-De Plattelandsvrouwen leuterclub (ook voor mannen) 2014-08-25

Discussie in 'Overig archief' gestart door HofvanDromen, 25 Augustus 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. venus261256

venus261256 Levende forumlegende

Middag ,
    Wel beetje schaamteloos maar heb toch gigantisch goed uitgeslapen kan pas om 11 uur me bed uit
    zal het wel nodig gehad hebben .
    Even beetje bij gelezen maar :oops: dacht dus even dat jij weer een beetje bij der terug was Rick o_O,
    Maar dat is dus ook niet zo :( , dan weet ik ook niet meer wat er van gedacht moet worden maar
    vreemd is het wel allemaal.

Voorraad aanvullen gaat wel lekker hier alleen het seizoen haalt er toch ook wel weer wat vanaf :wuerg:.

Verder gewoon beetje moe en weinig puf vandaag , zal nog wel even kijken of al mee diertjes nog
    veilig in hun hokjes zitten 8):(.

leni1955, popje4, suuske1960 en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

Ze had de lunch bij JR wezen brengen. Gelukkig hadden ze in de kleine jachthut kunnen schuilen voor de regen. En kon JR droge schone kleren aantrekken. Ze had niet goed durven blijven kijken:oops: Had haar hoofd lichtjes weg gedraaid. JR bedankte haar met een scheve grijns voor de droge kleding.

Hij was aan het werk aan de achterse omheiningen van haar landerijen. Die grensden aan het Kliekjesbossen. Ze was geschrokken hoe de omheining er aan toe was. Tja zei JR; de wolven hebben hier flink huis gehouden en wees op enkele overschotten van wat eens mooie dieren geweest waren. Der mot echt weer stroom op, had zij geantwoord.8)

Ze zag wel dat dit werk niet door 1 persoon eigenlijk gedaan kon worden, besloot daarom zelf ook maar flink aan te pakken...Paal na Paal hadden ze in de stromende regen vervangen. Waren een heel eind op geschoten. Hofje het is nu wel genoeg wat jij gedaan hebt. Ga naar de Roze Hof voor je nog kou vat, had JR na een lange tijd tegen haar gezegd. Neuh, ik mot nog ff wat boodschappen halen bij de kruidenier. En daarna ga ik dan wel naar de Roze Hof. Stop jij er nou ook maar mee voor vandaag JR. Tis mooi geweest zo. JR knikte. Jah me kenne beter voor de donker thuis en binnen zijn zei hij. Begon al de wagen weer te laden met het gereedschap en spande Banjer vast in. Zij ging op Bles naar het dorp.

Ze liet Bles eerst over de kleine paadjes langs haar weilanden razen...Bles was nog steeds een prachtig snel paard. Gefokt nog door haar kleindochter Frummel. Zo ook Banjer. Tja soms miste ze, haar kinderen en kleinkinderen erg. Ze stopte het altijd maar snel weg. Niet aan denken Hofje, Niet aandenken. Bij de kruidenier was het druk...Het was haar te druk.:wuerg:
    Hmmm de mensjes staarden haar wat vreemd aan. Ze keken en keken, sommige fluisterden zelfs ...Ze lachte maar weer eens. Ze deed haar bestelling, betaalde en ging vrolijk :goedemiddag zeggend de deur weer uit. 8)

Was maar goed dat zij vanmorgen al een zuurkool schotel gemaakt had, die hoefde ze nu enkel nog in de oven op te warmen. Natuurlijk zat er een flink stuk spek en worst bij in. Wie hard werkt moet goed eten.:music:
    Terwijl ze naar huis reed, dacht ze; der mot eigenlijk nog meer personeel bij kommen. JR red dat nooit zo alleen, en als zij telkens mee moest werken, bleef het werk in huis weer liggen.na das dan van latere zorg...Eerst maar zorgen dat het eten op tafel kwam en de haardvuren aangestoken. Ze was tot op het bot toe nat en koud.-.-

