-De Plattelandsvrouwen leuterclub (ook voor mannen) 2014-08-25

Discussie in 'Overig archief' gestart door HofvanDromen, 25 Augustus 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. snietje1

snietje1 Levende forumlegende

Tja, Hofdame, mijn wederhelft heeft heel lang in dat wereldje gewerkt... dat is gewoon normaal. Bij de voedselbanken willen ze deze week tompoezen en volgende week progrestaart.... Daarom ben ik er op tegen.... ze komen wel met en dikke auto voorrijden.... Het is gewoon gratis scoren van eten, het geld dat je over houdt kan gebruikt worden voor de hogere prioriteiten... dat is nederland.. Wie is er dan dom of slim?

Laatste bewerkt: 28 December 2014
    miepje40, leni1955, tootje en 7 anderen vinden dit leuk.
  2. harm-jan70

harm-jan70 Levende forumlegende

Ga je 2 keer aan tafel Sniet? xD

miepje40, boskat52, omaatje75 en 7 anderen vinden dit leuk.
  3. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

:oops:Had bijna snietje in de problemen gebracht...ik zie links onderin waar staat wie en hoe laat gepost heeft .. het woord ..bericht... staan..ik denk nu ja eigenlijk dacht ik niet..ik klikte het gewoon aan:wuerg:
    Whaaaaaaaaaaa dat is nu de raporteerdinges knopje geworden..er kwam in beeld wat ik wilde melden enzzz:eek:
    gauw op annuleren geklikt xD

Tja snietje ..Tis soms een rare wereld...

Ik ga 10 jaar boer zoekt vrouw kijken....romantisch en genieten ...maakt hoofd lekker leeg....

Slaap lekker allemaal ....met mooie dromen:inlove:

miepje40, boskat52, omaatje75 en 8 anderen vinden dit leuk.
  4. snietje1

PETS !!!!!! (en verdient HJ) :p8)

Ach Hofdame, als ik een ban krijg, weet ik waar het van is xD Veel kijk plezier !

ps nog heel even iets serieus; morgen moet ik 1 van mijn beestjes een spuitje laten geven, het gaat echt niet meer met haar gezwel....:cry::eek: mompeldemompel.....

Laatste bewerkt: 28 December 2014
    miepje40, omaatje75, HofvanDromen en 7 anderen vinden dit leuk.
  5. stien56

stien56 Alwetend orakel

Ik klik wel op 'leuk', maar dat is het zeker niet - sterkte morgen, Snietje!!

6. snietje1

Dank je Stien !!! Ik snap helemaal wat je bedoeld ! "leuk" kan ook zijn : sterkte :)

7. harm-jan70

Het is gewoon soms K** Sniet....

W.b.t de voedselbank...herken ik mij wel in jouw verhaal. Niet vergeten de goede lijden onder de kwaden... Een kennis van mij diep in de schulden.. Man, vrouw, kind...(Eigen schuld btw) Wou wat lenen... Ik zeg nog lenen doe ik niet aan, geven wel. Maar waar is het voor?

Nou ja, voor wat kleding voor kleine, ...Ik zeg nog ..: joh bij de kringloop, kan je veel kopen voor weinig...ze groeien er toch zo uit. Ff wassen thuis en als nieuw. We gaan samen wel even, jij zoekt uit, ik pin wel ff... Zegt ie:, Joh daog...ik ga mijn kind (1jaar oud) niet in kringloop kleren laten rondlopen. o_O

Maar wel kletsen over het nieuwe telefoonabonnement, wat een cadeau oplevert, terwijl ze onder bewindvoering staan....!!

Ik geloof echt in stille armoe, maar dit soort gasten, verpesten het wel voor de gene, die er echt niets aan kunnen doen, al zijn dat er maar zeer weinig!

miepje40, snietje1, boskat52 en 7 anderen vinden dit leuk.
  8. stien56

stien56 Alwetend orakel

Goedemorgen!!

HJ (en eerder al Snietje) - wat betreft de voedselbanken sluit ik me helemaal bij jullie aan!
    Er zijn te veel figuren zoals HJ hierboven omschrijft, helaas.
    Maar.................. laten we aub niet vergeten dat er ook echte armoede bestaat - mensen zonder dure telefoon en/of auto, die wel naar de kringloop gaan en waarvan anders de kids 's morgens met een lege maag naar school gaan!
    Daarom blijft het voor mij toch een goede zaak, al vind ik wel dat men beter dient te controleren wie er wel en/of niet voor in aanmerking komt.

