-De Plattelandsvrouwen leuterclub (ook voor mannen) 2014-08-25

Discussie in 'Overig archief' gestart door HofvanDromen, 25 Augustus 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. thuva1

thuva1 Commandant van het forum

goedemiddag

Venus nog van harte proficiat met je verjaardag en met het mooie cadeau. Wordt ondanks de operatie die er aan zit te komen toch een mooie tijd om naar uit te zien

Kerstavond eerst een prachtige dienst in de kerk. Wederhelft moest met zijn koor zingen en daarna alle broers en zussen uitgenodigd om na de kerstviering gezellig thuis koffie en daarna iets sterkers of fris te drinken
    1e kerstdag druk geweest met de voorbereiding van het kerstdiner op 2e kerstdag
    Is allemaal super verlopen en we hebben heerlijk gegeten.
    's avonds begon mijn neus te druppelen en ja hoor een flinke verkoudheid.
    Hoest en snotter wat. Geen corona.
    Met wat paracetamol en hoestdrank kom ik de dag wel door. Ben er niet echt ziek van maar het is wat lastig. Doos met papieren zakdoekje sjouw ik de hele dag mee door het huis.

Hofje sterkte en hopelijk ben je gauw weer op de been

Rick lastig als je niet echt op de riolering aangesloten zit.
    Wij hebben hier ook een persleiding en dan wil dat ook nog wel eens verstopt zitten.
    Zodra buiten de rode lamp op de kast brandt dan gaan we bellen en dan komen ze nog diezelfde dag om het euvel te verhelpen
    meestal loopt dan het water nog wel weg maar dan hoor je het al in de afvoerputjes borrelen

venus261256, stien56, snietje1 en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. rickvenema

rickvenema Forum-overlever

Goedemiddag,
    Beterschap aan de zieken zelf snotter en hoest ik ook een beetje hoop dat het niet erger word.
    Probleem septic tank is weer opgelost waren mooi op tijd zodat ik het weer afwerken kon wel wat nattig maar droogt wel weer:p

venus261256, stien56, snietje1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. suuske1960

suuske1960 Keizer van het forum

Beterschap allemaal, ik klop het nog steeds af en laveer tussen de zieken door.
    Poepluchtje bij de buurman Rick ook weer verholpen.:wuerg:
    Het is daardoor wel wat rustig in het dorpshuis, maar dan kan ik lekker mee galmen met de top 2000.xD
    Zie wel veel boeren twijfelen bij de deuro_O en denken wat is dat, klinkt nog slechter dan het zeehondengeblaf ff verderop.

Niet wezen shoppen, och ja kan altijd nog en had gister al een leuk setje gescoord voor de familiebijeenkomst op 8 Januari.

venus261256, stien56, snietje1 en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

Wild uit haar koortsige dromen overeind schiet...Hoort ijselijke stem soort van zingen, ratelende wielen over de klinkerweg gaan.
    Ruikt afschuwelijke luchten :wuerg::wuerg: Wat moet ze doen : 123 bellen, de brandweer, pliesie :eek:

Kijkt van uit de bedstede uit haar slaapkamer raampje ; Ziet een vrouw laverend de weg overgaan..Hmm lijkt Suus wel, nah dat zal vast niet ..De vrouw heb geen krulspelden int haar 8) En Ach daar gaat de wagen van Frima Stronten en Zonen ...Die hebben natuurlijk de strontbuizen geleegd...hier bij sommige boerderijen int durp...Wat hebben die gegeten met Kerst o_O...Vreselijke luchten zijn't :wuerg:

Doet slaapkamer raampje maar dicht en geeft de ladder een duw. Iemand ze weet niet meer wie, had ooit altijd een ladder naar/bij haar open raam staan. Dan kon de lover naar binnen komen...Hmmm lovers ...die zouden er wel niet meer komen ...

Ze ging nog maar weer diep onder de dekens ... vandaag wat,t enkel thee met beschuitjes ...de soep was op:wuerg: ...alles was op -.-
    Om hulp vragen deed ze niet ... Dat deed ze ecnt en alleen echt alst echt niet anders meer kon...En zo gleed ze met nog wat vreemde geluiden weer in een diep slaap ...

venus261256, LucieSchreurs, stien56 en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. rickvenema

Pieter Post kwam langs met nog wat post waren meest rekeningen:wuerg:
    Volgens mij is Hofje ziek zei Pieter de deur was op slot en op aanbellen reageerde ze niet. Er lag wel een ladder in de tuin waarom die daar nou weer lag.