Ze liet Bles langzaam uitlopen op de oprijlaan. Tot haar verbazing kwam er al rook uit de schoorstenen. Huh ?? Bij binnenkomst werd ze door JR begroet. Ha Hofje ben jij er ook al. Ben zo vrij geweest de oven en de haardvuren al op te stoken. Als jij nou eerst ff jezelf opknapt/wast. Dan wrijf ik Bles ff droog. Dan zal onder tussen je ovenschotel ook wel klaar zijn. Ze was totaal verbluft.
    Wat een man, wat een man die daar allemaal aan dacht ook nog is, na een hele lange dag werken.o_O JR riep nog van uit de gang. Ohja der was net nog iemand op de erf. Met dat ik hem wilde aanspreken reed hij al weer weg op zijn tractor. Ze mompelde maar wat.
    Daar had het al...Ze moest dus eerdaags al open kaart spelen. :oops:

leni1955, popje4, venus261256 en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. snietje1

snietje1 Levende forumlegende

Lucie, heb je de moed op kunnen brengen om te werken ? Valt niet altijd mee, ik snap het heul goed !
    Rick, een griezel ? Misschien een hulpje om dingen te maken en zo ?
    Venus, whouw, knap hoor om tot 11 uur te slapen ! Ik zou willen dat ik het kon :oops:

Hofje, zuurkoolstamppot, met vanalles erbij, lekker !! Wij hebben vanaaf lamskarbonade uit de oven met vers knoflookbrood en een grote bak salade, ook lekker.

Sniet is al een hele tijd aan het zoeken naar een mooie toepasselijke heks voor de nieuwe inrichting (de kooien zijn weg en zo) Daar is echt niet aan te komen, blijkbaar helemaal uit de mode. Of je moet blij worden van die waggelende half al ingestorte heksen nu met Halloween. Nope, word ik niet blij van :wuerg:
    Mijn wederhelft stuurde me vandaar een paar mails op mijn werk van heksen. Nope, was ook niet wat ik zocht. Toch nav 1 mail (was wel aardig) verder gekeken en jaaaaaaaaaaaaaaaaa, dat istie : dat is mijn heks die ik zoek. Tja, ik vind het weer mooi, wat blijkt : handgemaakt, de kleding met antieke stof gemaakt enz enz toen heul voorzichtig de prijs gekeken :wuerg::wuerg::wuerg: Nope gaat 'em niet worden:eek: Verder gekeken, daar zag ik er nog een handgemaakte pop waar ik ook helemaal weg van ben... prijs gekeken :wuerg::wuerg::wuerg: Dat is ook niet leuk en heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel duur:eek: Kortom ik heb (zoals gewoonlijk) een verPIEPte dure smaak.

Wat denk je; jawel mijn wederhelft heeft ze beide gekocht ( Sniet, het zijn unieke poppen, handgemaakt, er wordt er maar 1 van ieder gemaakt, die kosten dat gewoon, dan heb je wel wat je wil) :eek:o_O

Ik moet er even van bijkomen om voor zoveel geld poppen te kopen, die zó mooi zijn, maar zó duur. Kortom, ik ben er even stil van.
    Overigens, ze komen uit Finland, gemaakt door een Finse ontwerpster :wuerg::oops:

HofvanDromen, leni1955, popje4 en 6 anderen vinden dit leuk.
  4. rickvenema

rickvenema Forum-overlever

Nee Venus Hofje en ik waren niet weer bij elkaar, hoewel ik af en toe bij haar kwam om de koffie.
    Ik hoopte dat we ooit weer een paar zouden kunnen worden, maar dat zal er nu wel nooit meer van komen als ik zie wat voor stoere vent er nu bij haar is ingetrokken. Daar kan ik niet aan tippen:cry::cry:

Vooral dat en zo snietje

HofvanDromen, leni1955, popje4 en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. snietje1

Ach Rick, daar kan je natuurlijk wel aan tippen, het is een hulp, niet de boer zelf ;) Wie weet wat er nog kan gebeuren. Kom hier bij ons (mijn farmvrouw en mij) maar een bakje drinken om even bij te komen. We hebben net een appeltaart gebakken. Misschien dat het wat troost geeft.

6. rickvenema

Lijkt me gezellig snietje. Appeltaart lust ik wel, heb je er ook slagroom bij? ;):p

HofvanDromen, leni1955, popje4 en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. snietje1

Natuurlijk :)

8. rickvenema

Lekker:p

9. snietje1

Oh ja, lied van vandaag, net voor het eerst gehoord, de vertaling van een lied van Claude Francois, vertaald door Ramon van het Groenewoud, (en live gezongen): zoals gewoonlijk :inlove::inlove::inlove: Niet toepasselijk op mijn leven, maar heul erg mooi gedaan, petje af !
    Was te zien bij het programma chansons !!

Edit: Goedemorgen, maak er een mooie dag van.

Laatste bewerkt: 18 Oktober 2022
    HofvanDromen, rickvenema, leni1955 en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. suuske1960

suuske1960 Keizer van het forum

Goedemorgen.
    Snietje wat weer ontzettend lief van je wederhelft:inlove:.

Hier weer richting werk, fijne dag allemaal.:)

snietje1, HofvanDromen, rickvenema en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. LucieSchreurs

LucieSchreurs Levende forumlegende

Goedemorgen allemaal, ja Sniet de moedwas verzameld, maar niet van harte. Ach het zal wel weer beter worden, als ik niet meer het gevoel heb acher de feiten aan te hollen...

Wat lief van je wederhelft van die mooie poppen...

snietje1, rickvenema, suuske1960 en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. venus261256

Goedemorgen ,
    Fijne werkdag voor wie aan de slag gaat of het nou thuis of op het werk is.
    Ietsje eerder wakker dan gister , het lange slapen komt van de medicatie af hoor Sniet ,
    ben der niet blij mee als ik zo lang heb gelegen want dan meestal goed last van me rug.

snietje1, HofvanDromen, rickvenema en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. popje4

popje4 Levende forumlegende

goede morgen...
    wat mooi snietje van die poppen en ja handgemaakt en zo is altijd aan de prijs he maar wat lief....:D
    hier een flauw zonnetje en frisjes buiten maar gelukkig droog zo maar eens naar de winkel met hond in de auto kijken of ze in de auto wel stil is wel lastig hoor dat je niet eff weg kunt zonder dat ze de boel bij elkaar jankt....heeft ze ook nooit gehad nou ja we bedenken wel weer wat....
    fijne dag allemaal....

snietje1, HofvanDromen, rickvenema en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. leni1955

leni1955 Levende forumlegende

Jeetje ben je weer even weg zijn er bladzijden om te lezen, pffffff veeeeeel.:wuerg:

Hofdame weer helemaal op dreef met de verhalen en JR, wat zou daar nu weer van komen, veel goeds hoop ik.xD

Aaaah Sniet wat een schat is die wederhelft van jou toch, geniet ervan, ze zijn je iig gegund met heel veel liefde weet ik zeker.:)

Straks komt kleindochter uit Friesland, zij wilde idd zaterdag al mee maar dit was door diverse dingen wat onhandig en nu kan ze ook langer blijven want dat zie ik wel gebeuren, als ze er is wil ze niet meer weg:inlove:

Nu eerst met de kat voor controle van de schildklier naar de dierenarts en zijn ogen blijven ook maar vies, zitten echt korstjes in dus maar iets voor vragen en gelijk voor de hond maar een kraag, helaas is het niet anders:oops:, ze blijft maar aan het pootje likken, de ontsteking is al lang weg maar nu is er een wondje door het likken,:cry:.
    Heb er al steeds een verbandje om maar de dame krijgt het telkens voor elkaar dat het eraf gaat of naar beneden zakt, ze heeft ook heel dunne pootjes en is ook best lastig om het niet te strak te doen of te los dus.

Event staan nu de laatste gewassen op het veld dus is op tijd af, dacht even dat het niet zou lukken.

80 km fietsen op 1 dag dat ga ik van zijn leven niet doen, kan ik een week niet meer zitten.xD Tikje overdreven Sniet?-.- Met de auto vind ik het al ver zat.xD

Hier allang een uitnodiging voor de vaccinatie maar die is bij het oud papier gegaan, ben net van de migraine af dus durf het echt niet meer aan, wanneer ik Corona krijg herstel ik daar wel van dat doe ik liever dan weer elke week ziek te zijn zoals van de eerste 2 vaccins.:wuerg:

Nu gelukkig nog maar 1 x in de maand migraine en dat is vrij gebruikelijk voor mij, probeer uiteraard of het nog minder kan worden maar dan moeten de stress factoren om mij heen wat minder worden.;)

