-De Plattelandsvrouwen leuterclub (ook voor mannen) 2014-08-25

Discussie in 'Overig archief' gestart door HofvanDromen, 25 Augustus 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. harm-jan70

harm-jan70 Levende forumlegende

Klopt, meestal wordt ik op een redelijk vaste tijd uit mijn eigen wakker in de ochtend, zo niet dan tja...zijn het de honden die wel laten merken, dat het toch echt tijd is om er uit te komen.-.-

Slaap wel allemaal. AAAAALAAAF! :music:

charme63, HofvanDromen, snietje1 en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. carinakiki

carinakiki Forum-commissaris

goede morgen allemaal , voor mij géén uitslapen :oops:.
    Ik ga zo naar de tekenacademie :).
    Fijn weekend nog hé .;).

hwjstolwijk, charme63, suuske1960 en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. snietje1

snietje1 Levende forumlegende

Goedemorgen, hier ook uitgeslapen tot half 7, :)nu is het poetstijd -.-

charme63, suuske1960, HofvanDromen en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. harm-jan70

Goede morgen.

Hier uitgeslapen tot 08:15, tot het energie bedrijf belde! Doen ze vast geen 2e keer. -.-

Had gisteren informatie gevraagd, duidelijk aangeven op de site: gaarne reactie per mail, niet telefoneren, voor het weghalen van een ketel, een nieuwe op een andere plaats laten neerzetten en installeren. Bij dat bedrijf word ik dus geen klant.

stien56, snietje1, charme63 en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. hwjstolwijk

hwjstolwijk Alwetend orakel

straks werken wat een wind zeg

stien56, charme63, suuske1960 en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

Goedemiddag :inlove:

Hier lekker geslapen en zonder wekker wakker geworden... Jongsten kwamen wel vroeg ... Er moesten even wat dingetjes geregeld worden ... Ze brachten wel groot nieuws en taartjes mee :music:... xD...
    Hun huwelijk gaat dan volgend jaar echt plaatsvinden :inlove:... Hofje mocht de trouwlocatie al bekijken en en en :inlove::inlove:... Is mooi zoooooooooooo mooi ... Heb Hofje mooi nog ruim een jaar de tijd om een prachtige outfit te scoren xDxD... En iets moois weer op papier zien te schrijven en te krijgen ...
    Hier is verder ook stormachtig .. Mooi dat ik vandaag niet veel meer doe ...:oops:...
    Lied van de Dag; DI-RECT - SOLDIER ON

:inlove::inlove:

stien56, snietje1, charme63 en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. carinakiki

carinakiki Forum-commissaris

Hallo , ik ben er ook weer even .
    Ben nog volop aan het fokken tot SV op = ;)

hwjstolwijk, stien56, charme63 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. harm-jan70

Wat een geweldig nieuws Hofje, gefeliciteerd.

Wat zeg jij Rozijn een nieuwe outfit winkelen...waarom? De kasten hangen vol!-.- Ik mij er niet mee moeten bemoeien, jij het allemaal zelf betalen... *Diep zuchten doet*

hwjstolwijk, stien56, snietje1 en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. HofvanDromen

Dank je HJ ....

Denk zomaar dat je nog veel diep zuchten moet xDxD

10. harm-jan70

Met recht, net had Rozijn het weer over een bijpassende hoed, schoenen, tas..
    Van wie heeft zij het... Of het allemaal maar niets kost...!

Wat zeg jij Rozijn...een bijpassend voor onder de kleding setje... Ehm dat kan er wel af ja..:oops:

Doet maar snel gaan winkelen... *Rozijntje bijna de deur uit duwen doet* Ga maar snel, dan ben je des te sneller weer terug.. Wat jij zeggen doen, dat setje niet voor nu zijn, pas bij de bruiloft, anders de verrassing er al af zijn..

*Heeel diep zuchten doet*-.-

11. HofvanDromen

Als het dan maar de moeite waard is om zolang te moeten wachten xDxD

Geen idee van wie dat kind het heeft :music:

12. harm-jan70

*Ziet Geertrui met rode ogen rondlopen*

Hedde gij ruzie met klaes? ​

hwjstolwijk, suuske1960, stien56 en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. HofvanDromen

Voor een laatste keer en een kop koffie het dorpshuis binnen wandelen doet. Gaat zitten op haar vaste plekje daar achterin bij het raam. Hoe vaak was zij de afgelopen 10 jaar hier geweest. En wat had zij hier allemaal meegemaakt. Feesten, Bruiloften,Verjaardagen, Verdriet, Troost, meningsverschillen die toch altijd wel weer opgelost werden. Bijna elke dag had zij hier haar koffie gedronken en haar verhalen en gedachtes mogen vertellen, geluisterd naar alle verhalen, belevenissen en avonturen van de andere Boeren en Boerinnen. Vaak had zij zitten schateren van de lach, soms een traan moeten weg pinken van verdriet of ontroering en volle blikken van genegenheid en bewondering mogen schenken en ontvangen. Hier aan haar tafeltje had zij ook haar vele brieven geschreven. Of die brieven ook daadwerkelijk bij de juiste personen waren aangekomen, bleef nog altijd een vraag. Maar ze had ervan genoten. Bijna 10 jaar lang van genoten. Ze dronk haar koffie uit en stond op. Het was tijd om te gaan. Zachtjes trok ze de deur van het dorpshuis achter zich dicht. Dag dorpsbewoners. Dag lieve mensen.

