-De Plattelandsvrouwen leuterclub (ook voor mannen) 2014-08-25

Discussie in 'Overig archief' gestart door HofvanDromen, 25 Augustus 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. snietje1

snietje1 Levende forumlegende

Venus, hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag

Oh leni, dat is de bakplaat, dat gaat wel snel :) Wederhelft gaat met beetjes vooruit, we klagen dus niet. Dadelijk maar eens kijken hoe het buiten lopen vandaag gaat (met rollator) Wandel ze !

leni1955, venus261256, popje4 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  2. venus261256

venus261256 Levende forumlegende

Dank je Sniet , alleen feestje was gisteravond :oops: , vandaag met dochters en aanhang gewoon gezellige dag
    met spelletjes. Zo eerst aan de brunch :D.

Je gaat toch wel meelopen met wederhelft en niet op de fiets :music:.

leni1955, snietje1, popje4 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  3. popje4

popje4 Levende forumlegende

dank je leni.....voor de code...
    venus alsnog gefeliciteerd.....en sniet....pppfff wat een gedoe met die pannen hahaha....maar zet hem op hoor....
    hier gisteren een kaas fondue die ik zelf maak met geheim recept....heerlijk iedereen heeft genoten glaasje wijn er bij en een tweetal salades....eiersalade en een mix van sla komkommer...rode biet....tomaat en een soort van gripspie salade....t was lekker en gezellig...net alles weer opgeruimd en schoon gemaakt dus das ook weer klaar.....vandaag nog geen idee moest eigelijk werken maar nu inplaats van vandaag morgen.....komt zo goed uit weer....we zouden naar ons vak. adres tja doen we nog steeds alleen een paar uur later te weten zo rond 24.00......haaaahhha :( tja....je moet flexibel zijn he in de zorg ppfff....
    fijne tweede kerst allemaal

4. suuske1960

suuske1960 Keizer van het forum

Venus nog van harte gefeliciteerd.
    Hier een lamlendig hangdaggie op de bank, dus eten wordt een zelfgemaakte pizza.

5. snietje1

Lekker, Suuske en Popje, wij hebben vanaaf bloemkoolschotel uit de oven, ook lekker.
    Venus, gezellie ! Geniet ervan.
    Wandelen is niet doorgegaan, ging niet, morgen beter.
    Vandaag weer vanalles en nog meer gedaan, dadelijk komt de Buum, gezellie mee-eten en zo :)

6. popje4

popje4 Levende forumlegende

morgen weer een dag sniet.....sterkte hoor....
    hier niet echt veel zin om wat te doen....pppfff tja morgen weer een dag....:p

leni1955, suuske1960 en venus261256 vinden dit leuk.
  7. snietje1

Zo, kerst is weer voorbij, tijd voor een gewone banner8)

venus261256, leni1955, popje4 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  8. suuske1960

suuske1960 Keizer van het forum

Goedemorgen.
    Gisteren lekker niets gedaan, vandaag maar wat aanrommelen in huis.:)
    Uitslag van de kistjes was een toverhoed en een multitaskgenie.
    Weekendevent op de valreep af, zat wat krap in de dropitems.
    Quest verder ook klaar, nu nog wat bordspelletjes voor de extra prijzen.

venus261256, leni1955 en popje4 vinden dit leuk.
  9. snietje1

Goedemorgen, bijna fietstijd.

venus261256, leni1955, popje4 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  10. venus261256

Goedemorgen ,
    Hier nog lekker 2 dagen vrij als er geen problemen op duiken.
    Dus tijd genoeg voor ruil/cadeau event.

snietje1, leni1955, popje4 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  11. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

