-De Plattelandsvrouwen leuterclub (ook voor mannen) 2014-08-25

Discussie in 'Overig archief' gestart door HofvanDromen, 25 Augustus 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. harm-jan70

harm-jan70 Levende forumlegende

xDxD

*Snel een virtuele klok ophangen doet*

popje4, charme63, snietje1 en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. hwjstolwijk

hwjstolwijk Alwetend orakel

ik mis 2,5 dag voor dat event dus dat wordt toch al niks voor mij
    en weet je ik heb dat woud niet vrij gespeeld nog, kan dat wel nu allemaal doen maar dan zit ik de hele dag achter de pc
    mis een paar dagen bommel en ook de kalender het zal wel
    en ik ga niks in dat draadje er over zeggen, draadje wordt steeds vreemder
    maar gelukkig heb ik dit draadje nog

3. harm-jan70

Met recht een raar draadje. Met name over dat passief agressief.. Klopt van geen meter btw. Maar dat is mij te veel type werk om dat uit te leggen waarom die stelling van Paddington niet kloppend was.

0ok Ron zat er heerlijk met een heuse B.A. bril op de neus in te schrijven. -.-

Dan zou ik ook makkelijk kunnen schrijven, met een maandelijkse en fikse BP toelage...in TG voor een B.A. tja, dat speelt het spel wat meer makkelijk en sneller. Dat anderen dat bedrag niet willen investeren, daar het dan wel om echt geld gaat, en niet om gratis verkregen TG, dat word gemakshalve even vergeten en niet over en bij geschreven.

Edit:

Daarbij genomen is het gewoon een koop spel, wie het meest betaald, heeft het meeste profijt. Dat zou ik Ron wel eens willen zien schrijven. i.p.v.

Laatste bewerkt: 22 Oktober 2019
  4. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

Laat ik het zo zeggen, het zat in mijn hoofd ... die vraag ... Ik blijf mij dat altijd afvragen .. het grote waarom ...das toch niet zo erg?

Het andere antwoord was zeker zeer vreemd te noemen ...
    Ik wist niet eens wat het was ... Even op gezocht ... Neuh Hofje is dat niet ...
    Dat men zulke aannames neemt en ervan maakt .... Moet er alleen maar om lachen ...Gaan jullie er maar niet te veel op in...
    Zonde van de energie .../ tijd enzo enzo ...

Ik weet nu wel dat men Hofje liever ziet gaan dan komen ... Jammer maar ik blijf, en wel dan gewoon hier ...

5. hwjstolwijk

mandjes kunnen dan redden
    ik mis dus 6 dagen kalender en dat worden er misschien 12 of meer als je ziet wat je mag betalen om ze open te maken laat dus maar

6. harm-jan70

Blij om te lezen dat jij er om kunt lachen Hofje.:)
    En nee, dat wat er gesteld werd, ben jij zeker niet!

Zelf lach ik wel om andere personen die aannames schrijven zonder te verifiëren of wat hun zelf schrijven wel kloppend is.

Mij is geleerd: van vragen stellen wordt men wijs.

De kunst van een goede coach, manager of B.A. is om een speler zelf aan het denken te zetten, het levert meer inzicht op van wat spelers bezig houdt. Antwoorden door of bij een foute coaching zetten vaak een punt en sluiten processen af. Vragen (stellen) daarin tegen zetten aan tot actie, verbeteringen etc.

popje4, charme63, snietje1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. hwjstolwijk

weet je voor ons is dit gewoon nog een spelletje, voor heel veel gok ik niet meer
    trouwens je zou maar nieuw zijn en alleen maar met bommel tevreden gehouden worden
    ik zou en dat zeg ik nu eerlijk als ik nu zou beginnen of misschien een maand ofzo spelen zou ik stoppen met dit spel

8. harm-jan70

Sterk punt Stol.

Het spel is inderdaad in een hele andere tijd(s geest) begonnen. Men wist vaak toen nog (ik zelf althans niet) niet wat een online game inhield. Wat de achterliggende processen waren. Let wel in het begin was de koop factor er ook zeker wel. Maar zeker niet zo nadrukkelijk en openlijk en veelvuldig als nu.

Voor mij zelf sprekende, als ik nu nieuw in het spel zou stappen, zou ik het ook zeker met een paar weken al voor gezien houden.
    Met Bommel en de kalenders komt men er zeker niet meer als nieuw speler zijde. xD

Voor een bepaalde groep van mensen is het m.i. geen spelletje meer, maar een levensinvulling/doel geworden, waar van alles en nog wat voor aan de kant wordt geschoven. Om die reden heb ik jaren geleden al een ommezwaai gemaakt, door steeds minder en geldelijk af te nemen van BP. Het kostte mij te veel tijd, real life tijd en geld om alles bij te willen houden.

