-De Plattelandsvrouwen leuterclub (ook voor mannen) 2014-08-25

Discussie in 'Overig archief' gestart door HofvanDromen, 25 Augustus 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. snietje1

snietje1 Levende forumlegende

Goedenavond.
    Lucie, heel veel sterkte, klopt wat Suuske zegt, het is zwaar, zeg ik ook uit ervaring, nogmaals sterkte meis en niet vergeten : denk aan jezelf !
    Popje, jé wat een ellende, dat noemen we duidelijk een verkeerde bezuiniging !
    Suuske, wij zijn niet van de slowe koekert, wij zijn van de oven, daar kan je wel alles mee.
    Hofje, wij zijn wel van zelf brood bakken, als ik nu brood van de bakker eet lijkt het vaak wel kauwgom :oops:

En wat gaan we vanaaf eten ?? Wij hebben vanaaf een eend uit de oven, hij moet er een paar uur in staan maar dan istie ook op z'n lekkerste :inlove:xD Daarbij komt vers brood en gegrilde groente, lekker !

Hofje en Rick, veel plezier vanaaf, ik hoor graag of het restaurant goed is en wat ze hebben.

Hier is het nu tijd voor The Responder.

popje4, suuske1960, LucieSchreurs en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. rickvenema

rickvenema Forum-overlever

Niet die met die grote M;) Dat is niks:p

popje4, suuske1960, stien56 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. snietje1

Klopt Rick, dat is echt niets :wuerg::wuerg:

4. rickvenema

Zou het bijna vergeten sterkte Lucie.
    Het is toch wat Popje moet je als oudje al zo vroeg naar bed.

Nee Suuske we gaan eten in dat restaurant van die bekende 3 sterren kok. Die heeft een nieuwe zaak in de stad ge opent.;)

popje4, suuske1960, LucieSchreurs en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. snietje1

Toe maar Rick, 3 sterren :eek: Dat kost iets !

Oh ja, lied van vanaaf: alle eendjes.....xD

6. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

Rick had haar rond half 6 in de avond opgehaald met de stoere wagen. Je ziet er prachtig uit Hofje:inlove:, waren zijn eerste woorden na een lange kus. Mag ik al weten wat de verrassing is Rick? Had zij nieuwsgierig gevraagd. Ja en Nee zei Rick lachend. Ja omdat ik ons Huwelijk met jouw samen wil vieren. Nee omdat ik nog niet zeg waar we heengaan:music:

Ja hun huwelijk, maandagochtend vroeg en gratis gesloten. Rick had haar perse ook zijn wettige boerin willen maken. Ze hadden zelfs geen ringen gehad. Bij het verlaten van het gemeentehuis kwamen ze, hoe kon het ook weer zo zijn Pieter Post tegen. Zo jullie zijn al vroeg op pad ? Zeker getrouwd mompel de mompel>:( enz enz...De man bleef kletsen. Nee hoor zei Rick met een stalen gezicht; Hofje moest een nieuw rijbewijs op halen. Dag Pieter het werkt wacht he. Verbluft had Pieter Post hun na staan staren. Zij hadden hun lachen bijna niet meer in kunnen houden...

Ze zat heerlijk in de stoere wagen en er speelde romantische muziek op de radio. Voor het eerst in tijden voelde zij zich compleet ontspannen en gelukkig. Daar kwam de Grote Gele M in zicht.. Oh zouden ze daarheen gaan:inlove: Ze had best trek in een aardbeien milk shake en een kipburger menu...Maar nee ze sloegen niet links naar de Grote Gele M af, maar naar rechts ...Daar doemde in ene een groot luxe restaurant op om de hoek : Maison Kokette Croquette ...???
    Gingen ze nou Kroketten eteno_O ...Hmm ook lekker...Rick parkeerde de wagen en hielp haar uitstappen...

Het was een sjieke bedoening. De rode fluwelen loper lag uit, goud kleurige hekjes ...een enorme deur stond open ...
    Bij binnenkomst liepen ze eerst naar een meneer achter een lessenaar. De man kon volgens haar zo het circus in als Stalmeester, zo ene pakkie dat tie an had.:wuerg: Had uwe een tafel besproken? Ja zeker zei Rick voor mij een mijn prachtige dame. De man keek haar amper aan en zei volgt uwe mijn. Ze werden naar een tafel gebracht midden in het restaurant. Eenmaal aan tafel sloeg de schrik al om haar hart.:oops: Hele rijen bestek lagen er aan beide kanten van haar bord. Boven haar bord stonden wel 5 glazen netjes op een rijtje, Daar links van een porseleinen kop met water. Hmm das zeker sjiek ofzo dacht ze nog toen ze de kom pakte om een slokje water te nemen...HofffJee !!!8) Das om je vingers te spoelen fluisterde Rick zachtjes. Oeps...Dat begon al goed.:wuerg:
    Een ober kwam met 2 glazen Champagne en een schaal oesters... Ze keek Rick verschrikt aan...Moest ze dat echt op eten :eek:
    Tis van ut huis Meneer brabbelde de ober. Ze nam een slokje van de Champagne...Hmm best lekker maar die oesters die ging ze echt nie eten...Rick at met smaak ook haar portie op...Hij knipoogde na haar: Heerlijk hoor Hofje...Maar zij had ruzie met haar servet, die glee steeds van haar schoot af en net op tijd kon ze dat ding weer grijpen. De gladde ober kwam weer aan hun tafel; Rick bestelde het dag menu. Dat scheen heul speciaal te zijn 8)De ober boog en zei komt voor mekaar Meneer.

