-De Plattelandsvrouwen leuterclub (ook voor mannen) 2014-08-25

Discussie in 'Overig archief' gestart door HofvanDromen, 25 Augustus 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. hwjstolwijk

hwjstolwijk Alwetend orakel

weet je wat het is die dieren zijn bijna niks waard keek net naar de waarde er van 264 bd dus eigenlijk bijna niks dus
    de veren wel aardig dacht altijd het meeste waarde van het eiland maar nee dat is die totem
    dus ik hoop op meer dieren inleveren en anders haal ik het niet [ wat niet echt erg is ] en ook moet je wat ik zag drops in leveren

stien56, leni1955, charme63 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  2. harm-jan70

harm-jan70 Levende forumlegende

Op welke fora kijk jij als ik vragen mag Eric?
    Normaliter loop ik ze niet af, enkel als er een verwijzing naar is.xD

stien56, charme63 en hwjstolwijk vinden dit leuk.
  3. hwjstolwijk

zat bij het geruchtje draadje te kijken
    en ook even te kijken bij andere nieuwe fd daarom kwam ik op ongeveer 100 gb uit voor de tempel
    en de papegaai heeft heel weinig waarde ook met inleveren
    meestal is bij zulke event redelijk veel sv nodig vooral omdat drops in moet leveren
    ik baal zelf dat ik geen turbo molen had, mijn sv staat op 176 stuks
    was ook bij de lynx ongeveer tussen de 400 en 500 sv kwijt toen vooral omdat ik bijna niks over sloeg
    en gevoels matig wordt er de laatste tijd veel meer sv gevraagd dan vroeger en ook weinig sv te verdienen

4. charme63

charme63 Forum-ambassadeur

Middag allemaal, even thuis om te lunchen en dan op naar laatste cliënt voor vandaag. Die event met dieren nou schiet voor geen meter op...dacht dat is te doen met combinatie werken, denk niet dat het te halen is voor mij de wolkenrij -.- nou ja geen man overboord.
    Heb hopelijk voldoende papegaaien op voorraad (ruim 1000) en genoeg sv die molen draait dag en nacht maar afwachten wanneer het fokken begint.

stien56, leni1955, harm-jan70 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  5. hwjstolwijk

ik al ook de rij niet hoor
    en niet alleen haal je events met combie werken niet, events haal je ook niet als je vrij bent hoor

stien56, charme63 en harm-jan70 vinden dit leuk.
  6. leni1955

leni1955 Levende forumlegende

Dat ben ik niet met je eens hoor, ik haal praktisch alle events en ik zit echt niet de hele dag aan de pc.:p

Voor werkende mensen is het een stuk lastiger zo niet onmogelijk.

7. harm-jan70

Leni, Eric (Stol) heeft zeer verschillende diensten qua aanvang en einde van een shift per week.

In zijn geval is het dan bijna onmogelijk om op één vast punt/tijd of vaste/tijden punten van de dag te oogsten. Dat in combinatie met events, is het idd bijna geen haalbare kaart om een event in zijn geheel te behalen.
    Hij heeft ook al een keer geschreven, dat hij niet voor werken (zeker bij een vroege dienst die bij zijn werk om 06:00 begint) op de pc wil zitten. Daar kan ik mij wel iets bij voorstellen.

Hier was het vroeger ook gelijk bij opstaan *plop* de laptob aan. Dat is voor mij nu geen optie meer. Hier is het eerst koffie, ontbijten, de honden uitlaten. Andere dingen doen, tegen de middag gaat de laptop pas aan. Het voelde echt aan als een verplichting om gelijk of vlak na het opstaan, de laptop aan te zetten, want er moest geoogst worden. Nu denk ik daar toch echt anders over.

Tegenwoordig vind ik het "persoonlijk" heerlijk om in de ochtend te genieten van de koffie, het wandelen, andere dingen doen zonder dat ik gelijk in een virtuele wereld (hoef te) kruip(en).

