-De Plattelandsvrouwen leuterclub (ook voor mannen) 2014-08-25

Discussie in 'Overig archief' gestart door HofvanDromen, 25 Augustus 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. rickvenema

rickvenema Forum-overlever

Bruine bonen stamppot :)

2. snietje1

snietje1 Levende forumlegende

ooohhhh, jaaaaaaaaaaa, daar kan je ook stopverf van maken xDxD

3. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

Bruine Bonen Stamppot :eek:... Euh das dan echt wel stopverf ja ...xD

Hofje enkel bruine bonen met stroop en een grote klodder Piccalilly eet, liefst uitgebakken speklapjes ...

De pan is zelfs 9 liter groot :eek:...Kon het natuurlijk weer niet laten om te kijken hoe groot of hoeveel de pan is :oops:xD

suuske1960, LucieSchreurs, stien56 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. snietje1

Hofje, dat is een grote pan, wij hebben er een paar die "iets" groter zijn :oops: tis zo gezellie om groots te koken :oops:

Mijn wettelijke moeder kookte erwtenstamppot, de kunst was om het uit de pan te kunnen halen (gewoon niet te doen) Mijn honger was echt ver te zoeken :music: Ik denk me zo in dat het met de bruine bonen ook zo is xD Sniet heeft ze graag met een boel veel azijn en uitgebakken speklapjes (mij zet je met 1 lapje weg o_O:wuerg::eek:)

5. HofvanDromen

Erwtenstamppot :wuerg: moet er niet aandenken gewoon...Lijk me echt ook niet lekker... snap dat je geen honger meer had :wuerg:

Groots koken is ook heul gezellie ... net zoals groots eten ...en dan bedoel ik niet veel eten, maar met veel mensen...
    Verlangd al weer naar zomeravonden met dan die soort van lange Italiaanse tafels vol met eten en met heul de familiaaaaaaaa xD...

Zo voor 2 personen koken in kleine pannetjes enz enz ... Das ergens niks voor Hofjes :oops:
    Daarom ook nooit kookt als Hofje in de avond alleen is :oops:

6. snietje1

Wij koken samen heul graag Hofje, ieder heeft zijn specialiteiten, kortom een goede combinatie. We hebben voor veel(tussen de 50 en 75) mensen gekookt, op ons laatste grote feest hebben we zelf het uitgebreide warm en koud buffet gemaakt (was kaai gezellie) Iedereen heeft gesmuld van onze hollands buffet. We hebben ook voor veel mensen een Indonesische rijstafel gemaakt, ook kaai gezellie.
    En zo nog veel meer, nu kan dat niet meer maar samen koken en eten is ook kaai gezellie en echt genieten.
    Morgen gaat mijn wederhelft met onze Buum naar de schouwburg, natuurlijk heeft ie vanmiddag al alles klaargemaakt zodat ik morgen kan eten. Nope, ik kook niet alleen voor mijzelf, zonde van de tijd :oops:

En Nope, mijn wettelijk moeder was geen kookster ;)

suuske1960, LucieSchreurs, stien56 en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. rickvenema

Heb 54 oranje schildpadden stallen en 55 rode schildpadden stallenxD Leuk voor op de trein als die weer eens langs komt:p

suuske1960, stien56, snietje1 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  8. HofvanDromen

Voor zoveel mensen heb Hofje nooit gekookt hoor ... 20/25 zo beetje was de max ... wel met de kindjes van mijn zusje hier toentertijd heel vaak voor 6 soms 8 personen...Voelde soms als een gaarkeuken :oops:...

Feestcommissie totaal niet van het koken is xD ... ja hij ken zich redden, maar daar is ook alles mee gezegd xD... Mijn Paps kon het ook nooit, maar nu kookt hij bijna altijd ... Mijn Mams ken zolang niet meer staan enz enz ...Zo redden ze zich en das mooi.

Feestcommissie tegenwoordig wel in het weekend ofzo mij helpt met groenten snijden enzo ...

Rick 55 rode schildpadden :eek: kheb er 6 o_O en 5 Roze :inlove:...

Hofje zo lekker op de bank kruipen doet onder de knuffeldeken ...Morgen weer een druk dagje ...En morgen avond kan Hofje weer nieuw seizoen Outlander kijken :inlove: Eindelijk :inlove: Zo benieuwd hoe het met Jamie en Claire is enzo enzo ...:music:

nientje1950, suuske1960, stien56 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. snietje1

Euh, Hofje, jij kookt alleen, wij deden het buffet samen, zo ook de Indonesische tafel. Klopt, soms voelt het als een gaarkeuken, maar als je dan mensen ziet genieten.... Ja, dat is zo gezellie ! Veel plezier met de Outlander, wij zijn net klaar met "het restaurant" en gaan nu MASH verder kijken (vinden we heul gezellie)

10. suuske1960

suuske1960 Keizer van het forum

Goedemorgen.
    Lees nu al allemaal lekkers en dat terwijl de zon nog niet op is.xD
    Maar weer richting werk zo, fijne dag allemaal.:)

11. snietje1

Werk met zin Suuske !
    Ik heb vandaag een vrije dag (het weer had een ander program mogen hebben), strakkies naar de andere kant van deze stad fietsen om de kapper onveilig te maken. Misschien is het een idee om een duikpak aan te schaffen als dit weer aanhoudt. Ik denk alleen dat die flippers niet lekker fietsen ;)
    Verder ben ik met vanalles en nog wat bezig.

