-De Plattelandsvrouwen leuterclub (ook voor mannen) 2014-08-25

Discussie in 'Overig archief' gestart door HofvanDromen, 25 Augustus 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. hwjstolwijk

hwjstolwijk Alwetend orakel

anders krijg je action prijzen :p

charme63, stien56, leni1955 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  2. harm-jan70

harm-jan70 Levende forumlegende

Eric.

3. hwjstolwijk

ik mis die verhalen wel een beetje :oops:
    maar ik ga ook naar die winkel gewoon hoor

4. harm-jan70

Als L. medewerker naar de A.winkel! :eek:

Jij weet toch dat jij daar jouw personeel pas niet kan gebruiken...xD

charme63, stien56, leni1955 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. RonSchoof

RonSchoof Levende forumlegende

In de afgelopen vijf jaar is er veel gedaan om van elk gewas/dier/product tenminste één quest te hebben waarin ze nodig zijn. En sindsdien wordt ook niets meer nieuw in het spel gebracht zonder dat er ook minstens één quest bij komt waarin betreffende item wordt gevraagd.
    Bovendien wordt alles gevraagd via de klanten aan huis.

Maar dan lees ik tegelijk de klachten dat er steeds meer questen in het spel komen, dat het niet bij te houden is...
    Of dat bij een event een product (uit de werkplaats) wordt gevraagd dat niet op voorraad is omdat het zo duur is om te maken....

Als het spel slechts 10 gewassen, 10 dieren, 10 producten, kende, dan zou niks verstoffen en toch... zou het nog leuk zijn? Nooit meer een nieuw gewas? Nooit meer een nieuw dier? Nooit meer een nieuw product? Nooit meer een nieuwe boom?
    Oftewel, nooit meer iets nieuws te wensen, te krijgen of winnen!

Ik denk dat het spel dan al 9 jaar geleden opgehouden had te bestaan.

charme63, harm-jan70, stien56 en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Dahlia76

Dahlia76 Forumbewoner

Voor mij is de variatie juist de kracht van het spel. Ga ik voor de events, de questen, de boerenduiten of de ep's? En hoe wil ik dat bereiken? Ik vind het leuk om aan alles mee te doen, maar hoef niet tot het uiterste te gaan. Stekjes/stallen koop ik nu maar af en toe. "Vroeger" kochten we deze wel altijd. Nu probeer ik aan "nieuwe" bomen en stallen te komen via het ruilevent of een gewoon event. Maar alle gevraagde questartikelen op de markt kopen, is ook niet mijn ding. Als ik ze echt nodig heb, om mee te doen met een event, dan koop ik ze op de markt. Verder probeer ik het zelf bij elkaar te sparen. Ik lees veel over de kosten van voer t.o.v. waarde van beestjes/stallen en dingen kopen op de markt. En wat dan voordeliger is. Dat is juist een manier van spelen, waar ik me totaal niet mee bezig hou en anderen juist weer heel leuk vinden. Voor ieder wat wils, in mijn ogen dan:)

charme63, harm-jan70, stien56 en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. theav71

theav71 Levende forumlegende

Goedemorgen, weer een leveltje verder. Hoef nu nog maar 5682 miljoen. Nog een paar levels en het omhoog gaan van een level gaat veel te lang duren en ga dan misschien de siertuinen op de normale farm ook maar vol zetten met rad items. En dan bedenken op welke manier ik dan nog een uitdaging in het spel kan vinden. Gelukkig volgende week pas ruilevent, kan ik nog even wat uitrusten want ben nog steeds erg moe.

leni1955, charme63, harm-jan70 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. hwjstolwijk

morgen doe je wel rustig aan
    trouwens stallen handel begonnen vandaag en bij de zeldzame stallen staat ook panda rood
    nooit geweten dat die erg zeldam is heb er 10 in de schuur staan

popje4, leni1955, charme63 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. harm-jan70

Goedemorgen.

Theav71 gefeliciteerd met level-up.
    Wat jij schrijft, daar kan ik mij in vinden. Om die reden, heb ik mijn manier van spelen aangepast.

Voor mij zelf sprekende: het blijven zoeken naar uitdagingen, het proberen alles bij te houden. koste mij te veel geld en tijd. Vandaar dat ik het over een andere boeg gegooid heb. Lees: de Hof-modus spelend. Niet meer alles kopen, alle events spelen. Om maar bij te kunnen blijven. Het was voor mij zelf sprekende vechten tegen de BP'se kade.
    In het hoge level segment mee willen spelen, daar een uitdaging in zien kost nu eenmaal veel tijd en of geld. Zo steek het spel nu eenmaal in elkaar.

