-De Plattelandsvrouwen leuterclub (ook voor mannen) 2014-08-25

Discussie in 'Overig archief' gestart door HofvanDromen, 25 Augustus 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. -RozeMarijntje-

-RozeMarijntje- Halfgod

Mijn shampoo is nooit op :eek:...mijn koek ook niet -.-...
    Euh euhm euhm HJ … Frummel is niet meer van 2 vrouwen enzo enzo :oops:... Mama Hofje ook niet trouwens ...

Mot wel een boer zijn die van praten houd … Een zwijgende ja knikkende boer ist ook nie voor haar. Een boer zonder boerderij o_O
    Dat kan toch nie :wuerg:... Volgens mij zijn der heul geen ongetrouwde boeren meer … Laat staan dat die bij mijn moeder passen ...
    Tis geen makkelijke dame om zo maar te zeggen , heul voorzichtig … Maar volgens mij voor een boer best wel lief.:oops:

leni1955, hwjstolwijk, stien56 en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. harm-jan70

harm-jan70 Levende forumlegende

Ongetrouwde boeren zijn er nog genoeg lief. Maar er is vast een reden waren ze nog ongetrouwd zijn...
    Misschien toch maar eens op zoek een gescheiden boer en zo. Liefst met veel ervaring en zo..

Ervaring van hoe het niet moet dan hé..:oops:

Frummel niet meer van de vrouwen..*Gelijk op zoek gaat naar een rijke boer voor Frummel* :inlove:
    Met wat geluk...kleinkinderen en zo... Wat nu, Frummel niet pushen..?! Straks wordt het nog een oude vrijster...

Ik dat niet mogen zeggen! Frummel nog jong genoeg is. Dat is het nu net ja. Nu is het nog een mooi blommeke..goed verkoopbaar eeeh uithuwbaar. Over een paar jaar plakt men er al een 35% kortings sticker op. -.-

leni1955, hwjstolwijk, stien56 en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. -RozeMarijntje-

-RozeMarijntje- Halfgod

Ik ken en zie ze nooit HJ … Maar ja ik zie alleen jouw :inlove::oops:...

Euhm euhm een sticker op Frummel :wuerg:... *mompelt zachtjes... der ken dan zeker nu wel 70% korting op*...
    Nog maar even niks zeggen doet :oops:... Euh HJ ik ga even mijn haren wassen … :music:

leni1955, hwjstolwijk, stien56 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. harm-jan70

70% korting op de bruidsschat... :eek:

*Daar wel brood in ziet*
    Maar ja het blijft toch je kind hé.-.-

leni1955, hwjstolwijk, stien56 en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. -RozeMarijntje-

-RozeMarijntje- Halfgod

Der euh euh … zal geen bruidsschat euh nodig of komen … Der komt wel iets anders :oops:...

Ik kon mijn haren niet wassen … de shampoo was op :eek:... Gaat even nieuwe kopen 8)

leni1955, hwjstolwijk, stien56 en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. charme63

charme63 Forum-ambassadeur

Geweldig :inlove: tja vrouwen maar ook mannen zijn moeilijk te begrijpen...soms dan hé :music: hier net gegeten, bloemkool met aardappels en een schnitzel geen toetje na...
    De wolkenrij binnen :p alles wat ik nu nog binnen haal is meegenomen xD
    Zo lekker bijkletsen met menneke en mijn toddenmand in...morgen een ontzettende drukke dag :sleepy:

7. snietje1

snietje1 Levende forumlegende

Lekker Charme

Verder heeft iedereen het te druk met zoeken naar shampoo o_OxD Had nooit gedacht dat ik die regel hier zou tikken xDxD

Hier is vandaag het nieuw bed gearriveerd en neergezet. Gelukkig kan mijn wederhelft erin en eruit komen, dus vanaaf samen slapen:inlove: en verder kijken hoe het gaat.
    Verder hoest ik nog iedereen omver
    Hier schaft de pot vanaaf : gegratineerde spruitjes (gewoon voorgekookt in een schaal gepleurd met wat peper en kaas)(daarna in de oven) met aardappelkroketten en rollade xD

Nieuw bed opgedekt, we gaan het meemaken....

8. harm-jan70

Mooie berichten Snietje! :inlove:

Zeg Rozijn, een pondje meer, kan geen kwaad... Nee nee ik jouw niet dik vinden....:oops:
    Maar vind jij niet dat Frummel wat uit aan het dijen is... Ze moet nog wel aan de man tenslotte hé!