Ik had vanmorgen een pan kippensoep naar Hofjes recept gemaakt zal haar maar eens een pannetje brengen knapt ze misschien wel van op.;)

6. HofvanDromen

Uren later :music:...

Huh huh huhhhhhhhhhhhhhhhhh droomde ze nu of o_O... Der zat een vent in haar raam kozijn ...teminste zo in het donker leek het een vent. Een vreemde vent in haar in haar in haar slaapkamer :eek: Wat en de wat en :wuerg: Mijn hemel dacht ze in ene een inbreker en de ladder -.- ...Met haar koortsige hoofd was,t lastig om snel de doen en te denken...Ze sloop voorzichtig haar bedstede uit ...en heul langzaam sloop ze over de grond zoals Mevr de Zwart zou doen op de man in het raamkozijn toe....
    Wacht...de vent klom nu met iets uit het raamkozijn...in het donker zag ze niet met wat :wuerg: ... ja maar ja maar jaaaaaaaaaa maaarrrrrr
    ziek of niet zij liet zich niet overmeesteren door een inbreker :mad:... Kleng, deng, pats en boem ...ze gaf de vent een enorme duw...
    En daar vloog iets door haar slaapkamer , het was nat en heet en huh :eek: huh het rook naar kippensoep..o_O...
    0ok hoorde ze : Nee Hofje hofje hofjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee niet doeoeoeooeoennnnnnnnnnn en pleng boink flats daar ging de vent met ladder en al naar de grond :wuerg: ...Oh nee oh neee die stem die stem ...Dat was Rick :eek: Rick ??? wat moest die hier nou ???
    En wat ist met die soep :eek:... Al mopperend kwam Rick de ladder weer opgeklommen ...Gloeiende gloeiende riep hij boos. Kom je dat vrouwmens een helpende hand bieden, slaat ze een pan soep door de kamer en smijt ze je zo het gazon weer op :mad:En daarna ging Rick keihard lachen :oops::oops: Sjonge sjonge sjonge Hofje, jij bent er ook eentje zeg. Wat doe jij toch allemaal ...xD
    Ik ??? Ikk:eek: Wat doe jij Rick, wie gaat er nou op een ladder met een pan soep bij een onschuldige simpele boerin in het raamkozijn zitten :wuerg: ... Ik schrik me te pletter, ik denk nou Hofje je laatste uurtje is wel geslagen :oops:... Nah zei Rick, jij deed niet open en alles zat verder op slot en Pieter Post zei dat je ziek ofzo was. Zo dacht ik dan maar op de ouderwetse manier naar binnen te komen.:music:ik zal eerst maar is een lamp aandoen...Dan zien we ook nog wat we zeggen :music:...Rick deed het licht aan...Ze kreunde meteen bij het aanzien van haar slaapkamer ...Alles en alles zat onder de kippensoep...De vermicelli slierten hingen in de gordijnen, stukken kip lagen op haar dekens. Ze zuchtte diep en diep en nog eens diep...Allememachies wat een bende had zij er weer van gemaakt. En wat was het lief van Rick om haar soep te brengen...:oops: Ze voelde eens aan haar hoofd. De vermicelli slierten hingen ook nog in haar haren:wuerg:Pyaniaantje helemaal onder de soep...
    Nah zei Rick, ik zie het al, ik heb weer een hoop werk te doen ... Ga jij maar eerst ff in bad. Dan doen ik hier het bed wel verschonen en poetsen...Je ken beter in een andere kamer gaan slapen vannacht denk ik zomaar en ik zal wel een nieuwe pan soep hier in jouw keuken maken ...8)...Met het rood op de wangen niet wetende oft nou van schaamte en of de koorts was vertrok zij naar de badkamer. :oops:... Eerst maar is in bad dan...Dat ook nog en ze was zo moe, zo moe .....

7. rickvenema

Heb ik weer wil je Hofje een pannetje soep brengen mept ze de soep door de slaapkamer en dondert ze met ladder en al de tuin in.
    Gelukkig mijn nek, of iets anders niet gebroken.