Als men een paar keer de boel laat (ver)schieten, kan men al achter op geraken. Men ziet dan ook vaker dat meer (zeer) hoge level spelers het spel aan de wilgen hangen om diverse redenen. Het kan zijn, dat het te veel (blijvend) geld of tijd kost, of dat een speler er geen uitdaging meer inziet.

Naar ik hoop, kan jij toch op de één of andere manier er (weer) een uitdaging in vinden, zodat het voor jou ook leuk spel blijft.

@RonSchoof, er is ook nog zoiets al een gulden middenweg. Toegevend klagers zijn van alle tijden.

Maar van af en toe een event, nieuwe questen is het imho wel heel erg doorgeschoten naar de andere kant, ten opzichte van het begin van het spel, zoals er nu constant nieuwe questen, events, dieren bomen etc, zijn en worden toegevoegd.

Daarbij ben ik persoonlijk van mening: dat de schuld, wel heel makkelijk bij de spelers wordt gelegd. De stelling wordt gehanteerd van: dat er geklaagd word, om die reden het spel wordt aangepast aan de klagers. Dat is feitelijk wat er geschreven wordt.
    Bij veel, vrijwel elke verandering in het spel, word die stelling opgevoerd.

Normaliter als men zo stellig is, is de regel normaliter ook het geval, dat een stelling wordt onderbouwd met bewijs, bronnen, getallen en of dergelijke. Jij schrijft zelf ook vaak, dat het niet enkel om de Nederlanders gaat, maar dat Farmerama een spel is wat wereldwijd gespeeld wordt. Dat laatste klopt dan weer wel.

Laatste bewerkt: 2 September 2019
    popje4, stien56, hwjstolwijk en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. charme63

charme63 Forum-ambassadeur

Middag allemaal, Snietje gecondoleerd!
    Was vanmorgen al heel vroeg naar Nederland gereden, was gisteren té mooi weer om naar huis te rijden wij wilde nog van het mooie weer genieten en kregen onverwachts visite, bonus dochter met vriend en de kids :inlove:, een week geleden bonus kleinzoon gezien maar wat kunnen die al snel groeien in 1 week zeg pffff.
    Wilde nog naar je zwaaien HJ maar had een beetje haast :oops: en vergat bijna de afrit te nemen -.- maar was op tijd en nu al weer lekker thuis omdat er een aantal cliënten nog op vakantie zijn...de bofferds xD
    Zo maar eens lekker in de tuin werken, nou ja maar eens kijken waar mijn bloemen staan en die dus proberen erin te laten staan ipv die er ook uit te trekken -.-
    Najaar gaan alle planten eruit en in bakken en moet ik helaas tot de conclusie komen dat de voortuin verhard moet worden ik kan het niet meer bij houden :cry: de vijver kan behouden blijven gelukkig er zitten nl nog nakomelingen in van vissen die ik van mijn vader had gekregen.
    Oh ja het is al snel dat je kan ruilen/weggeven en zal eens kijken wat ik nog mis en lees vanzelf wel wat jullie nog missen, als ik goed blaas om stof weg te krijgen zit er vast nog wel wat in mijn opslag ergens ;)

11. harm-jan70

Herkenbaar van die tuin Charme. xD

Was er zo net tussendoor ook al "weer" in bezig. Langzamerhand richting winterklaar gaan schoffelen, maaien, knippen etc. Veel werk is het zeker, aan de andere kant is het voor mij geen straf. Vind het heerlijk om in de tuin bezig te zijn.

Heb nu al het idee (erg he als 40+ér) dat als ik het huis en tuin (op latere leeftijd) hier niet meer bij zou kunnen houden, mijn volgende huis een levensloopbestendige bungalow wordt, met tuin(tje) uiteraard. Desnoods met een ingehuurde tuinman er voor bij voor de tuin. Nu ik na jaren en jaren weer een voor en achter tuin heb, wil ik echt niets anders meer. Bij een huis hoort een tuin voor mij. Met name het buitenleven. 'k kan wel zeggen dat deze zomer voor mij een top-zomer is en was.:inlove:

leni1955, charme63, stien56 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  12. charme63

charme63 Forum-ambassadeur

Daar ben ik het helemaal mee eens HJ...geniet er ook enorm van maar het ontbreekt me gewoon aan tijd helaas, en kan niet steeds aan menneke vragen of hij de tuin wilt doen..niet dat hij er bezwaar tegen heeft integendeel maar ja vraag het gewoon liever niet dus zal een andere optie moeten kiezen. Een tuinman inhuren tja ben eigenwijs en wil alles liever zelf doen...ook in huis maar is vaak moeilijk te combineren met het werk helaas. In huis vind ik het even belangrijker dus eigenlijk iedere avond soppend, stofzuigend en dweilend door het huis heen anders is het niet goed voor de luchtwegen.

leni1955, stien56 en harm-jan70 vinden dit leuk.
  13. RonSchoof

RonSchoof Levende forumlegende

@harm-jan70
    Ben ik met je eens hoor, dat het wel erg veel is en ook zo kort op elkaar.
    Ik verzucht menigmaal “alweer een quest”.
    Maar, je weet uit je eigen tijd nog wel dat Ba’s internationaal contact hebben, collega’s uit met name o_Ost-Europese en Angelsaskische landen roepen dat hun spelers boos zijn omdat een neiuwe quest maar drie levels kent, of dat er een dag is dat er geen twee ‘grote’ events tegelijk lopen.
    En ik ga echt hun forums niet nalezen (met google translate) om te checken of ze overdrijven. Ik denk dat ze hun gebruikersgroep even hardnekkig verdedigen als wij dat doen met de onze.

Ik ben ook er ook nooit zo kapot van als de stallenhandel,of een event weet extra nieuwe dieren toevoegen, de natuurlijke aanwas gaat mij snel genoeg. En onze protesten helpen dan wel weer een poosje. In de planning voor over drie maanden wordt er dan rekening mee gehouden. Nooit sneller want dat is de productietijd van een event.

Nochtans, ik kan geen geheime documenten en geen uittreksels van onze bijeenkomsten overleggen, de regel dat een nieuw gewas, boom, stal, product een nieuwe quest vereist is echt ingevoerd vanwege de spelers die vonden dat minstens één keer zo’n item wel gevraagd moest worden.

leni1955, charme63, harm-jan70 en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. harm-jan70

Goedemorgen.

Wij zijn het zowaar eens Ron. xD

In mijn tijd liepen de contacten meer op 1 op 1 met ICM. (Beetje aparte gang van zaken toen om het zo maar te schrijven, zonder daar al te veel over uit te wijden.) Zelf denk ik dat zoals jij het nu schetst, het een betere gang van zaken is.

Enkel de GL had een international overleg. Daar die ook meerdere spellen van BP beheerde toentertijd.

Dat die documenten en uittreksels niet mogen worden overlegd, dat is mij wel bekend ja. Iets met een ondertekend contract bij BP. Dus daar heb jij (ook) gelijk in.

15. hwjstolwijk

kreeg een oranje tijger net helaas geen roze of manta stal
    nu maar wachten wat het fokken gaat brengen
    de prijs van de papegaaien is hier rond de 30000 bd verwacht verder oplopen niet echt

16. harm-jan70

Hoi Eric,

Of de prijs van de papegaaien nog verder op gaat lopen betwijfel ik ook. Het hangt af van de voorraad die er bij de spelers is.
    Het voer duurt vrij lang om het te produceren. Dus dat i.c.m. de benodigde hoeveelheid papegaaien voor het event en de quest dat zal de prijs gaan bepalen denk ik.

Voorlopig houd ik mijn ruim 12.000 papegaaien nog even vast... Staat de verkoopprijs mij niet aan, kan ik ze altijd nog in een inlever-quest dumpen.xD

Hier schommelt de gemiddelde verkoopprijs tussen de 35.000 - 45.000

17. hwjstolwijk

ik vond 3000 van die beesten al veel
    veren heb je denk ik ook nodig

18. harm-jan70

Daar schrijf jij zo wat, en ja inderdaad daar had ik even niet bij stil gestaan.:oops:

Gelijk maar even gekeken in de voorraadkast, daar heb ik er gelukkig ruim 800 van. Of de prijs ervan gaat stijgen is ook maar even de vraag, veel mensen sparen ze voor het oktober-event.
    De prijs ervan op de markt is om van te huilen, tussen de 21.000 - 24.000.

19. hwjstolwijk

gek genoeg denk ik aan heel iets anders bij october event :p

hoop wel op alle fd of gewone dieren inleveren, anders ga ik het niet eens redden
    verwacht tussen de 500 en 600 sv als ik de stappen zo zie bij de geruchten
    en anders ga ik voor de lol fokken

20. harm-jan70

500 - 600 SV :eek:

Dat heb ik dan weer niet achter de hand...met maar 349 stuks op voorraad. Kan er hooguit nog 130 bij kopen met farmmunten. Dan is de supervoerkoek echt wel op... Ben ik voor niets zo zuinig geweest met mijn supervoer en het (proberen) op te sparen ervan...xD

stien56, leni1955, charme63 en 1 ander persoon vinden dit leuk.