-De Plattelandsvrouwen leuterclub (ook voor mannen) 2014-08-25

Discussie in 'Overig archief' gestart door HofvanDromen, 25 Augustus 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. stien56

stien56 Alwetend orakel

Rock ze, Missy

charme63, missy-m85 en hwjstolwijk vinden dit leuk.
  2. snietje1

snietje1 Levende forumlegende

Missy, veel plezier

We krijgen een ruil event :inlove:xD euh dan moet ik er mijn hoofd bijhouden... deze vakantie is een apart verhaal, het blijft raar. Hoor ik vanmiddag van mijn schoonmama dat mijn oudste zus bij de overlijdensadvertentie staat o_O Ja, dingen zijn veranderd en zo, maar dit is echt apart

Ik ben benieuwd wat deze vakantie nog meer brengt, ik hoop niets meer, tis meer dan genoeg.. ik pas:wuerg:

charme63, missy-m85, leni1955 en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. harm-jan70

harm-jan70 Levende forumlegende

'k las het nieuws net in een ander draadje Snietje, heftig.

Gecondoleerd met het verlies van jouw zus.:(
    Kan mij goed voorstellen dat jij even past...

charme63, leni1955, stien56 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. theav71

theav71 Levende forumlegende

Gecondoleerd Snietje

charme63, leni1955, stien56 en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. harm-jan70

Tijd om af te sluiten voor vandaag.

Tip voor de hoge levels en event spelers, gewas: Riet, met alles er op en eraan (water, mest, supermest, witte onschuld, stol) duurt maar 4 uur.
    Om over de zéér hoge EP waarde maar te zwijgen. :music:

charme63, leni1955, stien56 en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. hwjstolwijk

hwjstolwijk Alwetend orakel

gecondeleerd snietje

charme63, leni1955, harm-jan70 en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. theav71

Goedemorgen, als ik supermest ga verspillen voor di dan maak ik krokusjes want die zijn gelijk klaar bij mij. Zet wel vaak riet voor de 1e oogst. Morgen weer een level verder, nog maar 79 miljoen nodig en dan weer schrikken van de hoeveelheid ep die ik dan moet.

charme63, leni1955, harm-jan70 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. hwjstolwijk

morgen zit bijna in level 134
    gebruik alleen sm bij vm trouwens zaai echt zelden wat
    nu bij deze event gebruik ik de drops om wat kleine prijsjes te scoren helaas zit de stal waar een manta uit kan komen nog te ver weg

9. stien56

stien56 Alwetend orakel

Tjonge Snietje - wat een super vakantie heb jij dit jaar:wuerg: - gecondoleerd.

charme63, snietje1, leni1955 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. harm-jan70

Goedemorgen.

Hier waren de stallen en bomen uit het Madagaskar allemaal prut. Nou ja op die ene Manta-stal na dan niet.
    Vind het wel een wat zielig die Manta zo in zijn eentje in het aquarium(pje) in het Baharamabos.xD

charme63, hwjstolwijk, janniekwak en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. hwjstolwijk

zet hem naast de zee pony neer wie weet wat er dan gebeurt
    eind van de maand komt er weer iets met tiki stallen langs

charme63, stien56, leni1955 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  12. harm-jan70

xD Dan snakt er één van de 2 naar adem.

Alweer een nieuwe stal? :eek:
    Het is haast niet meer bij te houden. Weet al niet meer hoeveel bomen en stallen ik al mis. Niet dat het mij iets kan schelen.

13. theav71

Je manta stal mag altijd gezellig naast die van mij komen staan :) Heb ergens al bij geruchten iets gezien over een murene. Hier mist ook de mier en de nieuwste bomen.

charme63, stien56, leni1955 en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. hwjstolwijk

de dieren en vruchten komen van zelf wel
    binnen een paar maanden staan ze voor een redelijke prijs te koop op de markt, koop ze quest af en klaar
    en straks heb je na een tijdje of via ruilen, quest of event zat van die stallen en bomen
    en dan raak je ze bij een ruil event later niet meer eens kwijt
    en als een nieuwe dier ooit een fd wordt of een gele of een oranje stal krijgen kan je de basis stal gewoon met bd kopen

15. missy-m85

missy-m85 Forum-ambassadeur

Sniet gecondoleerd.. ben er stil van.

charme63, stien56, leni1955 en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. harm-jan70

Zo doe ik het de laatste jaren ook. xD
    Alles bij willen houden (steeds kopen) daar komt geen einde aan.

Daarbij is bij veel nieuwe bomen en stallen de BD-winst ook te verwaarlozen. Zeker als men het deelt door de tijdsfactor van begin tot oogst klaar en bij dieren wat het gemaakte voer kost. Voer kan tenslotte ook op de markt verkocht worden i.p.v. eigen gebruik.

charme63, stien56 en leni1955 vinden dit leuk.
  17. hwjstolwijk

deed ik vroeger helaas wel kocht een paket en na een paar keer kwam ik er achter dat je 1 stal zeker kreeg en uit de rest van stallen zat er niks tussen
    en waar je vroeger bijna niks aan verdiende konijnen, kippen verdien je juist aan deze dieren het meest
    kijk maar eens bij werk stallen hoeveel die kosten op dit moment, de barbier bijv. 8 koekoek die staan op 20000 bd per stuk nu
    en voer erbij kom je zeg maar op 170000 bd uit voor 1 nep snor die staat nu op rond 90000 per stuk
    dus ik kan 2 nep snorren kopen voor die 170000 bd en kost me minder werk

18. harm-jan70

Jij hebt het door Eric. xD
    Dan nog los gezien van de hoeveel tijd de normale werkstal(len) kost(en).

Het is beter om met lagere/ kort durende dieren/gewassen winst te maken, die winst gedeeltelijk om te zetten in andere goederen of producten. Of nog beter en met genoeg boerenduiten op de bank, gewassen en dieren laag inkopen, (later) duurder verkopen.

19. hwjstolwijk

daar bij heb je ook nog het geluk dat er spelers liever gisteren klaar willen zijn met een event inplaats van vandaag
    en dat de prijs van dieren, vruchten, gewassen en producten snel hoog worden
    en ook met een nieuw dier of vrucht goud geld willen betalen als ze net bestaan in dit spel
    het is alleen erg jammer dat sommige vruchten, producten en dieren nog niet veel van nut zijn in dit spel
    ik heb werkstallen in de schuur staan met 100 meter stof er op omdat ik ze nooit of heel erg zelden nog gebruikt

20. harm-jan70

Nadeel van dat als nieuwe dieren of boomvruchten, (te) snel in prijs stijgen, dat er ook markt dumpers komen. Of wel spelers die alles op één kaart (hebben ge)zetten. Dan bestaat de kans, dat de markt als een kaartenhuis in elkaar stort.

Het is net als in de echte wereld beter om de kansen te spreiden.:music: