-De Plattelandsvrouwen leuterclub (ook voor mannen) 2014-08-25

Discussie in 'Overig archief' gestart door HofvanDromen, 25 Augustus 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. snietje1

    snietje1 Levende forumlegende

    Goedenavond (laat die wel goed zijn aub)
    vandaag een zeer aparte dag, collega (28 jaar dat we elkaar kennen en werken met elkaar) werd zeer onwel. Was echt een aparte tijd waarin eerst een ambulance komt inventariseren of hij het alleen afkan of hij afgevoerd moet worden. Aangezien wij als EHBO'ers twijfelde wat het was, deed hij dat ook. We weten nog steeds niet wat het precies was, misschien een bloedpropje, misschien een evenwichtsorgaan dat ontstoken is.... Toen we hem naar buiten lieten lopen, zagen we dat het steeds erger werd. Dus toen heeft die broeder de grote ambulance laten komen en is hij met zijn vrouw (die hij had gebeld om hem te komen halen omdat hij ziek was) naar het ziekenhuis vertrokken.. Echt onwerkelijk zoiets... hij zag er echt niet uit, zo grijs in zijn gezicht, hij ging steeds moeilijker lopen.. bbbbrrr, ik krijg het er nog koud van.

    Hofje, dat dacht ik wel dat je dat wist, maar dat je oh well (part 1) niet kende ??? Dat is een klassieker, maar ja, je moet er wel van houden.

    Kapper, over een week of 2 ga ik wel bellen, vroeg genoeg voor mij.

    Thea, zo probeer ik ook aan mijn werkstallen te komen, lukt me alleen voor geen meter, ze zijn gewoon niet te koop :wuerg:

    Na het werk met wederhelft even naar de XXLkledingwinkel gegaan, voor hem een zooi shirts en een spijkerbroek gekocht, die is zomer klaar, die heb ik gewassen en ga ik nu ophangen.

    Suuske, tja, beestjes hé xD-.-:inlove: Overigens mondkapjes is een schijnveiligheid. Het helpt minimaal maar het geeft mensen een goed "veilig"gevoel... meer is het echt niet meis.

    Edit, even een ander kleedje aandoen, mooi man:inlove::inlove::inlove:

    Over een half uurtje eten we hier vispasta met knoflook, mjammie !

    Wat is er hier verder gegeten ?
     
    Laatste bewerkt: 12 Mei 2020
    popje4, HofvanDromen, stien56 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. -matthias1952-

    -matthias1952- Levende forumlegende

    fijne avond iedereen. wij aten bloedworst met appelmoes en gekookte aardappeltjes. echt een heel West-Vlaams gerecht.
    (voor mij werd de appelmoes vervangen door gebakken uien) (ik ben niet zo voor fruit bij mijn warm eten, ook perziken enzo lust ik niet bij een warm gerecht, koud en vers wel heel lekker.).
     
    popje4, stien56, snietje1 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  3. suuske1960

    suuske1960 Keizer van het forum

    Goedemorgen.
    Gatsie Snietje hoop dat het meevalt voor je collega.
    Nog geen zonnetje hier, er staat zelfs regen in de buienradar.:(
     
    popje4, HofvanDromen, stien56 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  4. theav71

    theav71 Levende forumlegende

    Goedemorgen, hoop ook dat het meevalt met je collega snietje. Hier warme kleding voor dochter gezocht om straks naar school aan te trekken, gelukkig had ik niet alle warme kleding al opgeruimd. En dan maar wachten op de faq voor het ruilen en hopen dat de roze haaien stal en roze werkstal te ruil komen.
     
    suuske1960, popje4, HofvanDromen en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. carinakiki

    carinakiki Forum-commissaris

    O Snietje , helemaal niet fijn voor jouw collega .
    Fijne Woensdag iedereen . :music:
    Ik ben gisteren 1 nieuwe buro stoel gaan halen , zat de verkeerde in de doos :(.
    Ik bel ze brengen s'avonds een nieuwe doos , weer de verkeerde .:mad:
     
    suuske1960, popje4, stien56 en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. snietje1

    snietje1 Levende forumlegende

    Goedemorgen
    Tine, warm fruit ben ik ook geen liefhebber van, ik heb het ook graag vers:inlove:
    Klopt Suuske, ik hoop dat die regen niet valt als ik op de fiets zit...
    Ik ben ook benieuwd of die geruild mogen worden Thea, ik ga er vanuit van niet, ik denk dat ze nog te nieuw zijn. We gaan het meemaken:)
    Carinakiki, misschien eerst in de doos kijken en dan pas meenemen ??:music:

    Lied van vandaag, Stealers Wheel, stuck in the middle with you
     
  7. -matthias1952-

    -matthias1952- Levende forumlegende

    snietje, weet je al iets meer over je collega? ik hoop dat het niet te erg is en alles weer goed komt.
     
