-De Plattelandsvrouwen leuterclub (ook voor mannen) 2014-08-25

Discussie in 'Overig archief' gestart door HofvanDromen, 25 Augustus 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. charme63

charme63 Forum-ambassadeur

Laat het maar mooi aan me voorbij gaan met die seizoenspunten...maar bedankt voor de info HJ en Stollie ;) event ga me der niet druk over lopen maken heb wel ff wat anders te doen :p weekend trouwens lekker volgeboekt, doopborrel van bonus kleinzoon dan weer gezellig met heel de fam. bij elkaar.
    CousCous...klinkt erg lekker maar ja heb een muggezifter van een zoon die eet lang niet alles en helaas belieft meneer het niet :wuerg: De boekhouding schiet hier voor geen meter op, krijg steeds phone het lijkt wel of ze weten dat ik thuis ben -.- dus nu maar even iets anders doen voordat ik stapeldol word....druk mezelf maar even netjes uit :oops:

Voordat ik het vergeet heb een toverstaf geval ergens gekregen, schiet me lek als ik weet waarvan dus als die weg te geven is voor iemand uit dit draadje of mijn buurtjes die dit lezen

HofvanDromen, leni1955, stien56 en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. missy-m85

missy-m85 Forum-ambassadeur

Couscous :inlove:, lekker hoor :p .

Die seizoenspunten.. kunnen mij ook gestolen worden :oops:, vind de beloningen in de winkel niet leuk :sleepy:..

Misschien dat ze volgens seizoen leuker zijn..

Heb wel 2 van die muntjes.. dus voor het einde seizoen toch maar inleveren.. anders vervallen ze :(, mits ik dat goed gelezen heb.

Weet alleen nog niet of de meer ep/ of sneller succes - dingen gelijk in gaan? Vandaar nog niets aangeschaft.

Weet jij dat misschien HJ? Of iemand anders?

leni1955, stien56, snietje1 en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. hwjstolwijk

hwjstolwijk Alwetend orakel

gaan gelijk in geloof ik

HofvanDromen, leni1955, stien56 en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. missy-m85

Hmm daar was ik al bang voor.. nouja dan lever ik ze wel een keer in.. gewoon om de muntjes niet te laten vervallen / omdat het kan.. verder niet zoveel nut voor mij dan. Heb liever blijvende dingen.. of boosters die de schuur ingaan, zodat ik ze in kan zetten wanneer ik dat zelf wil :) .

leni1955, hwjstolwijk, stien56 en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. harm-jan70

harm-jan70 Levende forumlegende

Missy aan het lage percentage te zien, (20 %) vermoed ik ook dat ze gelijk in gaan, na koop.

Charme, hier gaat de telefoon echt uit, de deurbel ook als ik met de boekhouding, administratie bezig ben. Ken mij zelf ook te goed. Vind het meestal een klus van niks, maar wel een *peep* klus.. Dus als de bel zou gaan, of telefoon dan weet ik het wel...xD

Stol, een Medusa boom kan ik wel missen, trek maar aan de bel met een ruilevent. Iets terug hoeft niet.
    Je kunt hem ook zelf kopen in Jack's shop.

HofvanDromen, leni1955, hwjstolwijk en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. missy-m85

Bedankt voor de antwoorden :) .

Charme succes met boekhouding.. en alvast veel plezier met doopborrel (dat zijn de leukere dingen :) ) .

Gister trouwens iets nieuws van het spel ontdekt (wat dus niet nieuw was :oops:) .. ben er eindelijk achter hoe het bliksemschichtje te gebruiken met akkers inzaaien en water geven :wuerg:.. nouja nooit te oud om te leren zegmaar :oops:… echt erg xD.
    Dan weer wel jammer, dat dit niet bestaat voor het oogsten :sleepy:..

leni1955, hwjstolwijk, stien56 en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. charme63

Zou eigenlijk wel moeten ja...maar dan denk ik weer zou zomaar iemand kunnen zijn die belt voor info etc...
    Nu eerst koken en de boelhouding bijna klaar, wel niet vergeten op knop verzenden te klikken naar de boekhouder zoals de vorige keer o_O
    Hier ook een medusa over.....andere bomen trouwens ook

HofvanDromen, leni1955, hwjstolwijk en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. snietje1

snietje1 Levende forumlegende

Goedenavond
    Hier gewoon te druk met vanalles en nog meer, maar thuis administratie, nope, heb ik minimaal last van :) Wil ik graag zo houden. 8)
    HJ, ge je die inruilen voor je eigen auto ?:music:

Hier zit Schuimpie op zijn lekkers-schoteltje om te laten zien : ik kan erop liggen, dat wil zeggen : HIJ IS LEEG.... xDxD:inlove:
    Ik ga maar eens schillen en snijden voor alle hooligans :music:
    Missy, klopt, jammer dat die niet werkt bij het oogsten, maar ik denk dat er dan minder knechten verkocht worden. Vroeger had je ook een normale handbediening, met die oogst/zaai ring zijn veel boertjes opgestapt, de oude was makkelijk in gebruikt, daar hebben ze deze moeilijkere klikring voor in de plaatst gedaan. Sinds die tijd verkopen ze knechten bij het leven, simpel kunstje toch ?:music:

HofvanDromen, leni1955, missy-m85 en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. harm-jan70

Snietje!! xD

God zij dank, ben ik geen status symbool autorijder, enkel als die van een ander is.:music:

HofvanDromen, leni1955, hwjstolwijk en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. charme63

Heb er ook een hekel aan hoor Snietje, maar helaas blijft veel administratie liggen voor mezelf...zelfstandige hé maar kan dat de boekhouder ook wel laten doen maar dan euhh spek ik zijn knip en geef het toch liever zelf uit :p
    Die hooligans zijn echte slimmeriken xD en het heeft resultaat ze krijgen wat lekkers, zie het zo voor me de bandieten :inlove:
    Hier macaroni gegeten had even weinig tijd maar ach voor een keer....ben er niet eens zo gek op -.-

HofvanDromen, leni1955, hwjstolwijk en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. snietje1

snietje1 Levende forumlegende

Macaroni is ook lekker met een zooi groente en zo Charme !

Hier hebben we vanavond een pan Miehoen gemaakt, zooi groenten, kruiden en kipstukjes lekker makkelijk en toch smakelijk. Strakkies in de oven gooien om hem warm te maken, zure komkommer erbij gemaakt, klaar ;)

Lied van vanavond, love is all van Roger Glover & friends

Laatste bewerkt: 30 Oktober 2019
    HofvanDromen, leni1955, charme63 en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. charme63

Dan vind ik Miehoen veel lekkerder maar ja die zoon van me hé en kip ben er gek op maar weer die zoon.....muggenzifter is ie -.- Zo het is bijna tijd om te vertrekken ;)

hwjstolwijk, snietje1, HofvanDromen en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. -RozeMarijntje-

-RozeMarijntje- Halfgod

Vanuit de bedstee door het slaapkamerraam over de landerijen van HerenBoerderij kijkt. Zoals het herfstzonnetje wat waterig over de weilanden scheen, de bomen hun rode en gele gloed gaf, de dauw opsteeg uit de weilanden, het vee nog lekker buiten liep. Het was mooi en nog altijd werd ze er gelukkig van. Elke morgen wakker te worden met dat uitzicht en HJ naast haar.

Van de griep werd ze niet gelukkig en dat Geertrui maar op de stoel achter de deur van de slaapkamer was blijven zitten ook niet. Maar dat moest van HJ. Ze moesten op haar passen. Pfff, ze was toch zeker geen kind meer. Nuja ergens bleef je altijd wel een kind. En het kind in haar hield ze graag. Niet dat zij kinderachtig was. Flink zijn en doorgaan was het motto van Mama Hofje. Af en toe huilen, janken, gillen of zelfs schreeuwen mocht best, maar dan herpakken en door. Er kwam altijd weer een nieuwe dag met nieuwe rondes en nieuwe kansen. Al zag zij op dit moment weinig kansen. Stomme griep... stomme stomme stomme griep. Zo dat was er uit... Zij niet ...

HJ had bij de 1e verschijnselen meteen maat regelen genomen. Ze moest naar bed, Geertrui en Pien op haar passen. Hij ging meteen de dokter erbij halen. Nou dat was niet helemaal goed gegaan... Hij was de Zuiderwaartse Landweg nog niet opgereden of "BOEM" daar reed een grote wagen hem zo aan en van de weg. De auto plat en HJ met grote schrik gelukkig helemaal niks mankerende. Van dit alles had zij niets geweten HJ had het haar niet verteld. Hij had haar niet ongerust willen maken, zo dacht zij. Maar ze had wel die grote nieuwe auto op het erf zien aan komen rijden. Die dan ook nog 3 rondjes over het erf heen scheurde, en tja dat kon echt alleen HJ maar zijn.

De dokter was dus niet gekomen. Zij blij, die werd toch altijd al een beetje boos op haar. Dat ze niet teveel moest doen, anderen konden ook heus wel iets, dat zij toch ook wel is aan haarzelf en alleen aan haarzelf mocht denken en doen. Maar ja dan kreeg ze meteen ruzie met die beste lieve man. Alleen voor jezelf en alleen aan jezelf enzo enzo. Tja dat kon zij niet. Had geen idee ook, hoe dan ? Hoe deed je dat dan ? Zulke vragen bleven dan vaak open staan en zouden misschien ooit een antwoord krijgen.

Zelf kon ze er geen andwoord op geven, Ze had geen stem en als zij al wilde praten, dan moest ze hoesten. Zo,n hoest die je de adem benam. Waar je hele lijf pijn van deed en waar je van ging zweten. Ze leek wel een oud wijf en bovendien had zij liever dat HJ haar de adem benam, haar liet zweten en haar spierpijn bezorgde. Maar ja dat zat er ff niet in. Zoals meer er ff niet in zat. Het enge bos met de katten...Ze kreeg het laatse stukje niet open. Bij haar kalender stond een mooie grote blauwe plus. Tja als je een fiks aantal uren in koortsdromenland was, dan gebeurde dat. Voor 15 TG kon ze die blauwe plus vrijkopen. Nah mooi niet dat zij dat ging doen ... 15 TG het moest niet mogen. Ze ging er bijna alweer van aan de kook.

Ze had ook wel menig Boerin rond de HerenBoerderij gezien en gespot. Van Pien had zij gehoord dat men bij de bakker en de slager en de kruidenier al zachtjes fluisterde dat zij weg was. Nu was de Kruidenierszaak van Pien haar moeder. Al was,t mens een cententeller ze had mooi iedereen meteen de mond gesnoerd. Rozijn weg ? Die ? Die zou de HerenBoerderij nooit verlaten. Dan moet er toch wel heel wat nog gaan gebeuren of gebeurd zijn. Helaas dames de boerinnen, Rozijn zal de HerenBoerderij alleen samen met HJ en de kinderen verlaten. Wie was er aan de beurt ? Ah zegt Uwe het maar een pond koffie?

Koffie ze moest er niet aan denken, kopjes thee en kleine beschuitjes, dat ging momenteel nog het beste. Pien had het bed verschoond en de kussens nog maar is flink op geklopt. Heerlijk was dat een koel opgeklopt geschud kussen om je warme hoofd weer op te laten rusten. Dat was wat zij nu weer ging doen..Al die gedachtes ook, je werd er maar moe van.
    Eerst maar weer is een poosje rusten en misschien zelfs even slapen. Mochten er boeldagen komen of zelfs het oogstfeest, dan wilde zij daar toch wel dolgraag bij zijn.

hwjstolwijk, snietje1, charme63 en 7 anderen vinden dit leuk.
  14. missy-m85

Mooi verhaal RM :inlove:. Wilde net een mooi plaatje gaan plakken.. maar eerst het verhaal gelezen :) .

Voor iedereen ;) :

hwjstolwijk, snietje1, HofvanDromen en 5 anderen vinden dit leuk.
  15. harm-jan70

Heel mooi verhaal Rozijn, vooral die auto! xD/:inlove:

Goede middag all.

hwjstolwijk, snietje1, HofvanDromen en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. stien56

stien56 Alwetend orakel

17. leni1955

leni1955 Levende forumlegende

Weer helemaal bijgelezen, tjonge wat een avonturen weer.:wuerg:
    HJ gelukkig ben jij nog heel.:D
    Sniet mooi die hooligans :inlove: en ik voel me wel weer beter hoor, niet te lang treuren;)
    Charme boekhouden is mijn vak, heerlijkxD

En voor iedereen een dikke knuffel en beterschap die het nodig heeft.

18. stien56

stien56 Alwetend orakel

HJ - ik zag elders een foto van je auto - uhhhhhh :wuerg:

19. harm-jan70

Dan wel van de nieuwe (in bruikleen zijnde dan) hé Stien? Zo ja, hij is BIG hé!8)

Niet van die Toyota hybride hoop ik...met wat kreukjes hier en daar...en nog wat meer..xD

20. -RozeMarijntje-

-RozeMarijntje- Halfgod

Geen elders heeft of is … dus ook niets weet of ziet …. ben hier das al meer dan genoeg 8) ... Wat ik wel zag is de nieuwe kalender.
    En jawel het Ruilen/ Kadootjes geven komt eraan :inlove:... Zag ook knechtjes kopen staan ...hmmm daar moet ik nog even over
    nadenken. Of ik BP dat 10tje nog wil schenken. Vandaag nog niet, De pay-safe kaart nog niet geniet.
    Die moet ik eerst nog kopen gaan.-.- Sjee het slapen heeft mij goed gedaan xD

hwjstolwijk, snietje1, leni1955 en 3 anderen vinden dit leuk.