Men is zo gericht op het alles willen behalen, dat men zich zelf uit het oog en soms ook de omgeving verliest. Of dat men kost wat het kost geld er in blijft steken om maar hoog te kunnen blijven staan, het alles en items, stallen, bomen e.d. bij willen houden.

Voor mij is het meer interessant om uit te vogelen hoe ik dit spel kan spelen als een spelletje, op een tijd die het mij uitkomt. Zonder er bergen tijd in te moeten steken, of om steeds de knip te moeten trekken.

Gelukkig heb ik daar de Hof-modus voor en de stelling: Het spel is er voor mij, en niet andersom.
    Tja dan sta ik maar niet zo hoog in level, BD. Heb ik maar net 180 wolken rijen ipv. 300 stuks of zo. Heb ik maar niet alle nieuwe bomen en stallen, lekker boeiend.

Het is een spelletje waar ik plezier aan beleef als het mij uitkomt. Niet een spel waarbij ik buren naar de kroon wil of moet stoten.

Laatste bewerkt: 22 Oktober 2019
  9. missy-m85

missy-m85 Forum-ambassadeur

Middag :) ,

vraagje.. zit er een max. aan het aantal partytickets wat je kunt hebben?

10. harm-jan70

Aan de gewone tickets wel Missy. 100 stuks.

De partij draai tickets daar zit geen limiet aan. Wel bij het kopen er van dacht ik... Als men te veel tickets heeft staan, mag men er niet bijkopen dacht ik. Men moet dan eerst weer onder een bepaald getal van tickets kopen.

popje4, charme63, snietje1 en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. hwjstolwijk

meer dan 100 geloof ik

weet je hj ze weten het zo te brengen van je moet mee doen want die stal kan alleen hier mee winnen
    was ook met die gazelle hok toen en later kon je hem ergens anders winnen
    en dan hoor je je hoeft niet mee te doen overal aan maar dit spel is zo inelkaar gezet dat je wel mee moet doen
    en bommel en kalender ik kan wel 5 min inloggen maar ik wil als ik ga werken mijn rust pakken voordat ik het weet ben ik een uur verder mee moet doen overal aan

en aan het woord moeten heb ik een hekel aan

12. HofvanDromen

Waarom kan ik erom lachen ... Tegenwoordig kijk ik nergens meer van op ... in de bijna 10 jaar dat ik hier nu op het spel zit en op het forum rondloop, ben ik al van alles tegen gekomen, voor alles en nog wat uitgemaakt. Heb van alles meegemaakt.

Veel zijn niet wat ze zeggen te zijn, velen liegen waar het gedrukt staat, velen denken te weten hoe en wat en wie Hofje is of ben.
    En het is zo makkelijk he, om met het geschreven woord van achter je toetsenbord, lekker iemand voor paal te zetten of grappig te willen zijn over de rug van iemand anders. Je gram te willen halen. Populair te zijn / te denken te zijn bij het mod-team.
    Want stel je toch voor dat men je niet aardig of zo zou vinden.

Ben hier als een totale dummie dus zo ene bijna 10 jaar geleden terecht gekomen. Wist niks van spelletjes of forums.
    Dit is nog steeds het enige forum waar ik ben. Zit ook niet op Facebook of andere "achterkamertjes" ...

Vanuit mijzelf sprekende, help ik altijd graag anderen, denk aan anderen....Dat gaat dan soms ook ten koste van mijzelf.
    Verder ben ik vrij impulsief te noemen, in mijn schrijven, das ook niet altijd handig.
    Ik weet ook heel goed, dat mij dingen verweten worden, die ik hier verder niet ga benoemen. Maar waarvan ik alleen weet, hoe het is gegaan en wat er aan vooraf is gegaan.

Dat menig persoon alleen aan zichzelf denkt en nooit vanuit een ander kan kijken of denken, daar heb ik dan wel altijd nog moeite mee.
    Net zoals men dan denkt, dat Hofje of de farmdochters alleen maar posten om herrie te schoppen.

13. hwjstolwijk

hj ik heb nog geen 80 rijen

popje4, charme63, snietje1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. harm-jan70

Hofje jij bent een mooi mens! :inlove:

Nu ga ik als een speer de honden en mij zelf eens uitlaten op de heide. Iets met de Hofregel en zo.. van het spel is er voor mij en niet....xD

Facebook, ligt bij mij ook al een jaar op zijn je weet wel. Toevallig van de week even op de messenger ingelogd, omdat iemand mij daar zo nodig een bericht moest sturen.