Ze zuchtte maar eens, Het was zo lief van Rick om dit en deze verrassing voor haar te regelen, maar zij voelde zich een olifant in een porselein kast. :oops:Door de grote ramen zag zij aan de verre overkant de Grote Gele M schijnen, ze zuchte maar eens zachtjes.:oops:

Het eten kwam; Een kannetje met een deksel ...Voorzichtig haalde ze de deksel eraf, die kletterde natuurlijk weer over de tafel:wuerg:. Rick schonk haar een lieve glimlach...Ze nam een hap uit het potje ...en uit beleefdheid nog 1 en nog 1 en deed de deksel er weer op...Kreeftensoep...bbbrrrr...De ober kwam het spul ophalen. Smaakte het niet Madame? Hij keek narrig...Het smaakte prima zei Rick, mijn vrouw eet niet zoveel dank u.:music:

Na de soep kwam er nog iets wat eruitzag als veels te lang doorgekookte macaroni en verdraaid het leken ook wel hersenen .:eek:Bleek Kalfszwezerik te zijn. En zo ging het maar door...Rick at met smaak van alles wat op tafel kwam...Zij prikte maar wat en wilde snijden, maar het mes sneed nieto_O Hofje dat is het botermesje, fluisterde Rick weer zachtjes...Nog roder dan rood werden haar wangen.
    Dan kwam er weer een tussengang, Ja die schijnen ook te bestaan.o_O Een verse groente salade met stukjes gerookte kip. Maar de sla viel van haar vork, de kip schoot over tafel:oops: Rick bleef haar lief en glimlachend aankijken. Dan kwam de gladde ober weer aan
    hun tafel.

Voor de dame zei hij wat stug.-.-..En zetten een coupe dame blanche voor haar neus, met een apart kannetje warme chocolade saus. Verheugd keek ze Rick aan, dit was haar lievelings ijsje. Ze nam genietend een hapje en nog 1 en nog 1 en Huh zat er nou een steen in haar ijs ??? :eek:Heel voorzichtig haalde ze de steen uit haar mond...En keek en keek en keek nog is...Ohhhh Rick:inlove: was alles wat ze kon uitbrengen. Kom Hofje geef je hand maar...Zachtjes schoof Rick de mooie ring aan haar vinger. Zo zei hij, Nu ben je echt mijn vrouw...:inlove:En kuste haar, gewoon zo te midden van iedereen in het restaurant...:oops:

Hij riep de ober om de rekening en betaalde. Terwijl ze het restaurant uitliepen en zij zat te verzinnen nog hoe ze zich kon verontschuldigen aan Rick ...Het was niet dat ze het niet leuk had gevonden. Maar tja ..Rick zei in ene Hofje het was niet jouw avond he...Euh euh nou euh zei ze...Maar Rick begon heel hard te lachen...8)
    Hofje het geeft toch niks Ik heb wel de avond van me leven gehad hoor...Dat gezicht van jouw bij al die gerechten en die rijen bestek enz enz...hahahaha het was een avond om nooit te vergeten schaterde Rick het uit. En het geld 3 dubbel waard.

Ze schaamde zich rot. Nee nee zei Rick dat maakt niks uit. Heb je nog honger of trek? Nee dat had ze niet. Rick reed op zijn gemak terug naar de Herenboerderij. Met af en toe een grote grijns op zijn gezicht...

7. snietje1

Hofje :eek:o_O:eek: Euh, vraag de volgende keer een doggybag en geef die aan mij. Bijna alles wat je noemt, heerlijk :inlove:Maar die gele M :eek::wuerg: Fijne avond ! xD

Laatste bewerkt: 4 Maart 2023
  8. rickvenema

Terug op de Herenboerderij namen we eerst nog een kop koffie. Heb geweldig genoten zei ik maar volgens mij was jij liever naar dat restaurant met die grote M gegaan om daar wat te eten en is die poespas bij dat restaurant niet aan jouw besteed.
    Nou doe ik dat eigenlijk zelf ook nooit maar vond dit toch een bijzondere leuke avond.

