-De Plattelandsvrouwen leuterclub (ook voor mannen) 2014-08-25

Discussie in 'Overig archief' gestart door HofvanDromen, 25 Augustus 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. Klaartjuh

Klaartjuh Levende forumlegende

Ik wil niemand voor het hoofd stoten maar vind toch wel dat ik nu op moet merken dat we hier op een openbaar forum zitten wat hoort bij een online boerenspelletje.
    Natuurlijk hier in de kletsdraadjes gaat het over van alles en nog wat en ook privé zaken van jezelf of anderen. En dat is helemaal prima, maar besef je goed hoeveel je hier schrijft en voor iedereen, jong en oud, leesbaar zal zijn.

Er is ook veel narigheid in de wereld en daar sluiten we onze ogen niet voor en kan best genoemd worden want dat heeft ook aandacht nodig. Ik heb ook niks verwijderd en dat zal ik ook niet doen, maar vind dat ik een taak heb in het hier af en toe op te wijzen.

Voor de duidelijkheid dit gaat helemaal niet over de mensen die helaas een geliefd huisdier zijn verloren cq gaan verliezen, ik vind het normaal dat ook dat soort dingen hier genoemd wordt.
    En ook dat er helaas mensen zijn die het om wat voor reden dan ook zo moeilijk hebben dat ze te maken krijgen met schuldhulpverlening of voedselbank mag best vermeld worden. Maar ga hier niet teveel de diepte in en waak er voor dat niet iemands privé hier zomaar te lezen is (zelfs al staat er geen naam bij vermeld).

omaatje75, miepje40, snietje1 en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. tootje

tootje Commandant van het forum

Okee Klaartjuh.....jij ook een zoen :music:xD

...en ik begrijp wel wat je bedoelt. Het forum is op het wereld wijde web tenslotte voor iedereen te lezen ....

editterij:
    Wat is de zaak weer traag vandaag....of eigenlijk vanaf het moment dat het event is begonnen.... Traag dus.....erg traaaaaaaag:eek::wuerg:

Laatste bewerkt: 29 December 2014
    HofvanDromen, omaatje75, miepje40 en 6 anderen vinden dit leuk.
  3. harm-jan70

harm-jan70 Levende forumlegende

Hier is het ook aanduwen geblazen..-.-

Zeg Toot, mag jij wel zomaar met iedereen zoenen van Tits? :music:

HofvanDromen, omaatje75, miepje40 en 7 anderen vinden dit leuk.
  4. tootje

Jawel...Tits doet niet zo moeilijk....Met mond op mond beademing heeft ze meer moeite :music: daar ben ik dus mee gestopt 8)xD

HofvanDromen, omaatje75, miepje40 en 5 anderen vinden dit leuk.
  5. ___Ish___

___Ish___ Gelegenheidsauteur

Klaartjuh, Dat doe je dus wel! Je stoot in ieder geval MIJ voor het hoofd, is dit nou nodig? Geen enkel onvertogen woord is geuit door de mensen hier, iedereen ging verder met de dagelijkse dingen en niets was beladen, NU WEL! Het was puur en alleen het delen van menselijk leed en eens iets anders dan "ik vertrek", "ik kom terug", "ik vertrek weer", "ik kom weer terug" en meer van dat voorspelbare toestanden.

Je valt notabene zelfs een hartverwarmende tekst van een collega af en dat is in mijn boek sooooo NOT DONE. Moderaten zou een taak moeten zijn waaruit blijkt dat de moderator in kwestie getuigd van inschattingsvermogen,inlevingsvermogen en op het JUISTE tijdstip in staat is in te grijpen? Geen idee waarop geselecteerd wordt maar deze is ronduit banaal! Ik ben bekend met ingrijpen maar ook met het tijdstip wanneer en waarop.

** PS haal dit maar gewoon weg na het lezen want meer preken lijken mij niet nodig. **

omaatje75, miepje40, djamie1967 en 6 anderen vinden dit leuk.
  6. harm-jan70

Toot xDxD .... Nu raak ik in ademnood.