Laatste bewerkt: 18 Oktober 2022
    popje4, snietje1, HofvanDromen en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. rickvenema

Was gisteravond reuze gezellig bij snietje en haar farmvrouw. De koffie smaakte goed en ook de appeltaart met slagroom was heerlijk.
    Hebben veel gekletst en voordat we het wisten was het al behoorlijk laat dus snel naar huis want de volgende dag wacht weer het werk op de farm.

popje4, suuske1960, snietje1 en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. leni1955

leni1955 Levende forumlegende

Was zeker gezellig Rick en de appeltaart was supergoed gelukt.:)

popje4, suuske1960, rickvenema en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

Goede bijna Avond :inlove:

Hofje heb JR de hele dag niet gezien, Tja Hofje is nu eenmaal een uithuizige Boerin...Zal vanavond wel horen welke werkzaamheden hij deze dag allemaal weer verricht heeft:music: Fijn dat Rick bij Sniet en Leni zo welkom is/was. Hoop dat hij toch nog de Boerenliefde van zijn leven mag vinden. Hofje zal dat niet zijn ...Tis beter voor iedereen en allemaal dat Hofje maar niet meer trouwt denk ik...

Lief van wederhelft Sniet en tja dat programma kijk Hofje nooit, het lied ken ik dus niet.

Hier was het een drukke dag. Bij paps en mams de handjes flink laten wapperen, bij thuiskomst een appje of Oma deze middag beschikbaar was...Jazeker was Oma dat :inlove:...Fijne middag met de lieve kleine dame gehad dus...:inlove:

Dan zijn er nog weer zorgen om zus, die vorige week al met gillende sirenes is afgevoerd. 0orzaak is wel bekend maar details hou ik even prive ...Tis weer de tijd van de vallende blaadjes zeggen wij hier altijd maar. Ze is nu thuis en krijgt nu dan misschien wel de juiste begeleiding. Wat ook wel is mag na bijna 20 jaar. Maar ja, das weer afwachten en Hofje kan en wil zich er niet:oops: (meer) mee bemoeien...

Ieder huisje heeft wel zijn kruisje natuurlijk, maar sommige krijgen wel veel kruisjes als ik dat zo mag zeggen...

A fijn morgen weer een nieuwe dag met nieuwe rondes en nieuwe kansen ...:music:

Lied van de Dag; The Show Goes On - Bruce Hornsby - The Range
    :inlove::inlove:

popje4, suuske1960, LucieSchreurs en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. venus261256

Vanmiddag even naar HA geweest om het griepprikje te halen is ook weer gelukt 8).
    Verder kwam oudste broertje even langs want die had wel iets gehoord van wat er
    met me aan de hand is maar wou nu alles precies weten:). Maar ook voor de rest weer
    even lekker bijgepraat.

Eten vandaag wordt een echte boeren ovenschotel met boel veel groente en gekruid gehakt
    met aardappelschijfjes.

popje4, suuske1960, leni1955 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. snietje1

Lekker Venus !! Boerenschotel.... Zit er ook boer in xD:p :eek:

Lucie, denk aan jezelf hoor, lang achter de feiten aanlopen is niet goed voor je gezondheid.

Leni, geniet van je kleindochter ! Heb je overigens gedacht aan vingerverband voor je hondje ? Misschien dat die wel blijven zitten.

Hofje, Yep ieder huisje zijn kruisje, zoals altijd bij jezelf voel je het hardste, maar het kan nooit zonder ellende in een leven. Ach we maken er van wat we kunnen en genieten van de mooie momenten.

Hier is het vandaag de dag dat mijn wederhelft alle tanden heeft laten trekken in zijn bovengebit. Daarna is direct een noodgebit erin gezet. Kauwen is dus wat moeilijk voor mijn manneke, dus heb ik een mango/sinaasappel drankje voor hem gemaakt (voor de vitamine) en eten we vanaaf verse tomatensoep, ook lekker.
    Nu is het tijd om de was op te hangen.

20. venus261256

Nee Sniet zat geen boer in maar het zit nu wel in de boer ;):p:D.
    Hoop dat het lukt met de tomatensoep en dat pijn een beetje meevalt.

popje4, HofvanDromen, suuske1960 en 2 anderen vinden dit leuk.