Idem geldt voor mij in de avond, heb ik geen zin om te spelen, dan blijft de laptop lekker uit, ook al zou er geoogst moeten worden, jammer dan. De oogst kan ook wachten tot de volgende dag.

Iets met de Hofmodus en zo. Het spel is er voor mij, niet andersom xD

Laatste bewerkt: 3 September 2019
    stien56, leni1955, sanne1000 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. theav71

theav71 Levende forumlegende

Afgelopen event was wel haalbaar voor spelers die in de ochtend inloggen en dan in de avond nog een keer. Stollie kiest er zelf voor om dit niet te doen dus dan is het logisch dat je het niet haalt. Je kan niet van BP verwachten dat ze een event haalbaar maken met maar 1 keer inloggen per dag, dan word het spel wel heel erg saai voor de rest en zal de verkoop van knechten ook terug lopen (bp wil tenslotte geld verdienen).

Hier gaat de pc in de ochtend wel altijd aan, ben er vroeg uit voor dochter. Heb geen zin in gehaast in de ochtend. Moet ook altijd even de email ophalen voor het geval er iets belangrijks is op school waardoor ze bijvoorbeeld onverwachts vrij is. En met knechten ben je zo klaar met oogsten. Maar zet niet speciaal de wekker in het weekend om dan ook op tijd te kunnen oogsten.

Wil of kan je niet je tijd besteden aan het spel dan gaat het je geld kosten om hulpmiddelen zoals supermest en/of mandjes te kopen om events te kunnen halen. Of je accepteert het dat je ze niet haalt en speelt het spel op een andere manier. Dat is eigenlijk altijd al zo geweest, alleen is het nu duurder dan vroeg omdat de hoeveelheden die worden gevraagd meer zijn omdat er meer velden zijn. Dus meer supermest wat je er tegen aan moet gooien.

-matthias1952-, stien56, leni1955 en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. hwjstolwijk

ik ben weer een level nog even [10 jaar] dan haal ik je in

ik snap best wel dat ik niet events kan halen, waar ik meer mee zit dat je spullen van vroeger niet meer aan kan komen
    spelers die of later zijn begonnen, of niet mee konden doen door omstandig heden die kunnen nooit meer aan die dingen komen
    kijk eens bij sommige spelers die kopen 15 stallen en gelijk 2 of 3 nieuwe of leuke stallen
    zijn ook spelers kopen 15 stallen en er zit niks leuks tussen
    kijk maar straks met het ruilen als de mier of de manta er tussen zit degene die er daar meer van bezit voekt zich de koning spel redelijk gelijk waardig maken is veel beter

10. harm-jan70

Willen of kunnen...wat is het verschil... Een leuke nuance. xD

Thea, ik ben het in grote lijnen wel met jou eens. Maar.. in Stol zijn geval moet de pc dan in midden in de nacht aan, niet in de ochtend.
    Bij mijn weten gaat hij met het OV naar zijn werk, dus bij het 06:00 beginnen, schat ik dat hij dan om rond 04:00 opstaat. Stel dat hij 9 uur op het werk is, incluus pauze, reistijd van een 1/2 uur dan is hij rond 16:00 thuis. Wat inhoud dat hij dan Stante Pede in moet loggen om aan de 2 keer per dag op een vaste tijd moet inloggen.

Nog moeilijker word het als hij tot sluit moet werken, (rond 21:00 (winkel dicht)- 22:00 (op huis aan) de dag erna een vroege dienst heeft. Daar heeft zijn werkgever geen moeite mee. Dan komt er van het inloggen niets meer terecht. Domweg om dat de tijd daarvoor er niet voor is.

Dan is de wil er misschien wel, maar het kan gewoonweg niet.

Edit:

Sinds het spel duurder is geworden, ben ik steeds zuiniger geworden. En ben ik het spel ook op een andere manier gaan spelen.

