-De Plattelandsvrouwen leuterclub (ook voor mannen) 2014-08-25

Discussie in 'Overig archief' gestart door HofvanDromen, 25 Augustus 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Durf nou bijna niet meer te schrijven dat Hofje hier nog wat gaat aan rommelen in huis :wuerg:...xDxD

    Laten we zeggen het woord Rommelen heeft vele betekenissen ... -.-
     
    hwjstolwijk, stien56, charme63 en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. harm-jan70

    harm-jan70 Levende forumlegende

    Hofje! xDxD

    Wat zit jij onschuldig te kijken Rozijntje? -.-
     
    hwjstolwijk, stien56, charme63 en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. carinakiki

    carinakiki Forum-commissaris

    Ach ze heeft al zolang Azheimer en ze wou vader niet wakker maken door het licht .:eek:.
    Ik ben er net geweest en ze herkent zelf's haar eigen kinderen niet méér , doet wel pijn hoor :cry::cry:.
    Ze heeft heel haar leven lang hard gewerkt :music:.
    Fijne middag verder .:music:Hfje mag een liedtje kiezen:).
     
    hwjstolwijk, stien56, charme63 en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. -RozeMarijntje-

    -RozeMarijntje- Halfgod

    De koffie en thee tafel voor de middagschaft aan het klaar zetten is, onderwijl dwalen haar gedachten af naar Hummel, Pippa en Pipo.
    Haar kleinkind die zij alleen van de foto,s kent en eenmalig door de telefoon heeft horen huilen. Het had haar geraakt met een gevoel van heimwee. Gelukkig schreven ze regelmatig lange brieven de telefoon was onbetaalbaar en dan nog vaak kon je het juiste niet zeggen.

    Ze dacht aan Hummels laatste brief, dat was een hele lange brief geweest. Een brief vol verrassingen, mogelijkheden en meteen ook twijfels. Hummel schreef hoe goed ze het daar in Canada hadden. Het boerenleven was nog echt een boerenleven. Zonder fratsen van coöperaties en verplichte leveringen tegen lage prijzen. De handel was daar ook nog echt handje klap veehandel. En dan de ruimte, de grote lege vlaktes en buren op grote afstand. Vergezichten en landerijen zoals ze hier niet meer waren. Veel vrijheid was er ook.
    Je hoefde niet te volgen wat men wilde. Hummel had ook deze keer wat foto's meegestuurd. Het zag er allemaal prachtig uit.

    HJ had de brief keer op keer gelezen en ze zag regelmatig een blik van verlangen in zijn ogen voorbij komen. Dan leek hij er even niet meer te zijn op de Herenboerderij, HJ maakte ook lange wandelingen met Pluto en Bella aan zijn zij. Ze zag hem dan door het kamerraam, in de verte lopen over de weiden en de paden die de schuren en de velden van de Herenboerderij met elkaar verbonden. Vaak ging hij dan nog even bij Frummel aan. Die 2 hadden avonden lang gesprekken. Zoals de Boer en de Boerendochter alleen samen konden. Bij thuiskomst na die lange wandelingen of gespreken nam haar haar steevast in zijn grote sterke armen en zuchtte diep.
    Ze wist wel wat er aan schorte, ze wist wel waarmee hij tobde, zij deed dat ook. Maar ze kon hem niet beinvloeden meer daarmee.
    Het was op de 1e plaats HJ zijn Herenboerderij, lang in de familie en door generaties lang beheerd en bestuurd met de beste boeren die er maar waren. Zij had daar geen zeggenschap over. Het moest HJ zijn eigen beslissing zijn.