    stien56, suuske1960, snietje1 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  8. popje4

    popje4 Levende forumlegende

    goede morgen allemaal....
    zo weer een beetje bijgelezen....wat naar sniet hoop dat het meevalt met je collega...
    hier schijnt de zon heerlijk en het waait minder...
    ruilen....tja weet ook eff niet wat....al die nieuwe bomen en stallen kunnen denk ik toch niet...we gaan het zien..

    de buren hier...tja ze snappen het gewoon niet zeg maar...zondag middag (Moederdag) mooi weer en zo dus lekker buiten koffie en zo...tja moesten wel gehoorbeschermers op zetten en een gesprek was helaas niet mogelijk....de buurtjes gingen namelijk zand aan trillen met zo,n machine, want er moet kunstgras gelegd worden....dus...dan is zondag toch de beste tijd om dat te doen:(....nu is het woensdag en het gras ligt er nog niet in zucht schiet mij maar lek.....-.-
     
    stien56, suuske1960 en snietje1 vinden dit leuk.
  9. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Goedemorgen :inlove:

    Gatsie Sniet :eek:... Al nieuws van de collega?... Suus al een afspraak kunnen maken met de kappertje?
    Hoop ook dat de Roze Haaientanden Werkstal te ruil komt ... Hoe Hofje er dan aan moet komen weet ik nog niet :wuerg:xD ... Das het enigste wat ik erg graag zou willen voor de Roze Hof... Was er voor aan het sparen. Heb al 2 Witte Haaien nog 6 dan te gaan -.-
    Alle bijzondere bomen en stallen die Hofje mist...Ik zou geen eens weten welke allemaal...Nou ja die komen dan wel is. Ze zijn toch niet Roze:oops:... Die lijsten van die ruil vind ik een crime om door te lezen... Na 10 regels begint het mij al te duizelen. Dus ik zie wel of het 1 of ander wel of niet te ruil is.
    Voor en bij Rozijntje weet ik het helemaal nog niet...De romantische tuin is nogal verwilderd...en eenzaam enzo enzo ...

    Ohja natuurlijk zoals bij en met elk ruilevent zoekt Hofje natuurlijk een Boerenvent:pxD ... Nou zijn die nogal schaars dus dat zal er weer niet van gaan komen denk ik zomaar:music:... Bovendien bent Hofje erg ouderwets en romantisch en heeft zij vaak last van het wegloop virus en is zij nogal een uithuizige boerin...Dus zij moet wel nog ook eerst flink het hof gemaakt worden enzo enzo ...
    Dus dat wordt een moeilijke zaak nogal. Misschien dan maar helemaal niet doen dan he Hofje :mad::oops:
    Gelukkig hou ik wel van juist warm fruit ...zoals in Pilaf en in Zuurkool.

    Eerst maar is een bakkie koffie ... Lied van de Dag ; Adele - Hello
     
    stien56, popje4 en snietje1 vinden dit leuk.
  10. theav71

    theav71 Levende forumlegende

    Ik doe altijd een zoekopdracht op de pagina om te kijken of er iets te ruil is. Lijst is volgens mij ook niet goed omdat er stallen en bomen missen die vorige keer wel te ruil waren. Zou raar zijn als die nu opeens niet meer te ruil zijn. We zullen het morgen wel zien.
     
    stien56, suuske1960, HofvanDromen en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. snietje1

    snietje1 Levende forumlegende

    Zo, even lekker een eindje gefietst naar de buurstad om bij de molenaar meel te halen. :inlove:

    Collega, nope, ik denk dat ik morgen meer weet, wordt vervolgd.

    Ik ga eens kijken of de stofzuiger nog uitgelaten wil worden...
     
  12. popje4

    popje4 Levende forumlegende

    hier ook lekker meel en het brood staat al bijna zo ver om gebakken te kunnen worden...nog maar twee uurtjes dan kan die in de oven...nu maar eens op zoek naar een recept voor Amerikaanse pannenkoek...vast wel wat te vinden op de grote G ....
    mooie banner Sniet....
    dat zoeken naar ruil dingen heb ik ook hofdame....na een min of wat weet ik niet eens meer wat ik zocht komen zo veel namen voorbij....xD
     
    stien56, snietje1, suuske1960 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  13. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Ja precies dat ook popje... dat heb ik ook vaak in die ruilkast ...dan was ik opzoek naar iets en dan zie ik zoveel dat ik niet meer weet waarna ik nou eigenlijk opzoek wasxD

    Brood bakken zou het wel willen proberen, maar dan zonder gist ... Maar dat kan volgens mij niet ?
    Ondertussen hier al met de stofzuiger gespeeld heeft... En een paar telefoontjes gepleegd heeft ...1 was leuk xD.. maandag komt Hofjes nieuwe plofhoekbank :inlove:...