Was natuurlijk wel een beetje dom van mij om het zo te doen en kan me ook wel voorstellen dat Hofje schrok van mijn binnenkomst.
    Zal eerst de zooi maar ff opruimen en een nieuw pannetje soep maken.

venus261256, stien56, HofvanDromen en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. snietje1

snietje1 Levende forumlegende

Oei, ik lees verschillende zieke, getsie, tja er heerst blijkbaar vanalles, heul vervelend ! Heel veel beterschap voor wie het nodig heeft. Sniet blijft al een tijd bij iedereen uit de buurt (collega's en zo) Ik heb erg geen zin in en al helemaal niet om mijn wederhelft aan te steken:wuerg:
    Rick, gelukkig dat het tank-probleem opgelost is, maar om dan met kippensoep te gaan smijten bij Hofje o_O Misschien beter om de soep de volgende keer in een afgesloten bak te doen ?

Weer een mooie banner Hofje !

Lekker Lucie, hazenpeper, mjam mjam ! Wij hebben vanaaf bloemkoolschotel uit de oven, 1 van onze lievelingsgerechten ook lekker !
    En wat heeft de rest gegeten ?

Overigens, vanmorgen weer niemand onderweg tegen gekomen, bij terugkomst bijna niemand. Ben ik die enige idioot die nog werkt tussen kerst en nieuwjaar ?;)

venus261256, janniekwak, suuske1960 en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. rickvenema

Chinese kool met Duitse worstjes en aardappelen;)

venus261256, suuske1960, snietje1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. HofvanDromen

Dacht dat ik soep zou krijgen o_O... Deze maaltijd even overslaan doet ...:oops:...
    Ja Sniet snap je dat nou?? Wie gaat der nou met soep smijten :eek:

In de andere slaapkamer onder de dekens kruipt : Rail Away gaat kijken ...ze zijn vandaag in 0ostenrijk ...zo heerlijk rustgevend tv kijken :inlove: :oops:
    En daarna verder kijken van nieuwe tv serie Sissi ...zo romantisch:oops: de film op Flix : Die Kaiserin allang gezien heeft :music:

venus261256, suuske1960, rickvenema en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. stien56

stien56 Alwetend orakel

Bah Hofje - ziek met de feestdagen is zo :wuerg:

Beterschap enne.... ik hoop dat het 2e pannetje kippensoep van Rick wel gebruikt gaat worden zoals het bedoeld is!

12. snietje1

Lekker Rick ! mjam mjam !
    Hofje, ja, sissi is echt iets voor jou, veel kijkplezier ! Euh, zit Sissi ook op die trein ? xD
    Hier tijd om de bloemkoolschotel in de oven te smijten en over een uurtje te eten. :inlove:

stien56, venus261256, HofvanDromen en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. LucieSchreurs

LucieSchreurs Levende forumlegende

kippensoep, bloemkool, treinen en Sissi, een mens zou van minder in de war raken, pff dat je maar geen gekke dromen hebt vannacht, Hofje...

Ik werk zelf deze weken niet, sniet. Maar veel collega's wel, allemaal thuis volgens mij;)

stien56, rickvenema, venus261256 en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. snietje1

Dat kan natuurlijk ook Lucie, maar wat ik zie : dichte hekken en zo, lijkt hier dus dat veel bedrijven gesloten zijn. Ach, het is wel rustig zo om naar je werk te fietsen;)

Tijd om de tanden in 5voud schoon te maken..

stien56, rickvenema, venus261256 en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. popje4

popje4 Levende forumlegende

hier vak....niks gelezen sorry...eff wat anders aan het doen...

stien56, venus261256, HofvanDromen en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. snietje1

Geniet van je vakantie Popje

Goedemorgen, bijna fietstijd.

stien56, rickvenema, popje4 en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. LucieSchreurs

LucieSchreurs Levende forumlegende

Goedemorgen allemaal

Ja , dat kan natuurlijk ook de boel tussen kerst en oudjaar dicht gooien...ik weet van bedrijven waar je expliciet moet melden als je op kantoor wilde werken, en dan graag allemaal in 1 vleugel om kosten te besparen.