Aan Rick zijn keukentafel zit. Het nog maar nauwelijks kan bevatten allemaal. In de afgelopen dagen zoveel gebeurd. Het waren mooie, leuke, spannende en romantische dagen. Rick had haar bij de Roze-Hof opgehaald. Hij had verbaasd naar haar kleine koffertje gekeken. Zo zo das niet veel bagage voor een Dame, had hij gelachen. Zo reden ze samen in de warme auto, met Kerstmuziek op de radio naar de bergen. Zij was best nieuwsgierig naar het huisje in de bergen. Rick had haar verteld dat het bijna boven op
    een berg stond en helemaal vrij met een uitzicht zo mooi. Tijdens de lange autorit kletsten ze heel wat af en op het laatst was zij in slaap gevallen. Opeens schudde Rick haar wakker. Wakker worden schoonheid, we zijn er bijna fluisterde hij in haar oor en gaf haar een tedere kus. Ze stapten uit en tot haar verbazing stond daar een arrenslee voor hun klaar.

Tja zei Rick, met de auto kunnen we er niet komen. Hij laadde alle spullen achterin de arrenslee, tilde haar op de bok en deed haar een dikke deken om. Hop hop hu hu en daar trokken de 2 paarden hun op weg. Het was een super mooie rit zo door de de beboste bergen met sneeuw. Ze genoot met volle teugen. En daar met dat ze een bocht om gingen, zag zij het huisje. Is dat? vroeg ze is dat ?? Ja lachte Rick, dat is het. Een schattige Cottage stond daar midden in de sneeuw en zon in zijn volle glorie. Rick tilde haar van de arrenslee en gaf haar de sleutel. Maak de deur maar vast open Hofje. Ik laad uit en zet de paarden op stal.

Ze stak de sleutel in het slot en stapte binnen. Och het was zo gezellig en knus ingericht. Met een knusse keuken met groot fornuis wat op hout gestookt werd. In de woonkamer een bankje en achter een dik kleed een open haard. Daarnaast een mooie slaapkamer met ook een open haard en een groot bed. Dan was er nog een kleine badkamer. Ze werd helemaal blij en warm van binnen. Dat was ook wel nodig want het was berenkoud in de Cottage. Rick stak meteen in alle kamers de openhaarden aan. En in de keuken het
    hout gestookte fornuis. Vulde een grote ketel met sneeuw en zette die op het fornuis. Ze keek lachend toe, toen Rick zich duidde dat het wel een soort van primitief was allemaal. Och lieve Rick antwoorde zij; Maar daar houd ik juist zo van. Ze dronken koffie, aten een eenvoudige maaltijd en genoten in de avond van elkaar.

Op 1e Kerstdag werd zij wakker, van de geur van verse koffie. Slaperig liep zij de keuken in Goedemorgen Hofje zei Rick en kuste haar. Neem een flink ontbijt en koffie. Ik heb een verrassing voor je. Na het ontbijt nam Rick haar mee naar buiten en daar lagen 2 sets ski's al klaar in de sneeuw. Oh riep zij blij. Gaan we skie'n. Jazeker Hofje zei Rick. Ik wist dat je dat graag deed en goed kan. Kom we maken er een mooie dag van in de winterzon. Zo ski'de ze de hele dag. Soms een stukje lopen om bij een andere berg te komen enz enz.
    En weer genoot zij met volle teugen. De zon trok van lieverlee weg achter de bergtoppen en het werd al kouder. Rick ? vroeg ze. Wordt het niet tijd om terug naar de Cottage te gaan? Ja zei Rick, dat wordt het ook, maar ik weet ff zo gauw niet zo goed hoe te gaan. Het pad wat hier normaal loopt is weg. Maar kom maar Hofje, ik denk hierheen. Zo vertrokken ze ...

Het werd steeds donkerder en het begon heftig te sneeuwen. In korte tijd zagen ze bijna geen hand voor ogen meer en dus ook de begaande paden niet meer. Zo gleden ze langzaam door de sneeuw verder en verder. Ze werd zo moe en ze had het zo koud. Rick stopte en zei; Kom Hofje doe die ski's maar uit. En geef mij een hand, dit is zo geen doen meer. Stappend door de hoge sneeuw trokken ze verder. Het was dat Rick bij haar was, anders was ze in tranen uitgebarsten, van de kou en de moeheid. maar stoer stapte ze door. Plotseling zagen ze lichtjes. Aha zei Rick. Hier zijn wij dus. Kom Hofje daar is het warm. Dichterbij gekomen zag zij het ; een heel klein berg kapelletje er scheen licht door de raampjes.