Vind de tekst van Ish inhoud hebben, verwoord wat ik eerder voelde. Mijn gedachte toen was: niet op regeren...vakantie en zo... Door gaan over iets anders.

Iedereen in dit draadje is volwassen, weet best wel, dat dit het www is. Zo niet dan kom je m.i. wel uit een achtergebleven gebied.

7. ___Ish___

It helps!!

omaatje75, miepje40, snietje1 en 6 anderen vinden dit leuk.
  8. Klaartjuh

Klaartjuh Levende forumlegende

Welkom terug Ish, misschien nog maar een keer teruglezen hier en probeer maar even weg te denken wie de reactie heeft gepost waar jij je zo aan stoort. We weten allebei dat je dit vast wat zal helpen om het neutraal te bekijken.

Mijn reactie betrof zeker niet het oorspronkelijke verhaal wat hier liep en oa mijn collega een aandeel in had. Ik zag dat er een verhaal kwam te staan die wat dieper ging en ik weet dat ook die reactie vanuit een goede bedoeling is. Dus ik gaf even aan dat we er hier niet te diep op in moeten gaan, niks geks. En jammer voor je maar de collega die ik volgens jou zo af val heeft mijn stukje gelezen en was het er mee eens.

Je mening over mij laat ik staan hoor, ik heb liever dat je mij aanvalt dan een ander. Maar ook dat was je reeds bekend :)

miepje40, snietje1 en tootje vinden dit leuk.
  9. -Tits-

-Tits- Forum-ambassadeur

Toot... iedereen aan het zoeneno_O... lekker bezig vrouw8)
    Doe je ook aan massage:music:... die kuiten van mij lijken wel van beton na die paar uurtjes schaatsbaan:cry:

10. harm-jan70

Klaartje, als het ging om Coco haar tekst, is daar m.i. niets mis mee. Coco heeft misschien een andere manier van posten dan gemiddeld.

Het is geen type die domme of onnadenkend dingen doet. Kwestie van een keer is iemand aanspreken, geeft soms een heel ander inzicht in een persoon. Voorkomt een hoop aannames.

11. ___Ish___

Hey, top dat je er direct op terug komt. Ik zal de discussie laten waar je hem wilt, in you're corner. Want als iemand het laatste woord heeft wegens bevoegd gezag, heeft discussiëren weinig zin. vwb Het aanvallen,ik val jou niet aan, ik val het te vroeg modereren aan en ik verdedig de ervaring van forumgangers die zaken/ervaringen delen, zonder namen of exacte situaties te beschrijven, op hun vingers worden getikt zonder dat er al enig sprake is van te ver gaan. En dan voorafgaand een een zin als deze

"Voor de duidelijkheid dit gaat helemaal niet over de mensen die helaas een geliefd huisdier zijn verloren cq gaan verliezen, ik vind het normaal dat ook dat soort dingen hier genoemd wordt."

Als DAT normaal is.... dode huisdieren? ( hoe verdrietig ook ) vind je dat je moet waarschuwen als het om MENSEN leed gaat?

omaatje75, -Tits-, miepje40 en 7 anderen vinden dit leuk.
  12. henny54

henny54 Regelmatige auteur

Ik vind dit best heerlijke postings, heerlijk in de zin van eerlijkheid. Iets wat ik graag zie. Ik had niets tegen op het stukje van Klaartjuh omdat ik weet wat ze zegt, enkel een voorkomen van een diepgaande discussie, die droevig zou worden voor sommige mensen. Juist die mensen die "stil"waren, de groep die ik aanhaalde. En die groep zouden we dan weer pijn doen. Niet meer en minder zit erachter en is in overleg gegaan.

Laat ons gewoon proberen eerlijk te blijven en niemand hoeft zich aangesproken te voelen. Wel fijn dat we het weer eens geconstateerd hebben en dat we er weer misschien meer op gaan letten. Het is zeer prettig iets voor een ander te kunnen doen, of dat er iets voor je gedaan wordt als je het moeilijk hebt.

Ik geef nu een dikke "hug" weg. Kan het dit jaar nog maar 2 dagen doen!

