niet leuk:mad::mad: dus of ik die 800 ga halen is de vraag maar dat ik daarna stop is wel zeker8)

venus261256, stien56, suuske1960 en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. snietje1

Goedenavond allemaal.
    Suuske, lekker gefietst ?
    Popje, getsie, mieren, daar wordt je niet blij van, Venus heeft gelijk, ze houden niet van koper, vroeger legde ze altijd koperen stuivers neer om ze buiten te houden.
    Leni, daaaaaaaaaaaaank voor het vliegtuigje, kaai gezellie !! Succes met de DI !

Ik lees weer lekkers :inlove::inlove: Bami (gemaakt door de buurvrouw) en bietensalade, lekker !! Hier wordt er door de heren (onze Buum en mijn wederhelft) asperges met aardappelen en ham (klassiek dus) en ik heb een karbonade met een zooi groente, ook lekker !

Jawel, ter uwer info :

10. rickvenema

rickvenema Forum-overlever

Wij hebben vanmiddag wel lekker gefietstxD Waren laat weer terug omdat we regelmatig ff stoppen, is beter voor wederhelft.;)
    Dus ook laat ( voor ons dan ) gegeten macaroni was wat de pot schafte.

Weinig tijd voor farmerama net de eerste bomentrein laten rijden.:sleepy:

11. popje4

dank allemaal voor de tips ga zeker proberen want dit is niet leuk meer er zijn er zooooooo veeeelll en ook nog eieren pppff en bijten dat die krengen doen niet mooi meer....koper gaat het worden....morgen

of die klimop ook proberen waard

12. snietje1

Succes Popje !
    Macaroni, mjam mjam, lekker Rick ! Het was gisteren ook heerlijk fiets weer, dat was genieten voor jullie, heerlijk !
    Goedemorgen, hier is het poetstijd (natuurlijk met tussendoor een stuk fietsen)
    Trouwens toen ik gisteren naar het werk wilde fietsen stond mijn achterband weer plat.... laten we hopen dat ie nu heel blijft !

venus261256, stien56, popje4 en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. leni1955

Goedemorgen, vervelend Sniet een platte band, heb je nog een reservefiets?

De wolkenrij is binnen en verder vandaag geen tijd dus van de rest zal niet veel meer komen.
    Straks naar het Friese om weer een dag gezelligheid met dochter en kleinkinderen te hebben.:inlove:

Popje, succes met de mieren

venus261256, stien56, popje4 en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. suuske1960

Goedemorgen.
    Zo weer ff een rondje op de fiets en naar de kapper.
    Hier ook het event nog lang niet klaar.:)

leni1955, snietje1, venus261256 en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. rickvenema

rickvenema Forum-overlever

Hier ff rondje gelopen. De rest van de dag klussen. Band niet goed gemaakt door buurman snietje?;)

.Fisherman., leni1955, snietje1 en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. popje4

vervelend die lekker band...hier lekker zonnetje en ik ga zo op pad voor die klimop groeit hier tegen de bomen aan dus dat gaat vast lukken....we gaan de strijd maar eens aan....
    event hier ook nog lang niet klaar bomen ....stekjes tja die suiker esboom vind het hier geweldig pppfff heb er nog maar 156 dus konden er nog wel een paar bij niet leuk meer en geef mijn TG graag ergens anders aan uit...eerder lukte het nog wel eens om een nieuwe boom uit die stekjes te krijgen maar de laatste tijd ....:oops: niet dus...zo jammer
    fijne dag allemaal

.Fisherman., leni1955, snietje1 en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. snietje1

Leni, Yep, wij hebben een reservefiets, maar die is eigenlijk te groot voor mij, dus fietst niet echt tof. Maar ja, ik ben er blij mee als mijn fiets kapot is.
    Rick, ja hoor, de band was wel goed gemaakt,;) in de eerste zat er een stukje ijzer in van de veegwagen en in de tweede zat een stukje glas. Het is hier vergeven van kapot glas en ijzerstukjes waar wij tussendoor laveren met de fiets. :oops:
    Suuske, is het gelukt bij de kapper :)
    Popje, hier is het met de stekjes ook prut, ach, ooit ga het misschien wel goed;)

Zo, poetsen voor vandaag weer klaar, gordijnen moeten nog wel even drogen, maar het ziet er weer goed uit. 0ok nog tijdens het fietsen de kruiden gescoord die ik nog wilde hebben en die staan al in de bakken mooi te wezen.
    En wat wordt er vandaag gegeten ? Wij hebben vanaaf een eend uit de oven met salade en ciabatta, lekker !

Laatste bewerkt: 20 Mei 2023
    .Fisherman., popje4, stien56 en 4 anderen vinden dit leuk.
  18. suuske1960

Goedemorgen.
    Deel 1 af van het event, nu de korte gewassen moet lukken met nog 66 uur te gaan.

Gisteren weer lekker buiten aan de rommel, schiet zo lekker op met de tuin.:)

.Fisherman., leni1955, popje4 en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. snietje1

Goed bezig Suuske !
    Vandaag een rustig dagje, alleen de gordijnen van de slaapkamer wassen en daar de ramen zemen. Verder natuurlijk wel een flink stuk fietsen xD:inlove: wel graag zonder platten banden 8)

.Fisherman., leni1955, popje4 en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. -matthias1952-

-matthias1952- Levende forumlegende

fijne zondag iedereen
    deze week niets gepost over eten en omdat snietje dat graag weet:
    balletjes in tomaten-groente saus met puree
    biefstukje met oesterzwammen en gekookte aardappel
    pladijsfilet met tomaat en sla en frietjes
    croque monsieur (kaas en ham) en gemengde sla
    klakkaarts (verloren of gewonnen brood) met tomaat-ui sla
    spaghetti met veel groenten en gebakken spekjes
    vanavond wordt het gerookte visschotel met aardappelsla en witloof
    geniet van (voorlopig laatste) mooie zonnige dag.

.Fisherman., leni1955, popje4 en 4 anderen vinden dit leuk.