-De Plattelandsvrouwen leuterclub (ook voor mannen) 2014-08-25

Discussie in 'Overig archief' gestart door HofvanDromen, 25 Augustus 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. hwjstolwijk

hwjstolwijk Alwetend orakel

ik las pas geleden dat iemand 8000 euro uit gaf aan fifa
    om de beste elftal te krijgen

snietje1, charme63, stien56 en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. popje4

popje4 Levende forumlegende

mee eens hofdame begelijden is wat je denk ik moet doen....maar soms he...gaan ze hun eigen weg he....hier besteed de jongste ook regelmatig geld aan zijn spel....loopt soms op tot 60 euro daar koopt hij dan gedeeltelijk een nieuw stukje van het spel ppppfff vind het ook veel maar ja hij werkt er voor en geeft verder niks uit...niet aan uitgaan en zo dus....tja
    tis hier ook fris en bbbbrrr weer...tja

3. harm-jan70

harm-jan70 Levende forumlegende

Klopt Hofje...

De schuld werd/word bij de ouders neergelegd. Veel andere excuses werden er ook gebruikt. Eigen verantwoordelijkheid, etc... Het lag nooit aan het spel...etc.. Kwam men er niet uit, dan werd de advocaat kaart gespeeld, en vaak ook een spelban op het spelersaccount gezet.

Kortom, de speler kon niet meer bij zijn spel en informatie. Een advocaat met kennis van Europees recht of beter nog internationaal recht (Tja het bedrijfskantoor zit indien nodig over al, maar net niet in het land waar de speler zit )en kost vele malen meer dan een paar duizend euro.
    De speler is bij voorbaat kansloos. Of hij moet Dagobert Duck heten.:music:

Het is een soort strijden als zijnde Jhon de Mol, Jort Kelder e.a. tegen FB.

Laatste bewerkt: 6 Oktober 2019
  4. hwjstolwijk

en het ergste is je koopt stekjes en stallen voor echt geld
    en er komt iets geels uit of iets waar je niks aan hebt en bij het ruilen kan je het terug verkopen aan bp voor nog geen 4 of 5000 bd
    dus echt geld betalen en nep geld terug er voor

5. harm-jan70

Voordeel is wel Stol, dat juist doordat er steeds meer juridische vraagstukken optreden met online spelen, virtuele werelden er ook meer duidelijkheid komt in het recht van de speler. 0ok over het verschijnsel game-verslaving.

Al zal het voor sommige spelers zijn als mosterd na de maaltijd.

6. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

Pop,
    zolang het binnen de perken blijft en je zoon er veel plezier aan beleefd is toch niet zo erg ... Het is al heel wat, dat jij het ook weet en met hem er over praat ...

Stollie alles wat je krijgt heeft wel zijn waarde of nut ... Het gele spul kun je altijd nog weer op de trein zetten ...

Met grote bedrijven is het altijd moeilijk om te bewijzen dat het anders ging, als dat hun denken ... Omdat ze te groot en dus te ver weg bij hun klanten staan, denk ik ...
    Met kleinere bedrijven is het contact dichterbij en daardoor met een lagere drempel en dus makkelijk omdat er persoonlijk contact
    mogelijk is ...Dat is denk ik de moeilijkheid met Online Spellen ...

7. hwjstolwijk

ze willen wel hier in nederland online gokken legaal maken

snietje1, charme63, stien56 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  8. harm-jan70

De kracht van de bedrijven, achter de online spelen en virtuele werelden is de "onbereikbaarheid" van de medewerkers zelf. Hoe groot of hoe klein het bedrijf ook is.

Zo ook Bigpont (Is enkel nog de merknaam) allang niet meer in Duitsland zit, het grootste deel van de aandelen in een mediaglomeraten zit. Die over verschillende holdings uiteen gespreid zijn. Men kan een één suppport aan schrijven die de zelfde taal van de speler machtig is, die via een soort van script moet/mag handelen. Alles wat daarbuiten valt...word naar een icm verwezen, die overal te wereld kan zitten....

Dus..tja...

snietje1, charme63, stien56 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. HofvanDromen

Dus tja ... Voelt Hofje zich nu al schuldig dat zij begonnen is met het hevig schrikken van het pakket ...

Dus tja ... Hofje gaat maar even aan de kokkerel beginnen en blijft gewoon haar boerderijtjes spelen ...

Dus tjsa....

10. popje4

popje4 Levende forumlegende

klop hofdame hij geeft ook nergens geld aan uit hoor drinkt niet rookt niet heul braaf....hahahaha maar is hij verslaafd?? ja dat denk ik wel...maar niet zo dat hij niet meer wil werken en zo....hij is ook autistische en voor hem is het een "fijn"iets zeg maar het spel daar heeft hij zijn contacten....blijven natuurlijk wel picsels.....al hoe wel....hij wel een mede speler heeft bezocht in engeland....dat dan weer wel...:)

11. hwjstolwijk

weet je ik kreeg ook wel eens die aan bieding, als er nu maand knechten bij zten in plaats van al dat mest gedoe was het misschien nog leuk geweest

popje4, snietje1, charme63 en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. harm-jan70

Persoonlijk denk ik dat het juist goed is, dat jij dit onderwerp hebt aangesneden. Daar ik zelf denk dat veel spelers niet op de hoogte zijn van wat een gameverslaving inhoudt. Of dat zij het niet willen weten van zich zelf. Het is te makkelijk om te schermen met"Het is maar een onschuldig boerderij spelletje.

Daar waar er echt geld in geding is, zeker icm gok elementen kunnen onschuldige zaken, heel snel hun onschuld verliezen.

popje4, snietje1, charme63 en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. missy-m85

missy-m85 Forum-ambassadeur

Middag / Avond allemaal ;) ,

las hier over verslavingen e.d. 0ok over dat Film in principe niet verslavend is.. geloof dat het bingewatchen van series wel verslavend kan zijn.. netfl*x is daar ook goed in.. de volgende aflevering gelijk instarten. Maar het is natuurlijk aan jezelf om dan te stoppen (ja/nee). Ben er soms wel gevoelig voor, maar dan denk ik: ik kan kijken wanneer ik wil.. dus kan ook later (soms wil ik wel liever doorkijken :oops:, maar verstandiger van niet :music:).

Verder is Missy niet echt verslavingsgevoelig denk ik.. ja pc-tijd probeer ik op te letten, daarbij vliegt de tijd soms voorbij als je niet oplet. En verder ben ik echt gek op Cola (moet wel Pepsi zijn), dus dat is meestal niet in huis of als ik er echt zin in heb wat blikjes, om er eentje te pakken tijdens Film kijken :) .

Is er iets wat jullie niet kunnen laten staan of laten of bijna niet :oops: ?

Speciaal voor Sniet ;) ---> Eten van vanavond: Gekookte Mosselen met wat Frietjes en Stokbrood Kruidenboter :inlove:.

~~ Mijn liedje van vandaag is ~~ : 'Martin Garrix feat. Bonn - Home' (2019).

popje4, snietje1, charme63 en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. HofvanDromen

Omdat Hofje ook bekend is met het autisme om haar heen herken ik dat wel Pop, tis vaak ook een fase ...over een poosje zal hij waarschijnlijk nog wel dat contact hebben met die medespeler .. Wat echt heel goed van hem is hoor....maar het spel niet meer spelen ...
    En dan jij bent er ook voor hem ... :)...

Tja goed niet goed... je weet nooit waar je goed aan doet ofzo :oops:... Wel fijn dat wij hier zo open met elkaar erover kunnen praten...
    Tis, ben ik met je eens wel een spel...Maar is elk spel dat niet ...? waar je, jezelf heel makkelijk in kan verliezen ... 0ok als je er geen geld in stopt ... Als alles om het spel gaat draaien... Dan gaat het de verkeerde kant op zal ik maar zeggen .... maar dat hebben veel mensen pas veels te laat in de gaten en dan ist dus al te laat ...

Nu als de sodeju aan de kokkerel hier .... voor Hofje het weet zeggen ze hier ...Jij ? Jij ? jij bent verslaafd aan die boerderij xD
    Dat is natuurlijk ook zo .... xD Dat kan niet anders als je de mooiste prachtigste ROZE Hof Boerderij hebt van heul Farmerama :inlove:
    xDxD

Ohjwa ....Hier Pasta - en eigengemaakte saus :inlove:

popje4, hwjstolwijk, snietje1 en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. harm-jan70

Missy, de vraag of vragen die bij een verslaving om de hoek komen kijken zijn:

• Welke rol speelt de tv, sigaretten, spel e.d. voor iemand in het leven?
    • Lijdt het sociale, werkzame leven eronder?
    • Doet, speelt iemand iets vanuit een passie, of uit een vlucht of om een leegte in te vullen.
    • Waarom kijkt, speelt, iemand een spel, rookt iemand, wat is de onderliggende reden(en).

Dan zijn er ook nog verschillende vormen van een verslaving, waarbij sommige hand in hand vaak samen gaan. Hier bij kan men denken aan: Gedrags verslaving, middelen verslaving, geestelijk verslaving.

Game verslaving valt (dacht ik, zeker weten doe ik het niet.) onder gedragsverslaving. Gokverslaving ook btw. (die wist ik dan wel weer)

Voor een game verslaving zijn vaak de factoren: Gaat de stof, tijd, middel, spel ten koste van andere activiteiten? belangrijk.
    Om het bij het spel en simplistisch te houden, gaat iemand op zijn werk, (al dan niet in de pauze) zitten spelen/gamen, ten koste van de rusttijd "tussen"de werkenperioden, in de nacht (tijdens de slaapperiode) oogsten, laat of gaat men sociale, sport of andere aangelegenheden schrappen, uitstellen, verplaatsen, en gelijksoortige situaties.

Heeft men het spel of handelingen in het spel nodig om zich zelf goed te voelen, of om een kick te krijgen, dan ken men wel met enige zekerheid stellen dat er sprake is van een game verslaving. Wil men het zeker weten, dan is het zaak om bij een psygh, een DSM'tje op te laten maken.8)

Meer moeilijk word het met dit spel, omdat er "kans op" spelen ingebed zijn en worden, wat dus ook nog eens een gokverslaving op kan leveren. Het spel speelt in op het menselijk brein en het stimuleren van iets absoluut willen hebben. Door bv een item (al eerder hier in deze draad geprobeerd uit te leggen)als iets exclusief te maken, te promoten.

Btw, tv kijken is een passieve actie. Gamen meer een actieve actie, of wel meer verslaving gevoelig.

Edit:

In het kort samengevat, en al eerder goed (had er even overheen gelezen) door Hofje omschreven.

Laatste bewerkt: 6 Oktober 2019
    missy-m85, popje4, hwjstolwijk en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. stien56

stien56 Alwetend orakel

Ach, verslaafd............. Ja, sigaret en koffie is ook wel erg lekker - maar aan dit speel? Nee, zeker niet en steeds minder - kan het rustig loslaten in vakanties of iets dergelijks.

Heb je het over (te) veel tijd achter de laptop door brengen - ja, dat wel - toch maar eens gaan minderen en weer een boek pakken - er liggen er hier nog zat

missy-m85, popje4, hwjstolwijk en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. harm-jan70

Stien gaan jullie niet over een x-aantal tijd toeren met de camper? (lichtelijk) Jaloers is..
    Eigenlijk heb ik geen reden om jaloers te zijn, heb al aardig wat van de wereld mogen zien.

Maar toch, op stap met een camper, zonder een vast omlijnd plan, feitelijk heeft iemand dan al zijn (t)huis altijd bij zicht.. lijkt mij heerlijk...

Toch wel een beetje jaloers is eigenlijk...xD

18. HofvanDromen

0ok best een iet wat jaloers is op Stien ...Lijkt mij ook fantastisch ...:inlove:xD... maar of Hofje er ook echt geschikt voor is ...Kweenie ...iets met heimwee enz enz ...:oops:
    Yesssssss hier die sintelbeuk uit de quest gehaald ... Rozijntje is nog niet zover ...nog 5000 ofzoiets hersenkool...:wuerg:
    En nog proberen een stukje paddenstoelenwoud daar open te krijgen...:music:...

19. aagje14

aagje14 Forumleerling

even inbreken in dit draadje[ lees het altijd]
    de sintelbeuk in welke quest zit die
    alvast bedankt

missy-m85, popje4, snietje1 en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. HofvanDromen

Hoi Aagje xD posten is nog veul leuker als alleen lezen hoor :music:..
    De Sintelbeuk zit in de quest Griezelen in het Maanlicht ...5 diamant ... Succes xD

EDIT : Thea van harte gefeliciteerd met je level up xD Allememachies wat werk jij hard en hoeveel EP tjes werk jij weer weg ...