Supermest, groeit bij mij nog steeds aan de bomen gelukkig als oud-speler zijnde. Zodat ik het zo nu en dan als ik eens aan een event mee doe, in kan zetten als het nodig is. Of als ik niet dagen met een event bezig wil zijn.

Fok events skip ik tegenwoordig bijna in zijn geheel. Ik wil best moeite doen om een prijs te winnen, maar om een virtuele prijs met echt geld te moeten kopen, nee daar bedank ik voor. Uitzonderingen daar gelaten, zoals de laatste keer, dat ik Hofje aan een roze stal wou helpen. Let wel toen heb ik enkel het aller aller goedkoopste zakje supervoer gekocht. De rest van het supervoer heb ik op alle mogelijke manieren uit de questen e.d. moeten persen.

Kan wel stellen dat het toen een zware bevalling was, als man zijnde.xD

11. charme63

Met een beetje geluk als de drops goed vallen haal ik de wolkenrij wel :D word dan de eerste sinds een lange tijd:oops: Hier zit ik ook met wisselde diensten en ga niet midden in de nacht nog ff de laptop aanzetten, ben tenslotte gekke Henkie niet, mijn nachtrust is me te kostbaar.
    Leef om te leven en besteed mijn overige tijd liever real ipv virtueel :music:en euhhh die Hofmodes bevalt me ook prima;)

12. harm-jan70

Gelijk heb jij Charme.

*Duimen doet voor Charme*​

Als ik hier niet in de Hof-modus was overgestapt, had mijn spel ook aan de wilgen gehangen. Het zat er niet ver vanaf, nog niet zo lang geleden. Het was wel even wennen die nieuwe modus, het niet meer bezig zijn, met wat niet meer haalbaar was of ik wat ik allemaal niet meer wou kopen.

Nu voel ik mij bij die nieuwe modus als een vis in het water. Nu is het spelletje weer een spelletje voor mij. Niet meer willen scoren, het alles willen behalen, steeds tegen het (steeds moeten) betalen aan lopen, (om het spel bij te kunnen benen), op de klok moeten leven, bij bepaalde events.

Wat Hofje ook al schreef, er is genoeg te doen op de boerderij. Met mijn eigen woorden erbij van: Je moet het wel willen zien.xD

13. leni1955

leni1955 Levende forumlegende

Wanneer je werkt wordt het heel lastig Harm Jan want dat hoor ik van meer mensen om mij heen maar ik werk niet en haal elk event dat ik meespeel en heb nog zat tijd voor andere (sociale) dingen.
    Geld geef ik zeker niet uit aan events en voor mij zit het plezier juist in events, anders vind ik de farm best saai met heel veel voorraad en quests die bijna onhaalbaar zijn.;)

14. harm-jan70

Veel quest zijn behalve onhaalbaar ook onbetaalbaar in boerenduiten.

Ben er vorig jaar eens aan begonnen, kijkend hoever ik zou komen, met zoveel mogelijk op de markt te kopen. Ben toen tot aan de helft van alle nog openstaande questen gekomen, mijn miljarden vlogen als warme broodjes over de toonbank.xD

Events speel ik zelf enkel als de prijs of prijzen mij aanstaan, en ik genoeg (eigen gespaard) supermest of andere mest)op voorraad heb. Meestal ben ik er na 2-3 dagen al zat van... dan speel ik het meestal snel uit met supermest. 'k heb daar geen geduld genoeg voor, om dagen achtereen het zelfde gewas op vaste tijden te moeten oogsten. Vooral dat laatste irriteert mij vrij snel, maar dat is persoonlijk.

Hier staan er meestal neon-kippen en roze konijnen op. Met de winst koop ik dan weer spullen op de markt. De kippen en konijnen bederven niet als ze niet op tijd geoogst worden. Het complete bomen bos op Baharama ook niet.:oops:

Wat jij schrijft klopt zeker van de werkende mens. Voor mensen die fultime werken is het of betalen of wekkers zetten, (zeker in het weekend) en zichzelf in alle mogelijke bochten wringen om op tijd de gevraagde aantallen te kunnen leveren m.b.t. de vele events.