12. LucieSchreurs

LucieSchreurs Levende forumlegende

Goedemorgen, ja het regent gestaag door inderdaad. Zie er af en toe een vlok natte sneeuw bij

snietje1, suuske1960, stien56 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  13. thuva1

thuva1 Commandant van het forum

goedemiddag
    hier is nog niet veel gevallen. Een klein beetje natte sneeuw maar voordat het de grond raakte was het al weer weg.
    Op dit moment is het droog maar wel grijs

Vanmiddag al warm gegeten en het was weer heerlijk. Zalm met een puree van bloemkool en tuinerwtjes en een frisse komkommer/yoghurt dressing

rickvenema, snietje1, suuske1960 en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. HofvanDromen

Goedemiddag :inlove:

Druk dagje met van alles was't hier...Hofje is ter moe van xD Nu even relaxen, eten wordt een boterham...Feestcommissie is naar een beurs :wuerg:

Lied van de Dag ; You Make Loving Fun - Fleetwood Mac

15. snietje1

Goedenavond allemaal,
    Ik lees lekkers xD:inlove: Zalm met puree van bloemkool en tuinerwtjes en een lekkere dressing, lekker !! Een boterham met iets lekkers erop, ook lekker !!
    Hofje jou feestcommissie is weg, mijn wederhelft is ook weg, we zijn Remi ;)xD Ach het is niet zo vaak, dus ach, daarna moet mijn wederhelft een paar dagen bijkomen (nee, niet van de drank of zo -.-:wuerg:) De heren (de Buum, een vriend van de Buum en mijn wederhelft) gaan een hapje eten en daarna naar de schouwburg. Ik hoop dat ze ervan genieten ! Je kan wel ziek zijn maar soms wil je ook wel eens er even uit, dat je de rekening betaald weet je dan.

Sniet zelf heeft vanaaf gestoofde kwartels in een boel groente, lekker !
    Vanmorgen naar de kapper geweest, voor ik bij de kapper aankwam heb ik regen, hagel en sneeuw gehad, toen ik terug fietste, weer hetzelfde :wuerg: 0ok al heb ik mijn pet opgedaan, heb je vervolgens een coupe oorlog ten top. Bij het afrekenen bleek dat ik ipv een briefje van 50 er een briefje van 10 euro ingedaan had :eek:o_O:wuerg: Sta ik daar met te weinig geld en pinnen kan daar niet.... Ik wilde dus 2x op en neer fietsen, maar nu hebben we het opgelost met mijn wederhelft zijn telefoon met een tikkie (of zoiets)
    Kortom, vanmiddag heb ik het maar rustig aan gedaan, ik heb gewoon mijn dag (euh maand) niet -.-

Lied van vandaag; Travis, why does it always rain on me

Laatste bewerkt: 7 Maart 2023
    LucieSchreurs, popje4, suuske1960 en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. HofvanDromen

:oops: Moest wel even lachen ...Dat je daar stond met je briefje van 10 :wuerg:...xD

Natuurlijk moet je er soms even uit...0ok al betaal je ja yep de rekening -.-... Maar tis echt broodnodig voor de geest, de ziel enz enz...
    Zolang dat nog gaat, blijven doen ... De 4 muren enz die blijven toch wel enzo enzo ...

En eigenlijk heel vervelend en zo jammer, dat je of men zich er bijna altijd een soort van voor moet verantwoorden ... Want ja even eruit betekent voor velen ...1 of 2 of meerdere bed/rust/slechte/mindere dagen... Enkel anderen zien dat niet of willen het niet zien...:wuerg:

Euh euh ...het ff hierbij laat ...

Hofje vond nog een bakkie met groentensoep in de vriezer ... Die zo bij de boterham met kaas neemt ...Had toch wel trek in iets warms met dit weer ...De hagel en de sneeuwbuien kwamen net ook alweer voorbij ...

Wanneer komt die Lente nou is -.-

LucieSchreurs, popje4, suuske1960 en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. snietje1

Hofje, ik ben ook op zoek naar lente, kom, gaan we samen zoeken :)
    Klopt Hofje, als het niet goed gaat blijf je thuis, als je een goede dag hebt en je loopt/fiets ergens, dat zien mensen. Ik vind het wel goed, als iemand er over begint (dat ie wel kan fietsen en lopen) gaat het bij mij het ene oor in en het andere uit, dat is mij geen praat waard-.-

popje4, HofvanDromen, suuske1960 en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. rickvenema

Wilde ik vanmorgen naar de supermarkt startte de auto niet:wuerg:
    Gelukkig hebben we er 2 dus de andere maar genomen.;)

Thuis gekomen wilde ik de accu opladen deed de oplader het niet>:(
    Na hoop gedoe bleek dat er een knopje ingedrukt moest worden omdat er kortsluiting in de lader was geweest:sleepy:

Dus accu weer geladen en klaar hij doet het weer:p

Tussen de regen-hagel en sneeuw buien door was het nog ff lekker weer met zonnetje dus toch nog maar ff rondje gelopen:)

Eten was vanavond aardappelen worteltjes en vis (Pangasius):D

19. snietje1

Ach Rick jij hebt je dag ook niet, laten we het hopen dat het bij jou bij 1 dag houdt ! Aardappels met wortels en een visje, lekker !!!

Ik ga dadelijk de pan zachtjes opzetten zodat mijn vogeltjes met groente langzaam warm worden, kan ik rond half 10 op mijn gemakkie eten :inlove:

20. suuske1960

suuske1960 Keizer van het forum

Goedemorgen.
    Geen regen maar wel hier en daar wit zie ik.:(
    Voorzichtig allemaal en een fijne dag.:)

popje4, stien56, rickvenema en 2 anderen vinden dit leuk.