Ze liep met een om weggetje naar de Roze-Hof, zag de vele mooie boerderijen in haar omgeving liggen. Wat waren ze allemaal groot geworden die boerderijen. Sommige boerderijen stonden al jaren naast haar. Andere boerderijen waren er later bijgebouwd. Van enige leegstand was er tegenwoordig ook sprake. Vele waren al vertrokken. En dat kon zij zo goed begrijpen.
    Haar Roze-Hof lag er prachtig bij. Wat was zij klein begonnen als Boerin en wat had ze veel moeten leren. Maar het was allemaal gelukt. Haar Roze-Hof was de mooiste van het land. Het was met veel liefde en geduld in 10 jaar tijd met recht haar Hof van Dromen geworden. Met dankbaarheid dacht ze aan de vele die haar daar bij geholpen hadden en het haar gunden.
    De velden lagen er prachtig groen en leeg bij. Frummel zou het hier wel gaan redden.

Binnen gekomen in de Roze-Hof liep ze nog eens alle kamers door. Met een glimlach op haar gezicht, dacht zij aan alles wat zij hier beleefd had. De goede maar ook slechte tijden kwamen voorbij in haar gedachten. De goede tijden en gedachten aan de goede en lieve Boeren en Boerinnen hadden de overhand. En wat zou zij ze gaan missen. Sommige meer als anderen en sommige zeker in het speciaal gaan missen. Hoewel ze toch nog wel wat getwijfeld had, was zij vastbesloten te vertrekken. Ze kon eenvoudig niet meer blijven. Het andere leven, het vrije leven, Het trok aan haar als nooit tevoren. Er was nog zoveel wat zij zo graag wilde doen, er was nog zoveel wat zij moest doen, er was nog zoveel wat zij nu nog kon doen. Er was nog zoveel meer dan een boerderij in het leven.

Kom Hofje nu even niet lopen treuzelen, Rozijntje zat vast al te wachten. En die had het ook niet makkelijk de laatste dagen. Geertrui en Klaas bleven maar zeggen ; Blijf bij ons Rozijntje. Blijf asteblief bij ons. Maar ook Rozijntje kon eenvoudigweg hier niet meer blijven.
    Nu de beslissing was gevallen hier te vertrekken en een ander bestaan verder te gaan opbouwen. Waren Rozijntje en HJ met het idee gekomen dat zij Hofje en Rozijntje al een vlucht eerder namen. Dan konden ze de boel vast wat meer voor bereiden en inrichten. Hun vlucht naar Canada stond voor vanavond laat al gepland. HJ had nog wat laatste zaken op de HerenBoerderij af te handelen en zou hun dan later volgen. Zaken gingen nu eenmaal voor het meisje.

De laatste koffers waren nu in de taxibus gezet. Ja het was een taxi bus geworden, zij de Hofjes Dametjes hadden nu eenmaal veel mee te nemen. De rest werd later per schip verscheept. Ze hoorde de taxi chauffeur roepen "we kunnen". Deed de deur dicht en draaide met de sleutel de deur op slot en stapte in de taxi bus. De wagen reed langzaam de oprijlaan af. Ze keek nog eenmaal achterom... Een belangrijk tijdperk uit Hofjes leven was en is voorlopig voorbij.

Dag Mooie Roze Boerderij, Dag Lieve Boeren, Boerinnen, buurtjes. Dank jullie voor en aan alles van Hofje en de Roze-Hof.
    Dat de Lente, de Zomer en het leven mooi en goed voor jullie moge zijn.

:inlove::inlove::inlove:

missy-m85, hwjstolwijk, suuske1960 en 8 anderen vinden dit leuk.
  14. harm-jan70

The end.

Wat een mooie afsluiting.:inlove:

missy-m85, hwjstolwijk, suuske1960 en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. charme63

charme63 Forum-ambassadeur

Ben er ontroerd van :cry: weet ook zo even ook niet zo snel te antwoorden maar het ga je goed Hofje :inlove:en tot ooit miss

missy-m85, carinakiki, hwjstolwijk en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. snietje1

snietje1 Levende forumlegende

Hofje,je hebt er een mooi verhaal van gemaakt ! Ik wens je het allerbeste wat er in een leven kan gebeuren. Heel veel geluk en gezondheid !:inlove::inlove::inlove:
    Misschien tot ziens !

Lied van vanavond Vera Lynn, We'll meet again....
    Edit: het komt hier met bakken naar beneden, over een half uurtje eten, kabeljauw uit de oven met gebakken aardappelen (ook uit de oven) en erwtjes uit de vriezer (de hooligans zijn er dol op en hebben ze al op)

Laatste bewerkt: 22 Februari 2020
    charme63, missy-m85, carinakiki en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. farmermikkie

farmermikkie Levende forumlegende

Dag Hof, het ga je goed daar in Canada! Geniet ervan.

charme63, missy-m85, carinakiki en 5 anderen vinden dit leuk.
  18. gelderblom

gelderblom Levende forumlegende

dag hof als je mijn schoonzus tegen kom in canada doe ze de groeten

19. [jeanet]

[jeanet] Regelmatige auteur

Dag hof. lied van de dag Danny Vera: rollercoaster. Veel succes gewenst waar dan ook. ik zal je banners missen, die waren echt wonderschoon.

20. vinc051

vinc051 Forum-overlever

mijn broer en ik waren hier bijna nooit met een berichtje.
    maar lezen doen we het wel in de spaarzame vrije tijd.
    Hofje wij hebben altijd erg genoten van je verhalen,
    dankje wel daarvoor. Het ga je goed..........

charme63, harm-jan70, missy-m85 en 4 anderen vinden dit leuk.