Gelukkig kon Hofje:inlove: er ook wel om lachen vooral om de ober met zijn bekakte stem.

Het werd nog een lange en plezierige avond;):p

9. stien56

stien56 Alwetend orakel

Hofje - sterkte met en voor kleine kruimel

Lucie - sterkte

Popje - het moest niet mogen >:(

Gelukkig weer even wat over Venus gelezen - pfff wat een narigheid allemaal

Rick en Hofje - gefeliciteerd - en zo luxe eten..... Nee, ook niks voor mij - net als die gele M - nooit wat aan gevonden.

popje4, HofvanDromen, suuske1960 en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. LucieSchreurs

LucieSchreurs Levende forumlegende

Dank jullie wel allemaal voor de lieve woorden. We proberen het een beetje te verdelenen ook onze rust te nemne. Ze verzorgen haar heel goed, dus we slapen met een gerust hart thuis. Morgen gaat er familie die wat verder wegwoont, en dan gaan wij weer maandag is nu het idee. Ze ligt er rustig bij, dat is wel heel fijn.

Maar je blijft er toch wel mee bezig zo de hele dag

Edit: De realiteit heeft ons ingehaald, ze vannacht overleden. Ik had er wel een beetje rekening meegehouden toen i kgisteravond daat afscheid nam. Maar blijft onwerkelijk

Laatste bewerkt: 5 Maart 2023
    popje4, stien56, suuske1960 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  11. -matthias1952-

-matthias1952- Levende forumlegende

goeie morgen
    sterkte Lucie. afscheid nemen is altijd lastig.
    enige troost is dat het ziek zijn nu ook gestopt is.

popje4, stien56, LucieSchreurs en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. snietje1

Lucie, gecondoleerd Meis, een troost is ook dat ze geen pijn meer heeft.

Goedemorgen allemaal.

13. rickvenema

Lucie gecondoleerd

14. suuske1960

suuske1960 Keizer van het forum

Goedemorgen.
    Lucie gecondoleerd.

Uhhhh hofje en rick ook geen borrel met bitterballen in het dorpshuis na aanleiding van jullie heugelijke gebeurtenis.:(

15. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

Goedemorgen:inlove:

Verdrietig nieuws Lucie, gecondoleerd. Dat het een troost mag zijn dat je tante een lange lijdensweg bespaard is gebleven. Veel sterkte komende tijd.

Vanmorgen heerlijk laat wakker geworden...Rick had de ontbijt tafel rijkelijk gedekt met allerlei heerlijkheden. Al was hij zelf natuurlijk Hofjes grootste heerlijkheid. :inlove:...

Jullie mogen natuurlijk bitterballen en borrel op ons nemen . Maar wij zullen er zelf niet bij aanwezig zijn.
    Hebben andere dingen te doen :music:

Nu nog even genieten doet van een lekker bakkie koffie ... Lied van de Dag ; Photograph - Ed Sheeran
    :inlove::inlove:

16. thuva1

thuva1 Commandant van het forum

Lucie gecondoleerd en veel sterkte de komende tijd

popje4, stien56, LucieSchreurs en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. suuske1960

Pompiedom zet alvast de frituurpan aan in het dorpshuis, zie tenminste geen airfryer.:eek:
    Hoe werkt dat ook alweer, eerst maar ff wat drankjes klaarzetten.
    :(Zie er is wel wat over datum, maarja er zit alcohol in kan vast nog wel.;)
    Bijna een uurtje later alles staat nu klaar, zelfs een lekkere pan groentesoep gemaakt met runderschenkel.
    Die geur kan vast niemand weerstaan.
    Alweer een poosje later, na een lekker bakkie soep met een kaasbroodje erbij.:p
    Geef ik de jukebox maar een slinger..Are jou lonsome today klinkt er uit de boxen van Elvis de Pelvis.:music: En schenk mezelf HJtje in.

Laatste bewerkt: 5 Maart 2023
  18. snietje1

Suuske, groentesoep, lekker !!
    *zet alvast een volgend nummer in de jukebox "Soundgarden met black hole sun" *
    Wij gaan dadelijk deeg maken en laten rusten. Kortom : vispizza

Morgen..... tja....

popje4, HofvanDromen, rickvenema en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. suuske1960

Oeps was in slap gesukkeld, doe gauw het licht uit en de deur op slot.
    En doe nog een paar muntjes in de jukebox, bleu eyes baby

popje4, HofvanDromen, rickvenema en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. LucieSchreurs

LucieSchreurs Levende forumlegende

Dank jullie wel allemaal. Het was mooi en goed vandaag. Ze is mooi verzorgd en we hebben veel kunnen regelen. Het is goed zo. Geen pijn meer en heel duidelijk vrede op het gezicht.

popje4, janniekwak, suuske1960 en 4 anderen vinden dit leuk.