-De Plattelandsvrouwen leuterclub (ook voor mannen) 2014-08-25

Discussie in 'Overig archief' gestart door HofvanDromen, 25 Augustus 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. snietje1

snietje1 Levende forumlegende

Goedemorgen, boodschappentijd.

venus261256, popje4, HofvanDromen en 5 anderen vinden dit leuk.
  2. Maris2020

Maris2020 Forum-expert

Zo vroeg? Op zondag?

venus261256, popje4, stien56 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. suuske1960

suuske1960 Keizer van het forum

Goedemorgen.
    Snietje lekker op tijd weer.
    Denk dat er hier en daar in het dorp flink wordt uitgeslapen.:sleepy:
    Rond 5.00 uur werd ik wakker, bij een boerderij even verder op zag ik een eenzame fietser op het grindpad.o_O
    Heb dus maar die koeien ook ff door de melkgang laten lopen op de normale melkerstijd,
    lijkt me niets om tot ver in de ochtend met volle uiers te blijven rondlopen.:wuerg:
    Spullen heeft ze wel die Hexia, niets met het handje overal staat er wel een apparaat of werktuig voor.8)

venus261256, popje4, HofvanDromen en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. leni1955

leni1955 Levende forumlegende

Een eenzame fietser:music: Hexia zal toch niet........., neeeeee niet de eerste avond en dan die fles whiskey:eek:, HJ was dol er dol op, misschien een vriend van hem-.-

Pffffff ik word nu wel heel nieuwsgierig zo langzamerhand.xD

Goedemorgen, wat zal ik vandaag weer eens doen, ben wel klaar met opgesloten zitten:oops: Eerst maar met de hond naar de Hilversumse hei voor een fikse wandeling denk ik en daarna maar eens zien.8)

venus261256, popje4, HofvanDromen en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. snietje1

Vroeg Maris ??? Ik ben dan al lang wakker, jammer genoeg zijn de winkels niet eerder open dan 8 uur op zondag. Ach nu is alles weer klaar, tijd voor koffie.

Goed bezig Suuske, hulp nodig ? Daarna ook een bakkie ?
    Leni, Wandel ze !

Een eenzame fietser om 5 uur :eek: Zou het Hexia zijn ? Tja, wie o wie is een whisky liefhebber ? We weten HJ en ik dacht ook Venus.... o_O

venus261256, suuske1960, leni1955 en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. venus261256

venus261256 Levende forumlegende

Goedemorgen ,
    Was hier ook al vroeg op pad want de dieren moeten ook verzorgd worden.
    Sniet ik drink geen whisky wel wodka.
    Heb nog niks van Hofje gezien dus zal maar snel een ontbijtje neerzetten.

leni1955, popje4, HofvanDromen en 5 anderen vinden dit leuk.
  7. Hexia

Hexia Teller

Nog diep onder de wollen dekens werd ze moeilijk wakker, haar hoofd bonsde en bonsde. Haar hart ook hevig als ze aan gisteravond terug dacht. :oops:

Bij de grote HerenBoerderij had ze toch ietwat misselijk van de zenuwen aangebeld. Na een tijdje werd er open gedaan. Een keurige bedenkelijk kijkende dame in vol ornaat had open gedaan. Uwe is ?? Vroeg de hooghartige dame. Nu ze zo aan die dame dacht, ze had wel wat weg van Mevr Zuurtje. Ze heette Mevr Bitter. Daar kwam ze even later achter. Maar goed. Op de vraag van de hooghartige dame gaf ze antwoord en zei haar naam, ene wenkbrauw schoot omhoog.:wuerg: Maar ze mocht binnenkomen en werd naar een
    grote opkamer begeleid. En daar stond hij. De geheimzinnige Boer. Nog mooier en knapper als ze in gedachten nog had van de dag ervoor. Ha Hexia daar ben je. Ga zitten meisje, ga zitten. Enne Mevr Bitter ? U kunt gaan en ons roepen wanneer het eten klaar staat, daarna bent u vrij. Mevr Bitter trok nog eens met haar wenkbrauw maar zei toen toch.; Wat U wenst Mijnheer en vertrok. -.-

Ze namen een wijntje en vertelden elkaar veel over hun leven. Eerlijk had zij verteld over haar vorige huwelijken, over Rozijntje, over Mama Hofje , over Venus. Over haar leven in het Stadse. Ze raakten niet uitgepraat. Onderwijl werd het diner geserveerd. Gelukkig gewoon eten, en niet van die liflafjes of buitenlands gedoe. De wijn werd rijkelijk geschonken en gedronken. Het gesprek stond niet stil. Na het eten gingen ze weer naar de opkamer. De open haard brandde geriefelijk en de Geheimzinnige Boer schonk haar en zichzelf een flinke bel whiskey in. Nu kon zij heel wat drank aan, dat had ze wel geleerd in het Stadse. Zonder dat was ze kansloos geweest in het zakendoen. Toch werd ze wat ligt in het hoofd. Dat kwam niet door de drank, besefte ze nu. Het kwam door de geheimzinnige Boer. Langzaam was hij steeds iets dichter bij haar komen zitten. Zijn hand bewoog zich over haar, haar. Hexia zei hij zacht, en kuste haar zoals ze nog nooit gekust was. Natuurlijk waren alle alarmbellen in haar lijf en hoofd afgegaan. Maar ze kon het niet, ze kon geen weerstand bieden tegen deze Boer. "uren later" werd ze wakker. Ze lag voor de openhaard en snorde geschrokken al haar spullen bij elkaar. De geheimzinnige Boer lag in diepe slaap. Hij zag er zo mooi uit. Kwetsbaar en heel sterk tegelijk. Een man zoals een man moest zijn.:inlove:

Hoe ze precies op de fiets was thuis gekomen wist ze niet niet zo goed. haar hoofd tolde en tolde. Ze was blij haar eigen bed gevonden te hebben. En nu was ze alweer wakker. Ze nam eerst maar is wat pillen tegen de hoofdpijn. Wat hoorde ze nu weer? Klepperdeklep ...Klepperdeklep...Welke :wuerg: stond daar nu weer zo vroeg aan haar deur??? Ze deed open en daar stormde Mama Hofje gillend en al binnen. Ze greep naar haar hoofd en zei ; Mama Hofje wat kon jij hier nu doen bij het krieken van de morgen? Mama Hofje stak meteen van wal, een verhaal van en over van de bakker tot de slager van de kruidenier tot de winkel van Sinkel ...Het had groots in de
    Klepperkrant gestaan. En iets over de schande en zo ging het nog een poosje door. Ze had Mama Hofje eerst maar is uit laten razen. Daarna hadden ze elkaar een poosje eens aan zitten kijken. Mama Hofje nog diep snikkend tegenover haar. Toen was ze begonnen met praten en vertellen. Dat zij als volwassen vrouw recht had op haar eigenleven. Dat ze niet terug was gekomen om te leven naar de wensen van haar moeder. Hoe lief die moeder ook was. Dat zij als al 3x getrouwde vrouw echt wel wist hoe het
    leven in elkaar stak. Dat zij Mama Hofje nou ook niet bepaald onschuldig was. Die nu diep rood op haar wangen ging kleuren. Van binnen glimlachte zij erom. Lief was het ook best wel. Altijd in de beschermmodus als het Mama Hofjes liefsten betrof. :)

De woorden bleven tussen hun wat in de lucht hangen. En langzaam kwam het gesprek weer op gang. Mama Hofje snapte het wel zei ze. maar ja dat loslaten. Loslaten was zo moeilijk. En wie is het nou zei Mama Hofje toen ineens. Toch niet Pieter Post he. Dat overleef ik echt niet als jij en Pieter Post enzo enz>:(.... Ze was in een ondanks haar bonzende hoofd in een schaterlach uitgebarsten. Nee nee nee tis niet Pieter Post. maar wie het wel is, zeg ik niet. Voorlopig niet. Zolang de zaken nog niet duidelijk zijn en geregeld vertel ik niet zijn naam. En zo was Mama Hofje weer vertrokken naar de Roze-Hof. Zij was weer in haar bed gekropen. Vandaag zou ze niet veel doen behalve slapen en dromen. :music:

venus261256, janniekwak, leni1955 en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. Maris2020

Maris2020 Forum-expert

Nou Snietje, hier moet je wachten tot 10 uur voor je de boodschappen kan uitzoeken....Dus ja, wel vroeg

venus261256, stien56, leni1955 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. snietje1

Om 10 uur pas ? Dat is wel heel laat, hier is de grote appie om 7uur open en de kleine om 8uur.

Sorry Venus, het begint beide wel met een w ;)xD
    Wie houdt er nog meer van whisky..... denk denk....

venus261256, stien56, leni1955 en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Maris2020

Maris2020 Forum-expert

Woon in een gehucht. Mogen al blij zijn dat die überhaupt open gaat. Het was eerder 12 uur, en daarvoor gewoon niet....

11. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

Goedemiddag :inlove:

Helemaal door de toestanden vergeten was van Venus zijn vaste kaartavondje :wuerg: ... Hij mij met wijn ging voeren :wuerg: ... Dat een niet goed plan is/was ... Hofje meteen "out" gaat ...Was voor Venus vast lekker rustig xD... Al weer vroeg wakker was en het mij allemaal niet lekker zat, verhaal is wezen halen bij Hexia -.- Daar mij een grote spiegel door haar werd voor gehangen :oops:...
    Pak van me hart is dat zij en Pieter Post niet euh euh nouhjah enzo :wuerg:... Bij thuiskomst heel stilletjes weer in de bedstee gekropen is.
    Bij het weer ontwaken een heerlijk ontbijtje vond:inlove: ...Nu ja tis nu een lunch geworden :music:... Toch nog wel met enige zorg, zich bedenkt wie die geheimzinnige boer nu is. 8)... Niet in een gehucht wonen doet, maar hier de winkels pas na 12 uur en tot 17 uur geopend zijn. En alleen de supermarkt ...

Nog een kopje koffie en een heerlijk broodje neemt...vandaag niet veel meer zal doen, denk ik :oops:
    Lied van de Dag ; Bryan Adams - When You Love Someone
    :inlove::inlove:

12. popje4

popje4 Levende forumlegende

is HJ de geheimzinnige boer???? zou wat zijn....:)

venus261256, stien56, leni1955 en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Hexia

Hexia Teller

Niet met de Boer van mijn zusje gaat -.- Die in Canada verblijven doen -.-

14. snietje1

xDxD Dat is wel duidelijk Hexia xD

venus261256, stien56, popje4 en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. Hexia

Hexia Teller

Meuh ...-.-...
    Het idee alleen al ... Mama Hofje heb er al of beter gezegd nog zo'n verdriet van dat zij in Canada blijven.
    En nee ook Stollie is het niet -.- ...

venus261256, stien56, popje4 en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. venus261256

venus261256 Levende forumlegende

Denk dat deze boer zich vandaag maar beetje schuil houd in zijn werkkamer
    en Hofje der gang maar even laat gaan xD.
    Zich verders ook maar even niet teveel tussen de twee dames gaat begeven :oops::oops:.
    Het toch de keuze van Hexia moet blijven vind ik dan wel.
    Vind het trouwens wel een stille boer want als je toch zo'n mooie vrouw tegenkomt
    zou ik het wel laten weten.

stien56, popje4, snietje1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. popje4

ppff dacht misschien is HJ wel terug uit canada.....kan toch:)...hihihi....nou ja we wachten wel weer af en hopelijk meld die ene boer zich een keer in dit draadje....en kunnen we dan feest plannen hahaha heb wel zin in een feestje hoor...:p

edit en zo.....fokken voor maar 1 voertje.....wauw

Laatste bewerkt: 10 Januari 2021
    venus261256, stien56, suuske1960 en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. snietje1

Was gezellie he Popje, ik heb ook even wat stalletjes neergezet :inlove:xD
    Ik ben benieuwd wanneer we feestje kunnen plannen ;)

Wat hebben we vanaaf ??? Hier staat het deeg te rijzen om strakkies pizza te maken xD:inlove:
    We hebben we vanmiddag een grote pan kippensoep gemaakt, die zit in bakjes in de vriezer (mijn lunch). Verder heb ik alles geschild en gesneden om morgen een pan snert te maken.
    Vandaag heeft onze buum (vriend) mijn nieuw gekochte rails met bijbehoren opgehangen, hij liep blauw aan van de prijs, maar met mijn gordijnen heb je goed spul nodig, geen 2 delen met bocht, maar alles uit 1 deel. Nu nog wachten tot de naaister open is, kan ze 1 haak er opnieuw tussen naaien en is alles zoals ik wil. Met de vorige (uit 2 delen) rails gingen mijn gordijnen (haken en zo) kapot, dan maar zwaar geschut (wat er eerst ook hing) en ik ben weer blij, het loopt weer als een zonnetje:inlove:xD
    Onze Buum is natuurlijk naar huis met een bak kippensoep, een zelfgemaakte pizza en dinsdag heeft ie snert. Mooi man !

Nu is het tijd voor true detective :inlove:xD

Laatste bewerkt: 10 Januari 2021
    leni1955, venus261256, stien56 en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. popje4

lekker snietje hoe maak je die pizza ???

leni1955, venus261256, stien56 en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. snietje1

Heul simpel Popje, van bloem, water en gist een bodem maken (vooraf, die moet rusten) daarna uitrollen en bedekken met tomatensaus, en wat je lekker vind. Niet stapelen maar dun bedekken, anders wordt de bodem zompig. Wij hadden er tonijn op en op de andere garnalen.

Goedemorgen, fietstijd !

suuske1960, leni1955, venus261256 en 3 anderen vinden dit leuk.