Ahum - beetje stichtelijk op de vrij vroege ochtend - eerst nog maar wat extra koffie.:wuerg:

miepje40, snietje1, tootje en 5 anderen vinden dit leuk.
  9. leni1955

leni1955 Levende forumlegende

Ben er ook weer even, kindjes achter de i-pad, oma de computer.

Sniet, wat vervelend van je beestje, sterkte, ik ga hem/haar ook missen.:)

Tja, ik denk dat er ook erg veel stille armoede is maar idd die mensen die ermee te koop lopen zijn meestal niet zo arm, heel dicht bij mijn huis ken ik ook zulke mensen, wel een geweldige telefoon met duur abonnement, kinderen in geweldige kleren maar als er iets stuk gaat kan het niet betaald worden, niet zo handig vind ik vooral niet als je weet wat er daar binnenkomt en dat is echt niet weinig.:music:
    p.s. Ze gaan niet naar de voedselbank gelukkig.

Hier ijzel op de weg, brrrr, glad, ik hoop dat het vanmiddag weg is, we gaan naar de film dus met de auto.
    Morgen werken maar als het nog glad is ga ik niet voor de baas in de auto om mijn leven te wagen, ze willen me na augustus toch niet meer hebben.xD

miepje40, snietje1, stien56 en 7 anderen vinden dit leuk.
  10. HofvanDromen

Goedemorgen:inlove:

Snietje ...dat is echt>:(:cry:...sterkte vandaag !!

Tja Stille Armoede... komt vaker voor dan je zou denken, maar vaak weet de buitenwereld het niet..het heet ook niet voor niks Stille Armoede....
    Het zijn vaak die mensen die geen schulden hebben ..en elk dubbeltje 3 keer moeten omdraaien, die nou juist niet naar de voedselbank gaan..enz enz...

Feestcommissie is lekker een weekje vrij....Daar ga ik eens van genieten...xD
    Maar eerst koffie veel koffie.....

Fijne dag allemaal :inlove:

miepje40, snietje1, stien56 en 6 anderen vinden dit leuk.
  11. -Tits-

-Tits- Forum-ambassadeur

Goedesmorgens!

Snietje, jeetje... sterkte!

Hier vandaag bij gebrek aan echte winter de ijsbaan opzoeken... brr8)

Even voorverwarmen met:

miepje40, snietje1, stien56 en 7 anderen vinden dit leuk.
  12. -_Moira_-

-_Moira_- Alwetend orakel

Balen Sniet! Ik ga om 12 uur mijn bloterikje naar het crematorium brengen. Voor degene die niet op de LP meelezen, Pinky gisterenavond na het werk dood gevonden. Ws hartstilstand gehad. Hier dus ook een triest einde van het jaar..

miepje40, snietje1, stien56 en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. HofvanDromen

Moira , das verschrikkelijk verdrietig...om zo ...zo afscheid niet te hebben kunnen nemen...
    heel veel sterkte meis !!!

miepje40, snietje1, stien56 en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. -Tits-

-Tits- Forum-ambassadeur

Jeetje Moira... wat naar... sterkte!

HofvanDromen, miepje40, snietje1 en 5 anderen vinden dit leuk.
  15. djamie1967

djamie1967 Forum-hertog

Snietje en Moira sterkte dames pffffffffff

HofvanDromen, miepje40, snietje1 en 6 anderen vinden dit leuk.
  16. boskat52

boskat52 Forummeester

Snietje en Moira heel veel sterkte met het verlies van jullie schatjes. Ik voel altijd pijn als ik zoiets lees, want ik weet hoe het voelt. Meestal steek ik dan mijn neus even in een wollig vachtje en ben blij dat ze allemaal gezond zijn en hoop dat ze dat nog heel lang zullen blijven. Snietje heb je ook nog steeds geen nieuw naaktlopertje in zicht?

Gisteravond ik glibber glibber naar de metro, gelukt, pfff, naar zuid. Lekker gegeten, naar Luxortheater Dreamgirls. Heb ik weer geen Berget, geen Pearl, geen Aicha. De invallers deden het heel goed hoor, maar ja je gaat ook voor de publiekstrekkers.
    Lopen we naar de uitgang. Wat voel ik nu. Is een van mijn kronen losgekomen. Gelukkig had ik 'm nog in mijn mond. Vanmiddag dus weer naar de tandarts, want het staat wel erg raar met zo'n gat in je voorgevel. Boodschappen en zo halen doe ik dan daarna wel. Hele dag dus weer omgegooid. Oj moet nog oliebollen halen ook.

