-De Plattelandsvrouwen leuterclub (ook voor mannen) 2014-08-25

Discussie in 'Overig archief' gestart door HofvanDromen, 25 Augustus 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. hwjstolwijk

    hwjstolwijk Alwetend orakel

    morgen ben ik weer eens
    gisteren team uitje gehad, hete kip is dus echt heet xD
    was gezellig niet laat gemaakt zat wel tussen de dames aan tafel
    leuke valetijn gehad kreeg een kadootje van die dame die in coma had gelegen
    een paar knuffels van de kassa dames en heb ook chocolade weg gegeven
    trouwens over het afkraken in forums heb ik net gelezen, dus laat maar gadver
     
  2. stien56

    stien56 Alwetend orakel

    HJ - gefeliciteerd - heel snelle verkoop zo!
     
    snietje1, suuske1960, charme63 en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. -RozeMarijntje-

    -RozeMarijntje- Halfgod

    In de keuken nog even na alle ontbijt drukte een kop koffie drinkt voor het maandagse werk weer aanvangt. Ze dacht aan afgelopen weken. Die waren net zo stormachtig en onstuimig geweest als het weer. Als ze alleen al dacht aan al die gesprekken die ze hadden gevoerd met een ieder apart en allemaal samen. Iedereen had voor zichzelf moeten beslissen en er van haar heel goed over na moeten denken. Ze hadden lijstjes moeten maken van voor en tegens. Dan waren er ook nog de bezoeken aan de Notaris en de Bank geweest.
    En nu waren ze er uit. Het stond allemaal vast. Alleen definitieve handtekeningen van HJ en Mama Hofje moest nog gezet worden.

    Het bezoek van HJ aan Mama Hofje was anders gelopen dan zij had gedacht. Mama Hofje was niet verdrietig of boos of wat dan ook. Na HJ zijn verhaal over de brief van Hummel en hun wens om zich daar in Canada ook te gaan vestigen. Had Mama Hofje meteen geroepen : Ohwwwww ik ga mee ... Jaaaa ik ga mee. Zij had nu bleek ook al een lange tijd met het idee zich daar in Canada te gaan vestigen rond gelopen. Had niet geweten hoe dat te doen en regelen. Het werd haar ook teveel allemaal die grote Roze-Hof in deze Boerengemeenschap. Er werd teveel van haar gevraagd, verwacht en tja ze keek zo uit naar iets anders, een ander vrijer leven. HJ was stomverbaasd thuis gekomen, die moeder van jouw Rozijntje, die moeder van jouw en schudde lachend zijn hoofd.

    Geertrui vond het allemaal maar niks. Kende gij niet gewone hier blijven met de kinders en Hummel hier ok weer wone ? Dit had Geertrui haar afgelopen dagen zo vaak gevraagd. Maar nee dat kon niet. Het ging niet. En ze wilden dat niet. Hummel had met het geld uit het fonds van Hexia daar zijn bestaan opgebouwd. En hier was geen toekomst voor hem als vrije boer. Geertrui en Klaas waren zeer bedroefd. Zij hadden besloten op de HerenBoerderij te blijven, ze vonden zich te oud om nog naar een ander leven te moeten overstappen. Angstig had Klaas gevraagd ; Boas goat gij de boel verkopen? HJ had Klaas verzekerd dat, dat niet ging gebeuren. De HerenBoerderij was familiebezit en zou altijd in de familie blijven en een plek bieden voor een ieder uit de familie. En ook voor jouw en Geertrui zolang jullie leven Klaas. Dat hebben Rozijntje en ik al bij de Notaris vast laten leggen. Jij en Geertrui mogen in het bijhuis waar nu Frummel met Frommel woont gaan wonen en genieten van jullie pensioen. Helpen met het werk mag altijd, maar het moet niet meer. Klaas had HJ aangekeken of tie water zag branden, diep ontroerd en hoofdschuddend de stal uit gelopen.