Eten was gisteravond wraps, veel kip over dus vanavond weer, maar dan een iets andere variant die hopelijk beter bevalt.

stien56, snietje1, rickvenema en 4 anderen vinden dit leuk.
  18. HofvanDromen

Goedemorgen:inlove:

Nee Sniet, Sisi ging niet met de trein. Ze was met de koninklijke paardenkoets naar Hongarije -.- Terwijl Franz-Josef met de koninklijke paardenkoets naar haar vader in Possenhofen in Beieren ging. Daar ging hij wel praten over treinen xD... Sisi is wel ontvoerd ja:wuerg:
    En ze viel op het laatst van een hoge muur, na ontsnapt te zijn uit de ontvoering:wuerg: ... Graaf Andrássy (een niet onaantrekkelijke man trouwens ):music: Heb haar wel gekust voor ze viel :wuerg:... Hij is verliefd op haar en volgens mij zij ook op hem, maar tja tja het mag niet he enzo enzo :oops: ... Vanaaf weer verder kijken...

Hofje droomt altijd -.-...
    Hofje droomt, Hofje praat in haar slaap, Hofje draait in haar slaap, Hofje gilt, vecht, lacht en huilt zelfs in haar slaap:oops:
    De ergste dromen zijn die, dat je dan een soort van, van een hoog iets valt...Met een wakker makende boink schud je dan wakker in bed. Nu ja Hofje dan...
    Dan zijn er nog de dromen, dat je droomt dat je zit te plassen:wuerg: bij besef van dat ist echt rennen naar de wcxD:oops:
    Dan zijn er nog de vreselijke dromen, die vaak best eng of heel verdrietig zijn. Dan wordt je wakker, draait je om en de droom gaat verder :eek:
    Dan zijn er natuurlijk ook de nachtmerries, waar je wakker uit wordt met snel kloppende hartslag en zweet op het voorhoofd:wuerg: En je altijd weer blij bent, dat het maar een droom was.
    Als laatste zijn er nog de geluk zalig makende dromen...Dan ist gewoon jammer dat je wakker wordt. :music:
    Euhm Hofje heb het dus ook in de nachten best druk :oops: Allememachies xD

A fijn, Hofje werd vanmorgen wakker met een briefje op het roze nachtkastje...T, was van Rick...De was was gewassen en hing in de waskamer. De slaapkamer zo goed als schoon gepoetst. Nieuwe soep stond op fornuis in een pannetje, als Hofje trek had kon zij zo opwarmen. Er was met de nachtpost door een hevig mopperende Pieter Post:music: een grote doos boodschappen gebracht en door Rick zelf opgeruimd. Hij had Hofje maar laten slapen. Slapen was het beste medicijn vond hij...Hmm ...Had de achterdeur bij verlaten van de Roze Hof netjes op slot weer gedaan en de sleutel door de brievenbus gesmeten. Veel Beterschap stond er als laatste.

Nu eerst maar een bakkie koffie ...Lied van de Dag; Heart - These Dreams
    :inlove::inlove:

suuske1960, stien56, snietje1 en 4 anderen vinden dit leuk.
  19. venus261256

venus261256 Levende forumlegende

Goedemorgen ,
    Dat virus waait dus echt wel goed rond lig hier ook al bijna 3 dagen plat met koorts en zo.
    Maar geen corona. Krijg zelfs kippensoep niet door me keel dus hou het maar op bouillon.
    Dus net als voor mezelf beterschap aan alle zieken.

suuske1960, stien56, snietje1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. HofvanDromen

Beterschap ermee Venus en alle anderen natuurlijk ook. Tis er 1 of meerdere waar je niet zomaar vanaf bent...
    Sprak zij uit nu meemakende ervaring :oops:

Er zijn meerdere virussen hevig actief las ik nog ; buiten de gewone griep ...

"Huisartsen vonden ook andere virussen, zoals het humaan metapneumovirus, het rinovirus en het RS-virus. Het coronavirus werd iets vaker gevonden dan vorige week. Huisartsen zien vooral ouderen met corona, maar ook relatief veel ouderen met een longontsteking."

Het blijft dus zeker oppassen zoals altijd, maar nu zeker ...:wuerg:

venus261256, suuske1960, stien56 en 2 anderen vinden dit leuk.