Ze deden de deur open, die zoals altijd bij dit soort kapelletjes open was. Oh heerlijk warm was het hier en overal branden kaarsjes. Van vermoeidheid ging ze meteen op een bankje zitten. Rick liep wat rond en vond wat hij zocht. Er was koffie, water, soep, crackers en een klein kookstelletje. Rick rommelde wat met het koffiezetten, toen de deur van het kapelletje open vloog. Een grote besneeuwde man stapte binnen. Goedenavond al te saam zei de man. Goedenavond zei Rick. Wij zijn verdwaald in de sneeuwstorm en dus hier beland. Is prima... is prima zei de man en deed zijn dikke jas uit. Ik ben Kapelaan van Bergen, op 1e kerstdag ben ik in de avond altijd hier. Fijn dat u en uw vrouw een onderkomen hier vonden. Er zijn ook dekens dan kunt U en Uw vrouw de nacht hier veilig doorbrengen en morgen op huis aan gaan. Euh euh; zei Rick, De dame draagt dan wel mijn ring, maar van trouwen ist helaas nog niet gekomen. Ze voelde hoe zij weer hoog rode wangen kreeg en de man ook wat verlegen aankeek. Ach zei Kapelaan van Bergen, er nog niet van gekomen. Wat jammer en zweeg verder.

Er lag ineens een wat ongemakkelijke stilte in het kleine kapelletje. Oh maar riep Kapelaan van Bergen plotseling ut. Oh maar ...Rick en zij keken de man verbaasd en verschrikt aan. Die schoot meteen in de lach...Ho ho niks ernstig hoor, maar ik dacht in ene jullie wouden graag trouwen toch ? Zij knikte verlegen en Rick zei met duidelijke stem; Tis mijn liefste wens deze dame tot mijn wettige boerin te maken. Nou zei de Kapelaan dat kan en wel nu. Hij lachte luid. Kom u maar mee. Ze liepen achter de man aan naar het altaartje. Zo zeg kapelaan van Bergen. Even de jas misschien maar uit doen? Dat deden ze. Goed zo, nu hier samen gaan staan.

Geeft u elkaar maar de rechterhand en zeg mij na: Boer Rick neemt u Hof van Dromen tot u wettige boerin en alles wat daar bij hoort ? Rick keek haar aan zoals hij nog nooit gedaan had. Ze zag de liefde uit zijn ogen spatten. Luid en duidelijk antwoorde Rick : Ja dat wil ik ... Dan vervolgde Kapelaan van Bergen: Hofje neemt u Boer Rick tot u wettige Boer aan en alles wat daar zo bij hoort , in voor en tegenspoed ? Ze keek naar Rick en voelde haar hart bonzen. Vol van liefde antwoorde ook zij luid en duidelijk : Ja dat wil ik. Dan verklaar ik u beiden en volgens de wet tot Boer en Boerin. U mag de bruid kussen bruidegom. Dat deden ze, vol overgave kusten zij elkaar.

Tot ze een kuchje hoorden...Euh ik heb hier even nog snel de papieren in orde gemaakt. Als u beiden nog even tekent is helemaal volgens de wet. En dan wens ik u beiden een lang en gelukkig huwelijk samen. Dank u dank fluisterde ze. Nog helemaal in de wolken en ontroerd van het gebeurde. Zij zij zij ze was de Boerin van Rick. En Rick was haar Boer. Zo dan zei de Kapelaan, ik trek weer verder. Ja ja ik weet goed de weg en blijft u fijn samen de nacht hier. Maak het u gemakkelijk enzo enzo. De Kapelaan verdween naar buiten. En zij? Zij namen nog een kop warme koffie en kropen warm en gelukkig onder de dikke dekens.