    Knoet en Loet zaten voor hun laatste schoolexamens, het zag er op zeker naar uit dat beiden de benodigde diploma's wel zouden halen. Verder leren wilden beiden ook niet. Ze waren net als Hummel en Frummel boer en boerin in hart en nieren. Beiden wilden tot HJ en haar grote verdriet niet mee naar Canada. Het waren rotsvaste kinderen die wilden blijven in het land waar ze geboren waren, hun vrienden hadden en naar zij dacht ook hun liefdes. Knoet liep al jaren mee in zijn vrije tijd met HJ op de boerderij. Hij wist dus heel goed, hoe het er voor stond en wat er gedaan moest worden en het reilen en zeilen was hem niet vreemd. Loet deed al een poos de administratie samen met HJ en had de konijnen fokkerij onder haar gezag. Beiden zouden blijven wonen op de HerenBoerderij en zouden het beheer en vruchtgebruik krijgen om het familie bezit in stand te houden. Bertus, Pien en hun kinderen bleven
    op de HerenBoerderij om Knoet en Loet bij te staan. 0ok zij wilden liever hier blijven.

    Frummel had al heel lang met HJ hun bijna dagelijkse gesprekken gevoerd. HJ liep al een poos aan het vrije leven daar in Canada te denken. Hij wilde heel graag, maar was zo bang geweest haar verdriet en pijn te doen om hier te moeten vertrekken. Frummel had haar vader keer op keer gezegd praat met mama hierover. HJ had het niet aangedurfd. Na de laatste brief van Hummel kon hij het niet voor zich houden. En nu was het dus al bijna zover. Frummel bleef ook liever hier met Frommel. Zij kreeg het beheer en het vruchtgebruik van de Roze-Hof van Mama Hofje. Want ook ja was de Roze-Hof een familiebezit wat in de familie moest blijven en behouden voor het nageslacht. Frummel ging er een Stoeterij beginnen. Want zoals zij met paarden kon omgaan was er geen 1.

    Ze dacht nog even met een grote glimlach terug aan gisteravond. HJ was fluitend de trap naar boven op gekomen. En kwam al met een dikke grijns hun slaapkamer binnen gelopen. Deed de deur dicht en keek naar haar zoals alleen hij naar haar kon kijken. 2 pakjes haalde hij tevoorschijn. Nee Rozijntje 1 voor 1 uitpakken jij lief stuk ongeduld van mij grijnsde hij erbij. Voorzichtig had ze het 1e pakje opengemaakt. Het was een bundeltje foto's van een prachtige Ranch. Een groot wit huis met witte hekjes, rondom veel ruimte, met grote stallen, en dan die velden, weilanden en en en en sprakeloos had ze van elke keer weer de foto,s en HJ gekeken. Van ons Rozijntje van ons had HJ zacht gefluisterd, ze had hem een dikke kus gegeven.

    Maak nu je 2e pakje maar open Rozijntje. Had HJ aangedrongen. Ze was het 2e pakje al bijna vergeten. Voorzichtig scheurde zij het pakje open. Het leek wel een document? ...Ze keek eens goed. Vliegtickets ? Firstclass ? Maar HJ ? Waar hoe wij kenne nou toch niet op vakantie ? Had zij gestameld.. Neee Nee geen vakantie Rozijntje lief. Nu ja wel een beetje. Kijk eens goed. Toen zag zij het; Bestemming Canada - Toronto. En ze zag ook al over een kleine 2 weken ? Dan al HJ ? Ja dan al Rozijntje. We maken dan eerst nog een kleine Huwelijksvakantie rondreis door Canada voor we ons nieuwe leven daar gaan beginnen. En Mama Hofje ? Had zij schalks gevraagd gaat die ook mee op onze Huwelijksreis? Neeeeeeeee had HJ gelachen ... Neee die gaat vanaf Toronto meteen door naar de Ranch. Nee zeg jij... jij...jij ... kom hier. Het was nog een lange warme nacht geworden.
     
    snietje1, suuske1960, charme63 en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. missy-m85

    missy-m85 Forum-ambassadeur

    [​IMG]

    Gaat zo eens het verhaal van RM lezen.. altijd spannend weer..