Misschien moet jij toch maar eens met haar praten over haar snoepgedrag.. En Geertrui heb ik ook niks aan. Die zegt maar steeds ze moet er nog van groeien... Ja groeien ja! In de verkeerde richting. Ze moet nog wel van de straat af tenslotte.

Hier net een heerlijke (denk persoonlijke) knechten aanbieding genoten voor E 9,99 incluus 100 supermest, 100 suzimest + 25. Geloof dat ik vaker moet gaan couponnen... Big Farma is watching us..xD

9. stien56

stien56 Alwetend orakel

Oh oh - kleinkind(eren) op komst voor HJ en Rozijn:wuerg::inlove:

Hier ook die aanbieding - toch maar gekocht - had nog een kaartje van 10.00 eurie liggen, dus........

10. snietje1

snietje1 Levende forumlegende

Goedemorgen we mogen weer

Overigens HJ, mooie verzameling hammies !

11. leni1955

leni1955 Levende forumlegende

Goedemorgen, na 2 dagen knockout geweest te zijn van de migraine en gisteren een dagje bijkomen ben ik er ook weer, pfffff wat een kl... ziekte is dat toch, het went nooit.:wuerg:

Niet alles gelezen maar wat een gedoe op de hof van hofje, tjonge jonge en ja die boeren voor haar zal zeker lastig worden, ze zijn niet meer zo trouwlustig en blijven ook niet lang meer tegenwoordig:(

En Sniet, hoe ging het op de nieuwe matras?

hwjstolwijk, snietje1, charme63 en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. stien56

stien56 Alwetend orakel

Jakkes Leni, die migraine - manlief en oudste zoon hebben het ook:cry:

hwjstolwijk, snietje1, charme63 en 5 anderen vinden dit leuk.
  13. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

Goedemorgen:inlove:
    Beterschap Leni - Migraine is :(... Me zijn der hier ook mee bekend ... Hofje en de kids...
    Sniet goed geslapen op nieuwe matras...?
    Rozijntje kreeg een Paling ...wel ja doet maar weer ... -.-... Wel de aanbiedingen gezien en fijn voorbij laten gaan. Der zijn nog coupons. Heb ook geen kaartje meer... dus kon zowiezo niet kopen :music:... Het kan nog tot vanavond zag ik ..euhm euhm ik denk het niet.
    Tja tja ... De Boeren... Lastig volk die Boerenmannen ... Ze zijn der denk niet, of ze willen niet of ze durven niet .... En als ze al durven dan posten ze niet of niet meer of heul weinig. Jammer heul jammer...
    Met Hexia ist ook niet gelukt ... Dus die in naar verweggistan vertrokken. Met Hofje wilt dus ook niet lukken, maar verweggiestan is voor nu nog te ver weg ... Zal ik maar zeggen. Jammer heul jammer, de Hofjes Dametjes zijn toch best lief enzo enzo ...:wuerg:
    En dan tja dan is daar mijn lieve kleindochter Frummel nog ...Zal zij ook een eenzaam bestaan moeten gaan leven. Rozijntje is helemaal van de wap. Daarom was zij dus de laatste tijd wat witjes en stilletjes en een ietwat mager vond ik. Zij mankeert dus niks.
    Maar ja ... maar ja. Als moeder en Oma zijnde moet Hofje zich nog wat op de achtergrond houden. :oops:...
    Eerst maar ff een bakkie koffie ... wie weet brengt dat nog ideen of een oplossing ...

Lied van de dag ; Atomic Kitten - Someone Like Me
    :inlove::inlove:

hwjstolwijk, snietje1, charme63 en 5 anderen vinden dit leuk.
  14. -RozeMarijntje-

-RozeMarijntje- Halfgod

Deze morgen was ze al vroeg wakker, ze had alweer slecht geslapen en zag de kringen wel onder haar ogen. Gelukkig had HJ nergens nog iets van gemerkt. Dat had ze er nog niet bij kunnen hebben. Zo aan de eettafel in de keuken zittende met een kop hete koffie, liet ze haar gedachtes maar gaan. Ze kwam er niet goed uit. Hoe ze dit nu aan HJ moest gaan vertellen.
    Zij zelf was ook best geschrokken, een vrouw mocht deze dingen niet moeten doorstaan en beleven. Het hoorde fantastisch en geweldig en de ultime vorm van liefde voor en van elkaar te zijn. Altans zo dacht zij erover. Het zou ook allemaal wel goedkomen. Frummel was veilig bij haar en anders was daar nog Mama Hofje en in het uiterste geval Hexia nog daar.
    Al was dat dan wel in verweggiestan. Ze was en zou altijd voor haar en haar kinderen klaarstaan en de deur zeker open hebben staan. Mama Hofje ook.

Al was die de laatste tijd wel met heel heel heel andere dingen bezig. Ze had haar gevraagd, wat zijn nu je plannen Mama Hofje ? Die antwoorde : Kind ik heb nog een goed deel van mijn leven voor mij, ik vind zelf ook het beste deel van mijn leven. Ik ben vrij en fris en fruitig, ik zou dat nog graag een keer met een boer willen delen. Een boer van stand en verstand, een boer die ook romantisch is en ik wel ook wel is romantische brieven ontvangen en euh euh euh alles wat daar zo beetje bijhoort enzo enzo ...Ik heb nog nooit een romantische brief van HJ ontvangen Mama Hofje was het enige wat ze uit kon brengen op dat moment. Ergens snapte zij het wel. Mama Hofje was vrouw, ze kon wel zeggen een zeer vrouwelijke vrouw, net zoals zij op die manier van HJ genoot, kon zij zich een beetje..een beetje voorstellen wat Mama Hofje bedoelde. Al wilde ze daar even niet bij nadenken. Dat je moeder enzo enzo ...
    Nee dat was prive.

Dan gingen haar gedachtes naar Frummel, haar lieve Frummel. Wat had die het moelijk gehad de laatste tijd. Eerst met al die vrouwen en gedoe enzo. Nu waren er andere problemen. Grote problemen. Al zag zij er niet zo probleem van. Maar ze gunde Frummel het nu eenmaal anders, had het haar ook anders gegund. Nu moesten eens kijken hoe dit tot een goed einde te krijgen en dat zou vast wel lukken. Frummel was deze week wat stilletjes geweest. Eerst had zijn nog gedacht dat er een griepje achter zat of te druk met de eind examens.Op een middag toen zij met de markt voorraden bezif was in de bijschuur, kwam Frummel stilletjes bij haar zitten. Ze zag haar gezichtje wel afwissenld van bleek naar rood. Ze wist dat ze dan even niks moest zeggen. Frummel was wat dat betreft net HJ. Met rust laten en dan kwam het vanzelf wel waar hij/zij mee zat.

Frummel zat daar nog een poosje en ging weer weg en kwam weer terug. Mama ..? Mama ik euh ..Mama...? Begon ze voorzichtig. Zij keek haar dochter aan en zei; Zeg het maar ..? Mama ... Ik ben niet goed ..niet goed? niet goed? Kind je bent heel goed hoe kom je daar nu zo bij ..? Mama ik ..ik ... ik ... ik moet een kind krijgen ..en meteen begon Frummel hartverscheurend te huilen. Zo erg dat ze dacht dat Frummel erin zou blijven. Frummel toch ... Das toch niet erg. Dat kan gebeuen en ja je bent nog wat jong, maar bij ons boeren geeftdat niks. Wie is de vader ..? Frummel begon nu te gillen...Er is geen vader.... er is geen vader. ....er is geen vader ...Verbaast keek zij haar dochter aan ...Geen vader..? Euh euh euh ..
    Frummel een vrouw kan niet van de kersenbomen zwanger raken. Daar is toch nog altijd een man voor nodig. Hier neem even een glaasje water en haal eens diep adem. ja goed zo. Vertel mij nu eens heel rustig wat er gebeurd is of aan de hand is. Want zo komen wij niet verder.

Frummel nam haar tijd ... Frummel vertelde en vertelde en vertelde... Hoe zij verliefd was geworden op een jongen, de meisjes waren een poosje leuk geweest maar zo als zij voor die ene voelde en meteen in vuur en vlam stond. Zo zo zo had zij zich nog nooit gevoeld. Eerst was ze heel blij geweest. En had HJ willen vertellen Papa ik ben gewoon hoor. Gewoon.
    Ik ken ook van jongens houden. Dat had ze dus maar niet gedaan. Achteraf, maar ja das altijd achteraf had dat misschien een ietsie pietsie beter geweest. Dan hadden ze haar op van alles kunnen wijzen ...en zeker op het gebruik van de Roze Pilletjes....
    Maar goed dat was nu dus te laat. Frummel vertelde verder en verder. Nee zij had zich als de eerste de beste enzo.