0ok wat Stol schreef klopt. Als men een onhandig/wisselend rooster heeft, is de kans soms best wel groot te noemen, dat men aan bepaalde evenementen niet mee kan doen, zoals met fok-events, die gedeeltelijk samen lopen met een babyboom, die soms vrij kort durend te noemen zijn. Men kan het dan wel later het fok-event doorspelen, maar dat gaat dan wel ten koste van de inzet van meer supervoer.

Wat @theav71 feitelijk al eerder schreef:

Btw zelf hoef ik ook niet meer te werken (ben al met pensioen en zo :oops:).

Maar dan nog merkte ik vroeger nog wel eens dat sommige events spaak liepen met mijn sociale leven.

15. charme63

Klopt helemaal wat jullie schrijven, vaak is het gewoon niet te combineren en ik weiger dan ook om een klok te zetten...en ja daar betaal ik de prijs voor, lekker belangrijk dus.:music:
    Als een event me aanstaat dan wil ik er nog wel eens extra ervoor inloggen maar doe dat alleen maar door de week want in het weekend dan heb ik wel even andere dingen te doen dan te farmen.:p Door de week meestal iedere dag wel met menneke op messenger zodat wij elkaar kunnen zien dat is toch wel heel anders dan aan de phone..zien elkaar gewoon graag hihi :inlove: en die tijd is me heel kostbaar.
    blijft spannend of ik dit event haal qua drops en zo niet gewoon pech gehad.o_O
    Fokevent daar doe ik wel graag aan mee maar de laatste tijd vis ook ik achter het net omdat babyboom ongunstig valt met werken :wuerg:

harm-jan70, stien56 en hwjstolwijk vinden dit leuk.
  16. Dahlia76

Dahlia76 Forumbewoner

Welke spullen van vroeger, bedoel je dan precies? Ik ben een speler van "vroeger", maar heb volgens mij, geen dingen die nu niet meer te krijgen zijn. Ik heb genoeg tijd om events te spelen, maar gebruik niks extra's. Alleen een paar susi/supermest om de eerste gewassen te vermeerderen en een WAC.

17. hwjstolwijk

tg bomen
    kastanje rijen
    sm bomen

18. theav71

theav71 Levende forumlegende

BP heeft de krokusjes zo gemaakt dat met veredeling deze ook gelijk klaar zijn dus dan heb je de kastanjewolk niet nodig om di te maken.

Je maakt ook kans op mammoetbomen uit de kistjes die je krijgt vanaf level 200 en er zitten ook mammoetbomen in questen. Je zal ze niet in de hoeveelheid krijgen als sommige oude spelers hebben maar er is dus wel aan te komen. Snap ook wel dat BP deze niet meer in de trein laat terug komen omdat ze dat inkomsten scheelt.

TG bomen kan BP best wel terug laten komen want met de kans dat je die aan het rad zal draaien of dat ze uit de stekjes komen zullen er weinig bij komen in het spel en BP zal daar goed aan verdienen.

Maar eigenlijk vind ik dat alles in het spel ruilbaar zou moeten zijn. Maar dat kan helaas niet door bepaalde regels las ik laatst al ergens.

leni1955, harm-jan70, charme63 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. snietje1

snietje1 Levende forumlegende

Goedemorgen,
    Ik heb 2x per dag ingelogd maar het event niet kunnen halen, veels te weinig DI.

Stol, je hebt ook nog bomenmestbomen en suzimest bomen ;)

leni1955, harm-jan70, charme63 en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. hwjstolwijk

ook nog help die miste ik ook dus
    theav zo ver ben ik nog niet en level 200 dan ben ik al een jaar verder
    dat alles geruild nag worden goed idee ik kan nog wel wat sier items kwijt en daar mee kan ik veel spelers blij maken