    En daarna Bonbons maken..
     
    snietje1, suuske1960, charme63 en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. harm-jan70

    harm-jan70 Levende forumlegende

    Goede middag en tot later.

    Zo met de sleutel in het bezit (Dat ding heeft bijna een gat gebrand tijdens het liggen op het tv meubel) op naar het nieuwe huis, voor de laatste test. De vocht inspectie.

    Rozijn: Mooooooi :inlove:
     
    snietje1, suuske1960, charme63 en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. leni1955

    leni1955 Levende forumlegende

    Lieve mensen, nu jullie zo langzamerhand 1 voor 1 de farm aan de wilgen hangen heb ik besloten om het forum daaraan te hangen, ik heb een heel fijne tijd met veel van jullie gehad en wil jullie daarvoor bedanken.

    Ik wens ieder heel veel succes met wat die aan het doen is of gaat doen.

    Voor mij houd het nu op omdat ik het te emotioneel vind om te wachten tot hier de zaak doodbloed, door diverse prive omstandigheden kan ik dit er niet bij hebben vandaar mijn besluit.

    Heel veel liefs en misschien tot ziens:inlove:
     
    snietje1, suuske1960, charme63 en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. missy-m85

    missy-m85 Forum-ambassadeur

    Leni mooi gesproken.. voor jou ook alle goeds en bedankt :) .

    Voor mijzelf gesproken.. kan ik aan ieder.. voor wat het waard is.. zeggen.. Missy blijft op haar boerderij en ook op het forum.

    Net zoals voorheen eigenlijk.. wat wil zeggen: actief op de boerderij en soms te vinden op het forum.

    Ik doe ook nog even een liedje.. gewoon omdat ik deze zo mooi vind :inlove::

    ~~ Mijn liedje van vandaag is ~~ : 'Lauren Daigle - You Say' (2018.).
     
    harm-jan70, snietje1, sanne1000 en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Jij ook veel liefs en succes Leni.

    Tja euhm, naar mijn persoonlijke mening was het forum al dood en dit draadje aan het doodbloeden. Mijn redenen om te stoppen heb ik al een paar keer op geschreven en ga ik niet nog een keer opschrijven. Om het niet plotsklaps of rauw op een ieder zijn dak te gooien. Daarom ook al vroeg gemeld. Voor mijzelf sprekende wilde ik er graag een mooi afscheid van maken.
    Vandaar de verhaallijn van Rozijntje. Dat wij op een mooie manier konden vertrekken.

    Verder kan ik alleen zeggen, dat ik echt voor mijzelf ga kiezen en moet kiezen en niet meer dan toch maar blijf hangen op de boerderij en forum, omwille of vanwege andere mensen.
    Dat dit mij niet in dank wordt afgenomen, heb ik wel begrip voor. Maar ik hoop dat er ook begrip voor mij mag zijn.
     
    carinakiki, harm-jan70, snietje1 en 6 anderen vinden dit leuk.
  9. hwjstolwijk

    hwjstolwijk Alwetend orakel

    ik snap jou en hj
    en ik ga julie zeker missen met al dat wijze raad aan mij :inlove:
     
    HofvanDromen, harm-jan70, snietje1 en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. stien56

    stien56 Alwetend orakel

    Leni - heel veel liefs van mij!!

    Tja, ik blijf nog even volgen hier - voor zolang er nog iets te volgen valt.

    HJ suc6 met het vochtgedoe.
     
  11. charme63

    charme63 Forum-ambassadeur

    Leni ook veel liefs van mij, knechtjes bijna op hier...
    HJ laat je RM je zakken nog maken? alhoewel dat niet mee valt als er een brandgat in zit :oops: hopelijk valt het vochtgehalte mee voor nu eerst de aandacht naar de dieren en eten. Word tagliatelle en als het er nog is een toetje -.-
     
    hwjstolwijk, HofvanDromen, stien56 en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. snietje1

    snietje1 Levende forumlegende

    Leni, ik denk zo : ik ga het meemaken welke kant het op gaat, ik blijf voorlopig wel hier plagen ;)

    Smakelijk Charme

    HJ, al iets bekend van de vochtplekken ?

    Hier eten we over een slordige 3 uurtjes kip met Charlotte-aardappelen met knolselderij en kip, allemaal uit de oven :)
     
    hwjstolwijk, suuske1960, charme63 en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. stien56

    stien56 Alwetend orakel

    Wij hadden erwtensoep met extra worst.
     
    hwjstolwijk, suuske1960, charme63 en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. snietje1

    snietje1 Levende forumlegende

    Lekker Stien :inlove: Die hebben wij vrijdag, mjam mjam :)
     
    hwjstolwijk, suuske1960, stien56 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. harm-jan70

    harm-jan70 Levende forumlegende

    Verhaal in het kort. Een vochtprobleem was er niet... Zoo jammer... viel dus niets van de prijs af te knabbelen..

    Tot de beste vochtmeneer in de kelder zei, (waar een droger en wasmachine aansluiting zijn gefabriceerd) hier kunt u echt geen was ophangen.. (Duh of ik dat van plan was in de kelder... bah bah...) Ik heeeel vriendelijk vroeg van...wat kost dat om hier een gehele droge en een voor alles en nog wat geschikte ruimte van te maken.. (Daar het toch een ruimte van +/- ruim 20 meter2) betrof.Het zou tussende 8.000 - 10.000 E gaan kosten zei hij.

    Ik dacht: hebbes... De makelaar gebeld...vochtinspectie is geweest, niet aan de hand (stilte laten vallen)... Maar die kelder - vreselijk- ik kan daar echt mijn was niet drogen, de gaten zullen er in vallen.. Wat dat koste? Nou zoveel... (Stilte aan de andere kant hahaha) Ik weer, tja.. ik wil de verkoopster het vel niet over de neus halen... maar ik wil de zaak niet op de spits drijven (kuch..kuch) dus laten wij de prijs splitsen..

    De makelaar weer contact gelegd met de verkoopster... was goed.

    Later belde de makelaar weer terug: alles was rond, maar ik moest nu niet meer verder zeuren, de koek was wel een beetje op en zo...xD
     
    popje4, hwjstolwijk, suuske1960 en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Oh oh HJ ... Het was weer een avontuur op zich zo te lezen :music:xD
    Charme - sterkte met zoon en hoop dat de operatie goed mag verlopen ...

    Hier heeft Hofje broccoli - aardappels - file lapje gegeten ...
    Morgenochtend mag Hofje met Paps mee naar ZH controle ... Nu lekker op de bank onder de knuffeldeken..

    Slaap Lekker Allemaal ... Met Mooie Dromen :inlove::inlove:
     
    popje4, hwjstolwijk, suuske1960 en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. snietje1

    snietje1 Levende forumlegende

    HJ, heul goed bezig xDxDxD

    Hofje, geniet van je dekentje op de bank na een lekkere maaltijd. Succes met de controle, hopelijk alles goed !

    Lied voor vanavond, Melissa Etheridge, come to my window.
     
    HofvanDromen, popje4, hwjstolwijk en 4 anderen vinden dit leuk.
  18. charme63

    charme63 Forum-ambassadeur

    Denk dat ik jou maar in schakel HJ als makelaar xD Suc6 morgen in het zh Hofje, Snietje eet smakelijk voor straks en ik ga onder een soort van knuffeldeken...men toddenmand in...trusten allemaal
     
    HofvanDromen, popje4, hwjstolwijk en 4 anderen vinden dit leuk.
  19. snietje1

    snietje1 Levende forumlegende

    Lekker slapen en morgen uitgerust weer op
    [​IMG]
     
    Laatste bewerkt: 18 Februari 2020
    charme63, HofvanDromen, popje4 en 5 anderen vinden dit leuk.
  20. stien56

    stien56 Alwetend orakel