Dat kwam pas veel later. De jongen waar zij veel voor dacht te voelen, was een poos uit zicht verdwenen. Meer als een paar zoenen waren er niet geweest. Maar ineens stond hij na eenpaar weken weer voor haar. En toen... en en en ... had ze die stap genomen. Nooit bij de gevolgen ervan bij stil gestaan. Zij en het heerschap waren gelukkig met elkaar en net toen zij
    wilde voorstellen eens mee te gaan naar de HerenBoerderij, kwam hij met de mededeling dat hij ging verhuizen en werken naar de andere kant van de wereld. De andere kant van de wereld..? Frummel vertelde dat haar wereldje wel even instorte toen. Hij had nog wel gezegd; Je kan ook met mij meegaan? Resoluut zoals alle Hofjes Dametjes soms konden zijn had zij dit geweigerd en nee gezegd. En zo was hij gegaan. Ze wist niet waar hij was, ze wist niks helemaal niks. Wat ze wel wist dat zij deze man niet wilde. Deze man wilde zij niet meer.

Weken later was ze er achter gekomen dat zij een kind ging krijgen. maar hoe het nou verder moest wist zij niet.
    Zij, Rozijntje wist het ook niet. Dat het kindje welkom was wat haar betrof was wel duidelijk. 0ok HJ zou dit kind wel welkom heten als,t eenmaal zover was. Maar zover was het nog niet. Hoe moest zij dit hem gaan vertellen. Haar allerliefste maar ohw zo ouderwetse boer soms in zijn opvattingen. Frummel was zijn oogappel en tja nu die oogappel wel ver van de boom gevallen was? ... Hij had al wel opgemerkt dat Frummel wat dikker werd. En iets over een uithuwelijken aan een rijke boer en bruidsschat. Nah zij ging echt haar kinderen niet uithuwelijken. Huwelijken moesten alleen gesloten worden uit liefde. Dat hun huwelijk in 1e instantie dat niet was ...Al wist zij wel beter en zou HJ dat nooit en te nimmer toegeven.

Ze glimlachte als zij er aan dacht hoe het toen gegaan was. Die grote sterkste knapste mooiste boer van het dorp, die haar en alleen haar wilde. Maar toegeven..? Nee nooit zou hij dat doen.
    Ze ging nog maar is verse koffie zetten en zo HJ eens wakker maken. En dan tja dan moest zij het hem toch gaan vertellen. Langer wachten kon niet. De meeste boerinnen en boeren hadden hun ogen ook niet in hun boerenjaszakken zitten.

hwjstolwijk, janniekwak, snietje1 en 7 anderen vinden dit leuk.
  15. stien56

stien56 Alwetend orakel

Oh jeeeee - suc6 met vertellen aan HJ, Rozijn - ben benieuwd hoe die gaat reageren:wuerg:

hwjstolwijk, snietje1, leni1955 en 5 anderen vinden dit leuk.
  16. harm-jan70

Goede middag allemaal.

Leni beterschap, Snietje dank je wel.

Vanochtend heerlijk gewandeld. Wel een wat beladen wandeling... Er stond ineens een bankje boven op de heide.. een herinnerings bankje... Bleek dat wat daar gebeurd was, nog dichterbij dan ik zelf dacht. Bleek ik daar op dat tijdstijd gewoon vlak langs te zijn gelopen... Hmm maar niet meer aan denken...

Nu eerst maar eens koffie drinken met Rozijntje. Misschien moest hij haar toch maar eens vertellen dat hij met de eigenaar Zeer Rijk van de stoeterij de zwarte hengst gesproken had. Die zoon van hem was dan eigenlijk niet wat men van een boer kon verwachten. Eigenlijk was het maar een slap janus en een pap kindje. Moeders mooiste was het eigenlijk ook niet met zijn x-benen en de wat te grote oren aan zijn kop.

Maar ja, ze hadden wel een stoeterij waar men u tegen kon zeggen. Vele paarden met zeer succesvolle bloedlijnen hadden al op wereld niveau en daarbij behorende prijzen en geld gescoord. Zelf een heuse Arabisch sjeik had er al eens eens een buisje van dattum gekocht.
    Tja en zoals Frummel met paarden om kon gaan..tja..dat was dan een appeltje eitje..

