-De Plattelandsvrouwen leuterclub (ook voor mannen) 2014-08-25

Discussie in 'Overig archief' gestart door HofvanDromen, 25 Augustus 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. suuske1960

suuske1960 Keizer van het forum

Hier zomaar wat van het padje af met eten.o_O
    Risotto met zalm en courgette, laat het nu ook nog lekker zijn.xD

leni1955, stien56, popje4 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. snietje1

snietje1 Levende forumlegende

Dat is heel lekker Suuske ! :inlove:

Hier hebben we vanaaf een kip met roseval en regenboogbiet, allemaal uit de oven.

Lied van vanaaf, Dave Edmunds met girls talk (gespeeld en gezongen door mijn wederhelft):inlove::inlove::inlove:

Edit : bieten zijn niet mijn ding, ook geen regenboogbiet, die dingen blijven naar zand smaken:wuerg:-.-

Laatste bewerkt: 14 Juni 2020
    leni1955, stien56, popje4 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  3. suuske1960

Goedemorgen.
    Weer een nieuwe week, en ben altijd nieuwsgierig wat die weer brengt.
    Het zonnetje is nog niet zichtbaar, verderop in het land regen zie ik maar hier nog niet.
    Popje ga je morgen op vakantie? Het zal dan wel wat zonniger zijn volgens mij.

Vraagje ik gebruik altijd imgdumper voor me banner maar die werkt niet, weet iemand nog een andere??

snietje1, leni1955, popje4 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  4. snietje1

Goedemorgen, fietstijd !

leni1955, popje4, stien56 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  5. janniekwak

janniekwak Levende forumlegende

veel plezier op het werk!

leni1955, snietje1, popje4 en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. popje4

popje4 Levende forumlegende

jip suus vakantie een weekje...en de zon schijnt dus....

stien56, leni1955, snietje1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. snietje1

Lekker Popje, geniet van je vakantie !!
    Dank je Jannie, komt altijd goed ;)
    Zo, bijna klaar, dadelijk nog een was ophangen en weer klaar voor vandaag.Dan doe ik niet meer dan relaxen 8)xD

stien56, popje4, leni1955 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  8. suuske1960

Ik stel nog maar even de vraag opnieuw.
    "Vraagje ik gebruik altijd imgdumper voor me banner maar die werkt niet, weet iemand nog een andere??"

Vandaag weer lekker in de tuin gezeten, met toch weer apart nieuws maar dat vertel ik als het me duidelijk is.o_O

stien56, popje4, snietje1 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  9. leni1955

leni1955 Levende forumlegende

Hier ook weinig regen, de planten vinden het vervelender dan ik, gisteren wel frisse wind met fietsen dus de route wat ingekort, ik fiets liever dan lopen.
    En gistermorgen weer een bal in het water kwijtgeraakt, het monster weigert hem te pakken, grrrrr.:mad:

Het probleem is dat ze zwemmen heerlijk vindt maar dit pas doet als ik iets in het water gooi, meestal zoek ik wel stokjes maar die zijn er niet veel dus af en toe een bal mee die vervolgens kwijtraakt.8)

Vandaag een slome dag omdat ik steeds duizelig ben dus maar een rustdagje ingelast, hoe het komt daar heb ik geen idee van. Beetje in de tuin gerommeld en opgeruimd.

Sniet heb ik nog een zomerbanner?

stien56, suuske1960, popje4 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  10. snietje1

Euh Leni, ik dacht dat je gele je zomer was, of was dat deze ??? Ik hoor het wel, ik heb zeker nog een winterbanner voor je :music:xD

Suuske, postimage.org werkt nog wel, tinypic is er ook uit-.-

Oh ja, ik zie weinig eten voorbij komen, iedereen aan de lijn of zo ;):p
    Hier over een slordig half uurtje goulash met suri-rijst :inlove:

Laatste bewerkt: 15 Juni 2020
    stien56, leni1955, suuske1960 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  11. leni1955

leni1955 Levende forumlegende

Sniet deze is goed hoor, gezellig met die zonnebloemen.