Op 2e kerstdag scheen de zon weer als vanouds. Rick maakte haar wakker. Hofje ? Ben net al buiten geweest en ik zag mijn euh onze en hij knipoogde naar haar ... Cottage zo liggen. Het is maar een klein eindje hier vandaan. Kom doe je jas enz maar snel aan, dan nemen we thuis een lekker warm bad en een flink ontbijt. De rest van de dag, genoten ze van de zon, de bergen en elkaar. Tot het tijd was de paarden weer in te spannen en met de arrenslee weer naar beneden de rijden, naar de auto . Zo eindigde hun avontuur in de bergen.

Bij thuiskomst had ze meteen Rozijntje gebeld. Die had aan de foon alleen maar och nee, oh jee, ach toch en whaaaaaaaaa gefeliciteerd gegild. Dan kunnen we een feest houden jubelde ze. Rozijntje daar willen we nog even over nadenken. Eerst even bijkomen van al het spannende en mooie. En dan misschien een kleine receptie ofzo. Dat is goed Mama Hofje.
    En nog van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk. Ze hing op en draaide zich om. Rick stond lachend achter haar. Zo dame; Ik hoop dat je in je nieuwe huis erg gelukkig mag worden. Dat ben ik al Rick, was haar antwoord. Rick pakte haar hand en trok haar mee de trap op. Het was nog een lange warme nacht geworden. :inlove::inlove:

janniekwak, venus261256, snietje1 en 5 anderen vinden dit leuk.
  12. -RozeMarijntje-

-RozeMarijntje- Halfgod

Hier de kerst zeer goed door gekomen, Zo te lezen jullie ook en Mama Hofje en Rick helemaal :music:

Tante Popje, fijne vakantie ... geniet ervan ...0om Venus, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag :)

Jammer, jammer, dat de Methusala dinges boom niet te ruil is. Daar gaat het huwelijks kado van Mama Hofje aan Rick...Nah die zal dan nog wel een poosje ingepakt in de schuur blijven staan...

Zelf zoek ik, als ik dat zo mag vragen hier :oops: ... Nog items voor mijn volle maan veldje...En 2 vaks items voor op de wolkenrijen.
    Mag dus bijna EP loos zijn...of hoe je dat ook noemt... Weet niet wat jullie ervoor terug zouden willen.

Mama Hofje zoekt de Roze Schorpioen en de Roze werkstal van de Schorpioen...
    Dat wordt een 10 jaren plan, heb ik haar maar vast verteld...-.-

Wat zoeken jullie nog ? Of zouden jullie graag krijgen :)

Laatste bewerkt: 27 December 2021
    venus261256, snietje1, leni1955 en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. venus261256

Dank je RM , maar welk sieritem heb je nodig dan voor die wolkenrij.

14. theav71

theav71 Levende forumlegende

Je kan voor weinig gewas mummies kopen in Jacks shop, dat zijn 2 vaksitems. Die maak ik zelf ook altijd.

venus261256, snietje1, leni1955 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. -RozeMarijntje-

-RozeMarijntje- Halfgod

Niet een speciaal item ofzo hoor...Gewone 2 vaks items...die ik dan op mijn wolkenrijen kan zetten...die heb ik bijna niet. of juist alleen die, die veel Ep geven. en dat vind ik dan zonde :oops: Dus 2 vaks items die toch stof staan te happen in de inventaris. Die kan ik heel goed gebruiken :oops:

Euh Tante Thea, die mummies, ken ik niet maken...Heb dat gewas niet veel meer.
    Ben bezig met die volle maan questen-.-. Tja loop wat jaartjes achter he :music:

Laatste bewerkt: 27 December 2021
    venus261256, snietje1, leni1955 en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. rickvenema

rickvenema Forum-overlever

Zo nu maar eerst ff bijkomen met een kop koffie. Wat een fijn weekend met Hofje:inlove: heb ik gehad. o_Ok een heel spannend weekend trouwens. Zijn verdwaald in een sneeuwstorm tijdens het skieen:wuerg:. Ja had nog niet veel tijd doorgebracht in de berg cottage en was dus nog niet zo heel bekend daar. Gelukkig vonden we onderdak in een klein kappelletje. Hier zijn we getrouwd:inlove:xD er kwam opeens een kapelaan binnen. Tijdens het gesprek dat we hadden kregen we het over getrouwd zijn en omdat we dat nog niet waren wilde hij daar best aan mee werken dat we dat daar op de eerste kerstnacht tijdens een heftige sneeuwstorm konden trouwenxD We mochten de nacht wel in de kapel door brengen en nadat de kapelaan vertrokken was volgde een erg romantische nacht:inlove:;)

De volgende morgen scheen de zon vol op en bleek dat we niet ver van mijn cottage waren. Snel gingen we op pad. Aangekomen maakte ik snel koffie en een ontbijt klaar. De rest van de dag deden we het rustig aan na zo n drukke dag als gisteren.

Eind van de dag was het weer tijd om naar de farm te gaan, thuis aangekomen belde Hofje:inlove: gelijk met Rozijntje, die ons feliciteerde en zei dat ze wel had verwacht dat we zouden trouwen. o_Ok begon ze over een feest, maar dar moeten we nog maar even over nadenken.
    Voor wie moeten we dat feest geven, voor de dorpsgenoten, die ons negeerden en amper wat zeiden:sleepy: dacht het niet.
    Denk dat het maar een bescheiden feestje moest worden en dat ik dan met Hofje een lange huwelijksreis ga maken. Naar Canada en misschien ook nog naar verwegistan. Zal het maar eens met haar overleggen.

popje4, venus261256, suuske1960 en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. venus261256

Gefeliciteerd Rick en Hofje zal een gelukkig huwelijk worden 8).
    Maar vraag me wel af wie jullie negeert :music::oops: hier.

popje4, suuske1960, HofvanDromen en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. leni1955

leni1955 Levende forumlegende

Venus nog gefeliciteerd met je verjaardag, beter laat dan nooit. ;)

Gisteravond weer een kleinzoon komen slapen, de middelste en blijft nog een nachtje, gezellig :inlove:

Rick en Hofje trouwen, mooi en laat dat feestje maar komen.:DxD

Negeren Rick, zeker niet maar door de drukke week heb ik niet alles gelezen als je dat bedoelt. Ben weleens een paar dagen afwezig door diverse dingen.

Fijn Sniet dat het langzaamaan vooruit gaat met je wederhelft. :inlove:

popje4, venus261256, suuske1960 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. snietje1

Goedenavond
    Dank je Leni, Yep, de ene dag beter als de andere dag, maar als je de lijn ziet: het gaat beter :inlove:xD
    Het is ruilen :inlove::inlove:xD Joepieeeeeeeeeeeee, kan ik aan mijn 30jarig termijn beginnen met zoeken naar een roze schorpioen en een roze waaier van die schorpioen xDxD Yep Hofje, dat gaan wij doen 8) We hebben geduld en als we die over 10 jaar hebben....

Maareuh, wat wordt er vanaaf gegeten of is dat vergeten door het ruilfestijn ? Wij hebben strakkies spruitjes met krieltjes en drumsticks uit de oven.
    Nu weer met mijn neus in de ballon om te zoeken, zoekt iemand nog iets ? Kan ik weer meekijken xD

Hofje en Rick, gefeliciteerd met jullie huwelijk !!!

20. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

Dank jullie voor de felicitaties :inlove: ...
    Een heule lange huwelijksreis met Rick of een reis naar Canada wel ziet zitten:inlove:

Zal nog wat worden Sniet ...met die roze schorpioenen/ stal en werkstal...Heb wel renkoekoek uit de ruilkast gesleept...nu voor de roze schorpioen stal erin gezet ... duim duim duim8)