En wat de liefde aangaat..tja..dat lag misschien wel wat lastig. Maar het was toch Rozijn die altijd zei: "dat liefde moest groeien...". Nah dat zal hier dan ook wel gaan gebeuren dacht hij. Toch was daar een gedachte die hij liever wegstopte.. Ergens gunde hij haar toch een echte boer. Maar ja die waren er niet veel, zeker niet met een flink bedrijf en centen achter de hand...

Ach als er eenmaal een broodje in de oven lag (zoals Geertrui het zo mooi kon zeggen) bij Frummel zal het vast wel goed komen met dat huwelijk.. Toch...?

17. -RozeMarijntje-

-RozeMarijntje- Halfgod

Nog voor zij de koffie klaar had, HJ al de keuken binnen zag stappen...na een euh euhm heerlijke ochtend kus ...Hij aan tafel ging zitten en even zweeg. Ze zag het al ...met rust laten Rozijntje...hij komt er zelf wel mee...Nu had zij geen idee wat? En stelde haar eigen verhaal over Frummel maar even uit.
    Langzaam net als Frummel stak HJ van wal … Over stoeterij De Zwarte Hengst. Of zij die zoon kon? Ja die kon zij :wuerg:... Die euh euh ...
    Ze zei maar niks en luisterde verder... HJ had die vader gesproken en ze hadden dacht zij al een soort van deal gesloten ...
    En over een broodje in de oven. Ja dat zei Geertrui altijd. Zij vond het een stomme opmerking altijd -.-... Ze verslikte zich spontaan in haar koffie. HJ schoot haar te hulp. Maar dat hielp niet veel. Eigenlijk was ze best boos. Haar kinderen werden niet uitgehuwelijkt.
    Niet om geld bij geld te leggen. Niet om Land bij Land te leggen Niet om bezit te vergroten. Dat stomme geld ook altijd.
    Liefde het draaide om liefde in het leven. Geld, land en bezit had daar niks mee te maken. Ohw HJ...toch ...
    In haar woede stak zij nu ook van wal.

Ze vertelde HJ van Frummel en haar toestand. Ze ratelde aan 1 stuk door. En zag HJ van bleek naar rood kleuren en weer terug.
    Op het laatst liepen haar de tranen van woede over haar gezicht. HJ zei nog steeds niks, bleef als een geslagen hondje aan de tafel zitten.
    Wel zag zij niet zijn liefde groeien, maar zijn woede. Ze wist niet wat te doen en die woede kon zij niet aan.
    Ze stond op en liep naar buiten een totaal verblufte HJ achterlatend.

hwjstolwijk, janniekwak, snietje1 en 6 anderen vinden dit leuk.
  18. harm-jan70

Frummel zijn Frummeltje... zijn oogappel. Zwanger..! Een brood in de oven. Hoe heeft dit toch kunnen gebeuren..:mad:

Eerst die rare fratsen met die eeh meiden eeh..nou ja je weet wel. Gelukkig was dat maar een fase gebleken. Nu zwanger van de eerste de beste lanterfant... Wel de lusten maar niet de lasten..! 0ow als hij die vent toch eens in zijn handen kreeg... Dan zou hij er wel voor zorgen dat diene vent nooit meer kindjes maken kon.. Op het kippen hakblok met dat spul weg ermee!

Zijn Rozijn, die niets leek te begrijpen van het begrip dat geld met geld geld trouwen en land dat vergroot moest worden. Zij wil haar kinderen toch ook goed terecht en warm terecht zien komen. Leven in armoede is als opgeschonken surrogaat koffie in de morgen. En dan Frummel moest nu toch ook wel weten hoe kindjes gemaakt worden, had zij het op de boerderij dan niet genoeg zien gebeuren bij de beesten...?!

Tuurlijk gunde hij zijn Frummel een huwelijk uit liefde. Waar hoe kon er nu sprake van liefde zijn, als er geen eten op tafel kan komen, de kinderen met een lege maag naar bed gestuurd moeten worden. Dat soort huwelijken redden het vaak niet lang...Of ze verzuren sneller dan een appel in de hete zomerzon.