Eten was pizza met extra champignons, lekkerrrr.

stien56, suuske1960, popje4 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  12. snietje1

Lekker leni !! Fijn dat je deze gezellie zomers vindt:)

Hier tijd voor het schoonmaken van de tanden in 5voud -.-maar ja, het moet dus ik doe het maar...

stien56, leni1955, suuske1960 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  13. suuske1960

Goedemorgen,

Djw Snietje maar je bent nu vast al op je werk.xD
    Hier nog geen zonnetje, maar de temperatuur is al prima.
    Me wandeling alweer gedaan, was wel een kort rondje maar verwacht wat vroege telefoontjes.
    Popje geniet van je vakantie.

stien56, leni1955 en snietje1 vinden dit leuk.
  14. popje4

goede morgen...
    je was weer vroeg suus...:)

zo heerlijk uitgeslapen...hier ook geen zon maar temp. is prima zo...hondje voelt zich niet lekker das dan weer wat minder...nou misschien nog moe of zo van drukke dag gisteren...huisje en vooral de tuin zijn fijn...t bed...pppfff is een soort van hangmat veel te zacht zeg maar zakt erg door desondanks toch lekker geslapen.
    eens kijken of we nog naar het meer kunnen wandelen vandaag....

stien56, leni1955, snietje1 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  15. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

In haar oude rieten schommel stoel op de veranda zitten doet met een welverdiende kop koffie.​

Weken waren voorbij gegaan en ze had het goed gehad. In 1 vakantie was behalve sneeuw alles kwa weertype voorbij gekomen. Dat dan weer wel. Het kon haar helemaal niks schelen. Ze had zich ondanks alle beperkingen en regels totaal vrij gevoeld. De onderduik was nog in perfecte staat gebleken en na een grote schoonmaak kon zij er weer een jaartje tegenaan. De marktjes her en der wat kleiner als normaal boden haar grote genoegens en leuke aankopen had zij kunnen scoren. Nu was zij weer voor even tot de Motorvakantie op het thuishonk en de Roze Hof.

De was al bijna helemaal klaar en de tuin gaf haar vele werkzaamheden. Haar rozenboog stond in volle bloei, de rode en zwarte bessen rijp om geplukt te worden en sap of jam van te maken. De kersen in de kersen boom begonnen ook al mooi rood te kleuren. De Maggieplant was bijna 2 meter hoog gegroeid, waardoor haar jasmijn bijna niet meer te zien was. Snoeien was dus ook een klus die er aan kwam. Dan stonden nog de Hortensia's in volle bloei, haar anjers en haar lavendel en zoveel meer nog. Werk genoeg dus nog hier. Alleen haar appelboom wilde het niet dit jaar. Geen bloesem was er aan gekomen en dus dit jaar geen appels van eigen boom. Nuja dan volgend jaar maar weer ofzo. Zelf had zij ook wel is geen zin enzo enzo. Dus het was de boom van harte gegund.

In alle rust had zij de Klepperkrant eens doorgelezen. Het was rustig in het kleine boerendorp daar achter de Laatste Posters dijken en de Kliekjesbossen. Der was een aankondiging van Hamsterfokkerijen en ze las dat ze haar Abrikozenbomen kon omhakken. Niks meer waard waren deze. De Hamster ging peren, penen en hooi eten. Het zoveelste dier wat op een peen en hooi dieet moest. Ze vroeg zich af hoe een Roze Hamster en een Roze Kluis eruit zou gaan zien. voorlopig dan maar in de Hamsterzaken.
    Nu was zij vrij goed in Hamsteren, dus dit zou dan ook wel gaan lukken. Mits zij op de Roze Hof aanwezig was. Het land, de veestapel, de boomgaarden en de landerijen lagen er wat verlaten en onverzorgd bij. Het was ook allemaal zo groot en zoveel. Voor haar als vrijgezellige boerin een beetje teveel van het goede. Ze was meer van het knus en klein en kneuterig. En dat had helemaal niks te maken met het feit dat zij zelf ook klein was en knus. Kneuterig was zij zeer zeker niet. Dat dan weer niet. En dat was ook niet een beetje jammer. Wat wel jammer was, was de wilde wildernis in Rozijntje haar geheime tuin. 0oit zo mooi, nu stil en verlaten. Och Klaas had zijn best heus gedaan, de man deed wat hij kon. Maar je zag het er vanaf dat het niet met Liefde gedaan was. De Liefde was verdwenen, vertrokken, verhuist enzo enzo. En zij miste die zo erg. Meer dan de boel een beetje op orde houden zat er voorlopig dus niet in.