HofvanDromen, miepje40, snietje1 en 5 anderen vinden dit leuk.
  17. harm-jan70

Enkel koffie..en flink wat zon, alles nog wit...heerlijk.:inlove:

HofvanDromen, omaatje75, miepje40 en 6 anderen vinden dit leuk.
  18. henny54

henny54 Regelmatige auteur

Oh wat triestig allemaal, ik voel mee, vorig jaar mijn laatste 2 bejaarde huisdiertjes in moeten laten slapen en het doet zo zeer.......Sterkte voor hen die dit weer mee moeten maken..

Dit is een van de weinige threads waar ik wel eens iets persoonlijks zeg of doe en het armoedeverhaal kwam binnen. Ik weet dat de mensen die dit echt nodig hebben, zich vaak niet melden uit trots of schaamte e.d. Het beste is om je ogen en oren en je voelsprieten open te zetten. o_Ok niks zeggen en voor Sinterklaas spelen. Gewoon het hele jaar door. De echte armoede is heel heel erg stil!!

omaatje75, miepje40, snietje1 en 6 anderen vinden dit leuk.
  19. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Er is armoede en stille armoede. De eerste groep is blij met wat ze krijgen, de tweede groep wil het graag stil houden, dus onder bewindvoering staan en toch dat nieuwe abonnement kopen.
    De grootste problemen zie ik bij mensen die uit elkaar gaan. En of het dan eigen schuld is, en in welke mate iedereen vind dat ze hulp verdienen, laat ik graag aan iedereen zelf over. Ik ben schuldhulpmaatje geworden doordat ik een voormalig buurvrouw had die altijd voor iedereen klaar stond, en toen opeens haar partner van midden 30 aan een hartstilstand verloor. Een paar schulden, nabestaandenpensioen niet goed geregeld, geen familie om haar te helpen. Maar de echte problemen kwamen pas door het niet open maken van de post en de enorme schuld die de studieschuld daardoor veroorzaakte. Geen inkomen is geen aflosverplichting bij studiefinanciering, maar je moet het wel doorgeven, anders heb je zo 40.000 schuld waar niets meer aan te doen is.
    Als schuldhulpmaatje zie ik vooral de houderschapsbelasting van voertuigen als het grote probleem.
    2 gevallen die na scheiding de deur niet uitkomen, de post niet openmaken en 3 maandelijks een boete krijgen voor het onverzekerd in bezit hebben van een voertuig dat niet op de openbare weg komt. De eerste is er zijn woning door kwijt geraakt, maar kan nu met hulp weer verder in het leven, de 2e kan niet eens in de WSNP, (wet schuldenregeling natuurlijke personen).
    Mijn zus is weduwe geworden deze zomer, en het eerste wat mijn broer 6 weken na de begrafenis moest doen was de post openmaken. Huis onder water en geen toekomst meer zien is beginnen met het niet meer open durven maken van de post.
    Mijn schoonzus kwam net voor kerst aan dat haar vriend de relatie niet meer zag zitten, op zoek naar woonruimte met een huis onder water, en een vriendin die niet bij haar alcoholische vriend weg durft te gaan vanwege een huis onder water. Ik ken ondertussen dus behoorlijk wat mensen met flinke financiële problemen die (nog niet) naar een voedselbank gaan, maar geen idee hebben hoe ze financieel verder moeten.
    Ik vind het heel lastig om te weten waar ik wel en niet mee kan helpen. Degene die ik als schuldhulpmaatje help, met tips en adviezen over financiën, zoals ik dat op het forum doe met Farmerama. En soms met een extraatje van de markt. Familie en vrienden kun je iets moeilijker vertellen dat ze geen geld uit moeten geven aan onnodige zaken. Maar zelf nog iets goedkoper boodschappen gaan doen, zodat zij merkkleding kunnen dragen, waar ligt de grens?

20. tootje

tootje Commandant van het forum

Goedemiddag allemaal.... Wat een naar nieuws her en der. :(
    Een zoen voor beide dames!

....en ach, weet je, dan geef ik iedereen maar meteen een zoen....:wuerg:
    De laatste van het jaar hoor, dan is het weer een poosje afgelopen met het kleffe gedoe....xD