Als het nu nog een moetje zou zijn, dan was er vast nog wel iets te regelen geweest. Dan hadden zij Frummel een tijdje naar de gezusters gepruttel kunnen sturen tot het moment daar was. Voor het dorp zou Frummel dan een tijd op een stage zijn gegaan. Als het huwelijk dan eenmaal gesloten was, de baby er eenmaal was, viel er ook niet veel meer over te kletsen in het dorp. Maar er is wel een moetje maar gene vent..! 0oh hoe heeft dit toch kunnen gebeuren!

En met die zoon van boer Zeer rijk, daar zou misschien nog wel wat mee te regelen zijn geweest... dan zou het broodje zo gezegd van zijn zoon zijn geweest. Diene zoon weet tenslotte ook niet van de hoed en rand. En geld sluit tenslotte ook vele monden.. Maar Rozijn zag die zoon al in het geheel niet zitten.. Dat benne gene vent, dat benne een .... zei zij nog... :oops:

Nu was Rozijn ook nog boos naar buiten gelopen, zijn alles..

Nu hij er over nadacht, Rozijn had eigenlijk ook niet veel bezit gehad bij het aangaan van het huwelijk. Wat had hij daarvoor moeten praten bij zijn ouders... Nee, Rozijn dat was niks voor hem... Geen geld geen huwelijk! Straks gaat ze ons familiebezit en jouw heren boerderij nog verbrassen was er nog gezegd. .. Als jij dat huwelijk door gaat zetten, kan jij fluiten naar jouw erfenis, Die vrouw heb niks verstand van geld en boeren zaken.. Uit op uwe geld is zij! Nou die laatste opmerking heeft de fluitketel wel doen zingen. Woest was hij op zijn ouwe heer. Het is dat moeke tussen Paakje en HJ sprong... Ze hadden elkaar bijna met de klompen op de kop geslagen.

Rozijn is en blijft het, die ga ik trouwen had hij gezegd! Geen ouwe heer of moeke die daar wat aan kan doen. Zij mag dan in jullie ogen geen centen op de bank hebben, maar ze heeft een hart goud. (En mooie gewelfde vormen, maar dat had hij er maar niet bijgezegd). Als jullie het daar niet mee eens zijn, dan hoef ik uwe ook nie meer te zien. Later hadden zij wel bakzeil gehaald. Zij wisten ook wel, dat hij op zijn vader leek, wat hun in de kop hadden dat hadden ze niet ....

19. -RozeMarijntje-

-RozeMarijntje- Halfgod

Boos stappend door de weilanden, zich zelf overal de schuld van gevend liep zij daar. Ze had niet boos op HJ moeten worden, ze wist toch hoe hij opgevoed was...? En was ze nu nog niet oud genoeg om die drift buien onder controle te houden...? Maar ja het ging hier wel om haar dochter. En haar kleinkind. Vreemde gedachte zo, het liefst had ze zelf nog een baby gekregen van HJ of anders gezegd HJ nog een baby/kind willen schenken. Hij haar allerliefste die zulke mooie kinderen maakte. Ze schudde haar wilde krullenbos hoofd eens flink heen en weer en riep zichzelf tot de orde. Kom op Rozijn het gaat nu niet om jouw kinderwens of wat dan ook, je moet er zijn voor je dochter en haar kind.

Aan fratsen als Frummel weg sturen en als zijnde zwanger van die stuk on...euh dat mocht ze niet zeggen. Maar een vent was't niet die gozer van Zeer Rijk. En nee al ging HJ op zijn kop staan dat ging niet gebeuren. Alsof geld maar gelukkig maakte. Ze had het zo vaak gezien geld wat met geld trouwde om het geld. Tssss en maar toneel spelen want dat was't in de meeste gevallen.
    Toneel spelerrij ohw wat zijn wij gelukkig. Maar ohwee als der dan geen stamhouder kwam. Sommige hadden geluk en vonden alsnog de liefde in zulke huwelijken. Voor de meeste was het en dan met name voor de vrouwen een kwelling. Ze hoorde het tante nog zeggen. Kind Rozijntje dat in de bedstee gedoe. Laat maar gebeuren wat moet dat moet. Ze had toen nog geen flauw idee wat tante bedoelde en was erg bang geweest. Gelukkig hield HJ toen al van haar en is dat nooit op die manier gebeurd.

