-De Plattelandsvrouwen leuterclub (ook voor mannen) 2014-08-25

Discussie in 'Overig archief' gestart door HofvanDromen, 25 Augustus 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. rickvenema

rickvenema Forum-overlever

Fijn Hofje dat het een fijne middag met je kleindochter was, sterkte met je zus.
    Vervelend voor je man snietje dat het eten wat lastiger is momenteel, hopelijk went het snel een noodgebit.
    Mooi dat je de griepprik al hebt gehad Venus, mijn ha doet het pas op 16 en 23 november dus moet nog maandje wachten.:wuerg:
    Eten vanavond was Chinese kool aardappelen en kiprollade.:p

Nee Hofje een nieuwe boeren liefde zit er voor mij niet meer in, begin er gewoon niet meer aan:sleepy:

leni1955, popje4, HofvanDromen en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. snietje1

snietje1 Levende forumlegende

Lekker Rick ! Chinese kool met aard en kiprollade, mjam mjam. Hier over een half uurtje soep eten, ik hoop dat het gaat met mijn wederhelft.
    Geen boerenliefde meer Rick ? Zeg nooit nooit, misschien komt ooit iemand weer op je pad. ;)

Lied van vandaag; Kansas, the point of know return

Edit: Goedemorgen, bijna fietstijd

Laatste bewerkt: 19 Oktober 2022
    leni1955, popje4, HofvanDromen en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. suuske1960

suuske1960 Keizer van het forum

Goedemorgen.
    Snietje fiets en werk ze.
    Event hier gisteren ook af dus weer een kist erbij voor me verzameling.xD
    Fijne dag allemaal.:)

snietje1, leni1955, popje4 en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

Ze had niet goed geslapen, het was een nacht vol dromen en herinneringen geweest. Toch stond ze vroeg op om JR van een goed en stevig ontbijt te voorzien. Haar persoonlijke omstandigheden mochten het werk niet in de weg staan. In de keuken aangekomen, zat JR al aan de gedekte tafel met de koffie klaar. Ja Hof ik was nog vroeger dan jouw. Ik dacht na gisteravond zal het wel niet zo'n beste nacht voor je geweest zijn. Je hoeft zo enkel nog de eitjes uit de pan te vissen. Haar in en in witte gezicht schoot meteen naar rood.
    Verdorie, dacht ze, de man ken mij onderhand beter dan mijzelf. Aan de ene kant zeer vleiend, aan de andere kant verschrikkelijk eng, echt eng gewoon. En tja gisteravond....:oops:

Daar vloog een opgewonden Pieter Post binnen; Zo Hofje hier hier hier, je hebt het weer voor elkaar he. Voorpagina gehaald van de Klepperkrant. Blij mee zeker? :mad::mad: Hij smeet de Klepperkrant zo op haar bord. Rende weer naar buiten en kwam meteen weer terug. En mij niet willen he. Neuh mij niet. Nah mij niet bellen. Mij vooral niet bellen:mad: En weg was Pieter Post.

JR keek is naar haar, naar de krant, en naar de deur. En omgekeerd nog is. Zijn blik bleef op haar nu weer in en in witte gezichtje hangen, waar toch ook wel de tranen zich in haar ogen opwelde. Hofje ? vroeg hij ... Hofje ? Wie ??? Gaat het wel? JR stond op en pakte de Klepperkrant van haar bord. Hij las en las en las. Groot op de voorpagina stond haar foto:wuerg:
    En die van Rick. Met grote dikke vette letters stond te lezen: En weer heeft de dame van de Roze Hof een Boer aan de kant gezet. Echtgenoot nr 6 mocht niet meer op haar liefde rekenen. Zal er ooit een echtgenoot nr 7 komen? Boeren wees gewaarschuwd. Bezint eer gij met deze dame begint-.-

Tja tja zei JR; Zo gaat dat dan he. Ze zat met haar hoofd gebogen over de tafel. Ze wist niet hoeveel schaamrood ze had, maar t'was veel, heel veel. JR boog zich naar haar toe. Gaf haar een zachte kus op haar krullenbol, ging weer aan tafel zitten. Hij sprak met zware stem; Hofje je hoeft je niet te schamen, soms lukt het niet, soms lukt het vaak niet. Zoals je weet, ist mij ook niet gelukt. Ze knikte langzaam, begreep wat hij wilde zeggen. 0ok hij had zijn verleden net zoals zij. Daar hadden ze gisteravond lang over gepraat.

Gelukkig had ze de stoute roze pantoffeltjes aangetrokken en hem alles over haar huwelijken, de dochters enz enz enz verteld. Dat zij echt wel met heul lieve Boeren had getroffen, maar het haar nooit echt gelukkig had gemaakt. Ze wist donders goed dat het aan haar lag. Haar impulsieve gedrag, haar zo vaak broodnodige weggaan van de Roze Hof. Wellicht was zij Hofje van de Roze Hof niet geschikt
    om als boerenlevenspartner door het boerenleven te gaan:wuerg:

JR las nog wat verder in de krant. Nou ja zeg; Wat een nieuws is dit nu weer:eek: Er komen nieuwe fokdieren. Ze pakte de krant over en las het nu ook. Hmmm de Farmeriaanse regering had weer wat nieuws verzonnen. De belasting inkomsten waren zeker tegengevallen. Hoe konden ze dit nu weer doeno_O De Roze Hof was groot en rijk genoeg om aan dit nieuwe fokprogramma mee de doen. maar hoe zat het dan met al die andere kleinere boerderijtjes? Konden die weer enkel en alleen maar toekijken? Hoe de grote Heren en Dames Boerderijen zich weer konden verrijken? Dat de kleintjes maar weer het toekijken hadden en blij moesten zijn met de 12 gekregen zombie schaapjes?-.-Ze werd er een ietwat niet goed van. Het werd meer en meer een scheef getrokken iets. De gedachten tolden nu alle kanten op, de woorden bleven in haar mond hangen. Maar het voelde niet goed. Nee niet goed. Boer of Boerin zijn, was dan wel een beroep met een lange adem, maar dit werd wel een heul lange adem. Ze wist niet of zoveel boeren en boerinnen nog wel die adem hadden of konden behouden.

Ze dronk nog maar een kopje koffie. Het werd tijd om aan het werk te gaan. JR stapte al op en ging verder met de omheiningen. Die waren bijna klaar. Dat was maar goed ook, want dat koste behoorlijk veel tijd en dus BD. Gelukkig hoefde zij zich daar geen zorgen over te maken. Afgelopen week had ze ruim 50 miljoen BD verdiend met haar mesthandel.8) Alles in haar leven liep dan wel mis, maar haar handeltjes deden het goed.

Dan moest ze nodig aan de slag in haar stoffenwinkeltje. Voor die lieve boer Rick moest zij nodig aan de slag. Ze kon het niet meer aanzien dat hij nog in het oude kleed liep. Dat vond zij zo zielig en verdrietig ook. Daar moest nodig iets aan gedaan worden. En ze hoopte zo, dat hij een nieuwe boerenliefde vond. Ze gunde wat dat betreft iedereen het geluk.

snietje1, leni1955, suuske1960 en 5 anderen vinden dit leuk.
  5. popje4

popje4 Levende forumlegende

heel goed van je leni dat je die keuze maakt beter dan elke keer er zo ziek van te zijn toch van die prikken.....het houd een keer op he....;)
    zo hier eff de ramen gedaan pppff ze zijn wat hoog zeg maar dus met een stok en een doek geprobeerd boven aan te komen helaas nu t zonnetje er op schijnt zie ik toch weer streepjes tja de spinnen zijn wel weg dus toch iets goeds.....en sinds de enkel breuk ben ik toch wat voorzichtiger geworden met bv op een trap staan het wiebelt bijna altijd.....
    zo nu maar eens een flinke wandeling en dan zie ik wel weer wat de middag brengt...fijne dag allemaal

snietje1, leni1955, suuske1960 en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. rickvenema

Dank je voor het nieuwe kleedje Hofje het is gelukt met een beetje hulp om hem aan te krijgen.

LucieSchreurs, snietje1, leni1955 en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. HofvanDromen

Whow Rick, goed gedaan zo ...Hij staat je fantastisch ... Zou bijna zeggen ; Kom op dames boerinnen ga der voor xD

Pop niks aantrekken van die streepjes hoor ... Die enkel is belangrijker, goed dat je voorzichtig bent 8)

snietje1, leni1955, rickvenema en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. popje4

ja ik weet hofdame maar dan denk ik doe je zo je best....hahahah geeft niks nee dan maar streepjes
    mooi kleedje rick....je vind vast iemand....die wil...en zo...toch...
    keek nog eff bij die zombie schaap daar heb ik er best veel van staan in zo ene fabriek ppff daar kom ik nooit dus wist niet dat ik er zo veel had helaas kunnen ze niet op de markt....

snietje1, leni1955, rickvenema en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. HofvanDromen

k,heb er iets over de 500, zal vast niet veel zijn :wuerg:

Dit stond in het eventdraadje ... Heb ff gejat hier na toe ...Of het allemaal klopt en waar is weet ik natuurlijk niet...
    Maar die schapen zouden dus dan in de verkoop gaan...

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Volgens de Engelse faq kan je de zombieschapenstal gaan kopen voor 24.000 bd?

https://board-en.farmerama.com/threads/zombie-sheep.43029/#post-284459

Schijnt ook dat de zombieschapen te koop komen op de markt?

https://board-en.farmerama.com/threads/zombie-sheep.43029/#post-284458

En hier alvast de (Engelse) faq van de nieuwe vollemaan quest

https://board-en.farmerama.com/thre...-requirements-rewards.449/page-20#post-284454
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

snietje1, leni1955, popje4 en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. rickvenema

Ik hoef niet zo nodig een huwelijkspartner meer hoor Hofje en Popje:p. Kan me heel goed alleen redden;)

snietje1, leni1955, HofvanDromen en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. popje4

hihii ik ook hoor rick;) mooi dank je hofdame we gaan t zien he zou wel mooi zijn voor de spelers die er nog niet zo veel hebben ik dacht dat ik rond de 1500 zit maar ga het nog eff na kijken....

suuske1960, snietje1, leni1955 en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. venus261256

venus261256 Levende forumlegende

Middag ,
    Hier van die zombie dingen genoeg op voorraad dus gaat vast goedkomen.
    Verder vandaag alleen bezig geweest met RL want operatie komt toch steeds dichterbij.
    Dus aan het zoeken geweest naar revalidatie plekken die hier in de buurt liggen ,
    hoop gesprekken gehad met verzekering en zo , om het maar geregeld te hebben.
    Dus nu wel weer lekker uitgeput en zo maar zorgen dat ik het eten weer opkrijg.
    Wordt gebakken aardappeltjes met sperciebonen in spek en verse worst.

popje4, suuske1960, rickvenema en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. leni1955

leni1955 Levende forumlegende

Ik kan me ook heel goed alleen redden maar hou toch van mijn farmvrouw, weet niet hoeveel jaar al maar wat ik wel weet is dat het niet overgaat.:inlove:

Zombieschapen heb ik er 2100 en net nog wat bijgekocht en in de menagerie gezet.
    Nu weer voorraden kweken want die beesten eten de oren van je hoofd en ze zijn ook niet voor niets te krijgen, gewasjes dus diverse weer onder de 10.000, werk aan de winkel.8)

Gelukkig is het de hele maand nog volle maan dus ik kan ertegenaan.xD

Eten was eigengemaakte erwtensoep met een stokbroodje, heerlijk.

Verder nog kleindochter en morgen een dagje Den Haag, we wilden eigenlijk een museum of zo maar hondje mag nergens mee naar binnen en met dit pootje wil ik haar ook niet bij iemand anders brengen.

Zaterdag brengen we haar ws weer terug of met de trein, we zien nog wel.
    Het is een heerlijk kind om om je heen te hebben.:inlove:

popje4, HofvanDromen, venus261256 en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. snietje1

Goedenavond allemaal.
    Hofje, wat heb je weer een spannende dag gehad !
    Rick, mooie banner.
    Venus, ja, dat is allemaal regelen en heel spannend, ik hoop dat je nu lekker kan uitrusten/bijkomen.
    Dank je Leni, dat is aan beide zijde :inlove:
    En ja, ik kan mezelf ook heel goed redden (volgens mijn collega's te goed)

Zombieschapen, ik heb er een slordige 500 van, strakkies nog lezen wat er mee gedaan gaat worden (ik dacht iets met fokken, maar nog niet gelezen).

Ik lees weer lekkers, zelfgemaakte erwtensoep en aardappels met boontjes en verst worst, mjam mjam ! Allemaal lekker wij hebben vanaaf andijviestamppot en ik heb er kip bij.

popje4, HofvanDromen, venus261256 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. rickvenema

Wij aten rode kool met gehaktbal en aardappelen.:p
    Banner vind ik ook mooi snietje heeft Hofje weer mooi gedaan:). Andere kon eigenlijk ook niet meer;)

16. snietje1

Lekker Rick, ook mjam mjam !
    Yep, Hofje kan heule mooie banners maken xD:inlove:

17. rickvenema

Zo eindelijk de quest verhalen van de weg af. Had maar een paar stallen bijgekocht anders duurt het zolang voordat je klaar bent:sleepy:

18. suuske1960

suuske1960 Keizer van het forum

Goedemorgen.
    Ondanks dat ik 2 dagen vrij ben, toch vroeg wakker.;)
    Hier even gekeken naar die zombieschapen, en heb er 6000 :oops:.

19. snietje1

Goedemorgen
    Ja Suuske, je bent gewend om vroeg wakker te zijn, geniet van je vrije dagen !
    Bijna fietstijd.

20. venus261256

venus261256 Levende forumlegende

Goedemorgen ,
    Geniet van je vrije dagen Suuske , werk ze Sniet.
    Hoop hier op rustig dagje vandaag alhoewel heb ik woensdag de griepprik gehad krijg
    ik nu uitnodiging voor de Pneumokokkenprik :music:o_O. Dus maar weer even bellen.
    Heb je meer van die zombieschapen dan ik Suus.