De koffie was inmiddels op en ze moest weer aan het werk. Er was veel te doen, maar veel zin had zij niet. De buitenluiken van de ramen hield zij wat gesloten. Hoe lief buurtjes ook konden zijn en waren. Het had nog geen nut die allemaal weer uit te nodigen. Binnen de kortste keren was zij weer weg en of vertrokken. En dus ook voor de Roze Hof gold, meer dan de boel een beetje op orde houden en wat op de markt brengen en voorraden aanleggen zat er niet in. Komende zondag mocht zij haar 2 x 27e verjaardag vieren. Een verjaardag die net zoals alles heel anders zou zijn. Ze hoopte dat het volgend jaar weer als van ouds mocht zijn. Dat de wereld weer zo mocht zijn als altijd. Met misschien een beetje meer liefde, genegenheid en geduld voor elkaar. Voorlopig deed zij maar net als altijd. Wel voorzichtiger en rustiger aan. Ze pakte haar koffie mok op en liep naar binnen. Hup hup Hofje nodig moest haar wilde
    witte zilveren krullenbos in een bos, knot of vlecht hoog op haar prachtig door de zon gebruinde hoofdje. Er was werk te doen. Voor mijmeren en luieren was het nu geen tijd. Voor je het wist stond die Pieter Post weer aan de deur en bedelde om koffie. Mooi niet dat hij samen met haar koffie mocht drinken.

Lied van de Dag : Trixie Whitley - Breathe you In My Dreams

:inlove::inlove:

Laatste bewerkt: 16 Juni 2020
    stien56, leni1955, ghs4 en 5 anderen vinden dit leuk.
  16. venus261256

venus261256 Levende forumlegende

Welkom terug weer hofdame , al zal je zo te lezen weinig tijd hebben.
    Velden voor qeust van morgen al vast ingericht , hard bezig met dag 5 van de dagelijkse quest.
    En morgenmiddag maar weer eens wat sterren inleveren bij de boom der wijsheid.
    Eten vanavond zelf gemaakte pizza met van alles en nog wat erop.

stien56, leni1955, suuske1960 en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. HofvanDromen

Dank je Venus :)
    Eventen overslaan doet ... Ren momenteel de benen uit me kadetten ja xD...Maar afvallen ho maar -.-

Nieuwe runes ook gelezen ..tja tja denk dak me sterren nog maar even in het knipje hou... Zie het nut nog niet van de runes...:oops:
    Leuk dat je, je markt prijs hoger kan inzetten, maar aangezien er miljoenen marktverpesters zijn zie ik het nog niet gebeuren, dat je prijzen veel hoger kunnen ... Al zijn de BD,s bij Hofje altijd welkom :music: Meer EP krijgen als je buur levelt tja wat heeft het voor nut denk ik dan he :wuerg:En die wolkenrijen ...hmm misschien maar Hofje ziet er nog geen zoden van aan de dijk voor liggen ..

Eten ..ohja ...euh euh ...ik weet nog niet ...en weer door..

stien56, leni1955, suuske1960 en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. theav71

theav71 Levende forumlegende

Goedemiddag, hier sla ik dat event over. Even helemaal geen zin in. De sterren inleveren voor meer ep van de buren vind ik eigenlijk onzin, zoveel levert dat nu ook weer niet op. De wolkenrijen zijn wel weer leuk. Op bezoek gaan bij mijn moeder was van het weekend ook leuk en ik mag nu elke week langs bij haar. Man moet alleen wachten in de auto want die mag niet mee naar binnen. Hoop dat dat snel veranderd. Zo maar eens zin maken om eten te gaan maken, heb eigenlijk helemaal geen zin in te koken. Venus zijn idee van pizza klinkt eigenlijk wel goed.

stien56, leni1955, suuske1960 en 4 anderen vinden dit leuk.
  19. HofvanDromen

Fijn dat je er weer heen kon Thea ... ik duim met je mee dat jullie snel vaker en samen mogen gaan..

Tja weet je die event gewas -.- die duurt steeds maar weer 5.30 uur ... zo rottijd .. dan kom je elke keer niet goed uit met de knechtencoupons ...Volgens mij doen ze het erom -.- daarom ook nog meer een bloedhekel aan events... :oops:

Hier denk toch maar een salade van allerlei en veel groentes ... met gebakken aardappeltjes ... vlees moet ik nog even in de vriezer koekeloeren ...xD

stien56, leni1955, suuske1960 en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. popje4

leuk je weer te lezen hofdame welkom terug.....en events ik doe meestal wel mee maar haal t vaak niet tja wel wat tips en zo gekregen maar pppfff vergeet dan weer de helft in te zetten:oops: en zo ach ja er zijn ergere dingen...:)
    hier hondje nog steeds niet toppie ze loopt niet echt mee zeg maar terwijl normaal loop ik achter haar aan te hobbelen das nu andersom dus...nou ja morgen weer en dag we gaan t zien...

stien56, leni1955, HofvanDromen en 2 anderen vinden dit leuk.