Ze kon veel arme mensen die heel gelukkig waren en met liefde de surrogaat koffie dronken en lappen verstelde om hun kinderen toch kleren aan hun lijven te hebben laten dragen. Kinderen zonder eten en met lege magen naar bed laten gaan, kwam bijna niet voor. Daar woonden zij gelukkig in een te mooi dorp voor. Men hielp elkaar ten alle tijden.
    Roddelen konden ze, maar hulp stond voor op. Beter arm en gelukkig dan rijk en ongelukkig. Zo had Mama Hofje hun ook opgevoed. Ze wist ook niet beter. En daar zat het probleem van nu dan ook grotendeels dacht zij in ene. HJ was zo anders grootgebracht. Dat kon en mocht zij hem niet steeds voor de voeten smijten. Ze moesten hun trots allebei opzij zetten en voor Frummel gaan zorgen. Dat was nu het belangrijkste. Frummel zou het met hun hulp en liefde voor haar wel gaan redden. Ze was sterk sterker als ze dacht.
    Die kon zelfs zelf wel een boerderij runnen met of zonder vent.

Maar eerst moest zij haar gedrag bij HJ gaan goedmaken. Als tie nou maar niet te boos op haar was.
    Als dit nou maar niet hun liefde in de weg ging staan. Ze kon niet zonder hem.
    Zuchtend en met lood in de klompjes ging ze op de HerenBoerderij aan. HJ verliezen of elkaar kwijtraken in de liefde dat mocht niet gebeuren. Dat moest ze eerst goed gaan maken en recht gaan zetten.
    Dan konden ze Frummel pas goed bijstaan enzo ... maar ja wat HJ in de kop had... had tie niet in zijne welgevormde ...
    Schoorvoetend deed zij de keukendeur open en stapte naar binnen … Daar stond hij haar grote liefde haar alles...

hwjstolwijk, janniekwak, snietje1 en 5 anderen vinden dit leuk.
  20. harm-jan70

Terwijl HJ zijn gedachten nog alle kanten uitsprongen. Heden en verleden door elkaar leken te spoken… Daar ineens Rozijn in de deuropening stond. De winterzon die haar zwarte haren deden schitteren..

Ikke..ik..stamelde HJ..wij..w.i.j… moeten misschien eens even praten, lieve Rozijn.

Die zoon van die paardenhandelaar moeten wij maar vergeten hé Rozijn? Zijn vader mag dan van vele goede markten thuis zijn, zijn zoon benne dat niet volgens mij. En wat jij zei, als die slungel van de verkeerde markt is, heb Frummel er later ook niets aan.

Zo’n soort van leven moeten wij Frummel en ons aankomende kleinkind niet aan willen doen.

Wat ik wel gezegd wille hebbe Rozijn, waarbij hij haar strak en verbeten aan keek: De engeltjes dokter komme er hier niet in..! De engeltjes dokter sprak Rozijn... Een dokter die engeltjes maken kan..? Hoe moest hij dat nu aan Rozijn uit leggen…

Kijk Rozijn soms zijn er huwelijken waar dingen niet lopen zoals ze horen te lopen, de boer dan met de dienstmeid en zo…of met een deern in de stad. Dan de dienstmeid eeh…of deerne nou ja…je weet wel raakt. Dan gaan zij naar diene dokter die van het baby’tje een engeltje maakt. Zodat niemand er van hoeft te weten, er geen schande gesproken van kan worden..

Diene vent komt er hier niet in, zij HJ, waarbij hij met zijn vuisten in wanhoop harder op de tafel sloeg dan de bedoeling was. Het kan mij niet schelen wat zij over ons te zegge hebben in het dorp, maar niks gene engeltjes maker! Dat gij dat maar begrijpt!
    Op zachtere toon ging HJ verder, hoe het nu verder moet weet ik ook niet mijn lief.. Een kind zonder vader… Misschien kunnen wij als Opa en Oma… hij wist het zelf allemaal niet zo goed..

Hij en Rozijn met zulk een verschillende achtergrond, die elkaar toch altijd weer in alles wisten te vinden.. Het liefst zou hij nu met Rozijn... Maar daar was het probleem niet mee opgelost..

In praten was hij nooit zo goed geweest. Werken, en zaken...dat was waar het vroeger om draaide... Kletsen was volgens zijn oude heer voor de ouwe wieven bij de haard...

Laatste bewerkt: 18 December 2019
    hwjstolwijk, janniekwak, snietje1 en 6 anderen vinden dit leuk.