    Op een avond kwam HJ eerder thuis van de wandelingen dan zij had verwacht. Zij was nog in de keuken had net de afwas klaar en de koffie liep door. Bij het openen van de deur bleef hij even staan en keek naar haar. Ze zag zijn vermoeide gezicht, met een soort van wanhopige blik in zijn ogen. Ze zei niets... HJ haalde de brief van Hummel nogmaals uit zijn broekzak, lag hem op tafel en zuchtte nog is diep … Hij keek haar aan en zei Rozijntje … Rozijntje …? Rozijn ?
    Ja had ze zacht geantwoord, Ja HJ ? Rozijn ..ik euh ik euh ...ik euh … Zullen we het maar gewoon doen Rozijn ? Met alles wat hier speelt en doet en laat enzo ? Zullen wij die stap gaan wagen ? Zullen wij Hummel dan maar laten weten dat hij voor ons die grote hele grote Ranche bij hem in de buurt maar moet gaan bekijken en aankopen...? Kun jij en wil jij met mij dit nieuwe avontuur en leven aan? Ze had lang gezwegen, voor ze Hj een antwoord gaf. Nu HJ zijn wens en verlangens uitsprak, waar zij al van had gedacht, dat het dat was waar hij zo mee tobde. Sloeg toch een beetje de angst om haar hart. Frummel,Frommel en Knoet, Loet en niet te vergeten Mama Hofje hier te moeten achterlaten. Het deed nu al pijn …..

    HJ mijn lief, al moet ik je tot het einde van de wereld volgen. Ik zal altijd bij je blijven en met je meegaan. Aan jouw zijde staan.
    Stuur dat telegram maar naar Hummel met jouw wensen en voorwaarden. Bij Hummel is dat in goede handen.
    Wel moeten wij het 1 en ander hier dan op papier laten zetten bij de Notaris. Wie en hoe hier de Herenboerderij voortzet of in beheer houd. Mama Hofje moeten wij maar voorzichtig het nieuws vertellen, ik weet niet of zij dit aankan. Na Hexia en Xapata ook al te hebben moeten loslaten. Zij zit daar tenslotte ook maar alleen op die grote Roze Hof.

    HJ had haar stevig op zijn schoot gezet en kuste haar teder. Mijn lief zei hij... Ik ga het allemaal regelen... Ja ik zal ook aan je moeder denken. Ik heb daar ook al een plannetje voor bedacht. Maar daar moet ik eerst met haar nog over praten.
    Het zal allemaal nog een hoop gedoe worden. Maar Canada gaat het dus worden.
    Onze toekomst samen is in Canada … Op een grote Ranche en HJ zijn ogen gingen weer in droomstand ...
     
    hwjstolwijk, suuske1960, stien56 en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Ohw leuk Hofje mag een liedje kiezen ... ik kies :

    Blof - Blijf zoals nu
     
    hwjstolwijk, suuske1960, stien56 en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. snietje1

    snietje1 Levende forumlegende

    Mooi verhaal RM :)

    RM, heeeelp, HJ is aan het zingen :eek:
     
    Laatste bewerkt: 15 Februari 2020
  7. harm-jan70

    harm-jan70 Levende forumlegende


    Echt he! :inlove:

    Of het verhaal voor de ogen afspeelt.
     
  8. -RozeMarijntje-

    -RozeMarijntje- Halfgod

    Van en voor mij:inlove:... mag HJ altijd zingen Tante Sniet … Zal maar niet schrijven welke liedjes … dat euh euhm prive enzo ...:oops:
     
    hwjstolwijk, suuske1960, stien56 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. snietje1

    snietje1 Levende forumlegende

    Euh, hij zingt meneer paashaas :cry::cry::cry:
     
  10. -RozeMarijntje-

    -RozeMarijntje- Halfgod

    Meneer paashaas o_O:eek:... We gaan net patatjes eten en met de Pasen benne me in Canada … :oops:
     
    hwjstolwijk, suuske1960, stien56 en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. snietje1

    snietje1 Levende forumlegende

    Euh hij zingt hazenpeper (zonder peper)....
     
  12. stien56

    stien56 Alwetend orakel

    Mooi RM
     
    charme63, HofvanDromen, hwjstolwijk en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. snietje1

    snietje1 Levende forumlegende

    Lied voor het slapen gaan, Melissa Etheridge, Yes I am
     
    charme63, HofvanDromen, stien56 en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. carinakiki

    carinakiki Forum-commissaris

    Oeps foutje , ik wou gewoon slaap wel zeggen en toe morgen allemaal .;)
     
    charme63, HofvanDromen, stien56 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. harm-jan70

    harm-jan70 Levende forumlegende

    Slaap wel allemaal.