Op Facebook terug keren, gaat ook niet gebeuren. Vind het persoonlijk en grotendeels een zinloos gebeuren daar. Het kost mij ook te veel tijd om daar alles bij te moeten lezen, houden van zij mij eens dit en dat mensen.

15. stien56

stien56 Alwetend orakel

Even druk druk hier, maar............ helemaal met bovenstaande dingen eens - dit event mag van mij ook gewoon voorbij gaan - Hof modus, dus geen zin in

popje4, hwjstolwijk, charme63 en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. HofvanDromen

Geeft HJ een schopje onder zijn kadetten ... Hup hup hup met hondjes hup xD

Sterkte met de drukte Stien .... wel blijven posten graag ... Hofje kan ook niet zonder jouw enzo enzo :inlove:

Nu mijzelf ook even een schopje onder de kadetten geven doet ... er moet nog wel gekookt worden ook Hofje xD

17. harm-jan70

*Zich naar buiten geschopt voelt* xD

18. missy-m85

missy-m85 Forum-ambassadeur

Bedankt voor het antwoord :) . Het ging mij inderdaad om de "paarse" tickets.. en kopen doe ik ze niet ;) .. ze komen hier voornamelijk uit kistjes :inlove: en heb ze nu op 80 staan.. wilde even weten of ze boven 99 mogen komen :oops:. Ja dus :D .

Geen idee.. of dat ook gaat gebeuren hoor (voorheen nog nooit), maar wilde het even voor de zekerheid weten en op het forum kon ik het niet vinden (kon alleen iets vinden over het maximaal aantal als je ze koopt).

Verderz.. komend event ga ik meedoen en kijken of ik de toverstafjes-werkstal en hellehond (eruit) kan halen. Voor de rest zie ik het wel. (Zou ze ook later via Jack kunnen maken, zag ik).
    Ieder speelt zijn of haar eigen spel, mooi toch :) . Zo heb ikzelf de vorige weekend-questen voorbij laten gaan.. weet eigenlijk niet eens of ze nu voorbij zijn of dat er nog nieuwe komen.. maakt voor mij dus ook niet uit ;) .

Zometeen ook koken, vanavond wordt het: Spaghetti.

Edit: wat eten jullie vanavond? Leuk voor Snietje ;) .

19. stien56

stien56 Alwetend orakel

Wij eten aardappels, tuinboontjes en een hamburger

popje4, hwjstolwijk, charme63 en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. theav71

theav71 Levende forumlegende

Dochter heeft al spaghetti op en man en ik gaan aardappels, zelf gesneden snijboontjes met kipfilet eten.

Als je al lang speelt heb je natuurlijk wel veel dingen die lagere levels niet hebben, zoals een wolk die wac geeft, wolkenrijen en items die partydraaien geven, de bekers helemaal gevuld en in de boom, wolkenrijen die meer kans op di geven, mamoetbomen die je supermest en suzimest geven. Dat maakt het spelen van een event een stuk makkelijker. Hoe langer je speelt en dus hoe hoger je in level komt hoe meer dingen je met events/questen binnen hebt kunnen halen waardoor je nu makkelijker speelt. Ik heb bijvoorbeeld nog geen mier of een aantal van de laatste bomen maar met het ruilen kan ik er zo een ruilen als ik zou willen.

Lagere levels hebben dus minder mogelijkheden en moeten meer moeite doen om een event te halen. Zijn niet voor niks zo vaak verkoopevents voor super en suzimest. En de dure mandjes worden blijkbaar ook nog steeds goed verkocht, anders zouden ze niet de moeite nemen om ze aan te bieden. Wil je met de hoge levels mee doen dan zal je BP dus moeten sponsoren.

Maar je kan ook accepteren dat events op lage levels niet haalbaar zijn, zo zijn wij tenslotte ook allemaal begonnen en mee doen voor de kleinere prijsjes of je richten op bijvoorbeeld de verkoop van dingen (zoals mest) waar je later in het spel ook weer profijt van hebt. Buiten de events zijn er nog genoeg andere dingen op de boerderij te doen en je ziet ook dat als lagere levels om dingen vragen met het ruilevent dat andere graag bereid zijn om ze er aan te helpen.

popje4, hwjstolwijk, charme63 en 5 anderen vinden dit leuk.