    Het andere telefoontje was niet zo leuk ... Via via hoorde Hofje dat in een verpleeg/verzorgings tehuis hier in de buurt minstens 30 mensjes zijn gestorven. Een paar maar ... (voorzover je van een paar maar mag spreken) ... aan het corona virus ... maar het merendeel is gewoonweg van eenzaamheid gestorven :wuerg: ... Het wegkwijnen en niet meer kunnen of willen eten en al wat daar van eenzaamheid nog bij komt kijken :(... Vind zo triest ...echt zo in en in triest ...:(... Dat het kan in dit land ...Kan het bijna niet geloven gewoon.

    Las ik ook net nog dat het dolfijntje die in de haven van Ijmuiden of Amsterdam was meegezwommen enzo enzo dat ze die ook dood hebben aangetroffen ...Dat vin ik ook wel erg zielig :oops:...
     
    stien56, snietje1, popje4 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  14. suuske1960

    suuske1960 Keizer van het forum

    Nee Hofje nog niet gemaakt, zit in de twijfelmodus wat betreft de kapper.
    Lijken mijn buren wel Popje, de hele week is het rustig en in het weekend lekker schuren en slijpen.:mad:
    En het is nog niet klaar.
    Ik vindt warm fruit ook lekker, en nu je Pilaf zeg hofje..ga ik dat eerdaags maar weer eens maken.xD
     
    stien56, popje4 en HofvanDromen vinden dit leuk.
  15. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Bij twijfel beter niet doen zei mijn omaatje lief altijd :oops:... Het ligt er wel aan zit jij of je partner in de risico groep ?

    Pilaf is :inlove::inlove:
     
    stien56, snietje1, popje4 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  16. suuske1960

    suuske1960 Keizer van het forum

    Me partner zit in de risicogroep, dus ik kijk het nog een paar weken aan.
    Het zal dan ook vast wel iets rustiger zijn bij de kapper.
    Hoef nog niet de deur uit, dus kan nog wel ff met een jaren toebak kapsel rondlopen.xD
    Ja Hofje in de verpleegtehuizen is het echt om te janken volgens mij.:(
     
    stien56, snietje1, popje4 en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Hofje heb groot voordeel met de wilde witte zilveren krullenbos ...xD:inlove:... hoef niet naar kappertje.

    Tis echt bijna mens onterend daar ja ..of hoe je het ook wil noemen ... vooral bij de dementerende mensen... die werden vaak gevoerd of sowieso geholpen door familieleden. Dan eten ze vaak wel en voelen hun warme aanwezigheid.
    Niets ten nadele van het personeel... Maar zo werkt het vaak. Eigen en Familie enzo tis zo belangrijk ... het lijfelijke contact ook.
    Heb het meegemaakt met mijn opa van de ene kant en met de oma van andere kant ... Ze wisten niet meer wie je was, maar voelden wel een band ofzo. en aten dan ook beter ..ken niet zo goed uitleggen ...Bah ben der gewoon een beetje naar van :(
     
    stien56, suuske1960, snietje1 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  18. carinakiki

    carinakiki Forum-commissaris

    Ja Snietje , maar de doos was dicht geniet . En vandaag = die winkel dicht . morgen komen ze weer terug zeiden ze gisteren .
     
    stien56, suuske1960, snietje1 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  19. popje4

    popje4 Levende forumlegende

    t zijn rare tijden he....ik werk ook in de zorg....toen ik weer ging werken na 6 weken viel het me op dat vooral op onze groep toch wel goed naar alternatieven word gezocht...zoals skypen zo leuk:) voor de bewoners... en nee het is niet het zelfde en vooral ook heul moeilijk uit te leggen aan deze groep mensen... maar zo zien ze hun familie toch nog een beetje....heel zuur word het als een familie lid overlijd....we doen er van alles aan om de bewoner toch de gelegenheid te geven afscheid te nemen ook al is het op en andere manier dan voor corona....tja je doet wat kan he....
    wij als verzorgers doen nog wel met de mensen knuffelen en zo.. mag niet maar we kunnen toch geen 1,5 van ze vandaan staan ivm wassen en aankleden en douchen...eten geven... en en en zo .....dus wat heeft dan die afstand voor meerwaarde?? dus gewoon wel een knuffel of een arm om hun schouder enz....tja ze hebben het zo nodig zeg maar...
     
    stien56, carinakiki, suuske1960 en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. theav71

    theav71 Levende forumlegende

    Dat slecht eten merk ik aan mijn moeder. Die geeft zelf aan dat ze minder zin heeft in eten, normaal at ze met andere bewoners beneden in een zaal en als je samen eet eet je toch meer. Ze eet nu alleen wat ze echt lekker vind, ze heeft al aangegeven dat ze geen aardappels meer aan haar moeten geven. Maar zolang ze nog elke week fruit, chocola en koek bij haar boodschappen besteld krijgt ze nog wel genoeg binnen.
     
    Sintra98, stien56, suuske1960 en 3 anderen vinden dit leuk.