    Carinakiki de voorgaande post voor jou vorige post kan je gewoon verwijderen. Door onderin het blokje van jouw (quote) tekst op verwijderen te klikken.

    Sommige mods zijn er gevoelig voor een dubbel post.xD
     
    babs5610, charme63, HofvanDromen en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. suuske1960

    suuske1960 Keizer van het forum

    Goedemorgen, het waait al wat hier maar nog niet stormachtig.
    Dadelijk een extra daggie werken, dus een fijne dag allemaal.
     
    harm-jan70, charme63, HofvanDromen en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. hwjstolwijk

    hwjstolwijk Alwetend orakel

    morgen ben er weer eens
    ben met alles eens wat er werd geschreven
    trouwens las dat er iemand 35 mil ep per dag haald, ik gelukkig tussen de 1 en de 2 mil per dag
    ben er zelf nog miet uit wat ik ga doen
     
    suuske1960, harm-jan70, charme63 en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. snietje1

    snietje1 Levende forumlegende

    Goedemorgen op deze winderige ochtend, hier waait en regent het als een gek..
    Strakkies maar eerst boodschappen doen
    [​IMG]
     
    suuske1960, harm-jan70, charme63 en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. carinakiki

    carinakiki Forum-commissaris

    Snietje , hier al storm weer :sleepy:.
    Winkel ze hé :). Ik zit nog maar aan de koffie , ben net wakker :p.
    Morgen trek ik 2 dagen door Nerderland , ik ga met een Flairbon op Hotel :).
    Goede morgen trouwens allemaal en fijne zondag .
    Moeten er nog veel dozen ingepakt worden ?:music:
     
    suuske1960, harm-jan70, charme63 en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Goedemorgen :inlove:

    Op deze stormachtige morgen... De nacht was slecht, dus even kijken of Hofje het Hoofd vandaag goed kan houden.

    Vanmorgen ging al vroeg de foon : HJ -.-... Ik zeg goedemorgen, HJ zeg goedemorgen, Ik zeg alles goed HJ? HJ zeg ja hier alles goed. en bij jouw? Ik zeg ja hier alles goed, de schuren en de Roze-Hof hebben tot nu toe geen stormschade. HJ zeg mooi. Ik zeg waar bel jij eigenlijk voor? HJ zeg, ik wou straks even langskomen als het jouw schikt? Ik zeg langskomen? HJ zeg ja. Ohw? zeg ik .
    HJ zeg, Hof ik heb iets zakelijks met je te bespreken en ja met Rozijn en de kinderen gaat alles goed. Ik hoorde hem heus wel zuchten...
    Toen hing hij op o_O...

    Zich bedenken doet waar dit "zakelijks" over zal gaan of mee te maken zal hebben. HJ zal zich toch niet te buiten gegaan zijn op de Fokdierenmarkt ? De Herenboerderij bankroet hebben laten gaan ?... Neuh dat zal wel niet ze schudde de wilde krullenbos flink heen en weer. Euhm ... allememachies HJ zal toch niet met een Boeren Huwelijks Kandidaat aan komen zetten? Gedwongen of gearrangeerde huwelijken daar deed zij mooi niet aan. Of het moest wel een heel lekker ding zijn, dan kon zij het nog is overwegen. Euh euh neuh dat zou het ook vast niet zijn. Maar wat ? Wat moest HJ in ene met haar bespreken ? En nog wel iets zakelijks?

    Nah ze nam eerst maar ff een bakkie koffie ... daarna snel in bad en de zondagse jurk aan ...
    Lied van de Dag; Ultravox - Dancing With Tears In My Eyes

    :inlove::inlove:
     
    suuske1960, harm-jan70, stien56 en 5 anderen vinden dit leuk.