13. harm-jan70

Dikke hug terug voor Henny! :)

14. tootje

Begrijp beide dames wel.
    Coco noemt familie leden, die , (mochten ze dit lezen, wat dus gewoon mogelijk is) het misschien wel niet zo aangenaam vinden dat ze besproken worden.
    Blijft een feit, dat het de keuze van Coco is om dat te doen. Ze heeft geen onvertogen woord geschreven en lijkt me inderdaad zeer goed in staat om te begrijpen, dat dit een openbaar forum is.

HofvanDromen, omaatje75, miepje40 en 8 anderen vinden dit leuk.
  15. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

Hmmmm ik zeg maar zo , ik zeg maar niks....
    maar ik laat me wel graag zoenen en knuffelen...en ik geef ook graag dikke kussen en knuffels terug...

miepje40, boskat52, -Tits- en 6 anderen vinden dit leuk.
  16. harm-jan70

Meer dan mee eens!

Bovenstaande posting van Coco zette mij ook aan het denken. Het is inderdaad soms zoeken vanwaar ligt de grens, waar de ligt de grens van mensen hun eigen verantwoordelijkheden (laten nemen).

Ik heb mensen ook wel eens geholpen met boodschappen, vervolgens werd er van het in hun ogen uitgespaarde geld, ipv bus tabak pakjes merk sigaretten gekocht. o_O Heb er toen maar niets van gezegd... (Had ik misschien wel moeten doen) Vond het een lastige situatie, gunde die mensen ook dat pakje sigaretten wel, maar toch, daarvoor gaf ik die boodschappen niet.

Wat Henny feitelijk al schreef, soms heb je echt voelsprieten nodig...en die doen het ook niet altijd...:oops:

Het zelfde geld m.i. voor mensen en huizen die onder water staan. Goed rekenen is een pre, het niet maar alles willen hebben, een tophypotheek, alles maar aannemen wat een bank iemand verteld. Denken dat de bomen tot in de hemel blijven groeien.

Gewoon eens bezinnen en rekenen, denken, Je zelf of als gezin de vraag stellen: wat als er nu eens één inkomen wegvalt om wat voor reden dan ook, of wat bij overlijden, scheiden. Kunnen wij dan nog de hypotheek, auto , etc betalen? Het eerlijk na elkaar durven zijn, niet denken van het overkomt mij/ons niet..

17. stien56

stien56 Alwetend orakel

Mijns inziens probeerde Coco aan de hand van een voorbeeld duidelijk te maken wat ze bedoelde en waarschuwde Klaartje om daar nog dieper op in te gaan i.v.m. het wereld wijde web.
    Toch kan ik me ook vinden in de opmerkingen van Ish - het leek of Klaartje de discussie wilde stoppen - niet het geval dus.

Enfin - leuk je weer te zien op het forum, Ish!!

Knuffels en zoenen zijn altijd leuk, maar niet té klef worden a.u.b.:music:

Vanmiddag lekker geluncht en daarna een nieuw haakpatroon geoefend met een vriendin/ex collega - kan ik voorlopig weer lekker haken in loze uurtjes:inlove:

Editteredit - HJ - die voelsprieten............ doen helaas niet altijd wat men graag zou willen:wuerg:

HofvanDromen, miepje40, boskat52 en 5 anderen vinden dit leuk.
  18. djamie1967

djamie1967 Forum-hertog

Vrede op aarde
    Dat is mijn wens
    Vrede op aarde
    Voor ieder mens
    Vrede op aarde
    Voor ieder beest
    Dan alleen wordt het leven echt een feest
    Vrede op aarde
    Dat is mijn wens
    Vrede op aarde
    Voor ieder mens
    Vrede op aarde
    Voor ieder beest
    Dan alleen wordt het leven echt een feest
    Tijd voor een HJtje xD

HofvanDromen, omaatje75, miepje40 en 8 anderen vinden dit leuk.
  19. tootje

20. harm-jan70

Sta ik daar weer mooi op die tafel...xD

Nah, dan maar een liedje aanheffen: U-ren da-gen, maaah (ooh lekker bitterballen) aannden, ja-ren vliegen als een scha-duw heen. :music: